Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 45 Horas de Titorías: 1 Clase Expositiva: 25 Clase Interactiva: 4 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Farmacoloxía, Farmacia e Tecnoloxía Farmacéutica
Áreas: Farmacoloxía
Centro Facultade de Bioloxía
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
O alumno deberá conseguir os seguintes obxectivos:
- Capacidade de aplicar os principios xerais e mecanismos de acción dos fármacos en neurofarmacoloxía
- Habilidade / capacidade de traballo individual, en pequeno grupo e en equipos pluridisciplinares, conxugando visións especializadas, intermedias e de conxunto.
- Habilidade para acceder as fontes de información máis especializadas e científicamente relevantes
Principios xerais de farmacoloxía e neurofarmacoloxía.
Contidos teóricos
1. Introdución ás ciencias farmacolóxicas
2. Farmacodinamia xeral. Mecanismos xerais da acción dos fármacos, fármacos específicos e inespecíficos.
3. Investigación e desenvolvemento de fármacos en neuropsicofarmacoloxía. Pasos requeridos para que un novo fármaco sexa aprobado para uso humano.
4. Farmacoloxía psiquiátrica.
Farmacoloxía da ansiedade e insomnio, depresión, esquizofrenia, dependencias, trastornos e fobias, etc.
5.Farmacoloxía das enfermidades neurolóxicas
Farmacoloxía dos trastornos do movemento, do deterioro cognitivo, demencias, convulsións. Enfermidade de Parkinson, enfermidade de Alzheimer, epilepsia, etc.
Contidos prácticos
Levaranse a cabo sesións de posta en común e discusión nas que os alumnos prepararán e presentarán os traballos dos temas seleccionados, utilizando as metodoloxías e os formatos estándar proporcionados polos profesores nas que incorporarán a súa propia visión tralas procuras bibliográficas.
Visitaranse unidades preclínicas de descubrimento de fármacos.
-Stahl, S.M. Essential psychopharmacology, 5th edition. Cambridge University Press, Cambridge, MA, 2021
-Paul SM et al., How to improve R&D productivity: the pharmaceutical industry's grand challenge. Nature Reviews in Drug Discovery 2010; 9:203-214
-Dugger SA, et al. Drug development in the era of precision medicine. Nature Reviews in Drug Discovery 2018; 17:183-196
-Mohs RC and Greig NH. Drug discovery and development: Role of basic biological research. Alzheimer's & Dementia: Translational Research and Clinical Interventions 2017; 3:651-657
-Hunter AJ et al. Open innovation in neuroscience research and drug discovery. Brain and neuroscience advances 2018; 2:1-6
-Loza MI, Hmeljak J, Bountra C, Audia JE, Chowdhury S, Weiman S, Merchant K, Blanco MJ. Collaboration and knowledge integration for successful brain therapeutics - lessons learned from the pandemic. Dis Model Mech. 2022 Dec 1;15(12):dmm049755. doi: 10.1242/dmm.049755. Epub 2022 Dec 21. PMID: 36541917; PMCID: PMC9844134.
Tras completar o curso, os estudantes serán capaces de:
- Describir as dianas terapéuticas, receptores, canles, transportadores, enzimas, así como as súas rutas de sinalización e os mecanismos transduccionais relevantes para as accións dos fármacos, incluíndo os modernos conceptos de caracterización
conformacional.
- Describir como os fármacos, a escala molecular, afectan a transmisión de sinais nos
trastornos neuropsiquiátricos, os seus mecanismos e accións.
- Describir a eficacia/seguridade dos fármacos en relación cos seus mecanismos moleculares de acción.
Traballo presencial na aula
Horas de clases expositivas: 22
Horas de clases interactivas: Seminarios: 4
Titorías en grupos reducidos ou individualizadas: 1
Actividades de avaliación: 3
Traballo persoal do estudante
Estudo individual: 35
Elaboración de presentacións, traballos: 10
Total horas de traballo persoal do estudante: 45
1- Traballo en equipo (60% da nota final) os alumnos deben participar nos equipos que se formen e responsabilizarse da adecuada realización do traballo correspondente, o cal será asignado de mutuo acordo entre eles. Ademais, deberá participar nas exposicións que lle correspondan.
- É obrigatoria a asistencia. En todo momento terase en conta a participación/implicación do estudante ao longo do curso.
2.-Avaliación continuada (40% da nota final): os alumnos realizarán traballos, cuestionarios en relación cos contidos do curso
Avaliación segundo a rúbrica comentada aos alumnos.
Criterios de calidad para la evaluación
Nivel de calidad
Criterios Calificación máxima Calificación media Calificación baja
Trabajo personal 2 puntos Domina conceptos de mecanismos de acción de los fármacos y su traslación Intermedio Falta de términos y comprensión básica
(20% de la nota) (Informes)
Presentaciones Estructura y Organización Mantiene un esquema y lo presenta organizadamente Se sigue pero pierde la estructura Se dispersa
(4 puntos)
(60% de la nota) Claridad y Vocabulario Buen uso de los términos farmacológicos y su aplicación Dificultad en el uso de términos farmacológicos Falta de términos y conceptos básicos de farmacología
(2 punto)
Evaluación continua (20% de la nota) Asistencia y participación a clases 90-100% 70-90% <70%
(1,8 puntos)
Asistencia a actividades extra 90-100% 70-90% <70%
(0,2 punto)
Ver metodoloxía do ensino
Estudar os contidos e resolver as dúbidas conceptuais. É importante relacionar os conceptos básicos e aplicados ao longo da mesma.
Utilizar a bibliografía actualizada e aclarar conceptos para afianzar coñecementos e adquirir destreza na resolución de problemas.
Jose Angel Fontenla Gil
- Departamento
- Farmacoloxía, Farmacia e Tecnoloxía Farmacéutica
- Área
- Farmacoloxía
- Teléfono
- 881814898
- Correo electrónico
- joseangel.fontenla [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Maria Isabel Loza Garcia
Coordinador/a- Departamento
- Farmacoloxía, Farmacia e Tecnoloxía Farmacéutica
- Área
- Farmacoloxía
- Teléfono
- 881815005
- Correo electrónico
- mabel.loza [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Mércores | |||
---|---|---|---|
16:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 05 (videoconferencia). Rita Levi Montalcini |
17.06.2025 17:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 05 (videoconferencia). Rita Levi Montalcini |