Ir o contido principal

Grao en Robótica

  • En extinción
Modalidade
Presencial
Rama de coñecemento
Enxeñaría e Arquitectura
Centro(s)
Escola Politécnica Superior de Enxeñaría
Rúa Benigno Ledo, 27002
Lugo
982823008 (Conserxaría)
982823011 (Dirección)
eps.secretaria.direccion [at] usc.gal
Campus
Lugo
Robótica

O obxectivo do Grao en Robótica é proporcionar unha formación sólida aos estudantes que os capacite para traballar en ámbitos altamente especializados relacionados coa robótica mediante unha formación eminentemente aplicada e impartida por profesorado especializado.

Duración: 4 anos académicos
Código RUCT: 2503954
Número prazas: 50

Decano/a ou director/a do centro:
ROSA ROMERO FRANCO
rosa.romero [at] usc.es

Coordinador-a do título:
Roberto Iglesias Rodriguez
roberto.iglesias.rodriguez [at] usc.es

Linguas de uso:
Castelán, Galego

Nivel MECES: 2

Universidade coordinadora:
Universidade de Santiago de Compostela

Universidade(s) participante(s):
Universidade de Santiago de Compostela

Data da autorización de implantación do título pola Xunta de Galicia:
Orde do 5/08/2019 (DOG do 14/08/2019)

Data de publicación no BOE:
08/07/2020

Data da última acreditación:
19/07/2019

O obxectivo do Grao en Robótica é proporcionar unha formación sólida aos estudantes que os capacite para traballar en ámbitos altamente especializados relacionados coa robótica mediante unha formación eminentemente aplicada e impartida por profesorado especializado.

O grado estruturase en catro cursos, con prácticas en empresa obrigatorias, e onde os/as estudantes desenvolverán capacidades para deseñar solucións innovadoras baseadas nun sólido coñecemento teórico e coa aplicación de novas tecnoloxías. Os titulados no Grao en Robótica teñen o recoñecemento a nivel europeo ao estar esta titulación adaptada ao Espazo Europeo de Educación Superior (EEES).

O título de Grao en Robótica, pola USC, contempla unha única especialización, coa mención de “AgroRobótica”. Para obter a mención en “AgroRobótica” o estudante ten que seguir un itinerario formado por 30 ECTS de materias relacionadas coa mención escollida optando entre unha oferta de 6 materias (36,0 ECTS).

O deseño do título permite ademais que con 240 ECTS cursados se poida obter o grao sen intensificación ou mención grazas a un amplo conxunto de posibilidades combinatorias de elección de materias optativas que non configuran ningún itinerario concreto (Graduado/a en Robótica).

O perfil de ingreso recomendado son alumnos/as de bacharelato (modalidade de Ciencias e Tecnoloxía) ou de ciclos formativos superiores das familias de Electricidade e Electrónica e de Informática e Comunicación.

Cad. Expresión gráfica normalizada

  • G4111101
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Fundamentos de programación

  • G4111102
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Física I

  • G4111103
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Matemáticas I

  • G4111104
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Matemáticas II

  • G4111105
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Algorítmica e estruturas de datos

  • G4111106
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Electrónica dixital

  • G4111107
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Estatística

  • G4111108
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Física II

  • G4111109
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Proxectos integrados I

  • G4111121
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Matemáticas III

  • G4111201
  •  
  • Formación básica
  •  
  •  
  • 6 créditos

Fundamentos de automática

  • G4111222
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Mecanismos e sensores

  • G4111223
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Plataformas software en robótica

  • G4111224
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Tecnoloxía eléctrica

  • G4111225
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Automatización

  • G4111226
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Percepción e procesado de sinais

  • G4111227
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Proxectos integrados II

  • G4111228
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Sistemas encaixados

  • G4111229
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Teoría de control

  • G4111230
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Axentes intelixentes

  • G4111321
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Redes e comunicacións

  • G4111322
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Robótica industrial

  • G4111323
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Visión artificial

  • G4111324
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Aprendizaxe automática

  • G4111325
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Computación distribuída para sistemas multirrobot

  • G4111326
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Robótica adaptativa

  • G4111327
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Economía do sistema agroalimentario e forestal

  • G4111341
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Robótica aplicada ao medio forestal e natural

  • G4111342
  •  
  • Optativo
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Robótica na agroindustria

  • G4111343
  •  
  • Optativo
  •  
  •  
  • 6 créditos

Teledetección mediante drons e satélites

  • G4111344
  •  
  • Optativo
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Visión artificial avanzada

  • G4111345
  •  
  • Optativo
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Fundamentos de emprendemento e xestión empresarial

  • G4111346
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Interacción persoa-robot

  • G4111347
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Axentes conversacionais

  • G4111348
  •  
  • Optativo
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Xestión de datos para robótica

  • G4111349
  •  
  • Optativo
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Tecnoloxía e resistencia de materiais

  • G4111350
  •  
  • Optativo
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Robótica aérea

  • G4111421
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Robótica de servizos

  • G4111422
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Robótica móbil

  • G4111423
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Proxectos integrados III

  • G4111424
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Prácticas externas

  • G4111425
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Prácticas en Empresas de Grao e Máster
  •  
  • 12 créditos

Traballo fin de grao

  • G4111426
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Traballos Fin de Grao e Máster
  •  
  • 12 créditos

Agricultura intelixente

  • G4111441
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Plataformas robotizadas de uso agroforestal

  • G4111442
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Calidade e probas en robótica

  • G4111443
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Dispositivos e ecosistemas robotizados

  • G4111444
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Servizos web de sensores

  • G4111445
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Simulación gráfica con CAD de sistemas robotizados

  • G4111446
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Cad. Expresión gráfica normalizada

  • G4111101
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Fundamentos de programación

  • G4111102
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Física I

  • G4111103
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Matemáticas I

  • G4111104
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Matemáticas II

  • G4111105
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Algorítmica e estruturas de datos

  • G4111106
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Electrónica dixital

  • G4111107
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Estatística

  • G4111108
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Física II

  • G4111109
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Matemáticas III

  • G4111201
  •  
  • Formación básica
  •  
  •  
  • 6 créditos

Proxectos integrados I

  • G4111121
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Fundamentos de automática

  • G4111222
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Mecanismos e sensores

  • G4111223
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Plataformas software en robótica

  • G4111224
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Tecnoloxía eléctrica

  • G4111225
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Automatización

  • G4111226
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Percepción e procesado de sinais

  • G4111227
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Proxectos integrados II

  • G4111228
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Sistemas encaixados

  • G4111229
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Teoría de control

  • G4111230
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Axentes intelixentes

  • G4111321
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Redes e comunicacións

  • G4111322
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Robótica industrial

  • G4111323
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Visión artificial

  • G4111324
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Aprendizaxe automática

  • G4111325
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Computación distribuída para sistemas multirrobot

  • G4111326
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Robótica adaptativa

  • G4111327
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Robótica aérea

  • G4111421
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Robótica de servizos

  • G4111422
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Robótica móbil

  • G4111423
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Proxectos integrados III

  • G4111424
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Economía do sistema agroalimentario e forestal

  • G4111341
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Robótica aplicada ao medio forestal e natural

  • G4111342
  •  
  • Optativo
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Robótica na agroindustria

  • G4111343
  •  
  • Optativo
  •  
  •  
  • 6 créditos

Teledetección mediante drons e satélites

  • G4111344
  •  
  • Optativo
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Agricultura intelixente

  • G4111441
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Plataformas robotizadas de uso agroforestal

  • G4111442
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Visión artificial avanzada

  • G4111345
  •  
  • Optativo
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Fundamentos de emprendemento e xestión empresarial

  • G4111346
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Interacción persoa-robot

  • G4111347
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Axentes conversacionais

  • G4111348
  •  
  • Optativo
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Xestión de datos para robótica

  • G4111349
  •  
  • Optativo
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Tecnoloxía e resistencia de materiais

  • G4111350
  •  
  • Optativo
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Calidade e probas en robótica

  • G4111443
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Dispositivos e ecosistemas robotizados

  • G4111444
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Servizos web de sensores

  • G4111445
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Simulación gráfica con CAD de sistemas robotizados

  • G4111446
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Neste título ofrécese a posibilidade de optar á mención de “Agro-Robótica”, para o que deberá cursarse necesariamente 30 ECTS de materias optativas relacionadas coa mención elixida incluídas no módulo de optatividade correspondente a este itinerario, así como realizar o TFG e as prácticas externas en ámbitos relacionados coa “Agro-Robótica”.

Para esta mención tamén se formula a posibilidade de que os estudantes cursen materias de carácter obrigatorio e/ou optativo das titulaciones de Grao en Enxeñaría Agrícola e Agroalimentaria e Grao en Enxeñaría Forestal e do Medio Natural impartidas na EPS de Enxeñaría como materias optativas do Grao en Robótica.

De non reunir os requisitos sinalados o alumno/a obterá o título sen mención.

Aínda que non se esixe unha formación previa específica, é recomendábel que o estudante teña cursado durante o bacharelato a modalidade de Ciencias e Tecnoloxía (R.D. 1467/2007).

- Curiosidade intelectual
- Hábito de leitura
- Capacidade analítica
- Capacidade crítica
- Capacidade de aplicar fundamentos para a resolución de problemas
- Constancia e responsabilidade no traballo
- Capacidade para o traballo en equipo
- Capacidade para usar o tempo de forma efectiva
- Competencia en expresión oral e escrita
- Competencia lingüística en inglés, ademais de en galego e en castelán
- Competencia en ferramentas informáticas básicas

1.- O alumnado de primeiro curso por primeira vez a tempo completo ten que matricular 60 créditos. Un 15% do alumnado poderá cursar estudos a tempo parcial (30 créditos).
2.- Continuación de estudos : libre cun máximo de 75 créditos.

A Escola Politécnica Superior de Enxeñaría desenvolve, en solitario ou conxuntamente con outros centros, as seguintes accións de apoio e orientación para os estudantes matriculados no grado:

- Programa de alumnos titores: A figura do alumno titor é a dun estudante "veterano", que, fundamentalmente, orienta e apoia os novos estudantes que se incorporan ao centro, estando a disposición destes para facilitarlles a orientación e a súa mellor integración no ámbito universitario. A USC realiza unha convocatoria anual para este programa . Información sobre este programa:

Programa alumnos titores

- Presentación da Biblioteca Intercentros e formación de usuarios: a Biblioteca Intercentros do Campus de Lugo , como no resto dos centros da Biblioteca Universitaria da USC, oferece á comunidade universitaria un plan de formación dirixido a profundar no coñecemento dos servizos bibliotecarios e dos recursos de información. Ao longo do curso académico, esta biblioteca realiza sesións de presentación dirixidas a alumnos de novo ingreso e organiza cursos adaptados aos diferentes tipos de usuarios e ás diferentes áreas temáticas que se imparten na Universidade. Así, realízanse cursos de manexo do catálogo, instrumentos básicos de consulta, bases de datos, revistas e libros electrónicos, recursos accesibles a través de Internet, etc.

- Atención continuada no centro: a dirección do centro e a súa unidade de apoio á xestión están accesíbeis a cotío para calquera consulta de ámbito académico que afecte os estudos da escola. Ademais, a páxina Web do centro mantense permanentemente actualizada como referencia básica de información, na cal se poden consultar horarios de actividades académicas, calendarios de avaliación, programas de materias, horas de titoría do profesorado, actividades extraordinarias, normativa, etc.

Cando se produza a suspensión dun título oficial, a USC garante o adecuado desenvolvemento efectivo das ensinanzas que iniciasen os seus estudantes ata a súa finalización. Para iso, o Consello de Goberno aproba os criterios relacionados, entre outros, con:

• A admisión de matrículas de novo ingreso na titulación.
• A supresión gradual da impartición da docencia.
• Se o título extinguido é substituído por outro similar (modificando a natureza do título), fixa as condicións que faciliten aos/as estudantes a continuidade de estudos no novo título e as equivalencias entre as materias dun e doutro plan.

Poden acceder a estudos de Grao aqueles estudantes que posúan os títulos, diplomas ou estudos seguintes ou otros declarados equivalentes ou homologados a estes:
A.1. Bacharelato do Sistema Educativo Español, Bacharelato Europeo o Bacharelato Internacional.
A.2. Bacharelato procedente de sistemas educativos de Estados membros da Unión Europea ou de otros Estados cos que se teñan subscrito acordos internacionais.
A.3. Técnico Superior de Formación Profesional, Técnico Superior de Artes Plásticas e Diseño ou Técnico Deportivo Superior pertencente ao Sistema Educativo Español.
A.4. Outros estudos que, nun Estado membro da Unión Europea ou noutros Estados cos que se teñan subscrito acordos internacionais en réxime de reciprocidade, acrediten os requisitos académicos esixidos en ditos Estados para acceder aos seus estudos universitarios.
A.5. Títulos universitarios oficiais de Diplomado, Arquitecto Técnico, Enxeñeiro Técnico, Licenciado, Arquitecto, Enxeñeiro, Graduado ou Máster Universitario.
A.6. Estudos universitarios parciais, estranxeiros ou españois.
Tamén poderán acceder a estudios de Grao:
B.1. Persoas maiores de vintecinco anos que superen unha proba de acceso específica.
B.2. Persoas maiores de corenta anos con experiencia laboral ou profesional en relación cunha ensinanza universitaria.
B.3. Persoas maiores de corenta e cinco anos que superen unha proba de acceso específica.
Do mesmo xeito, poderán acceder a estudos de Grao:
C.1. Persoas que estiveran en condicións de acceder á universidade segundo ordenacións do Sistema Educativo Español anteriores á Lei Orgánica 8/2013, de 9 de decembro.

A Escola Politécnica Superior de Enxeñaría (USC) conta con 18 aulas de uso xeral, 6 salas de seminario e 6 aulas de informática para docencia. Dispón de 18 laboratorios, 8 naves taller e 2 aulas de expresión gráfica. Destacar a dispoñibilidade dos Laboratorios de Robótica I e de Robótica II, Laboratorios de Física I e de Física II, do Laboratorio de Mecanización, Sensorización e Visión artificial, do Laboratorio de Electrotécnia e Automatización, e así como do Laboratorio de Instrumentación.

Destacar o esforzo realizado para, ademais do equipamento xa existente na USC e na EPS de Enxeñaría para a docencia especializada, dotar a este grao de todo a infraestrutura necesaria unha docencia de calidade: un amplo abanico de plataformas robotizadas e completamente sensorizadas para o seu control autónomo, entre as que se poden mencionar robots móbiles adaptados para a realización de prácticas en interiores, así como outros robots móbiles preparados para moverse en exteriores, en terreos moi irregulares, e con capacidade de carga, brazos articulados, robots aéreos, robots de servizos e bípedos humanoides, paneis de automatización industrial, postos dotados con sistema mecatrónico, banco de transmisións, equipos de sensores e mecanismos, cámaras, kits de enxeñaría e robótica para ensamblaxe de robots, etc.

Entre os espazos habilitados para o alumnado, cóntase tamén cunha aula de informática de acceso libre, existindo conexión sen fíos dende calquera punto do centro.

O servizo de Biblioteca do Campus universitario de Lugo atópase centralizado nun único edificio denominado Biblioteca Intercentros situado ao lado do centro onde os alumnos dispoñen de máis de 1600 postos de consulta repartidos en 9 salas, incluíndo unha sala de traballo en grupo.

O obxectivo do Grao en Robótica é proporcionar unha formación sólida ao alumnado, que o capacite para traballar en ámbitos altamente especializados, relacionados coa robótica mediante unha formación eminentemente aplicada e impartida por profesorado especializado.

- Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
- Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
- Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
- Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
- Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía.

- Coñecemento de materias básicas e tecnoloxías, que o capacite para a aprendizaxe de novos métodos e tecnoloxías, así como que o dote dunha grande versatilidade para adaptarse a novas situacións.
- Capacidade de resolución de problemas no campo da enxeñaría robótica con creatividade, iniciativa, metodoloxía e razoamento crítico.
- Capacidade de utilizar ferramentas informáticas para o modelado, a simulación e o deseño de aplicacións de enxeñaría.
- Saber as necesidades tecnolóxicas da sociedade e a industria, e ser capaz de mellorar servizos e procesos de produción aplicando tecnoloxía actual de robótica, mediante a elección, adquisición e posta en marcha de sistemas robóticos en diferentes aplicacións, tanto industriais como de servizos.
- Ser capaz de obter e analizar información sobre circuítos, elementos de máquinas, control automático, sensores e sistemas informáticos, co fin último de lograr aplicacións robóticas autónomas e flexíbeis
- Concibir, calcular, deseñar e poñer en marcha algoritmos, equipos ou instalacións no ámbito da robótica, para aplicacións industriais ou de servizos, tendo en conta aspectos de calidade, seguridade, criterios medioambientais, uso racional e eficiente de recursos.
- Capacidade de traballar nun grupo multidisciplinar e de comunicar, tanto por escrito como de forma oral, coñecementos, procedementos, resultados e ideas relacionadas coa robótica e coa electrónica.

- Capacidade de entender, e aplicar a diversos problemas de enxeñaría robótica, os fundamentos matemáticos acerca de: álxebra lineal, xeometría, cálculo diferencial e integral, ecuacións diferenciais, funcións de variábel complexa, métodos numéricos, cálculo de probabilidades e estatística.
- Entender e saber aplicar en problemas de enxeñaría os fundamentos físicos en que se basea a enxeñaría da robótica: estática, cinemática, dinámica, electromagnetismo e circuítos eléctricos e electrónicos.
- Coñecemento dos fundamentos e aplicacións da electrónica dixital e microprocesadores.
- Coñecer, saber utilizar e integrar os sistemas operativos e sistemas encaixados, así como as súas características de multitarefa ou comunicación entre aplicacións.
- Capacidade de analizar, deseñar, representar e programar algoritmos, e manexo das estruturas de datos adecuadas para a resolución de problemas no ámbito da robótica.
- Coñecer fundamentos de electrotecnia e entender o funcionamento das máquinas eléctricas, especialmente motores de CA/CC, e coñecer cales son as fontes de enerxía máis adecuadas para robots fixos ou autónomos.
- Adquirir a capacidade e as técnicas de representación gráfica para o deseño e interpretación de planos e esquemas.
- Coñecer os distintos tipos de control para deseñar, analizar e programar sistemas robóticos.
- Coñecer os sensores habituais en robótica, o seu funcionamento, así como os métodos e técnicas para o tratamento da información captada.
- Analizar e entender a configuración dun sistema de control automático para proceder á súa modificación ou actualización mediante as técnicas que permitan deseñar, configurar e axustar controladores.
- Coñecemento das funcións e programación de distintos autómatas no campo da robótica.
- Capacidade de coñecer e implementar métodos de extracción de características a partir da información percibida por cámaras e sensores 3D ao desenvolvemento de aplicacións en robots e sistemas intelixentes.

- Capacidade de análise e síntese.
- Capacidade para o razoamento e a argumentación.
- Capacidade de traballo individual, con actitude autocrítica.
- Capacidade para traballar en grupo e abarcar situacións problemáticas de forma colectiva
- Capacidade para obter información adecuada, diversa e actualizada.
- Capacidade para elaborar e presentar un texto organizado e comprensíbel.
- Capacidade para realizar unha exposición en público de forma clara, concisa e coherente.
- Compromiso de veracidad da información que ofrece aos demais.
- Habilidade no manexo de tecnoloxías da información e da comunicación (TIC).
- Utilización de información bibliográfica e de Internet.
- Utilización de información complementaria e/ou puntual en lingua inglesa
- Capacidade para resolver problemas mediante a aplicación integrada dos seus coñecementos

Mobilidade

As accións de mobilidade dos/as estudantes pretenden mellorar a calidade da educación superior e reforzar a súa dimensión, tanto nacional como internacional, fomentando a cooperación entre as universidades, potenciando os intercambios e mellorando a transparencia e o recoñecemento académico de diferentes estudos e cualificacións. Neste sentido, considéranse unha peza importante para a consecución dos obxectivos propostos no título, tanto no que se refire ás competencias xerais dos futuros egresados como ás competencias transversais a adquirir coa titulación.

A EPS de Enxeñaría conta coa colaboración de varios profesores/as que actúan como coordinadores académicos, e cuxa función é tutorar e asistir nas súas decisións académicas os estudantes propios e de acollida.

Realízase a partir do segundo ano de estudos da titulación, en períodos semestrais ou anuais. A selección dos candidatos lévase a cabo, para cada convocatoria ou programa, por unha comisión de selección, de acordo con criterios de baremación previamente establecidos que teñen en conta o expediente académico, unha memoria e, de ser o caso, as competencias en idiomas que esixe a universidade de destino.

A mobilidade dos/as estudantes está regulada a través do “Regulamento de intercambios interuniversitarios”. A través da Oficina de Relacións Exteriores xestiónanse programas de intercambio tanto nacionais (SICUE), como europeos (ERASMUS) e extracomunitarios (intercambios con países de América Latina ou países de fala inglesa):

Portal Internacional

Prácticas

Nesta titulación as prácticas externas contémplanse como obrigatorias cunha carga de 12 ECTS. Consistirán na realización de prácticas nunha empresa ou organismo durante 30 h máis a elaboración do informe correspondente.

A oferta de prácticas no Grao sustentarase no actual programa de prácticas externas que xestiona a Escola Politécnica Superior de Enxeñaría. A EPS conta con preto de 400 convenios con empresas e institucións para que o alumnado das distintas titulaciones que se imparten nela poida realizar prácticas externas.

As prácticas realizaranse a tempo completo preferibelmente nun período non lectivo de aproximadamente oito semanas de duración planificado para o segundo semestre do cuarto curso aínda que o alumnado poderá realizalas ao longo do curso académico. Cando as características do traballo así o requiran, poderanse establecer períodos e xornadas diferentes de realización (tempo parcial, días alternos, etc.), garantindo en todo caso as 300 horas de dedicación dos estudantes.

A organización, xestión e seguimiento das prácticas externas correrá a cargo da subdirección de prácticas e orientación laboral do centro, sempre de acordo con normativa da USC e a normativa propia da EPS, que se encargará da asignación dos centros de prácticas e do seu seguimento. Ademais, proporá á Comisión do Título a asignación ao alumno dun titor académico entre o persoal docente e investigador do centro, que fará un seguimiento do traballo realizado e velará pola calidade da estancia realizada, e un titor externo na empresa, encargado de garantir as condicións apropiadas para a realización da práctica.

As ensinanzas conclúen coa elaboración e defensa dun Traballo Fin de Grao de 12 ECTS. O Traballo Fin de Grao poderá presentarse e defenderse cando o alumno/a teña superados todos os demais créditos necesarios para a obtención do título, é dicir, 228 ECTS

O obxectivo do TFG será verificar a adquisición por parte do estudante das destrezas e competencias descritas con anterioridade nos obxectivos xerais do título de grao, xunto a destrezas específicas de orientación académica ou profesional. Consistirá nun proxecto, estudo técnico, traballo de investigación aplicada ou outra actuación que poida ser considerada como traballo facultativo ou profesional dentro do ámbito das robótica.

Non hai información dispoñible neste momento.

Indicador

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

Oferta

IN01
Prazas ofertadas

Número de prazas ofertadas para cada curso académico.

Info da escala: Número enteiro

50,0

50,0

50,0

50,0

Matrícula

IN02
Matrícula

Número de estudantes matriculados nun curso académico sen contabilizar aos estudantes de programas de mobilidade incoming.

Info da escala: Número enteiro

49,0

95,0

136,0

176,0

IN03
Matrícula de acceso

Número de estudantes que se matriculan nun plan de estudos por primeira vez. Inclúe ao alumnado que traslada o seu expediente, que accede por validación parcial de estudos estranxeiros ou que se adapta desde plans en extinción.

Info da escala: Número enteiro

49,0

52,0

53,0

55,0

IN04
Matrícula de novo ingreso por preinscrición

Número de estudantes que se matriculan no primeiro curso dun plan de estudos por primeira vez, é dicir, sen contar aos estudantes que acceden a través de validación parcial de estudos estranxeiros, traslados ou adaptacións desde plans en extinción.

Info da escala: Número enteiro

49,0

52,0

52,0

55,0

IN05
Variación da matrícula de novo ingreso por preinscrición

Taxa de variación relativa da matrícula de novo ingreso por preinscrición.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

-

6,12

0,0

-

Perfil de entrada

IN06
Nota media de acceso por preinscrición

Nota media de acceso por preinscrición dos estudantes que inician estudos. Determina o perfil de entrada.

Info da escala: Número racional con dous decimais. O rango vai desde 0 ata o valor máximo que se pode obter en cada curso académico para a preinscrición (algúns valores históricos foron 10,00 puntos, 12,00 puntos ou 14,00 puntos).

9,646

9,7384

10,1594

9,3219

IN08
Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre matriculados

Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre estudantes matriculados, sen contabilizar aos estudantes matriculados en programas de mobilidade incoming.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

4,08

1,05

0,74

2,27

IN09
Porcentaxe de estudantes nacionais de fóra de Galicia sobre matriculados

Porcentaxe de estudantes nacionais de fóra de Galicia sobre estudantes matriculados, sen contabilizar aos estudantes matriculados en programas de mobilidade incoming.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

10,2

13,68

17,65

15,34

Adecuación á demanda

IN10
Relación de estudantes preinscritos en 1ª opción matriculados por 1ª vez sobre as prazas ofertadas

Número de estudantes preinscritos en primeira opción matriculados por primeira vez dividido entre as prazas ofertadas.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

86,0

76,0

82,0

80,0

IN12
Taxa de ocupación

Número de estudantes de novo ingreso por preinscrición dividido entre as prazas ofertadas.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

98,0

104,0

104,0

110,0

Indicador

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

Mobilidade allea

IN18
Porcentaxe de estudantes recibidos pola USC de programas de mobilidade sobre o total de matriculados

Número de estudantes recibidos na USC nesa titulación procedentes doutras universidades (programas de mobilidade) dividido entre o número de estudantes matriculados no título.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

2,04

0,0

0,0

0,57

Indicador

2022-2023

IN22
Porcentaxe de estudantes egresados nun curso académico que ao longo dos seus estudos realizou as prácticas en empresas e institu

Relación porcentual entre os egresados dun título nun curso académico que ao longo dos seus estudos realizaron prácticas en empresas e institucións, sobre o total de estudantes egresados nese título e nese mesmo curso académico.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

95,24

Indicador

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

Abandono

IN40
Taxa de abandono durante o primeiro curso

Relación porcentual entre os estudantes dunha cohorte de ingreso matriculados no título no curso académico X, que non se matricularon nos cursos X+1 e X+2, e o número total de estudantes desa cohorte de entrada que accederon no curso académico X.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

-

-

11,9

19,51

Avaliación

IN36
Taxa de avaliación

Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios aos que se presentaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios matriculados.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

90,53

88,85

84,27

87,49

Duración media dos estudos

IN38
Duración media dos estudos

Duración media (en anos) na que os estudantes tardan en superar os créditos correspondentes ao plan de estudos.

Info da escala: Número racional con dous decimais

-

-

-

4,0

Eficiencia dos titulados

IN53
Taxa de eficiencia (rendemento dos egresados)

Relación porcentual entre o número total de créditos que superou un estudante ao longo da titulación na que egresou e o número total de créditos nos que se matriculou.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

-

-

-

96,4

Estudantes por grupo

IN32
Media de alumnos por grupo de docencia interactiva

Relación entre o número de alumnos matriculados e o número de grupos de docencia interactiva.

Info da escala: Número racional con dous decimais

21,9643

20,8148

20,5065

20,9022

IN55
Media de alumnos matriculados en materias obrigatorias e de formación básica por grupo de teoría (expositivas)

Relación entre o número de alumnos matriculados en materias obrigatorias materias de formación básica e o número de grupos de teoría desas materias.

Info da escala: Número racional con dous decimais

47,5

48,5

48,6296

50,6774

IN56
Media de alumnos matriculados en materias optativas por grupo de teoría (expositivas)

Relación entre o número de alumnos matriculados en materias optativas e o número de grupos de teoría desas materias.

Info da escala: Número racional con dous decimais

-

-

10,625

8,5

Éxito

IN35
Taxa de éxito

Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios que superaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios aos que se presentaron.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

81,63

73,75

73,36

73,91

IN50
Taxa de éxito dos egresados

Relación porcentual entre o número total de créditos que superou un estudante ao longo da titulación na que foi egresado e o número total de créditos aos que se presentou

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

-

-

-

96,79

Graduación

IN51
Taxa de idoneidade na graduación

Relación porcentual entre os estudantes que finalizaron os estudos no tempo previsto no plan de estudos ou antes e a súa cohorte de ingreso.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

-

-

-

42,86

Rendemento

IN34
Taxa de rendemento

Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios que superaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios en que se matricularon.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

73,89

65,53

61,82

64,67

Satisfacción

IN15
Satisfacción dos estudantes saíntes cos programas de mobilidade

Valoración media da enquisa de satisfacción dos estudantes saíntes cos programas de mobilidade.

Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00

-

4,51

-

-

IN19
Satisfacción dos estudantes coas prácticas externas

Valoración media da enquisa de satisfacción dos estudantes coas prácticas externas.

Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00

-

-

-

4,5567

IN20
Satisfacción dos titores profesionais coas prácticas externas

Valoración media da enquisa de satisfacción dos titores profesionais coas prácticas externas.

Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00

-

-

-

4,31

IN42
Grao de satisfacción xeral dos egresados coa titulación

Valoración media das preguntas relativas á satisfacción coa titulación da enquisa de egresados.

Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00

-

3,39

-

-

IN46
Satisfacción do alumnado coa docencia recibida

Valoración media da enquisa de satisfacción do alumnado coa docencia recibida.

Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00

3,56

3,74

3,78

3,42

IN47
Satisfacción do profesorado coa docencia impartida

Valoración media da enquisa de satisfacción do profesorado coa docencia impartida.

Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00

3,9014

4,1181

4,2951

4,4591

IN48
Taxa de resposta na enquisa de satisfacción do alumnado coa docencia recibida

Porcentaxe de resposta na enquisa de satisfacción por parte do alumnado.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

66,0

44,2105

25,0

22,905

Indicador

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

IN24
Porcentaxe de Persoal Docente e Investigador (PDI) con sexenios

Relación porcentual entre o PDI con sexenios e o PDI total con docencia no título e que pode ter sexenios

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

83,33

69,23

78,26

76,67

IN25
Porcentaxe de PDI doutor sobre o PDI total

Relación porcentual entre o PDI doutor e o PDI total con docencia no título.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

85,71

78,95

87,88

85,37

IN26
Porcentaxe de PDI funcionario sobre o PDI total

Relación porcentual entre o PDI funcionario e o PDI total con docencia no título.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

71,43

52,94

57,58

58,54

Os contidos desta páxina actualizáronse o 28.06.2024.