Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 4 Clase Expositiva: 25 Clase Interactiva: 41 Total: 70
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Campus Sur
Áreas: Centro Superior de Hostalería
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
O contido da materia permitiralle ao alumnado adquirir coñecementos e desenvolver destrezas, habilidades e competencias en cinco ámbitos de actuación: 1) Relación laboral, 2) Posto de Traballo, 3) Atracción do Talento e Selección de Personal, 4) Xestión de Cadros de Persoal, e 5) Xestión do Talento.
Resultados da aprendizaxe:
• Definir as necesidades de persoal nun establecemento hostaleiro, tanto cuantitativas como cualitativas.
• Anticipar a evolución co cadro de persoal a medio prazo,
• Compatibilizar a xestión da empresa coa xestión de persoas.
• Realizar o proceso necesario para cubrir as necesidades de persoal.
• Avaliar ao persoal dun establecemento hostaleiro e analizar causas de posibles déficits.
• Desenvolver as capacidades do persoal contratado.
• Calcular costes de persoal.
• Adaptar os costes de persoal á situación da empresa.
• Coordinar os obxectivos da empresa e dos seus empregados, incrementando a produtividade do persoal.
1. Relación Laboral e Contratación.
2. Costes de Persoal.
3. Análise e Individualización do Posto de Traballo, Clasificación Profesional e Perfís.
4. Atracción do Talento e Selección de Persoal.
5. Avaliación de Persoal.
6. Xestión de Competencias e o seu Desenvolvemento.
7. Dimensionamento e Planificación de Cadros de Persoal.
8. Flexibilización de Cadros de Persoal.
9. Liderado.
10. Motivación.
11. Contornas de Alto Rendemento.
Os contidos da materia están recollidos no manual que se poderá encontrar no campus virtual e ao que o alumnado poderá acceder desde o primeiro día de clase. O campus virtual representa unha plataforma onde, ademais dos contidos, compártense os materiais didácticos, a programación de actividades e a organización xeral da materia.
Outra bibliografía recomendada:
• Alicia, M. (2017). Desempeño por competencias: Estrategia, Evaluación de personas. Desarrollo 360º. Granica.
• Bonache, J. y Cabrera, A. (2002). Dirección de personas. Evidencias y perspectivas para el siglo XXI. Prentice Hall.
• De José, Danvila y Martínez-López (2011). Guía de competencias emocionales para directivos. ESIC.
• Gomez Mejía, L. R.; Balkin, D. B. y Cardy, R. L., (2008). Gestión de Recursos Humanos. Pearson-Prentice Hall.
• Luthans, F. (2008). Comportamiento organizacional. México: McGrawHill.
• Reddin, B. y Ryan, D. (1993). Manual de Dirección por Objetivos. Deusto.
• Salgado, J.F. y Moscoso, S. (2001). Entrevista conductual estructurada de selección de personal. Pirámide.
• Somoza, F. (2004). Departamento de personal. CISS.
• Voiring, G. (1995). Definir las funciones y tareas en la empresa. Deusto.
• White, R. y James, B. (2000). Manual del outsourcing. Gestión 2000.
Outros recursos online:
• www.sepe.es
• www.seg-social.es
• www.fundae.es
o Básicas e Xerais
B1. ► Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo (a xestión e dirección de empresas hostaleiras).
B2. ► Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo (ámbito das empresas hostaleiras).
B3. ► Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes, de índole social, científica ou ética (normalmente no seu campo de estudo).
B4. ► Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, metodoloxías, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado, tanto mediante comunicación oral como escrita no seu ámbito de estudo.
B5. ► Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía en todo tipo de contextos.
G1. ► Formar profesionais que sexan capaces de desempeñar tarefas de xestión e dirección nas organizacións empresariais hostaleiras, desenvolvendo habilidades de liderado, cunha clara orientación de servizo ao cliente, alta capacidade de adaptación permanente e innovación e orientación a resultados nas diferentes áreas do sector, favorecendo o desenvolvemento sustentable e respectando a diversidade e multiculturalidade: Organizar e analizar a información, identificar oportunidades, definir obxectivos e estratexias, planificar, deseñar e asignar recursos, dirixir e motivar persoas, resolver problemas e tomar decisións, alcanzar obxectivos e avaliar resultados.
o Transversales
T1- Capacidade de xestión da información, análise y síntese
T2- Capacidade de organización e planificación
T3- Comunicación oral e escrita no ámbito empresarial
T5- Resolución de problemas e toma de decisións
T6- Traballo en equipo
T7- Traballo nun contexto internacional
T8- Habilidades nas relación interpersoais e resolución de conflitos
T9- Recoñecemento á diversidade e á multiculturalidade
T10- Razoamento crítico, compromiso ético e social
T11- Aprendizaxe autónomo permanente e adaptación a novas situacións
T12- Liderado responsable
T17- Capacidade para poñer en práctica os coñecementos con perspectiva social e de desenvolvemento
AV2-Orde, hixiene, disciplina, puntualidade e imaxe persoal, de xeito proactivo
AV3- Respecto, tolerancia e responsabilidade persoal e profesional
AV4- Autoconfianza e seguridade
o Específicas
E10- Manexar técnicas de comunicación.
E15- Planificar e xestionar os recursos humanos das organización do sector hostaleiro.
E17- Traballar en contornas socioculturais diferentes vinculados coa actividade hostaleira.
Cada tema iniciarase cunha introdución/explicación por parte do profesor sobre os conceptos principais. A partir de aí, o alumnado desenvolverá un papel activo na aprendizaxe a través de diferentes enfoques (exercicios, lecturas, traballos, procura de información…) que desembocarán nunha posta en común tutelada polo profesor que se asegurará de que se alcancen as conclusións adecuadas.
Á marxe das sesións de clase presencial, o alumnado deberá dedicar tempo de traballo para preparar, elaborar e redactar tanto os seus traballos individuais como os elaborados en grupo.
O sistema de avaliación terá en conta todas as actividades realizadas polo alumnado que se indiquen a continuación, en cada unha das oportunidades para superar a materia. O alumnado que non supere a materia na primeira oportunidade terá dereito a unha segunda oportunidade, que será a que figure no expediente académico no caso de que a cualificación alcanzada fose superior.
o Primeira oportunidade ordinaria:
Na avaliación teranse en conta: os traballos prácticos obrigatorios e as probas de avaliación escritas. Efectuaranse dúas avaliacións ao longo do semestre, onde a nota final en cada unha destas avaliacións será o resultado de achar a media ponderada dunha proba escrita, que terá un valor do 75%, e a nota conseguida nos traballos prácticos, os cales supoñerán o 25% desta cualificación.
A cualificación final do alumno/a obterase achando a media aritmética de ambas as avaliacións.
Os/as estudantes que obtivesen unha nota media final inferior a 6, estarán obrigados/as a presentarse a un exame final de toda a materia para superar a materia. Este exame final representará o 40% na cualificación final. Da mesma forma, poderán presentarse ao exame final todo aquel alumno/a que desexe subir a súa cualificación global.
O alumnado terá coñecemento das normas e criterios de avaliación na guía docente da materia situada no Campus Virtual.
1ª Avaliación
Proba de avaliación escrita:
Como xa se mencionou, esta proba supoñerá o 75% da cualificación (7,5 ptos.), distribuído da seguinte maneira:
• Relación laboral e contratación: 1 pto.
• Costes de persoal: 2 ptos.
• Análise e individualización do posto de traballo; Clasificación profesional e Perfís: 1 pto.
• Atracción do talento e selección de persoal: 1,5 ptos.
• Avaliación de persoal: 1,25 ptos.
• Xestión de competencias e o seu desenvolvemento: 0,75.
Avaliación dos traballos:
Realizarase un traballo en grupo (conforme ás indicacións do profesor) no que se desenvolverá un tema complementario ao contido traballado na materia.
O valor deste traballo na cualificación será do 25% (2,5 ptos.). En caso de non alcanzar unha nota de 3 puntos (sobre 7,5) no exame, o traballo non se terá en conta para a cualificación e por tanto esta última será igual á cualificación do exame sobre 10 puntos.
2ª Avaliación
Proba de avaliación escrita:
A esta proba corresponderalle de novo un peso do 75% (7,5 ptos.) na cualificación, quedando da seguinte maneira:
• Dimensionamento e Planificación de Cadros de Persoal: 1 pto.
• Flexibilización de Cadros de Persoal: 1 pto.
• Motivación: 2 ptos.
• Liderado: 2 puntos.
• Contornas de alto rendemento: 1,5 ptos.
Avaliación dos traballos:
Realizarase un traballo en grupo (conforme ás indicacións do profesor) no que se desenvolverá un tema complementario ao contido traballado na materia. O valor deste traballo na cualificación será do 25% (2,5 ptos.). En caso de non alcanzar unha nota de 3 puntos (sobre 7,5) no exame, o traballo non se terá en conta para a cualificación e por tanto esta última será igual á cualificación do exame sobre 10 puntos.
No CSHG a asistencia a clase é obrigatoria e parte importante da formación do alumnado. As ausencias repetidas ás actividades presenciais consideraranse unha falta de rendemento e afectarán á cualificación da materia, do seguinte modo:
• Cómputo total de horas presenciais (90 horas): 30% de ausencias terá unha penalización de -1 punto (27 horas); 60% de ausencias penalizarase con -2 puntos (54 horas).
• Se o alumno/a alcanza un 80% de ausencias sobre o total das horas presenciais, a materia considerarase suspensa cunha cualificación de 0.
o Segunda oportunidade extraordinaria e posteriores convocatorias:
Todo alumno/a que non supere os criterios de avaliación das probas antes descritas, deberán presentarse a unha segunda oportunidade extraordinaria na que o único requisito establecido para aprobar a materia é obter como mínimo 5 (sobre 10) no exame desta segunda oportunidade. Este exame será de toda a materia.
Na segunda e posteriores convocatorias, o requisito será igualmente o establecido para a segunda oportunidade extraordinaria.
As actividades formativas e a súa dedicación en horas serán as seguintes:
Clases maxistrais-expositivas (25 horas), traballos grupais (28 horas), análise de problemas, dinámicas de grupo e debates (13 horas), exámenes e titorías (4 horas), traballo autónomo do estudante (110 horas).
A asistencia e participación ás clases facilitan o entendemento e estudo da materia; os exemplos e experiencias comentados nas sesións maxistrais axudan a dimensionar os conceptos teóricos.
O alumno/a verá facilitado o traballo na materia apoiándose nos seus coñecementos tanto dos procedementos operativos dunha empresa hostaleira como de comunicación interpersoal e modificación de conduta.
Andrés Javier Rumbo Amigo
Coordinador/a- Departamento
- Campus Sur
- Área
- Centro Superior de Hostalería
- Correo electrónico
- andresjavier.rumbo [at] usc.es
- Categoría
- Non Aplicable
Raimundo Viejo Rubio
- Departamento
- Campus Sur
- Área
- Centro Superior de Hostalería
- Correo electrónico
- raimundo.viejo.rubio [at] usc.es
- Categoría
- Non Aplicable