Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego, Inglés
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Filoloxía Inglesa e Alemá
Áreas: Filoloxía Inglesa
Centro Facultade de Filoloxía
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Este curso é unha introdución á natureza cognitiva da linguaxe e o procesamiento lingüístico. O seu principal obxectivo é investigar como a mente procesa a linguaxe en tempo real, tanto en produción como en comprensión. Persegue dotar ao alumno dun coñecemento básico da realidade psicolóxica da linguaxe e do modo en que a mente fai uso de información de tipo gramatical no uso ordinario de leste.
1. Introdución á psicolingüístia: obxectivos, alcance e métodos.
2. Experiencia ou xenes. Innatismo.
3. A bioloxía da linguaxe. Adquisición.
4. As palabras na mente.
5. Producción, comprensión sintáctica e 'parsing'.
6. Introducción á Lingüística Cognitiva.
Básica
Acuña Fariña, C. 2024. Syntactic Processing. An overview. Routledge.
Acuña Fariña, C. 2024. Homo Loquens. Cómo habita el lenguaje en la mente. Comares.
Aitchison, J. 1996. The Seeds of Speech. Cambridge: C.U.P.
Aitchison, J. 2001. Language Change: Progress or Decay? Cambridge: C.U.P.
Aitchison, J. 2003. Words in the Mind. Oxford: Blackwell.
Aitchison, J. 2008. The Articulate Mammal. London: Unwin Hyman.
Altman, G. 1997. The Ascent of Babel. Oxford: O.U.P.
Carroll, D.W. 2008. Psychology of Language. Pacific Grove, California: Brooks/Cole.
Evans, Vyvyan and Melanie Green. 2006. Cognitive linguistics. An introduction. Edinburgh: Edinburgh University Press.
Field, John. 2004. Psycholinguistics: a resource book for students. London: Routledge.
Field, John. 2005. Language and the mind. London: Routledge.
Garman, M. 1990. Psycholinguistics. Cambridge: C.U.P .
Geeraerts, Dirk and Hubert Cuyckens eds. 2007. The Oxford handbook of Cognitive linguistics. Oxford: O.U.P.
Hawkins, John A. 2004. Efficiency and complexity in grammars. Oxford: O.U.P.
Jackendoff, R. 1993. Patterns in the Mind. New York: Harvester Wheatsheaf.
Jackendoff, R. 2002. Foundations of language. Oxford: O.U.P.
Pinker, S. 1994. The Language Instinct. London: Penguin.
Rohdenburg, Günter and Britta Mondorf. 2003. Determinants of grammatical variation in English. Berlin: Mouton de Gruyter.
Steinberg, Danny D. 2006 [1993]. An introduction to psycholinguistics. Harlow, Essex: Longman
Complementaria
Gaskell, M.G. 2009. The Oxford Handbook of Psycholinguistics. Oxford: O.U.P.
G01, G02, G03, G04, G05, G06, G07, G08, G09,G10, E01, E02, E04
XERAIS
G01 - Capacidade para afondar naqueles conceptos, principios, teorías ou modelos relacionados cos distintos campos dos Estudos Ingleses, así como para coñecer a metodoloxía necesaria para a resolución de problemas propios desta área de estudo.
G02 - Capacidade para aplicar os coñecementos adquiridos no contexto multidisciplinar e multifacético dos Estudos Ingleses.
G03 - Capacidade para utilizar de forma eficiente as novas tecnoloxías da información e da comunicación no ámbito dos Estudos Ingleses.
G04 - Capacidade para presentar en público experiencias, ideas ou informes, así como emitir xuízos en función de criterios, de normas externas ou de reflexións persoais para o que será necesario acadar un dominio suficiente da linguaxe académica e científica tanto na súa vertente escrita como oral.
G05 - Habilidades para investigar e manexar novos coñecementos e información no contexto dos Estudos Ingleses.
G06 - Capacidade para adquirir un espírito crítico que leve aos estudantes a considerar a relevancia das investigacións existentes nas áreas de estudo que conforman os Estudos Ingleses, así como das súas propias.
G07 - Habilidades de consolidación e desenrolo da competencia lingüística (nivel C2) no uso falado e escrito da lingua inglesa.
G08 - Autonomía progresiva na aprendizaxe, buscas propias de recursos e información, accedendo para isto a fontes bibliográficas e documentais sobre os distintos ámbitos que conforman os Estudos Ingleses.
G09 - Capacidade para realizar traballos de investigación de carácter académico nos distintos ámbitos dos Estudos Ingleses.
G10 - Capacidade para presentar e defender un traballo de investigación utilizando a terminoloxía e os recursos axeitados e apropiados dentro do campo obxecto de estudo.
ESPECÍFICAS
E01 - Coñecemento dos principais modelos de investigación lingüística.
E02 - Coñecemento dos principais recursos, ferramentas e metodoloxías de investigación lingüística.
E04 - Coñecemento dos estudos de cognición e procesamento dentro da investigación en lingüística inglesa.
As clases concíbanse como seminarios de discusión dos temas. As titorías serán, dentro do posible, de carácter presencial se ben tamén se poderán realizar telematicamente a través de calquer ferramenta ou aplicación institucional.
No campus virtual estarán dispoñibles diversos materiais adicionais para cada un dos temas do programa.
A asistencia é obligatoria. A acreditación da existencia de causa xustificada para a non asistencia a clase deberá realizarse ante o profesor ou profesora no prazo máximo de cinco días hábiles desde que remate a causa que impediu a asistencia. Entenderanse cumpridas as obrigas de asistencia ás actividades formativas recollidas na programación docente das materias sen necesidade de aportar xustificación cando a falta de asistencia non supere o 10% das horas programadas, agás nos casos de actividades de realización obrigatoria.
Participación activa: ata o 20% da nota final. (Competencias avaliadas: G01, G02, G05, E01, E02, E04)
Traballo(s) de curso: 60%. (Competencias avaliadas: G02, G04, G05, G06, E01, E02, E04)
Destreza na expresión tanto oral como escrita e adecuada estruturación e presentación dos dous traballos: ata un 20%. (Competencias avaliadas: G02, G04, G05, G06)
Segunda convocatoria:
Traballo de curso:100%
Alumnos con exención de asistencia: traballo de curso, 100%-
Todos os exercicios e probas realizaranse en inglés. A corrección no uso da lingua inglesa e das convencións formais é imprescindible, polo que a acumulación de erros gramaticais, ortográficos etc. será penalizada.
a) Número total de horas= 75
b) Máximo de traballo presencial na aula = 14
c) Máximo de traballo a través da plataforma virtual = 10
d) Traballo persoal do alumno = 51
Recoméndase ler a bibliografía suxerida.
Penalizaranse as malas prácticas académicas (copia, plaxio, autoplaxio, etc.). Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na 'Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
Juan Carlos Acuña Fariña
Coordinador/a- Departamento
- Filoloxía Inglesa e Alemá
- Área
- Filoloxía Inglesa
- Teléfono
- 881811900
- Correo electrónico
- carlos.acuna.farina [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Xoves | |||
---|---|---|---|
16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Inglés | D03 |
22.05.2026 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | D03 |
03.07.2026 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | D03 |