Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Centro Escola Politécnica Superior de Enxeñaría
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Sen docencia (Extinguida)
Matrícula: Non matriculable
Os obxectivos desta materia son os seguintes:
- Saber xestionar unha empresa ou organización en enxeñaría robótica.
- Saber facer unha análise da contorna e dos mercados, que permita o desenvolvemento de innovacións tecnolóxicas dentro das empresas.
- Comprender as funcións de xestión.
- Proporcionar aos estudantes coñecementos teóricos e prácticos sobre a creación de empresas e mellorar o seu espírito emprendedor.
Segundo a memoria verificada do título, o contido desta materia é:
1. Concepto de empresa.
2. O enfoque de sistemas: subsistemas empresariais.
3. A contorna da empresa.
4. Subsistema de xestión: planificación, organización, dirección e control.
5. Emprendemento.
Estes contidos dan lugar ao seguinte programa teórico e práctico:
Teoría:
1. Concepto de empresa.
2. O enfoque de sistemas: subsistemas empresariais.
3. A contorna da empresa.
4. Subsistema de xestión: planificación, organización, dirección e control.
5. Emprendemento.
Prácticas: o programa práctico en termos de contidos a tratar coincide co contido teórico. É dicir, proporanse unha serie de prácticas onde se traballarán os contidos vistos na teoría.
Temporalización: as 24 sesións da materia (12 de expositivas e 12 de interactivas) distribuiranse, aproximadamente, do seguinte xeito: 8 sesións para os contidos 1, 2 e 3; 6 sesións para o contido 4 e 10 para o contido 5. Así mesmo, requirirase unha dedicación non presencial de aproximadamente 30 horas para o contido 1,2 e 3; 22, 5 para o contido 4 e 37,5 horas para o contido 5.
BÁSICA
- Barroso Castro, Carmen (2012). “Economía de la empresa”. Ed Pirámide. 1ª edic.
- Castillo Claver, Ana Mª (2018). “Dirección de empresas”. Ed Pirámide. 1ªedic.
- Osterwalder, A., & Pigneur, Y. (2020). “Generación de modelos de negocio”. 21ª Edición. Barcelona: Deusto SA Ediciones.
- Osterwalder, A., & Pigneur, Y. (2021). “Diseñando la propuesta de valor: cómo crear los productos y servicios que tus clientes están esperando.” 9ª Edición. Barcelona: Deusto SA Ediciones.
- Osterwalder, A. (2020). "The Invincible Company: How to Constantly Teinvent your organization with Inspire". Ed. John Wiley & Song Inc
COMPLEMENTARIA
- Castro Abancéns, I (2010). “Creación de empresas para emprendedores”. Ed. Pirámide.
- Clark, T.; Osterwalder, A.; Pigneur, Y (2019). “Tu modelo de negocio”. Ed. Deusto.
- González Domínguez, F.J.; Ganaza Vargas, J.D. (2017). “Fundamentos de economía de la empresa”. 2ªedic.
- Osterwalder, Alexander (2019). "Value Proposition Design". Ed. Jhon Wiley & Song Inc
- Ries, E. (2011). “El método Lean Startup. Cómo crear empresas de éxito utilizando innovación continua”. Ed. Deusto
- Ries, E. (2018). “El camino hacia el Lean Startup“. Ed. Deusto.
- Robbins, S.; Coulter, M. (2018). “Administración”. Ed. Pearson educación.
-
BÁSICAS E XERAIS
CG1 - Coñecemento de materias e tecnoloxías básicas, que lles permite aprender novos métodos e tecnoloxías, ademais de darlles unha gran versatilidade para adaptarse a novas situacións.
CG7 - Capacidade para traballar nun grupo multidisciplinar e para comunicar, por escrito e oralmente, coñecementos, procedementos, resultados e ideas relacionadas coa robótica e a electrónica.
CB1 - Que os estudantes demostraron posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e normalmente atópase nun nivel que, aínda que está apoiado por libros de texto avanzados, tamén inclúe algúns aspectos relacionados co coñecemento de a vangarda do teu campo de estudo
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación de xeito profesional e posúan as competencias que normalmente se demostran a través do desenvolvemento e defensa de argumentos e resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre cuestións relevantes de índole social, científica ou ética.
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a públicos especializados e non especializados
TRANSVERSAIS
CT2 - Capacidade de razoamento e argumentación.
CT4 - Capacidade para traballar en grupo e cubrir colectivamente situacións problemáticas
CT5 - Capacidade para obter información adecuada, diversa e actualizada.
CT6 - Capacidade para desenvolver e presentar un texto organizado e comprensible.
CT7 - Capacidade para facer unha presentación en público dun xeito claro, conciso e coherente.
CT8 - Compromiso coa veracidade da información ofrecida a outros.
ESPECÍFICAS
CE22 Capacidade de deseñar robots e programar robots móviles.
CE25 Capacidade de deseñar robots , sistemas intelixentes, o decidir sobre sensores e actuadores, en base á
aplicación, requisitos, e condicións da contorna.
As sesións dedicadas ás clases expostivas terán como obxectivo presentar aos alumnos o contido dos temas que compoñen o programa, facendo fincapé nos aspectos especialmente relevantes e nas relacións entre eles.
As sesións interactivas centraranse na aplicación práctica dos contidos teóricos presentados nas sesións expositivas. Estas sesións terán como obxectivo resolver casos e exercicios prácticos para mellorar a capacidade dos estudantes para recoñecer, definir e analizar os problemas aos que se enfrontan as empresas e para tomar as decisións máis axeitadas, facilitando á vez a interacción entre as partes interesadas.
Todas estas actividades complementaranse co traballo persoal que os alumnos terán que dedicar a cada unha delas, como a busca de material bibliográfico, a lectura do devandito material, a elaboración de conclusións, etc.
Para unha mellor comprensión do tema, buscarase o establecemento de contactos con diferentes grupos e empresarios a través de conferencias, visitas a empresas e viveiros de empresas.
As sesións expositivas e interactivas terán lugar na programación oficial publicada polo centro. Os profesores supervisarán a asistencia dos alumnos e a súa participación nas sesións.
Nas titorías, o profesorado guiará ao alumnado e axudarálle a resolver as dúbidas e problemas aos que se enfronta no proceso de aprendizaxe.
A materia terá unha aula virtual operativa, que será o modo preferido de entrega de actividades. Do mesmo xeito, o foro de dita aula, o correo institucional e a plataforma Microsoft Teams utilizaranse como canles de comunicación.
A avaliación continua recollerá a nota derivada de todas as actividades realizadas polos alumnos (por exemplo, análise de casos, entrega de exercicios, tarefas, etc.) e terá un peso na avaliación final do 50%. O 50% restante corresponderá á puntuación obtida nunha proba final. Non obstante, para sumar a nota de avaliación continua, é necesario que os alumnos obteñan polo menos un 2 sobre 5 na proba final. A nota engadida debe ser igual ou superior a 5 puntos sobre 10 para aprobar a materia. Se o alumno non se presenta ao exame final a califiación será de non presentado.
A lista de competencias que se avaliarán nesta materia detállase a continuación:
- Avaliación continua: CB2; CB3; CB4; CT2; CT4; CT5; CT6; CT7; CT8; CE22; CE25
- Exame final: CB1; CG1; CE22; CE25
No caso de realización fraudulenta de casos, exercicios ou probas, aplicarase o disposto no "Regulamento para a avaliación do rendemento académico dos estudantes e a revisión das notas".
Este sistema de avaliación aplicarase tanto na primeira oportunidade como na recuperación.
É obrigatoria a asistencia ás clases teóricas e ás clases interactivas, a non ser que se conceda ao estudante a exención de asistencia tras a Instrución no 1/2017, da Secretaría Xeral, sobre a exención de asistencia ás clases en determinadas circunstancias. Os estudantes aos sexa concedida a dispensa, serán avaliados/as cun exame final específico que suporá o 70% da nota final, o 30% restante corresponderase cun trabalollo proposto polo profesor e que realizará o alumno de forma autónoma. Si o alumno non se presenta ao exame final a calificación será de non presentado
O curso ten 6 créditos e cada crédito equivale a 25 horas.
O total de horas de traballo distribúese do seguinte xeito:
Clases expositivas (24 h presenciais 36 h non presenciais)
Clases interactivas (24 h presenciais, 36 h non presenciais)
Titoria en grupo (3 horas presenciais, 10 h non presenciais)
Tiotoría individualizada (4 horas presenciais, 2h non presenciais)
Total horas presenciais 60, total horas non presenciais 90
Participación activa na aula e busca de información sobre os temas propostos nas diferentes sesións. Participación en charlas e visitas programadas á empresas.