Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 74.25 Horas de Titorías: 2.25 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 18 Total: 112.5
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Enxeñaría Agroforestal
Áreas: Enxeñaría Agroforestal
Centro Escola Politécnica Superior de Enxeñaría
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Segundo a Memoria de Título: Coñecemento dos mecanismos resistentes que fan posible o funcionamento das estruturas metálicas fronte ás distintas solicitacións, así como a teoría da seguridade e da filosofía e comprobacións que se contemplan nas normativas actuais (CTE, EUROCÓDIGO) dos diferentes estados límite.
Segundo a Memoria do Título:
Aceiro: propiedades químicas, físicas e mecánicas.
Clasificación e ensaio de aceiros.
Normativa obrigatoria.
Método de estado límite.
Pezas de compresión, flexión, torsión e corte.
Xuntas atornilladas e soldadas.
Estruturas mixtas de aceiro e formigón.
Cálculo de estruturas de aceiro por ordenador.
Estes contidos desenvólvense no seguinte programa:
Programa de teoría (18 h en persoa)
1) Introdución ao cálculo de estruturas de aceiro. Normativa e características do material. (1 hora)
2) Seguridade estrutural e accións. (1 hora)
3) ELU Esgotamento das seccións ELU. (4 h)
4) ELU Comprobación de barras comprimidas. (2 h)
5) Análise de segunda orde. (1 hora)
6) ELU Pandeo lateral de vigas ELU. (2 h)
7) ELS de Deformacións e Vibracións. (1 hora)
8) Detalles da construción. (1 hora)
9) Cálculo de unións atornilladas. (2 h)
10) Cálculo de unións soldadas. (2 h)
11) Estruturas mixtas. (1 hora)
Programa de actividades interactivas (18.00 horas + 2,25 horas. Todas elas en persoa)
1) Visita ao laboratorio Pemade. (2 h)
2) Visita a unha obra. (2 h)
3) Cálculo de estruturas de aceiro por ordenador. (14 h)
4) Titorías en pequeno grupo (2,25 h): resolución de dúbidas específicas sobre os contidos da materia ou debate sobre unha construción específica.
Bibliografía básica y complementaria
a) Bibliografía básica:
Ramón Argüelles Álvarez [et al.]. 1999. Estructuras de acero. 1, Cálculo, norma básica y eurocódigo. Madrid : Bellisco.
Ramón Argüelles Álvarez [et al.]. 2013. Estructuras de acero. 1, Fundamento y cálculo según CTE, EAE y EC 3. Madrid: Bellisco.
N.S. Trahair [e outros]. 2008.The behaviour and design of steel structures to EC3. London : Taylor & Francis.
b) Bibliografía complementaria:
Iglesias Pérez, Celso. 2013. Proyecto y cálculo de estructuras de hormigón y acero. Volumen 1, El método multicapa, fisuración y no linealidad de los materiales [Recurso electrónico]. Madrid: Sintesis.
Iglesias Pérez, Celso. 2013. Proyecto y cálculo de estructuras de hormigón y acero. Volumen 2, Puentes de gran luz [Recurso electrónico]. Madrid: Sintesis.
Competencias
Básicas e xerais:
CG1 - Formación científico-técnica para o exercicio da profesión de Enxeñeiro Técnico en Obras Públicas e coñecemento das funcións de assesoría, análise, deseño, cálculo, proxecto, construción, mantemento, conservación e explotación.
CB1 - Que os estudantes demostraran posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e normalmente atópase nun nivel que, aínda que está apoiado por libros de texto avanzados, tamén inclúe algúns aspectos. procedente da vangarda do seu campo de estudo.
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación de xeito profesional e posúan o
competencias que normalmente se demostran a través do desenvolvemento e defensa de argumentos e resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan reflexións sobre cuestións sociais, científicas ou éticas relevantes.
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a públicos especializados e non especializados.
CB5 - Que os estudantes desenvolvan as habilidades de aprendizaxe necesarias para realizar estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
Transversais:
CT1 - Capacidade de análise e síntese.
CT2 - Capacidade de razoamento e argumentación.
CT6 - Capacidade para desenvolver e presentar un texto organizado e comprensible.
CT10 - Uso de información bibliográfica e Internet.
CT12 - Capacidade para resolver problemas mediante a aplicación integrada dos seus coñecementos.
Específicas:
CECC6 - Coñecemento dos fundamentos do comportamento das estruturas de formigón armado e estruturas metálicas e a capacidade para concibir, proxectar, construír e manter este tipo de estruturas.
Metodoloxía da ensinanza
A CLASE TEÓRICA
Nas clases teóricas emplearase o método expositivo, de maneira que o alumno/a reciba una base teórica imprescindible para a aplicación dos métodos dialéctico e heurístico, que precisan dunhos coñecementos mínimos.
En calquera caso, o uso deste método didáctico non se fará de forma ríxida, intercalándose preguntas para fomentar o argumento e estimar o nivel de comprensión da exposición.
A clase teórica debe servir ao alumnado como unha introducción ao aprendizaxe dunha cuestión concreta e non, como un substituto do seu traballo persoal, que cumpre lograr por outros medios.
Traballaranse as competencias básicas e xerais e a específica CECC6.
ACTIVIDADES INTERACTIVAS
Como metodoloxías didácticas, empregaranse visitas técnicas, concretamente unha visita ao Laboratorio de Pemade (visualización de equipos e ensaios) e unha visita a obra para comentar aspectos relacionados con ela.
As prácticas tamén se realizarán na aula de informática co uso de software específico para o cálculo de estruturas.
Traballaranse as competencias transversais e a específica CECC6.
O TRABALLO PERSOAL
Trátase de orientar o esforzo persoal cara un modelo no que será o propio alumnado quen descubra relacións entre feitos, construíndo interpretacións idóneas destes.
Asimesmo fomentarase o traballo ao longo de todo o curso, promovendo o traballo persoal para o estudo continuado dos aspectos teóricos na materia e para a realización de casos prácticos derivados das clases de problemas.
Traballaranse todas as competencias.
TITORÍAS
A maiores de posibilitar un contacto directo profesorado-alumnado, permiten a orientación sobre calquera tipo de problema relacionado co desenvolvemento da materia ou da formación universitaria en xeral. Permiten a orientación individual co fin de alcanzar unha maior eficacia no traballo persoal do alumnado. Tamén se prevén titorías en grupo, aínda que estas se deseñan especificamente para cando o problema que formulan abrangue o conxunto do alumnado.
Traballaranse as competencias que o alumno demande en cada caso particular.
Utilizarase o campus virtual e, en xeral, as novas tecnoloxías (correo electrónico, etc.) como apoio á titoría tradicional, aproveitando a infraestrutura do centro e as dispoñibilidades do alumnado neste terreo.
O sistema inclúe unha avaliación continua (realización de exercicios) combinada cunha proba final (complementaria á avaliación continua), tal e como se describe a continuación:
· Exame de contidos teórico-prácticos (70%) debendo acadar un mínimo de 5 puntos sobre un total de 10 para superalo: competencias avaliadas CG1, CB1, CB2, CT12 y específica.
· Realización de exercicios (30%): competencias avaliadas CB3, CB4, CB5, CT1, CT2, CT6, CT10 y específicas.
A cualificación final será a suma das valoracións obtidas en cada un dos apartados anteriores e para aprobar a materia hai que obter un mínimo de 5 puntos sobre 10 en dita suma.
Observacións:
Estes criterios manteranse tanto na primeira como na segunda oportunidade de avaliación.
Este sistema de avaliación tamén será o que empregue para avaliar ao alumnado de segunda matrícula e posteriores e ao alumnado que teña recoñecida unha dispensa de asistencia a clase nas condicións indicadas na Orde 1/2017 da Secretaría Xeral da USC.
Tamén para todo o alumnado, as cualificación obtidas en calquera dos apartados so sistema de avaliación terán validez en todas as convocatorias do curso académico na que se acaden, e non terán validez en cursos posteriores.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na “Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”.
Traballo total do/da estudante: 112,5 horas, do cal 38,25 horas corresponden a actividades presenciais e 74,25 horas corresponden a traballo persoal.
Actividades presenciais:
· Docencia expositiva 18h
· Docencia interactiva de laboratorio 18h
· Titorías 2,25h
Traballo persoal:
· Actividades de avaliación 4h
· Lectura e preparación de temas 36h
· Realización de exercicios 20h
· Preparación previa das prácticas e traballo posterior sobre as mesmas 14,25h
Asistencia a clase, con la participación activa en su desarrollo; para ésto, se recomienda la lectura o la preparación anticipada de sus contenidos. Seguimento diario de los contenidos para fijar conocimientos. Asistencia a prácticas. Manejo de la bibliografía recomendada. Aprovechamiento de las titorías establecidas
Manuel Guaita Fernandez
Coordinador/a- Departamento
- Enxeñaría Agroforestal
- Área
- Enxeñaría Agroforestal
- Correo electrónico
- m.guaita [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade