Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Farmacoloxía, Farmacia e Tecnoloxía Farmacéutica
Áreas: Farmacia e Tecnoloxía Farmacéutica
Centro Facultade de Farmacia
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Coñecer os factores que afectan á estabilidade física, química e biofarmacéutica dun fármaco e dun medicamento. Construír o perfil de estabilidade dos fármacos. Coñecer o marco regulatorio actual no tocante a ensaios de estabilidade de fármacos e medicamentos.
Definir as propiedades organolépticas dos fármacos e coñecer os procedementos tecnolóxicos para a súa corrección.
Describir os requisitos de biodisponibilidade de distintos fármacos tipo.
Adquirir unha visión integradora dos criterios a utilizar para o deseño de formas de dosificación de medicamentos.
Bloque temático 1. Estabilidade
Estudos de estabilidade de fármacos en disolución e en estado sólido: Efecto de distintos factores e aspectos críticos. Marco regulatorio actual no tocante a ensaios de estabilidade para rexistro de medicamentos.
Bloque temático 2. Propiedades organolépticas.
Caracterización das propiedades organolépticas dos fármacos. Métodos in vitro e paneis de probadores. Procedementos tecnolóxicos de corrección organoléptica.
Bloque temático 3. Biodisponibilidade
Definición da biodisponibilidade óptima dun fármaco a través das súas propiedades biofarmacéuticas, farmacocinéticas e terapéuticas.
- R. Martínez Pacheco. Tratado de Tecnología Farmacéutica. Volumen III. Madrid. Síntesis, 2017.
- S. Yosioka e Ou.J. Stella, Stability of Drugs and Dosage Forms, Kluwer, New York, 2000
- Avdeef, Absorption and Drug Development, John Wiley & Sons, New Xersei, 2003
- C-J Le, L.H. Le e C-H Lu, Development and Evaluation of Drugs, CRS Press, Boca Raton, 2003
- P. Macheras, C. Reppas e J.B. Dressman, Biopharmaceutics of Orally Administered Drugs, Ellis Horwood, London, 1995
- J. Andre Jackson, Generics & Bioequivalence, CRC Press, Boca Raton, 1994
- Adjei, R. Doyle e T. Reiland, Flavors and Flavors Modifiers, en: Encyclopedia of Pharmaceutical Tecnology, vol 6. J. Swarbrick e J.C. Boylan eds. M. Dekker, New York, 1992, pp 101-141
- J.T. Carstensen, Drug Stability. Principles and Practices, M. Dekker, New York, 1990
• Describir os requisitos de biodispoñibilidade de distintos fármacos tipo: CB6, CG7, CG11, CE1.
• Coñecer os factores que afectan á estabilidade física, química e biofarmacéutica: CB6, CG2, CG5, CG7, CE3.
• Construír o perfil de estabilidade dos fármacos: CB6, CG5, CG11, CE3.
• Coñecer o marco regulatorio actual no referente a ensaios de estabilidade: CB7, CG7, CE4.
• Definir as propiedades organolépticas dos fármacos: CB6, CG2, CE4.
• Adquirir unha visión integradora dos criterios a utilizar para o deseño de formas de dosificación: CB7, CB8, CG1, CG4, CG5, CG11, CE4.
Clases teóricas: Fundamentos dos requisitos de deseño de medicamentos.
Prácticas laboratorio: Obtención e análise de datos experimentais necesarios para a elaboración de criterios de deseño.
Seminarios (estudo de casos): Visión integradora.
Asistencia: Requisito. Competencias avaliadas: CB6, CG1, CG11, CE1.
Realizarase un seguimento da aprendizaxe por avaliación continua da asistencia e participación nas distintas actividades en clases teóricas, seminarios e prácticas a desenvolver polos alumnos (30%). Competencias avaliadas: CB7, CB8, CG5, CG7, CE3, CE4.
Resolución dun caso tipo: 70%. Competencias avaliadas: CB7, CB8, CG2, CG4, CG5, CG7, CE3, CE4.
Horas de traballo persoal do estudante: 51
Horas de titorías: 3
Horas de clase expositiva: 9
Horas de clases interactivas: 12
Horas totais: 75
Coñecemento, a nivel básico, de inglés científico-técnico
ASISTENCIA A CLASE
O Consello de Goberno de 25 de marzo de 2010 aprobou a Normativa de asistencia a clase nas ensinanzas adaptadas ao EEES (http://www.usc.es/export/sites/default/gl/normativa/descargas/normaasis…).
Na mesma expóñense os beneficios da asistencia á clase, entre eles facilita unha “mellor comprensión da materia, a adquisición de competencias en grupos e individuais, a aprendizaxe continua, a interacción directa con outros alumnos e alumnas ou a posibilidade dunha metodoloxía docente-discente máis participativa”. Cabe lembrar que a USC é unha universidade presencial, polo que a asistencia a un mínimo do 80% das sesións de clase é obrigatoria. Nos casos contemplados na normativa da Facultade, os/as alumnos/as poderán solicitar exención oficial de docencia.
ENTREGA DE TRABALLOS. Os traballos realizados polo alumnado deben entregarse, preferentemente, a través da aula virtual.
RESPONSABILIDADE MEDIOAMBIENTAL En relación aos traballos persoais ou de grupo que se realicen para a materia cómpre ter en conta as seguintes indicacións: - Evitar tapas de plástico ou outros envoltorios externos innecesarios. - Sempre que sexa posible, empregar grampas en lugar de encanutillados. - Imprimir a dúas caras en calidade “aforro de tinta”. - Non empregar folios en branco como separadores de capítulos ou partes. - Evitar anexos que non teñan referencia directa cos temas desenvolvidos.
PERSPECTIVA DE XÉNERO: En atención a criterios de igualdade de xénero no ámbito universitario, recoméndase facer uso da linguaxe non sexista tanto no traballo cotiá de aula como nos traballos académicos encomendados.
CONTA RAI: É obrigatorio que o alumnado faga uso da conta de correo RAI.
FERRAMENTAS TECNOLÓXICAS INSTITUCIONAIS: É obrigatorio o uso das ferramentas tecnolóxicas institucionais: Campus Virtual, Microsoft Office 365, e outras ferramentas facilitadas pola facultade e autorizadas como ferramentas institucionais pola USC.
USO DO TELÉFONO MÓBIL: Non se poderá empregar o teléfono móbil, salvo cando se use como instrumento de traballo seguindo as indicacións dadas polo equipo docente, responsabilizándose o alumnado das consecuencias legais e académicas que poidan derivarse dun emprego non axeitado do mesmo.
PROCESO DE ENSINO-APRENDIZAXE: Ter en conta que o proceso de ensino-aprendizaxe (clases / titorías) é de carácter privado. Neste senso, enténdese que se trata dun acto de comunicación e intercambio entre o/a docente e o estudantado matriculado na materia.
PROTECCIÓN DE DATOS: No referido á protección de datos a normativa de referencia pode ser consultada no seguinte enlace: https://www.usc.gal/es/politica-privacidad-proteccion-datos.
NOTA: “Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”.
Carlos Alberto Garcia Gonzalez
Coordinador/a- Departamento
- Farmacoloxía, Farmacia e Tecnoloxía Farmacéutica
- Área
- Farmacia e Tecnoloxía Farmacéutica
- Teléfono
- 881814882
- Correo electrónico
- carlos.garcia [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Luis Antonio Diaz Gomez
- Departamento
- Farmacoloxía, Farmacia e Tecnoloxía Farmacéutica
- Área
- Farmacia e Tecnoloxía Farmacéutica
- Correo electrónico
- luis.diaz.gomez [at] usc.es
- Categoría
- PROFESOR/A PERMANENTE LABORAL
Xoves | |||
---|---|---|---|
16:30-17:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán | 5035 Aula Seminario de Bromatoloxía |
17:30-18:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán | 5035 Aula Seminario de Bromatoloxía |
18:30-19:30 | Grupo /CLIS_01 | Castelán | 5035 Aula Seminario de Bromatoloxía |