Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 49.5 Horas de Titorías: 1.5 Clase Expositiva: 12 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Produción Vexetal e Proxectos de Enxeñaría
Áreas: Proxectos de Enxeñaría
Centro Escola Politécnica Superior de Enxeñaría
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Capacitar para o exercizo profesional como Director de Obra en proxectos agrarios e agroalimentarios.
A memoria de título contempla para esta materia os seguintes contidos:
Contratación e adxudicación do proxecto. Dirección facultativa do proxecto. Modificacións do Proxecto. Licenza de obra. Reformulo. Acta de reformulo. Libro de Ordes, de Incidencias e de Subcontratación. Actas e Documentación Final. Recepción de obras. O Libro do Edificio e o de Mantemento. Plan de Control de Calidade. Seguimento e documentación. Xestión de Residuos da Construción e Demolición. Proxectos afectados polo CTE.
Estes contidos serán desenvolvidos #de acordo con o seguinte temario:
PROGRAMA DE TEORIA.- (12 h presenciais + 18,00 h non presenciais)
Tema 1.- Aproximación ao proceso de execución. (2 h)
Tema 2.- A empresa constructora. (2 h)
Tema 3.- O proceso de Dirección de Obra. (5 h)
Tema 4.- Control de calidade na Obra. (3 h)
PROGRAMA DE PRÁCTICAS. - (12 h presenciais + 24 h non presenciais)
Práctica nº 1.- Planificación da execución. Aplicacións informáticas (2h)
Práctica nº 2.- A Xestión e o seguimento das obras (I). Aplicación informática (2h)
Práctica nº 3.- A Xestión e o seguimento das obras (II). Aplicación informática (2h)
Práctica nº 4.- Certificacións parciais e finais de obras. Aplicación informática (2h)
Práctica nº 5.- Exemplo práctico. Proxecto de modernización de regadío (2h)
Práctica nº 6.- Exemplo práctico. Planta de biomasa e rede de calor (2h)
Bibliografía básica
• Amiama, C., Barrasa, M. 2012. Xestión da Dirección de Obra
• Castro Fresno, D. 2006. Organización e Control de Obras
• Gomez-Senent, E. e Ruvira, F. 1995. Fases do proxecto, Universidade Politécnica de Valencia.
• Kerzner, H. 2006. Project management : a systems approach, scheduling and controlling. New Xersei.
• Moneo, M. 2005. A Dirección de Obra.
• Pereña, J. 2006. Dirección e Xestión de Proxectos
Bibliografía complementaria
• Burke, R. 2008. Project management : planning and control techniques. London.
• García Frontí, Verónica. 2008. Xestión de proxectos para a construción utilizando Microsoft Excel, Microsoft Project e AutoCAD. Buenos Aires.
• Garrido Hernández, A., 2002. O Libro do Director de Execución da Obra. Madrid.
• Horine, G.M. 2005. Xestión de Proxectos
• Klastorin, T. 2010. Xestión de proxectos
• Morilla Abad I. 2000.Guía metodolóxica e práctica de proxectos, ETSICCP, Madrid.
• Salvaderry, J. 2006. Xestión de Proxectos para a Construción. Análise, Proxecto e Dirección de Obra.
Nesta materia o alumno adquirirá ou practicará unha serie de competencias xenéricas, desexables en calquera titulación universitaria, e específicas, propias da enxeñería en xeral ou da enxeñería técnica agrícola en particular. Dentro do cadro de competencias que se deseñou para a titulación, contémplanse as seguintes:
Competencias básicas, xerais e transversais:
CG4 - Capacidade para a procura e utilización da normativa e regulamentación relativa ao seu ámbito de actuación.
CT1 - Capacidade de análise e síntese.
CT5 - Capacidade para obter información adecuada, diversa e actualizada
CT12 - Capacidade para resolver problemas mediante a aplicación integrada dos seus coñecementos.
CG10 - Capacidade para a procura e utilización da normativa e regulamentación relativa ao seu ámbito de actuación.
Competencias específicas:
CEG1 – - Capacidade para Ia preparación previa, concepción, redacción e firma de proxectos que teñan por obxecto a construción, reforma, reparación, conservación, demolición, fabricación, instalación, montaxe ou explotación de bens mobles ou inmobles que pola súa natureza e características queden comprendidos na técnica propia da produción agrícola e gandeira (instalacións ou edificacións, explotacións, infraestruturas e vías rurais), a industria agroalimentaria (industrias extractivas, fermentativas, lácteas, conserveiras, hortofrutícolas, cárnicas, pesqueiras, de salgaduras e, en xeral, calquera outra dedicada a Ia elaboración e/o transformación, conservación, manipulación e distribución de produtos alimentarios) e a xardinería e o paisaxismo (espazos verdes urbanos e/o rurais parques, xardíns, viveiros, arboledo urbano etc., instalacións deportivas públicas ou privadas e contornas sometidas a recuperación paisaxística).
CEG3 - Capacidade para dirixir a execución das obras obxecto dos proxectos relativos a industrias agroalimentarias, explotacións agrarias e espazos verdes e as súas edificacións, infraestruturas e instalacións, a prevención de riscos asociados a esa execución e a dirección de equipos multidisciplinares e xestión de recursos humanos, de conformidade con criterios deontolóxicos.
CR7 - Capacidade para coñecer, comprender e utilizar os principios da Enxeñería do medio rural: cálculo de estruturas e construción, hidráulica, motores e máquinas, electrotecnia, proxectos técnicos.
Clases teóricas (expositivas de grupo grande): 12 horas. Obrigatorio
Prácticas (con grupos reducidos de 20 alumnos): 12 horas. Obrigatorio
Titorías en grupos de 10 alumnos: 2,0 horas. Voluntario
Actividades de avaliación: 2 horas. Obrigatorio
A docencia desta materia será presencial. Tras unha explicación teórica dos distintos temas, a aprendizaxe continuará coa lectura da bibliografía recomendada e a resolución de casos prácticos. As clases de teoría, expositivas e de carácter maxistral participativo, desenvolveranse nunha aula convencional coa axuda dun encerado e medios audiovisuais. As clases de prácticas, de carácter interactivo, realizaranse en grupos reducidos coa axuda dunha computadora. Tanto nunhas como noutras traballaranse as competencias específicas CEG1, CEG2 e CR7. As actividades de ensino/aprendizaxe apoiaranse no Campus Virtual da USC en MS-Teams, que ofrece recursos docentes na internet (repositorio de documentación, plataforma para o desenvolvemento de actividades en liña e medio de comunicación profesor/alumnado). O profesor propoñerá exercicios semellantes aos explicados na clase que o alumnado deberá resolver fose da aula para fortalecer o seu coñecemento e descubrir as súas dificultades coa materia. Tamén fornecerá datos reais ou simulados para que o alumnado analíceos de forma autónoma empregando as técnicas aprendidas na materia, e redacte informes nos que explique o traballo feito, expoña e discuta os resultados obtidos e resalte as principais conclusións. Coa realización destes traballos o alumnado traballará, ademais das competencias específicas CEG1, CEG2 e CR7, as competencias básicas e transversais CG4, CT1, CT5, CT12 e CG10. Os informes destes traballos de curso servirán para a avaliación continua da materia. Nas titorías atenderase ao alumnado para comentar e aclarar cuestións concretas en relación coas súas tarefas dentro da materia (recompilación de información, análise de datos, preparación de traballos...).
Mixta con casos prácticos e exame escrito. Avalíarase ao alumno en función dos resultados nos casos prácticos, sexa de forma individual ou en grupo. Ao final da materia os alumnos realizan unha proba escrita. A cualificación do alumno é unha media ponderada, ao 50%-50%, entre o rendemento do mesmo nas dúas partes nas que se avalía ao mesmo: proba escrita e rendemento nas prácticas (casos). Non superará a materia aquel alumno que non obteña un mínimo de 5 puntos sobre 10 en cada parte. Nas prácticas avaliarase a calidade das memorias entregadas.
Aos alumnos repetidores, caso de superar as prácticas, gárdaselles a cualificación. Aqueles alumnos que non asistan ás clases expositivas terán que realizar os casos prácticos de xeito individual.
Os alumnos que teñan concedida a dispensa de asistencia pola Comisión de Título segundo o disposto no Regulamento de asistencia a clase, aplicaránselle os mesmos criterios de avaliación que ao resto de alumnos, xa que a asistencia non é obrigatoria nin ás clases expositivas nin as interactivas.
Os alumnos aos que se lle conceda dispensa de asistencia, os que se avalíen na 2ª opción e repetidores, deberán presentarse ao exame previa entrega das memorias de prácticas. Contémplase a dispensa total na asignatura.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o establecido na “Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión das cualificacións”.
Proba escrita (25%): competencias avaliadas CG1, CT12, CEG1, CEG3.
Traballos prácticos vinculados coas competencias para adquirir (75%): competencias avaliadas CG4, CT1, CT5, CT12, CG10, CEG1, CEG2, CEG3 e CR7.
O alumno recibirá 12 horas de docencia expositiva e participará en 12 horas de prácticas (docencia interactiva), nas que ademais será avaliado. Ademais, contemplaranse 1,5 horas presenciais de titorías en grupos reducidos. Adicionalmente o alumno deberá desenvolver un traballo non presencial, preparando documentación para as clases presenciais, realizando traballos da materia, preparando as probas escritas obxecto de avaliación. A estas tarefas dedicaranse unhas 47,50 horas de traballo persoal.
Asistencia a todas as actividades docentes. Consulta da bibliografía recomendada. Facer uso frecuente das titorías para calquera tipo de cuestión relacionada coa materia. Levar a materia ao día.
Para a realización das titorías, así como para manter unha comunicación directa tanto entre os propios estudantes, como co profesor, recoméndase utilizar tanto a aula virtual a través de MS-Teams, como o correo electrónico.
Carlos Amiama Ares
Coordinador/a- Departamento
- Produción Vexetal e Proxectos de Enxeñaría
- Área
- Proxectos de Enxeñaría
- Correo electrónico
- carlos.amiama [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade