Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Centro Facultade de Ciencias da Comunicación
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Sen docencia (En extinción)
Matrícula: Non matriculable (Só plans en extinción)
Estudio do proceso de elaboración e implementación das estratexias de comunicación das organizacións. As relacións entre información, comunicación e mercadotecnia. Os plans de comunicación como ferramenta de construción e proxeción da imaxe das organizacións. Analise das principais formas de relación informativa de fontes e medios: notas/comunicados de prensa e rodas/conferencias de prensa
A materia (optativa) profundiza nos contidos de Comunicación Organizacional (obrigatoria en terceiro curso).
NOTA IMPORTANTE: Os alumnos/as matriculados/as nesta materia non teñen dereito a docencia desde o curso 2023-2024 por estar extinguida a materia. Só teñen dereito a un exame teórico-práctico de acordo cos contidos do programa que se impartiu no curso 2022-2023.
Descriptor BOE:
Identificación e realización dos elementos que se usan na elaboración e implementación de estratexias de comunicación ó servizo dos intereses de visibilidade mediática das organizaciones. Análise e desenvolvemento de todas as partes e elementos dos plans de comunicación. Revisión práctica das relacións informativas, principalmente as formas de planificación e elaboración de notas de prensa, e planificación e desenvolvemento de conferencias de prensa, e a súa integración nos plans estratéxicos de comunicación.
A materia revisa a elaboración e implementación dos plans e das estratexias de comunicación como forma de xestión da comunicación nas organzaicións, especialmente a traves de canles e entornos virtuais.
Horas expositivas:
TEMA 1. O Plan de comunicación nas organizacións: fases, obxectivos e ferramentas. Obxectivos estratégicos e fórmulas de medición: os KPI. Investigación e avaliación de accións. Balances e auditorías de comunicación. Os informes de impacto
TEMA 2. Estratexias de comunicación en medios tradicionais. A comunicación nas planificacións globais. Comunicar para construir imaxe. Comunicación comercial. As relacións informativas. As centrais de medios.
TEMA 3. Estratexias de comunicación on line. Do Dircom ao Marcom. Fases, obxectivos e ferramentas da comunicación on line. Os medios propios: Blogs, Microbloggings, e redes sociais. Os medios alleos: webs e redes alternativas. Estrategias transmedia.
TEMA 4.Principios básicos do marketing online: obxectivos e estratexias básicas. Posicionamiento en buscadores: SEO e SEM. O communitty manager e novos perfiles profesionais.
TEMA 5. Exploración de tendencias. Impacto da intelixencia artificial: da realidade aumentada é realidade inmersiva. O metaverso.
Horas interactivas:
Os alumnos organizaranse para o desenvolvemento de un traballo en grupo. Valorarase o traballo sobre supostos reais.
A tarea desenvolverase de modo conxunto pero deixando clara cal é a responsabilidade e o traballo concreto que asume cada membro do grupo. Na última semana de aulas haberá que expor públicamente o traballo desenvolvido, consorte o calendario que se fará publico no transcurso do cuadrimestre. A asistencia a esa exposición será obligatoria para todos os membros do equipo, que debarán intervir para optar a superar a materia. A exposición é avaliatoria do aproveitamento das aulas interactivas. O traballo deberá entregarse tamén impreso e cos anexos que cada equipo estime convintes.
As prácticas son obrigatorias e non recuperables.
BIBLIOGRAFIA BÁSICA
ESTRELLA A., SEGOVIA, C (2016) Comunicación Integrada de Márketing. Madrid:ESIC
GARCIA SANTAMARÍA, José Vicente (2020). Las nuevas fronteras de la comunicación corporativa. UOC Comunicación 2020
KOTLER, P (2011). Marketing 3.0. México: Lid
KOTLER, P. et al. (2018) Marketing 4.0. Transforma tu estrategia para atraer al consumidor digital. Editorial LID
M TÚÑEZ-LÓPEZ, KP Valarezo-González, MI Punín-Larrea (2018) Generation Co. Tendencies of XXI Century's Communication Management. Communication: Innovation & Quality, Springer. 365-379
TÚÑEZ-LÓPEZ, M y COSTA-SÁNCHEZ, C. (2018) "Internet y la transformación permanente de la gestión de comunicación. Contenidos líquidos, vidas transmedia y geolocalización en movilidad". En Piñeiro e Serra (eds) Cultura, patrimonio e turismo na sociedade digital: uma perspetiva ibérica, Ed LabCom. Universidade da Beira interior (Portugal). pp 69-92
TÚÑEZ, M (2012). Gestión de la Comunicación en las Organizaciones. Zamora/Sevilla: Editorial
TÚÑEZ-LÓPEZ, J. M (2021). Tendencias e impacto de la inteligencia artificial en comunicación: Cobotización, gig economy, co-creación y gobernanza. Fonseca, Journal of Communication, 22, 2021, pp. 5-22
UFARTE RUÍZ, M José (2020). Nuevos perfiles profesionales para el mercado periodístico. Zamora: Comunicación Social.
BIBLIOGRAFÍA COMPLEMENTARIA
ROMERO-RODRíGUEZ, Luis M (2020) Manual de Gestión de la Comunicación Corporativa. Madrid: TecnosACED, C. (2010): Perfiles profesionales 2.0. Barcelona: UOC.
AGUADO, J.M. y MARTÍNEZ, I.J. (2008): Sociedad móvil. Tecnología, identidad y cultura. Madrid: Biblioteca Nueva.
ARMENDÁRIZ, E. (2010): Las Relaciones Públicas y su evaluación. Madrid: Fragua.
CELAYA, J. (2008): La empresa en la web 2.0. El impacto de las redes sociales y las nuevas formas de comunicación online en la estrategia empresarial. Barcelona: Gestión 2000.
CHATFIELD, T. 50 cosas que hay que saber sobre mundo digital. Editorial Ariel, 2012.
COSTA-SÁNCHEZ, C. y TÚÑEZ-LÓPEZ, M. (2018). Adprosumidores, medios sociales, vídeo online y Comunicación Corporativa. Tendencias inmediatas. En Túñez-López, M., Costa-Sánchez, C. y Valdiviezo, C. (Eds.), (2018). Comunicación Organizacional en entornos online. Gestión, actores y recursos. Cuadernos Artesanos de Comunicación, nº 149 (pp. 13-28). La Laguna (Tenerife): Latina.
COSTA, J. (2009): DirCom hoy. Dirección y gestión de la comunicación en la nueva economía. Barcelona: Costa Punto Com.
GRUNIG, J.E. y HUNT, T. (2003): Dirección de Relaciones Públicas. Barcelona: Gestión 2000. Traducción de Managing Public Relations (1984) Orlando-Florida: Harcourt Brace Jovanovich.
JIMENEZ, A (2009): Employer ...qué? Employer Branding. La gestión de las marcas para atraer y retener el talento. Córdoba: Almuzara.
MAD COMUNICACIÓN (2007). Todo Marketing y más... Fundamentos, principios, conceptos y estrategias. Madrid: FC Editorial.
MÍGUEZ-GONZÁLEZ, María Isabel; COSTA-SÁNCHEZ, Carmen; TÚÑEZ-LÓPEZ, Miguel: El perfil profesional de los responsables de comunicación: estudio sobre las organizaciones gallegas. Communication Papers 7 (15), 121-135
TÚÑEZ-LÓPEZ, J. M., FIEIRAS CEIDE, C., & VAZ-ÁLVAREZ, M. (2021). Impact of Artificial Intelligence on Journalism: transformations in the company, products, contents and professional profile. Communication & Society,34(1), pp. 177-193.
BÁSICAS e XERAIS
CB2 - Que los estudantes sepan aplicar os seus coñecementos ó seu traballo ou vocación dunha forma profesional e teñan as competencias que acostuman a demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da sua área de estudio
CB3 - Que los estudantes teñan capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudio) para emitir xuizos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
CB4 - Que los estudantes podan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
CB5 - Que los estudantes teñan desenvuelto aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudios posteriores cun alto grado de autonomía
CG1 - Competencia contextual básica de orden transdisciplinar
CG2 - Competencia contextual para situar o xornalismo no campo da comunicación
CG3 - Competencia para exercer a profesión con ética profesional e compromiso cívico
TRANSVERSAIS
CT1 - Capacidade de organización e planificación
CT2 - Capacidade de xestión da información
CT3 - Traballo en equipo
CT4 - Aprendizaxe autónoma
CT5 - Creatividade
CT6 - Iniciativa e espíritu emprendedor
CT7 - Coñecementos básicos da profesión
ESPECÍFICAS
CE09 - Coñecer os mecanismos de produción de información que existen nos medios de comunicación de masas.
CE10 - Capacitar para a xestión das empresas de medios de comunicación.
CE11 - Capacitar para a elaboración de informes no ámbito da comunicación.
CE12 - Coñecer os mecanismos e as técnicas necesarias para unha adecuada organización da información.
NOTA IMPORTANTE: Os alumnos/as matriculados/as nesta materia non teñen dereito a docencia desde o curso 2023-2024 por estar extinguida a materia. Só teñen dereito a un exame teórico-práctico de acordo cos contidos do programa que se impartiu no curso 2022-2023.
NOTA IMPORTANTE: Os alumnos/as matriculados/as nesta materia non teñen dereito a docencia desde o curso 2023-2024 por estar extinguida a materia. Só teñen dereito a un exame teórico-práctico de acordo cos contidos do programa que se impartiu no curso 2022-2023.
Traballo presencial do alumno/a
Clases expositivas. Presentación e explicación dos temas, 20 horas.
Traballos con textos: análise, síntese e discusión, 4 horas.
Prácticas laboratorio, 20 horas.
Titorías de traballos de curso, 1,5 horas.
Actividades de avaliación, 1,5 horas.
Exame final, 2 horas.
Total horas de traballo presencial do alumno/a: 48.
Traballo persoal do alumno/a.
Estudo autónomo individual ou en grupo, 40 horas.
Lecturas recomendadas, 12 horas.
Busca, rexistro e preparación de material de apoio (textos, imaxes, audio, etc. ) Planificación e execución da práctica, 50
Total de horas traballo persoal do alumno/a: 102.
Seguimento progresivo e contínuo das actividades interactivas e dos contidos das horas expositivas.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación de rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
Jose Miguel Tuñez Lopez
- Departamento
- Ciencias da Comunicación
- Área
- Xornalismo
- Teléfono
- 881816547
- Correo electrónico
- miguel.tunez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
15.01.2025 10:00-14:00 | Grupo de exame | Aula 1 |
15.01.2025 10:00-14:00 | Grupo de exame | Aula 2 |
23.06.2025 16:00-20:00 | Grupo de exame | Aula 3 |