Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 10 Clase Expositiva: 38 Clase Interactiva: 22 Total: 70
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Campus Sur
Áreas: Centro Superior de Hostalería
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
De forma xeral o/a alumno/a que superase a materia poderá describir o papel que xoga este corpo de coñecemento na xestión dun establecemento hostaleiro. Comprenderá a estrutura dos diversos elementos dos que se compón o deseño e implementación dunha estratexia de Revenue Management, así como de avaliar o seu impacto sobre os ingresos xerados.
• Comprender e describir o proceso histórico que provocou a aparición do Revenue Management como unha técnica de xestión.
• Xustificar a necesidade de aplicar o Revenue Management nos establecementos hostaleiros.
• Realizar predicións de demanda aplicando modelos estatísticos.
• Manexar os indicadores de rendemento froito do Benchmarking para avaliar os resultados dunha estratexia de Revenue Management.
• Explicar a necesidade de segmentar os clientes en función da súa sensibilidade ao prezo para poder desenvolver estratexias de Revenue Management exitosas.
• Coñecer os principais axentes turísticos que interveñen como intermediarios hostaleiros, as súas características e a súa evolución no mercado.
• Comprender o concepto de elasticidade prezo e a súa aplicación no ámbito do Revenue Management.
• Describir os criterios cos que se debe construír unha estrutura de tarifas en base a unha estratexia de Revenue Management dada.
• Coñecer e aplicar modelos sinxelos de xestión da capacidade, e a súa relación coa fixación de prezos.
• Introdución ao Revenue Management
• Previsión da demanda
• Benchmarking hostaleiro
• Segmentación aplicada ao Revenue Management
• A Canle de Distribución Turístico
• Xestión da Capacidade
• Pricing
BODEA, T.; FERGUSON, M.; Segmentation, Revenue Management, and Pricing Analytics, Routledge, New York, 2014.
BORREGO, A.J.; USALI. Adaptación de la cuenta de explotación. Red de Impresión, 2015.
DE PONGA, D.; El Arte del Revenue, una guía complete sobre revenue management. Autoeditado 2023.
FORGACS, G.; Revenue Management: Maximizing Revenue in Hospitality Operations, American Hotel & Lodgin Educational Institute, Michigan, 2010.
HAYES, D. K; MILLER, A. A.; Revenue Management for the Hospitality Indsutry, John Wiley & Sons, Inc; Hoboken, New Jersey; 2011.
IVANOV S.; Hotel Revenue Management, From Tehory To Practice. Zangador, Varna 2014.
LEGOHÉREL P., POUTIER E., FYALL A.; Revenue Management for Hospitality & Tourism. Goodfellow Publishers Ltd. Oxford 2013.
SZENDE P.; Hospitality Revenue Management, Concepts and Practices. CRC Press 2021.
TALÓN, A.; GONZÁLEZ, L.; SEGOVIA, M.; Yield Revenue Management en el Sector Hotelero: Estrategia e Implantación. Delta, Madrid, 2012.
TRANTER, K. A.; STUART-HILL, T.; PARKER, J.; An Introduction to Revenue Management for the Hospitality Industry: Principles and Practises for the Real World, A Harlow, Essex; 2014.
TALLURI, K. T.; VAN RYZIM, G. J.; The Theory and Practice of Revenue Management, Kluwer Academic Publishers, Boston, 2004.
YEOMAN I., MCMAHON-BETTIE U.; Revenue Management, A practical perspective Palgrave Macmillar, Chippenham y Eastbourne, 2011.
ZENI, H., Z.; Improved Forecast Accuracy in Airline Revenue Management by Unconstraining Demand Estimated from Censored Data, Dissertatiton.com, 2011.
o Básicas e Xerais
B1. ►Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo (a xestión e dirección de empresas hostaleiras).
B2. ► Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo (ámbito das empresas hostaleiras).
B3. ► Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes, de índole social, científica ou ética (normalmente no seu campo de estudo).
B4. ►Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, metodoloxías, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado, tanto mediante comunicación oral como escrita no seu ámbito de estudo.
B5. ►Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía en todo tipo de contextos.
G1. ► Formar profesionais que sexan capaces de desempeñar tarefas de xestión e dirección nas organizacións empresariais hostaleiras, desenvolvendo habilidades de liderado, cunha clara orientación de servizo ao cliente, alta capacidade de adaptación permanente e innovación e orientación a resultados nas diferentes áreas do sector, favorecendo o desenvolvemento sostible e respectando a diversidade e multiculturalidade: Organizar e analizar a información, identificar oportunidades, definir obxectivos e estratexias, planificar, deseñar e asignar recursos, dirixir e motivar persoas, resolver problemas e tomar decisións, alcanzar obxectivos e avaliar resultados.
o Transversais
T1. Capacidade de xestión da información, análise y síntese.
T2- Capacidade de organización e planificación.
T4- Coñecementos de informática e TIC relativos ao ámbito de estudo.
T5- Resolución de problemas e toma de decisións.
T6- Traballo en equipo.
T13- Iniciativa, espírito emprendedor, resiliencia e orientación ao logro.
T15- Deseño e xestión de proxectos.
T16- Habilidades de investigación e curiosidade intelectual.
T17- Capacidade para poñer en práctica os coñecementos con perspectiva social e de crecemento.
AV1- Vocación de servizo e espírito de colaboración.
AV3- Respecto, tolerancia yeresponsabilidade persoal e profesional.
AV4- Autoconfianza e seguridade
o Específicas
E1. ► Comprender os principios do Turismo e analizar a súa dimensión económica, así como o seu carácter dinámico e evolutivo.
E2. ► Recoñecer as principais estruturas político-administrativas turísticas e os principais axentes turísticos, nos que se enmarca a actividade hostaleira.
E3. ► Converter un problema empírico nun obxecto de investigación turística.
E5. ► Analizar, sintetizar e resumir a información económico-patrimonial das organizacións hostaleiras
E7. ► Definir obxectivos, estratexias e políticas de comercialización das empresas do sector hostaleiro.
E12. ► Coñecer e aplicar o procedemento operativo do ámbito de aloxamento.
E14. ► Analizar e utilizar as tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) no sector hostaleiro.
E16. ► Comprender o funcionamento dos destinos, estruturas turísticas e os seus sectores empresariais no ámbito mundial.
Para o desenvolvemento da materia utilizaranse os seguintes métodos de ensino-aprendizaxe:
• A lección maxistral participativa a través da cal o profesor/para presentará os soportes teóricos da materia.
• O estudo de casos e resolución de problemas e exercicios. Debido ao enfoque aplicado da materia este aspecto adquire unha especial relevancia no seu desenvolvemento; por este motivo faise imprescindible o uso dun dispositivo que inclúa unha folla de cálculo debido ao volume de datos que se tratarán en cada caso, problema ou exercicio.
O sistema de avaliación terá en conta todas as actividades realizadas polo alumnado que se indiquen a continuación, en cada unha das oportunidades para superar a materia. O alumnado que non supere a materia na primeira oportunidade terá dereito a unha segunda oportunidade, que será a que figure no expediente académico no caso de que a cualificación alcanzada fose superior.
Primeira oportunidade ordinaria:
O principal obxectivo que se persegue coa avaliación é dar a oportunidade ao alumno de demostrar que adquiriu os coñecementos e as habilidades necesarias para desenvolver as competencias programadas para a materia. Os métodos que se utilizarán serán:
Avaliación continua:
Os estudantes serán avaliados de forma continua mediante unha serie de probas teóricas e prácticas:
- A parte teórica avaliarase mediante exames cuxo peso global na nota final da avaliación é dun 50%.
- A parte práctica avaliarase mediante a resolución de casos prácticos cuxo peso na nota da avaliación continua será do 50%.
Os/as alumnos/as que alcancen unha media de 5 aprobarán a materia suxeitos/as aos seguintes requisitos que, de non cumprirse, obrigaralles a presentarse ao exame final:
1) A nota media das probas teóricas non deberá de ser inferior a 4.
2) A nota de media dos exercicios prácticos non deberá de ser inferior a 4.
3) Para o cálculo das medias de teoría ou práctica deberase ter polo menos o 50% das probas superadas en cada categoría (teoría ou práctica).
Exame final:
No caso de que o/a alumno/a non cumpra os obxectivos e condicións previamente sinaladas na avaliación continua, o estudante deberá realizar unha proba final. Dado que as condicións previas clasifícanse en dúas categorías, teoría e práctica, o non cumprimento das condicións nunha única categoría (teoría ou práctica) conduce á realización do exame final na única categoría suspensa.
Calificación final:
1) Alumnado que cumpra os requisitos da avaliación continua: A nota da avaliación continua calcúlase mediante a media da parte teórica e práctica coa ponderación establecida: 50% teoría e 50% práctica.
2) Alumnado que tivese que acudir ao exame final nas dúas categorías: Aqueles alumnos/as cuxa nota do exame final sexa igual ou superior a 4, a súa cualificación final da materia compoñerase da avaliación continua (60%) e a cualificación obtida no exame final (40%). Se a nota do exame final é inferior a 4, a cualificación final será a nota obtida no devandito exame final. Ás cualificacións finais aplicaránselles as posibles penalizacións por ausencias.
3) Alumnado que se presenta a unha única categoría do exame final: deberá aprobar dita categoría cun mínimo dun 4 nese caso farase a media coa outra categoría seguindo o criterio previo do 50%. No caso de non alcanzar o 5 suspenderá a primeira oportunidade, aínda que se lle garda a nota da categoría aprobada ata a segunda oportunidade extraordinaria.
Segunda oportunidade extraordinaria:
A cualificación final da segunda oportunidade compoñerase dunha parte práctica (60% de peso na proba) e outra teórica (40%). Para o cálculo da media deberá alcanzar unha cualificación mínima de 4 en ambas as categorías. No caso de non alcanzalo a cualificación final da materia será a obtida na categoría de inferior cualificación.
o Segunda e posteriores convocatorias: sistema de avaliación para alumnado repetidor
No caso de non superar a materia na primeira convocatoria, no curso seguinte o/a alumno/o realizará 2 probas parciais, compostas dunha parte teórica e outra de casos prácticos. Cada parcial terá un valor do 50% e dentro de cada un a parte teórica terá un valor do 50% e os casos prácticos outro 50%. Os/as alumnos/as que alcancen unha media de 5 aprobarán a materia suxeitos/as aos seguintes requisitos que, de non cumprirse, obrigaralles a presentarse ao exame final en primeira oportunidade:
• A nota media das probas teóricas non deberá de ser inferior a 4.
• A nota de media dos exercicios prácticos non deberá de ser inferior a 4.
O alumnado que deba presentarse ao exame final enfróntase a unha destas dúas situacións:
1. Alumnado que tivese que acudir ao exame final nas dúas categorías (teoría e práctica): Calcularase a cualificación mediante a nota media alcanzada na categoría de teoría e de casos prácticos, sempre que polo menos unha estea aprobada e na outra alcance polo menos un 4.
2. Alumnado que se presenta a unha única categoría do exame final: deberá aprobar dita categoría cun mínimo dun 4 nese caso farase a media coa outra categoría previamente aprobada. No caso de non alcanzar o 5 nalgunha das dúas categorías suspenderá a primeira oportunidade da segunda convocatoria ou seguintes, aínda que se lle garda a nota da categoría aprobada ata a segunda oportunidade extraordinaria..
No caso da segunda oportunidade extraordinaria correspondente á segunda e seguintes convocatorias seguirase o mesmo criterio que na primeira convocatoria.
Penalizacións por ausencias:
No CSHG a asistencia a clase é obrigatoria e parte importante da formación do alumno/a, polo que as ausencias repetidas ás actividades presenciais consideraranse unha falta de rendemento e por tanto afectarán á cualificación da materia do seguinte modo:
• Cómputo total de horas presenciais (70 horas): 30% de ausencias e penalización de -1 punto (21 horas); 60% de ausencias e penalización de -2 puntos (42 horas).
• Se o alumno/para alcanza un 80% de ausencias sobre o total das horas presenciais, a materia considerarase suspensa cunha cualificación de 0.
As actividades formativas e a súa dedicación en horas serán as seguintes:
• Clases maxistrais-expositivas (38), clases interactivas-talleres (22), probas e titorías (10), estudo autónomo individual ou en grupo (60) e traballo individual (50).
A área de coñecemento de Revenue Management aséntase sobre unha base multidisciplinar, por tanto, a materia apóiase en coñecementos e habilidades adquiridos nas materias de: Cálculo de Operacións Financeiras (1º curso); TIC Aplicadas á Xestión Empresarial I e II (1º e 2º curso); Marketing Hostaleiro e Gastronómico (2º curso); Organización Operativa e Prácticas do Departamento de Aloxamento (2º curso), Estatística Aplicada (2º curso) e Economía (2º curso).
Recoméndase ao alumnado a recuperación do material docente das devanditas materias para a súa revisión e consulta.
José Andrés Nieto Vidal
Coordinador/a- Departamento
- Campus Sur
- Área
- Centro Superior de Hostalería
- Correo electrónico
- joseandres.nieto [at] usc.es
- Categoría
- Non Aplicable