Créditos ECTS Créditos ECTS: 5
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 5 Clase Expositiva: 15 Clase Interactiva: 20 Total: 40
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Historia
Áreas: Historia Contemporánea, Historia de América
Centro Facultade de Xeografía e Historia
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Demostrar un coñecemento profundo dos distintos enfoques metodolóxicos e das tendencias historiográficas relacionadas coas temáticas do curso.
Ser capaz de ler, resumir ou transcribir e analizar de forma pertinente fontes relacionadas coas temáticas do curso
Redactar ensaios ou sínteses de carácter historiográfico e traballos de investigación, utilizando a lingoaxe e as regras propias da comunicación científica.
Alcanzar un dominio dos coñecementos e métodos da Historia Contemporánea que permita seguir posteriormente estudos de Doutoramento.
Primeira parte:
1. América como espacio receptor e emisor de continxentes humanos: das migracións históricas ás movilidades contemporáneas. Liña de tempo, historiografía e estudos de caso.
2. Diplomacia formal e diplomacias paralelas.
3. Transferencias culturáis entre os dous continentes: migrantes, intelectuáis e viaxeiros.
Segunda parte:
1. Revisión da historiografía sobre o exilio
2. O exilio desde 1936. Saídas e destinos. Instalación nos lugares de destino. Os retornos
3. Exiliados e emigrados. O caso de Galicia
4. A política no exilio. Relacións co interior. A viraxe de 1948. De Galeuzca ao europeísmo. O "contubernio" de Munich
5. A cultura no exilio. Transferencias culturáis
CAGIAO VILA, PILAR (coord.) (2020). Diplomacia y acción cultural americana en la España de Primo de Rivera. Madrid: Marcial Pons, 2020.
CAGIAO VILA, Pilar (coord.) (2022). «Dossier: Nexos trasatlánticos. España como nodo de actividades americanistas en una Europa en cambio (1914-1945”, Temas Americanistas, 48, 1-212.
CAGIAO VILA, Pilar (ed.) (2018). Donde la política no alcanza. El reto de diplomáticos y agentes culturales en la renovación de las relaciones entre España y América, 1880-1939, Madrid: Iberoamericana-Vervuert.
CAGIAO VILA, Pilar y ELÍAS-CARO, Jorge (coords.) (2018). España como escenario: política y acción cultural de diplomáticos latinoamericanos (1880-1936), Santa Marta: Universidad del Magdalena.
DREYFUS-ARMAND, G. (1999). L'exil des republiciains espagnols en France. A.Michel
Gracia, J. (2010). A la intemperie, Anagrama.
LÓPEZ SÁNCHEZ, J.M. (2009). Los refugios de la derrota. El exilio científico e intelectual republicano, Biblioteca Nueva.
MARCILHACY, David y François MARTÍNEZ (coords.) (2022). «Centenarios de 1921: América Central, México, Perú». Revista de Ciencias Sociales Ambos Mundos, 3, págs. 3-5.
MARTÍNEZ RIAZA, Ascensión (2018 a). «Agentes culturales y hombres prácticos. Clemente Palma y José Gálvez Barrenechea en el Consulado del Perú en Barcelona (1900-1919)». En: CAGIAO VILA, Pilar (ed.), Donde la política no alcanza. El reto de diplomáticos, cónsules y agentes culturales en la renovación de las relaciones entre España y América, 1880-1939, Madrid: Iberoamericana-Vervuert, págs. 111-158.
PINHEIRO DE PAULA COUTO, C. (2012). “’El exilio, entre la nostalgia y la creación’: Revistas político-culturais latino-americanas e exílio (1978-1985)”, Revista Latinoamericana de História, Vol. 1, 4: https://doi.org/10.4013/rlah.v1i4.30
PREUSS, Ori y SCARFI, Juan Pablo (2013). «Presentación Dossier: “Relaciones internacionales, identidades colectivas y vida intelectual en Sudamérica, 1810-1945», Revista Complutense de Historia de América, 39, 2013, págs. 15-21.
VILLARES, R. (2015). "Exilio, transición, autonomías. Entre Galeuzca y Las Españas", in A. Furió/ J. Romero (eds.), Historia de las Españas, Tirant lo Blanch.
VILLARES, R. (ed.) (2011). Emigrante dun país soñado, Luis Seoane entre Galicia e Arxentina, Consello da Cultura.
Manexo de bibliografía especializada
Coñecemento de fontes específicas para o estudo do temas do curso
Capacidade para elaboración de traballos escritos
Competencia na expresión oral
Exposición xeral do programa por parte do profesor/a
Participación activa nas aulas
Exposición e defensa oral de traballos prácticos
-Continua, a través da participación activa nas aulas
-Unha parte do traballo do alumnado consistirá na lectura e análise de textos específicos, que serán propostos no programa de clase.
-Será preferente o traballo con fontes orixinais ou pouco analizadas (fontes orais, fotografías, epistolarios, memorias, obras literarias…segundo os casos), cara á exposición, defensa oral e discusión dun traballo práctico final que, en segunda convocatoria, será substituido pola entrega dun ensaio escrito.
Créditos ECTS: 5 (= 125 horas de traballo do/a alumno/a)
Horas de traballo presenciais (34): Horas de traballo persoal (91):
- 18 horas expositivas - Preparación de leituras e clases interactivas: 24 horas
- 12 horas interactivas - Preparación de traballo práctico: 67 horas
- 4 horas de tutorías
Lectura da bibliografía recomendada.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na "Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións".
Ramon Villares Paz
- Departamento
- Historia
- Área
- Historia Contemporánea
- Teléfono
- 881812577
- Correo electrónico
- ramon.villares [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Emérito LOU
María Pilar Cagiao Vila
Coordinador/a- Departamento
- Historia
- Área
- Historia de América
- Teléfono
- 881812503
- Correo electrónico
- mpilar.cagiao [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Mércores | |||
---|---|---|---|
12:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Galego, Castelán | Aula máster Historia Contemporánea |