Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 90 Clase Expositiva: 30 Clase Interactiva: 30 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Departamento externo vinculado ás titulacións, Enxeñaría Agroforestal
Áreas: Área externa Grao en Paisaxe, Enxeñaría Agroforestal
Centro Escola Politécnica Superior de Enxeñaría
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
O curso aborda as tecnoloxías que permiten introducir ao alumno nas ferramentas necesarias para traballar coa luz e a auga como elementos e materiais básicos para as súas propostas paisaxísticas, entendendo os seus principios, criterios de aplicación e condicións técnicas. Inclúe instalacións e infraestruturas en espazos exteriores públicos e comunitarios ou privados: iluminación, rego, drenaxe e depuración natural.
Xestión da auga da paisaxe. Sistemas e tecnoloxía de rego. Instalacións e infraestruturas de zonas verdes e zonas protexidas: rego, drenaxe e depuración natural.
Os contidos que aparecen na memoria do título son os seguintes:
Fundamentos dos circuítos eléctricos, Normativa electrotécnica de baixa tensión. Regulación de alta tensión. Tecnoloxía de iluminación. Lámpadas e luces. Instalacións de iluminación. A formación complétase coa xestión da auga na paisaxe. O tema desenvolve o estudo e planificación da xestión da auga dende tres perspectivas diferentes: -a auga como xerador da paisaxe, onde se aborda o papel da auga como elemento determinante na configuración da paisaxe, tanto natural como construída. -a auga como recurso, onde a xestión eficiente da auga é tratada como un recurso natural limitado. -a auga como proceso, aborda cuestións relacionadas coa dinámica dos procesos de auga e os seus riscos potenciais, como inundacións, erosión ou contaminación. Descrición, deseño dos sistemas de rega. Sistema de sumidoiros.
Estes contidos elaboraranse segundo a axenda teórico-práctica que se especifica a continuación (as horas asignadas son indicativas).
Contidos teóricos (DP = 30 h; DNP = 30 h):
Bloque I (DP = 15 h; DNP = 15 h)
Visión e percepción da luz: o ollo, percepción, conceptos
Composición da luz: observación, elementos de composición, límites visuais, calidade e dirección da luz
Tecnoloxía e materiais: lámpadas, luces, estruturas, sistema eléctrico, distribución
Aplicacións, tipos de iluminación e elementos de deseño: iluminación de materiais vexetais, iluminación de estruturas arquitectónicas, esculturas ..., iluminación de paseos e escaleiras, iluminación monumental, iluminación de auga.
Bloque II (DP = 15 h; DNP = 15 h):
Xestión e manexo da auga na paisaxe. Fundamentos da hidráulica aplicada. Sistemas de rega. Determinación das necesidades de auga dos espazos verdes (xardíns, instalacións deportivas). Deseño de sistemas de irrigación: cálculo de caudal, eficiencia do sistema de rega, avaliación do sistema. Determinación de materiais do sistema de rega. O uso de augas residuais na rega de xardíns. Sistemas naturais de saneamento e depuración. Sistemas de drenaxe e técnicas de drenaxe sostible.
Contidos prácticos (DP = 30 h; DNP = 60 h):
Bloque I (DP = 15 h; DNP = 30 h)
Composición da luz: observación, elementos de composición, límites visuais, calidade e dirección da luz
Tecnoloxía e materiais: lámpadas, luces, estruturas, sistema eléctrico, distribución
Aplicacións, tipos de iluminación e elementos de deseño: iluminación de materiais vexetais, iluminación de estruturas arquitectónicas, esculturas ..., iluminación de paseos e escaleiras, iluminación monumental, iluminación de auga.
Bloque II (DP = 15 h; DNP = 30 h)
Determinación das necesidades de auga dos espazos verdes (xardíns, instalacións deportivas). Deseño de sistemas de rega: cálculo de caudal, eficiencia do sistema de rega, avaliación do sistema. Determinación de materiais do sistema de rega.
Bibliografía Básica
Costello, L. R., Matheny, N. P., Clark, J. R., & Jones, K. S. (2000). A Guide to Estimating Irrigation Water Needs of Landscape Plantings in California, the Landscape Coefficient Method and Wucols III. University of California Cooperative Extension, California Department of Water Resources: Berkeley, CA, USA.
Choate, R. B., & Watkins, J. A. (1994). Turf irrigation manual: the complete guide to turf and landscape irrigation systems. Weathermatic publication.
Lennox Moyer J. (2013). The Landscape Lighting Book. New Jersey : John Wiley & Sons
Martin, A., Ávila, R., Yruela, M. D., Plaza, R., Navas, A., & Fernández, R. (2004). Manual de riego de jardines. Ediciones Ilustres SL Córdova. Consejería de Agricultura y Pesca. Junta de Andalucía, Sevilla.
Merrian, J., & Keller, J. (1978). Irrigation system evaluation. A Guide for Management. Logan: Utah State University.
Narboni, R. (2004). Lighting the landscape: art, design, technologies. Birkhäuser.
Zimmermann, A. (2008). Construir el paisaje. Materiales, técnicas y componentes estructurales. Basilea : Birkhäuser
Bibliografía complementaria
Calleja Fernández, F. (2013). Instalación de sistemas de riego en parques y jardines (No. 631.587 F954i). Ed. de la U.
Laureano P. (2013). La piramide rovesciata. Il modello dell,oasi per il pianeta Terra. Torino: Bollati Boringhieri
Laureano P. (2001). Atlas del agua. Los conocimientos tradicionales para combatir la desertificación. Torino: Bollati Boringhieri
McDowell Seth (2016). Water Index. Design Strategies for Drought, Flooding and Contamination. University of Virginia: School of Architecture, ACTAR
Pettygrove, G. S. (2018). Irrigation with reclaimed municipal wastewater-A guidance manual. CRC Press.
Smith, S. W. (1997). Landscape irrigation: design and management. John Wiley & Sons.
Snyder, R. L., Pedras, C., Montazar, A., Henry, J. M., & Ackley, D. (2015). Advances in ET-based landscape irrigation management. Agricultural water management, 147, 187-197.
CB1 - Que os estudantes demostraran posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da educación secundaria xeral, e adoita atoparse a un nivel que, aínda que apoiado por libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que impliquen coñecementos á vangarda do seu campo de estudo
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación de xeito profesional e posúen as competencias que normalmente se demostran mediante a elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de recoller e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para formular xuízos que inclúan reflexión sobre temas sociais, científicos ou éticos relevantes.
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións tanto a un público especializado como non especializado
CB5 - Que os estudantes desenvolveron aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para realizar estudos posteriores cun alto grao de autonomía
CG2 - Coñecer os sistemas de información e representación da paisaxe.
CG3 - Coñecer a xeografía física e humana, o planeamento urbanístico e as técnicas aplicadas no proceso de planificación da paisaxe.
CG7 - Coñecer as organizacións, actores, regulamentos e procedementos para capturar proxectos de paisaxes e estudos ambientais.
CT1 - Expresarse correctamente, tanto oralmente como por escrito, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. Capacidade de análise e síntese. Capacidade de razoar e argumentar. Capacidade de preparar e presentar un texto organizado e comprensible. Capacidade de facer unha presentación pública dun xeito claro, conciso e coherente.
CT2 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e a comunicación (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. Habilidade na xestión das tecnoloxías da información e a comunicación (TIC). Capacidade para obter información adecuada, diversa e actualizada. Uso de información bibliográfica e de Internet.
CT3 - Desenvolverse para unha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero. Capacidade de traballar en grupo e cubrir colectivamente situacións problemáticas.
CT4 - Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables.
CT5 - Estimular a capacidade de traballar en equipos interdisciplinarios ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan ao desenvolvemento ambiental, económico, político e social sostible.
CT6 - Capacidade para xestionar tempo e recursos: desenvolver plans, dar prioridade, actividades. identificar as críticas, fixar os prazos e cumprilas. Capacidade de traballo individual, con actitude autocrítica.
CT7 - Valorar a importancia da investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e na cultura da sociedade.
CT8 - Comprender a importancia dunha cultura emprendedora e coñecer os medios dispoñibles para persoas emprendedoras.
CE09 - Coñecemento adecuado de ecoloxía, sustentabilidade e principios de conservación de enerxía e recursos ambientais.
CE60 - Coñecemento da mecánica de sólidos, medios continuos e do solo, así como as calidades plásticas, elásticas e de resistencia dos materiais resistentes.
CE62 - Coñecemento adecuado das características físicas e químicas, procedementos de produción, patoloxía e uso de materiais de construción aplicados á paisaxe.
CE63 - Coñecementos adecuados para aplicar as normas técnicas e construtivas aplicadas á paisaxe.
CE64 - Coñecemento adecuado das fases e secuencias de construción no deseño do proxecto de paisaxe.
CE65 - Capacidade para valorar as obras, escribir as especificacións; elección de equipamentos e materiais; etc.
CE66 - Coñecemento adecuado do proxecto de seguridade e saúde nas obras relacionadas coa paisaxe.
CE67 - Capacidade para concebir, calcular, deseñar, integrarse na paisaxe e executar instalacións de abastecemento, rego, iluminación, tratamento e drenaxe de augas na paisaxe.
CE68 - Coñecementos adecuados para concebir, deseñar, integrar na paisaxe e executar solucións para terrapléns, escavacións, cimentacións, consolidacións e estruturas de contención.
CE70 - Preparación, presentación e defensa ante un xurado universitario dun proxecto orixinal de Paisaxe, realizado individualmente
As clases desenvolveranse con clases teóricas, nas que se desenvolven os conceptos básicos dos contidos (CB1, CB2, CB3, CB4 e CB5. CT1. CE9, CE60, CE62, CE63, CE64 e CE67), para que o alumno pode desenvolver os Traballos Tutelados (CE9 e CE67) e o Taller de Materia (CG2, CG3 e CG7. CT1, CT2, CT3, CT4, CT5, CT6, CT7 e CT8. CE9, CE63, CE64, CE65, CE66, CE67, CE68 e CE70) que se elaborarán no desenvolvemento das clases interactivas, así como cos traballos non presenciais do alumno. Os estudantes realizarán a exposición e defensa individual (CT1, CT2, CT4) das distintas tarefas do curso unha vez que sexan presentados.
Para os escenarios 2 e 3, consulte comentarios específicos na sección Observacións da Guía didáctica.
Para facer a proba obxectiva, os alumnos deberán ter completado o traballo titorizado do curso, así como ter entregado o Taller da Materia con polo menos o 80% dos requisitos establecidos nos mesmos. Valorarase o coñecemento e comprensión dos principios introducidos no curso. A avaliación terá en conta a presentación clara de resultados, precisión, rigor conceptual, idoneidade, sensibilidade ambiental e grao de resolución dos enunciados do exercicio, así como a capacidade gráfica para ilustrar os resultados dun xeito visual e a capacidade de comunicación verbal e coherencia na documentación proporcionada.
A ponderación das diferentes probas / traballos de avaliación exponse a continuación:
Proba obxectiva: 30%
Enxeñaría Electrotécnica e Enxeñaría da Auga
Traballos tutelados: 20%
Wiki Análise de fontes documentais. Avaliación de sistemas de rega
Taller de materia: 50%
Considera a participación do estudante na docencia presencial, a realización, exposición e defensa do traballo non presencial e dos realizados no taller.
A avaliación de competencias realízase do seguinte xeito:
Proba obxectiva: CB1, CB2, CB3, CB4 e CB5. CT1 CE9, CE60, CE62, CE63, CE64 e CE67
Traballos tutelados: CT1, CT2, CT3, CT5, T6 e CT7. CG9 e CE67
Taller de materia: CB1, CB2, CB3, CB4 e CB5. CG2, CG3 e CG7. CT1, CT2, CT3, CT4, CT5, CT6, CT7 e CT8. CE9, CE63, CE64, CE65, CE66, CE67, CE68 e CE70
Estes criterios son válidos tanto para a primeira como para a segunda oportunidade. Os alumnos que se repiten manterán a cualificación do curso ata dúas convocatorias.
Os estudantes que teñan concedida a dispensa de asistencia das actividades docentes programadas de acordo co disposto na Instrución 1/2017 do secretario xeral da Universidade de Santiago de Compostela, seguirán os mesmos criterios de avaliación que os demais estudantes.
En caso de realización fraudulenta de exercicios ou probas, aplicarase o disposto no Regulamento de avaliación do rendemento académico dos estudantes e revisión das cualificacións.
As horas e asistencia establecida establecidos no Informe de título verificado (MVT) están a continuación. Os datos entre parénteses refírense ás horas de docencia non presencial.
• Sesión maxistral: 30 h (40 h) (Presencialidade: 88,2)
• Traballos tuteladas: 8 h (10 h)
• Taller de materia: 22 h (38 h) (Presencialidade: 50)
• Atención personalizada: 2 h
Recoméndase a asistencia participativa e activa ás clases, así como un estudo continuado paralelo ao progreso da materia. Para completar contidos e reforzar a aprendizaxe, é conveniente empregar polo menos a bibliografía recomendada.
Materias que se recomenda estudar simultaneamente:
Proxecto Paisaxe 4 / G4101324
Construción aplicada 1 / G4101322
Materias que continúan o temario:
Construción aplicada 2 / G4101326
Tomas Serafin Cuesta Garcia
Coordinador/a- Departamento
- Enxeñaría Agroforestal
- Área
- Enxeñaría Agroforestal
- Correo electrónico
- tomas.cuesta [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
María De Los Ángeles Santos Vázquez
- Departamento
- Departamento externo vinculado ás titulacións
- Área
- Área externa Grao en Paisaxe
- Categoría
- Profesor/a área externa