Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 76.5 Horas de Titorías: 4.5 Clase Expositiva: 13.5 Clase Interactiva: 18 Total: 112.5
Linguas de uso Castelán, Galego, Inglés
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Filoloxía Inglesa e Alemá
Áreas: Filoloxía Inglesa
Centro Facultade de Filoloxía
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Esta materia ofrece aos alumnos unha visión dos principais modelos lingüísticos e as súas metodoloxías.
1. Introducción.
2. Modelos teóricos formales
3. Modelos teóricos funcionales e cognitivos. A gramática de construccións.
BÁSICA:
Acuña-Fariña, Carlos. 2023. The processing of syntax. An overview. Routledge.
Cook, Vivian J., e Mark Newson. 2007 [1996]. Chomsky's universal grammar. An introduction. Terceira edición. Wiley-Blackwell.
Croft, William, e D. Alan Cruse. 2004. Cognitive linguistics. Cambridge University Press.
Goldberg, Adele E. 1995. A Construction grammar approach to argument structure. The University of Chicago Press.
Haegeman, Liliane. 1994. Introduction to government and binding theory. Segunda edición. Blackwell.
Hilpert, Martin. 2019 [2014]. Construction grammar and its application to English. Segunda edición. Edimburgo: Edinburgh University Press.
Radford, Andrew. 1997. Syntax. A minimalist introduction. Cambridge University Press.
Taylor, John R. 2002. Cognitive grammar. Oxford University Press.
COMPLEMENTARIA:
Acuña-Fariña, Carlos. 2024. Homo Loquens. Cómo habita el lenguaje en la mente. Comares.
Diessel, Holger. 2019. The grammar network: How linguistic structure is shaped by language use. Cambridge University Press.
Goldberg, Adele E. 2006. Constructions at work: The nature of generalization in language. Oxford University Press.
Goldberg, Adele E. 2019. Explain me this: Creativity, competition, and the partial productivity of constructions. Princeton University Press.
Hay, Jennifer, e Ingo Plag. 2004. What constrains possible suffix combinations? On the interaction of grammatical and processing restrictions in derivational morphology. Natural Language and Linguistic Theory, 22(3), 565–596.
Hilpert, Martin. 2021. Ten lectures on diachronic construction grammar. Brill.
Hoffmann, Thomas. 2022. Construction grammar. The structure of English. Cambridge University Press.
Hoffmann, Thomas, e Graeme Trousdale, eds. 2013. The Oxford handbook of construction grammar. Oxford University Press.
Radford, Andrew. 2004. Minimalist syntax. Exploring the structure of English. Cambridge University Press.
Traugott, Elizabeth Closs, e Graeme Trousdale. 2013. Constructionalization and constructional changes. Oxford University Press.
BÁSICAS:
CB6 – Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenrolo e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
CB10 - Que los estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo.
XERAIS:
G01 - Capacidade para afondar naqueles conceptos, principios, teorías ou modelos relacionados cos distintos campos dos Estudos Ingleses, así como para coñecer a metodoloxía necesaria para a resolución de problemas propios desta área de estudo.
G02 - Capacidade para aplicar os coñecementos adquiridos no contexto multidisciplinar e multifacético dos Estudos Ingleses.
G03 - Capacidade para utilizar de forma eficiente as novas tecnoloxías da información e da comunicación no ámbito dos Estudos Ingleses.
G04 - Capacidade para presentar en público experiencias, ideas ou informes, así como emitir xuízos en función de criterios, de normas externas ou de reflexións persoais para o que será necesario acadar un dominio suficiente da linguaxe académica e científica tanto na súa vertente escrita como oral.
G05 - Habilidades para investigar e manexar novos coñecementos e información no contexto dos Estudos Ingleses.
G06 - Capacidad para adquirir un espíritu crítico que lleve a los estudiantes a considerar la pertinencia de las investigaciones existentes en las áreas de estudio que conforman los Estudios Ingleses, así como de las suyas propias.
G07 - Habilidades de consolidación e desenrolo da competencia lingüística (nivel C2) no uso falado e escrito da lingua inglesa.
G08 - Autonomía progresiva na aprendizaxe, buscas propias de recursos e información, accedendo para isto a fontes bibliográficas e documentais sobre os distintos ámbitos que conforman os Estudos Ingleses.
G09 - Capacidade para realizar traballos de investigación de carácter académico nos distintos ámbitos dos Estudos Ingleses.
G10 - Capacidade para presentar e defender un traballo de investigación utilizando a terminoloxía e os recursos axeitados e apropiados dentro do campo obxecto de estudo.
ESPECÍFICAS:
E01 - Coñecemento dos principais métodos de investigación lingüística.
E02 - Coñecemento dos principais recursos, ferramentas e métodos para a investigación lingüística.
Clases expositivas e seminarios, combinadas con traballo en liña.
A asistencia á clase é obrigatória. Porcentaxe: 10% (G01, G02, GO3, G04, G05)
Tres tarefas: 90%, a presentar en novembro e decembro de 2024, e en xaneiro de 2025. (CB6, CB7, CB9, CB10, G01, G02, G03, G05, G07, G08, G09, G10, E01, E02)
Avaliación en xullo: tres tarefas (100%) (CB6, CB7, CB9, CB10, G01, G02, G03, G05, G06, G07, G08, G09, G10, E01, E02)
En todos os outros casos (estudantes que non poden asistir ás clases, estudantes que volven a facer o curso, etc.): tres tarefas (100%) (CB6, CB7, CB9, CB10, G01, G02, G03, G05, G06, G07, G08, G09, G10, E01, E02)
Se se detectan prácticas fraudulentas, aplicarase a Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
Clases expositivas: 8
Clases interactivas: 11
Titorías presenciales: 2
Debates e foros (plataforma virtual): 6
Actividades de lectura (plataforma virtual): 6
Autoavaliación na plataforma virtual: 3
Traballo autónomo (individual ou en grupo): 16
Escritura de ensaios: 30
Actividades na biblioteca e búsqueda de referencias bibliográficas: 30
Total horas presenciales: 21
Total horas no presenciales: 91
Ler a bibliografía básica e recomendada.
Juan Carlos Acuña Fariña
Coordinador/a- Departamento
- Filoloxía Inglesa e Alemá
- Área
- Filoloxía Inglesa
- Teléfono
- 881811900
- Correo electrónico
- carlos.acuna.farina [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Tamara Bouso Rivas
- Departamento
- Filoloxía Inglesa e Alemá
- Área
- Filoloxía Inglesa
- Correo electrónico
- tamara.bouso.rivas [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
Martes | |||
---|---|---|---|
16:00-17:00 | Grupo /CLE_01 | Inglés | C05 |
17:00-18:00 | Grupo /CLIS_01 | Inglés | C05 |
Mércores | |||
16:00-17:00 | Grupo /CLE_01 | Inglés | C05 |
17:00-18:00 | Grupo /CLIS_01 | Inglés | C05 |
Xoves | |||
16:00-17:00 | Grupo /CLE_01 | Inglés | C05 |
17:00-18:00 | Grupo /CLIS_01 | Inglés | C05 |
15.01.2025 16:00-18:00 | Grupo /CLIS_01 | C05 |
15.01.2025 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | C05 |
19.06.2025 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | C05 |
19.06.2025 16:00-18:00 | Grupo /CLIS_01 | C05 |