O obxectivo deste máster é formar aos futuros xestores empresariais na análise contable e financeira, o uso de técnicas apropiadas de planificación, valoración e xestión financeira, o coñecemento de técnicas de control e xestión orzamentaria, a elección de produtos financeiros, a aplicación da normativa contable nacional e internacional ou a consideración dos aspectos fiscais.
Máster Universitario en Dirección e Xestión Contable e Financeira
Duración:
1 ano académico
Código RUCT: 4315112
Número de ECTS: 60
Número prazas: 25
Decano/a ou director/a do centro:
XOAN RAMON DOLDAN GARCIA
Coordinador-a do título:
Sara Cantorna Agra
sara.cantorna [at] usc.es
Linguas de uso:
Castelán, Galego
Universidade coordinadora:
Universidade de Santiago de Compostela
Universidade(s) participante(s):
Universidade de Santiago de Compostela
Data da autorización de implantación do título pola Xunta de Galicia:
4/06/2015 (BOE do 17/06/2015)
Data de publicación no BOE:
18/03/2016
Data da última acreditación:
07/10/2014
Nun ámbito empresarial tan globalizado e competitivo como no que nos encontramos, as empresas, e especialmente as pemes, demandan servizos profesionais de xestión e administración, dirixidos a optimizar ao máximo os recursos cos que contan, a garantir a existencia de información útil para a toma de decisións e a afrontar os retos da internacionalización e o incremento da incerteza e competencia nos mercados. Iso implica a necesidade de formar aos futuros xestores empresariais na práctica da análise contable e financeira, o uso de técnicas apropiadas de planificación e valoración financeira e de xestión financeira a curto prazo, o coñecemento dos estándares de contabilidade internacional e de contabilidade das combinacións de negocios, a elección dos produtos financeiros máis apropiados ou a xestión do risco financeiro, así como considerar diversos aspectos fiscais de gran transcendencia no contexto da xestión contable e financeira da empresa.
O perfil do profesional centrado nas finanzas e a contabilidade require unha adaptación substancial, pasando da figura do directivo ou xestor tradicional cunha función puramente técnica e administrativa á dun profesional cuxo labor se centra na confección de sistemas de información para a toma de decisións e a análise crítica da devandita información para que as decisións tomadas sexan as que mellor contribúen á creación de valor.
Este máster da acceso aos Programas de Doutoramento que ofertan as Facultades de Ciencias Económicas e Empresariais e Administración e Dirección de Empresas.
Duración:
1 ano académico
Código RUCT: 4315112
Número de ECTS: 60
Número prazas: 25
Decano/a ou director/a do centro:
XOAN RAMON DOLDAN GARCIA
Coordinador-a do título:
Sara Cantorna Agra
sara.cantorna [at] usc.es
Linguas de uso:
Castelán, Galego
Universidade coordinadora:
Universidade de Santiago de Compostela
Universidade(s) participante(s):
Universidade de Santiago de Compostela
Data da autorización de implantación do título pola Xunta de Galicia:
4/06/2015 (BOE do 17/06/2015)
Data de publicación no BOE:
18/03/2016
Data da última acreditación:
07/10/2014
Nun ámbito empresarial tan globalizado e competitivo como no que nos encontramos, as empresas, e especialmente as pemes, demandan servizos profesionais de xestión e administración, dirixidos a optimizar ao máximo os recursos cos que contan, a garantir a existencia de información útil para a toma de decisións e a afrontar os retos da internacionalización e o incremento da incerteza e competencia nos mercados. Iso implica a necesidade de formar aos futuros xestores empresariais na práctica da análise contable e financeira, o uso de técnicas apropiadas de planificación e valoración financeira e de xestión financeira a curto prazo, o coñecemento dos estándares de contabilidade internacional e de contabilidade das combinacións de negocios, a elección dos produtos financeiros máis apropiados ou a xestión do risco financeiro, así como considerar diversos aspectos fiscais de gran transcendencia no contexto da xestión contable e financeira da empresa.
O perfil do profesional centrado nas finanzas e a contabilidade require unha adaptación substancial, pasando da figura do directivo ou xestor tradicional cunha función puramente técnica e administrativa á dun profesional cuxo labor se centra na confección de sistemas de información para a toma de decisións e a análise crítica da devandita información para que as decisións tomadas sexan as que mellor contribúen á creación de valor.
Este máster da acceso aos Programas de Doutoramento que ofertan as Facultades de Ciencias Económicas e Empresariais e Administración e Dirección de Empresas.
Obrigatorias: 42
Optativas: 12
Traballo fin de máster: 6
Total: 60
Non se contemplan
Análise contable avanzada
- P3371101
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Contabilidade de xestión
- P3371102
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Contabilidade das combinacións de negocios
- P3371103
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Planificación e valoración
- P3371104
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Finanzas operativas
- P3371105
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Análise e xestión do risco financeiro
- P3371106
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Fiscalidade Empresarial
- P3371107
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Contabilidade Internacional
- P3371201
- Optativo
- Segundo semestre
- 6 créditos
Produtos Financeiros
- P3371202
- Optativo
- Segundo semestre
- 6 créditos
Prácticas en Empresa
- P3371203
- Optativo
- Prácticas en Empresas de Grao e Máster
- 6 créditos
Traballo Fin de Master
- P3371108
- Obrigatorio
- Traballos Fin de Grao e Máster
- 6 créditos
O obxectivo deste máster é formar aos futuros xestores empresariais na análise contable e financeira, o uso de técnicas apropiadas de planificación, valoración e xestión financeira, o coñecemento de técnicas de control e xestión orzamentaria, a elección de produtos financeiros, a aplicación da normativa contable nacional e internacional ou a consideración dos aspectos fiscais.
O perfil de ingreso que se busca é o dun alumno interesado en profundar na dirección e xestión empresarial, sexa desde unha perspectiva financeira ou contable, pero sempre consciente de que, antes de centrar o seu interese nun aspecto concreto, debe coñecer de forma suficiente o contexto económico-financeiro no que se enmarcan as realidades empresariais que desexa analizar e establecer as oportunas relacións entre elas.
Obrigatorias: 42
Optativas: 12
Traballo fin de máster: 6
Total: 60
As horas destinadas a titorías utilizaranse para orientar aos alumnos acerca dos traballos a realizar, exercicios, casos e lecturas, a solucionar as dúbidas ou problemas suscitados no proceso de aprendizaxe e a proporcionarlles retroalimentación sobre os resultados do devandito proceso. O profesorado do Máster está dispoñible nas horas de titoría establecidas, para orientar ao alumnado sobre cuestións específicas relacionadas coas distintas materias ou resolver calquera problema que se lle poida suscitar.
No primeiro semestre solicitarase aos alumnos que indiquen as súas preferencias sobre a área de estudo no seu TFM, de cara a asignar a cada un un/ha titor/a. A Comisión Académica do Máster será a encargada de asignar a cada estudante un/ha titor/a, que será o que oriente e asesore ao estudante na realización do TFM. Para avaliar a pertinencia dunha determinada temática a desenvolver como TFM, o estudante deberá presentar unha proposta seguindo un formulario normalizado ante a comisión académica do Máster. Unha vez obtida a aprobación da proposta, o TFM poderá ser elaborado, e presentado para a súa defensa cando o alumno supere as restantes materias do máster.
O/a titor/a programará sesións de traballo cos estudantes, nas que establecerá a programación das tarefas a realizar e orientará o traballo. Será responsable de expoñer a cada estudante as características do traballo, de orientalo no seu desenvolvemento e de velar polo cumprimento dos obxectivos fixados, así como de realizar o seguimento e emitir o preceptivo informe confidencial sobre este seguimento antes da defensa do traballo e para os efectos de que se teña en conta polo tribunal avaliador.
Nas prácticas externas o alumno contará cun titor na entidade receptora (titor externo) e un titor membro do equipo docente do Máster (profesor-titor). O profesor-titor encargarase de supervisar o cumprimento dos termos das prácticas tanto por parte da entidade receptora como por parte do alumno, mediar na solución de calquera tipo de problema que poida xurdir, e orientar ao alumno na elaboración da memoria de prácticas.
O titor externo ou titor de empresa será un profesional, membro da empresa onde o alumno/a realiza as prácticas. O labor fundamental de devandito titor é dirixir ao alumno/a cara a a consecución dos obxectivos formativos establecidos previamente, axudarlle no desenvolvemento e demostración das competencias profesionais e a avaliación das mesmas.
Doutra banda, o titor académico, un profesor/a do Departamento de Economía Financeira e Contabilidade con docencia no Máster, estará encargado da orientación e supervisión dos estudantes, así como de axudalos na adquisición das competencias profesionais.
Cando se produza a suspensión dun título oficial, a USC garante o adecuado desenvolvemento efectivo das ensinanzas que iniciasen os seus estudantes ata a súa finalización. Para iso, o Consello de Goberno aproba os criterios relacionados, entre outros, con:
- A admisión de matrículas de novo ingreso na titulación.
- A supresión gradual da impartición da docencia.
- Se o título extinguido é substituído por outro similar (modificando a natureza do título), fixa as condicións que faciliten aos/as estudantes a continuidade de estudos no novo título e as equivalencias entre as materias dun e doutro plan.
Acceso
Para acceder aos ensinos oficiais de Máster será necesario estar en posesión de:
A.1. Un título universitario oficial español.
A.2. Un título expedido por unha institución de educación superior pertencente a outro Estado integrante do Espazo Europeo de Educación Superior que faculte no mesmo para o acceso a ensinos de Máster.
A.3. Un título pertencente a un sistema educativo alleo ao Espazo Europeo de Educación, previa comprobación pola Universidade de que o citado título acredita un nivel de formación equivalente aos correspondentes títulos universitarios oficiais españois e faculta no país expedidor do título para o acceso a ensinos de posgrao.
A.4. Un título superior das Ensinanzas Artísticas Superiores do sistema educativo español.
Admisión
Procedemento de admisión: matrícula directa
Titulacións por orde de preferencia:
1. Graduados e licenciados en ADE e Ciencias Empresariais e titulacións equivalentes relacionadas co título do máster
2. Diplomados en Ciencias Empresariais
3. Graduados e licenciados en Economía
4. Titulados en Enxeñaría Superior
5. Outros graduados e licenciados
Os alumnos procedentes de países de lingua diferente ao galego, portugués ou español deberán acreditar o nivel de lingua galega: Celga II, ou española: B2, consonte o Acordo do Consello de Goberno da USC do 30 de xullo de 2018.
De non posuir algún dos títulos, a USC realizaralles unha proba de nivel e, de non superala, deberán asistir a un curso intensivo de galego ou español no primeiro semestre até acadaren o nivel requirido.
Máis información na convocatoria anual de matrícula
Procedemento de admisión: matrícula directa
Titulacións por orde de preferencia:
1. Graduados e licenciados en ADE e Ciencias Empresariais e titulacións equivalentes relacionadas co título do máster
2. Diplomados en Ciencias Empresariais
3. Graduados e licenciados en Economía
4. Titulados en Enxeñaría Superior
5. Outros graduados e licenciados
Os alumnos procedentes de países de lingua diferente ao galego, portugués ou español deberán acreditar o nivel de lingua galega: Celga II, ou española: B2, consonte o Acordo do Consello de Goberno da USC do 30 de xullo de 2018.
De non posuir algún dos títulos, a USC realizaralles unha proba de nivel e, de non superala, deberán asistir a un curso intensivo de galego ou español no primeiro semestre até acadaren o nivel requirido.
Máis información na convocatoria anual de matrícula
1. Capacidade para a toma de decisións de xestión no ámbito financeiro e contable da empresa, en situacións de incerteza que emulen á realidade, así como para xestionar a información.
2. Capacidade para elaborar e defender argumentos sobre cuestións especializadas e resolver problemas sobre estas cuestións, facendo uso do coñecemento adquirido sobre a realidade financeira e contable da empresa, as teorías, os modelos e os métodos adecuados.
3. Capacidade para comunicar información, ideas, problemas de xestión financeira e contable e propostas de solución, facendo uso tanto da linguaxe verbal e escrito como de técnicas de presentación, a públicos especializados e non especializados.
4. Capacidade de traballo en equipo e desenvolvemento de habilidades directivas. A toma de decisións conleva determinados riscos que é fundamental tomar de forma consciente. Esta toma de decisións require a integración da información aportada por persoas con distintos puntos de vista e información que pode resultar dispar ou responder a obxectivos diferentes. O/a alumno/a, deberá ser capaz de integrar estes puntos de vista distintos, desenvolvendo as habilidades sociais para interactuar como membro dun equipo de traballo.
5. Capacidade crítica e autocrítica. O/a alumno/a ha de ser capaz de formarse un criterio propio, integrando os coñecementos adquiridos, para determinar as bases sobre as que asentar os seus posicionamentos.
6. Capacidade de aprendizaxe autónoma para que o alumno poida seguir actualizándose constantemente no ámbito financeiro e contable, no que xorden continuamente novas teorías e prácticas.
1. Capacidade para recoñecer o marco xurídico nacional e internacional en materia fiscal e contable, comprendendo as súas distintas implicacións na información financeira e permitíndolle a formación dunha opinión.
2. Capacidade para identificar as relacións existentes entre estratexia e competitividade, podendo alegar en cada caso, elementos de xuízo para a determinación das mellores opcións posibles.
3. Capacidade para analizar a información pertinente para comprender as implicacións financeiras dos negocios internacionais.
4. Capacidade para integrar a ética na xestión como valor recolleito nos Códigos de Conduta, co obxectivo financeiro da empresa e a capacidade de xerar valor dunha forma sustentable.
5. Capacidade para identificar e analizar a estrutura de custos e os procesos operativos e financeiros fundamentais na empresa, combinando datos cuantitativos e aspectos cualitativos da realidade analizada.
6. Capacidade para analizar a interrelación existente entre as alternativas de investimento e financiamento na empresa, integrando coñecementos financeiros e contables.
7. Capacidade para determinar a adecuación, en termos de rendabilidade e risco, dos activos que se negocian nos mercados financeiros ao perfil do inversor ou ben, para poder establecer puntos de referencia para a valoración de proxectos empresariais de investimento e financiamento.
8. Coñecemento e comprensión do papel da información contable como mecanismo para a avaliación e o control.
9. Capacidade para comprender e aplicar os conceptos e métodos empregados para a valoración e xestión do risco financeiro.
Mobilidade
A mobilidade dos/as estudantes está regulada a través do Regulamento de intercambios interuniversitarios de estudantes da Universidade de Santiago de Compostela, aprobado no Consello de Goberno de 26 de outubro de 2012. A súa planificación e xestión desenvólvese a través da Vicerreitoría de Relacións Institucionais e do Servizo da Oficina de Relacións Exteriores da Universidade, en coordinación coa Facultade a través da “Unidade de apoio á xestión de centros e departamentos” (UAGCD) e do responsable académico de mobilidade do Centro. As facultades, ademais dos responsables citados arriba, conta coa colaboración de varios profesores/as que actúan como coordinadores académicos, e cuxa función é titorizar e asistir nas súas decisións académicas aos estudantes propios e de acolleita.
A selección dos candidatos lévase a cabo, para cada convocatoria ou programa, por unha Comisión de Selección, composta polo decano ou decana, o/a responsable académico/a de mobilidade do Centro e os coordinadores académicos, de acordo con criterios de baremación, previamente establecidos, que teñen en conta o expediente académico, unha memoria e, no seu caso, as competencias en idiomas que esixe a Universidade de destino.
A Universidade, a través da Oficina de Relacións Exteriores, mantén un sistema de información permanente a través da web que se complementa con campañas e accións informativas específicas de promoción das convocatorias. Ademais, conta con recursos de apoio para os estudantes de acolleita, tales como a reserva de prazas nas Residencias Universitarias, ou o Programa de Acompañamento de Estudantes Estranxeiros (PAE) a través do cal voluntarios/as da USC realizan tarefas de acompañamento dirixidas á integración na cidade e na Universidade dos estudantes de acolleita.
En canto aos/as estudantes de acolleita, organízase unha sesión de recepción, ao comezo de cada semestre, na que se lles informa e orienta sobre a Facultade e os estudos, á vez que se lles pon en contacto cos coordinadores académicos, que actuarán como titores, e o persoal do Centro implicado na súa atención.
A mobilidade dos/as estudantes está regulada a través do “Regulamento de intercambios interuniversitarios”. A través da Oficina de Relacións Exteriores xestiónanse programas de intercambio tanto nacionais (SICUE), como europeos (ERASMUS) e extracomunitarios (intercambios con países de América Latina ou países de fala inglesa):
Portal Internacional
Prácticas
Coas prácticas perséguese que os alumnos ao cursar esta materia alcancen os seguintes resultados da aprendizaxe:
1. Adquirir unha formación integral complementando a aprendizaxe teórica e práctica.
2. Adquirir o coñecemento da metodoloxía de traballo adecuada á realidade profesional, contrastando e aplicando os coñecementos adquiridos nas materias do máster.
3. Obter unha experiencia práctica que facilite a inserción no mercado de traballo e mellore a súa empregabilidade futura.
4. Aplicar a lexislación e as técnicas ou ferramentas de análises e decisión que sexan necesarias en relación co ámbito concreto das prácticas.
É recomendable que o alumno supere todas as demais materias, obrigatorias e optativas, que configuran o programa do Máster (a excepción do Traballo Fin de Máster), antes de iniciar o seu período de prácticas. En todo caso, a posibilidade de realizar as prácticas estará supeditada a superar todas as materias obrigatorias do primeiro semestre.
As prácticas iniciaranse no segundo semestre tras finalizar a impartición das materias obrigatorias e optativas asignadas ao devandito semestre. No primeiro semestre solicitarase aos alumnos que cubran un formulario consensuado pola Comisión Académica do Máster a través do cal expresen as súas preferencias en relación co tipo de entidade na que desexarían ser recibidos e o tipo de tarefas a desenvolver durante o período de prácticas.
A Comisión Académica do Máster encargarase de asignar aos alumnos ás entidades que oferten prácticas tendo en conta as preferencias duns e outros. Contémplase a posibilidade de que os alumnos en activo poidan realizar as prácticas na mesma empresa na que traballan, nese caso será necesario vixiar que as tarefas a desenvolver baixo as prácticas están suficientemente diferenciadas das que o alumno viña desenvolvendo na empresa ou que os coñecementos adquiridos no máster contribúen a modificar ou mellorar o desempeño de devanditas tarefas dun modo significativo.
O alumno contará cun titor na entidade receptora (titor externo) e un titor membro do equipo docente do Máster (profesor-titor). O profesor-titor encargarase de supervisar o cumprimento dos termos das prácticas tanto por parte da entidade receptora como por parte do alumno, mediar na solución de calquera tipo de problema que poida xurdir, e orientar ao alumno na elaboración da memoria de prácticas.
O alumno terá que procurar aplicar os coñecementos adquiridos no transcurso do Máster no cumprimento das tarefas que se lle encomenden na entidade receptora. Ao remate das prácticas, deberá redactar unha memoria de prácticas segundo o formato acordado pola Comisión Académica do Máster.
As prácticas externas se avaliarán mediante un informe emitido polo titor externo, un informe do profesor-titor e a memoria de actividades desenvolvidas polo alumno durante a estancia de prácticas. A avaliación numérica global das prácticas será determinada polo profesor-titor e comunicada ao coordinador/a de o Máster.
O traballo a presentar debe procurar a profundización nalgún dos aspectos máis destacados da formación adquirida. A efectos de determinar o tema sobre o que versará solicitarase aos alumnos, nunha data intermedia do primeiro semestre, que indiquen as súas preferencias relativas á área de estudo no seu TFM. Suscítase a posibilidade de que, no caso dos alumnos que realicen prácticas, a temática do TFM poida vincularse ao desenvolvemento das mesmas, de modo tal que o alumno aproveite o seu período de prácticas para deseñar, aplicar e documentar algún tipo de mellora na xestión financeiro-contable da entidade na que se atope.
A Comisión Académica do Máster será a encargada de asignar a cada estudante un/ha titor/a, que, unha vez convinda a proposta entre ambos, será o que oriente e asesore ao estudante na realización do TFM. Antes da defensa o titor debe elaborar un informe, de carácter confidencial, dirixido ao tribunal avaliador que recolla a súa opinión sobre o proceso de elaboración e os resultados do traballo realizado.
Para poder presentar e defender o seu traballo o alumno terá que superar todas as materias, obrigatorias e optativas, que configuran o programa do Máster. A Comisión Académica do Máster propoñerá unha normativa propia para a realización, defensa e tramitación administrativa do TFM que será informada polas Xuntas dos Centros aos que se adscribe o título, e terá que ser aprobada polo Consello de Goberno da USC, previo informe da Asesoría Xurídica da USC.
Para avaliar a pertinencia dunha determinada temática a desenvolver como TFM, o estudante deberá presentar unha proposta seguindo un formulario normalizado ante a comisión académica do Máster. Unha vez obtida a aprobación da proposta, o TFM poderá ser elaborado, e presentado para a súa defensa cando o alumno supere as restantes materias do máster.
O/a titor/a programará sesións de traballo cos estudantes, nas que establecerá a programación das tarefas a realizar e orientará o traballo. Será responsable de expoñer a cada estudante as características do traballo, de orientalo no seu desenvolvemento e de velar polo cumprimento dos obxectivos fixados, así como de realizar o seguimento e emitir o preceptivo informe confidencial sobre este seguimento antes da defensa do traballo e para os efectos de que se teña en conta polo tribunal avaliador.
As actividades de traballo persoal do alumnado inclúen, ademais do tempo dedicado á redacción do TFM, a procura, lectura e síntese de material bibliográfico relacionado co tema obxecto de estudo e a preparación da defensa do TFM ante un tribunal universitario.
A avaliación realizarase a partir do seguimento por parte da comisión académica e do titor/a do TFM e a avaliación do TFM por parte dun tribunal formado por profesores do máster. A avaliación do TFM por parte do tribunal realizarase atendendo aos seguintes criterios: (a) Traballo realizado: estruturación adecuada e coherente do traballo, contido e claridade, expresión escrita e gramática, adecuación da bibliografía e fontes de información utilizadas, achegas propias; (b) Claridade e estruturación da exposición; (c) Capacidade de resposta do alumno ás preguntas e observacións realizadas polo tribunal avaliador.
A responsabilidade da docencia a impartir corresponderá, fundamentalmente, ao equipo de persoal docente e investigador do Departamento de Economía Financeira e Contabilidade, colaborando, cunha materia, o persoal do Departamento de Economía Aplicada, ambos da Universidade de Santiago de Compostela.
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|
Oferta |
|||||||
IN01 Prazas ofertadas Número de prazas ofertadas para cada curso académico. Info da escala: Número enteiro |
25,0 |
25,0 |
25,0 |
25,0 |
25,0 |
25,0 |
|
Matrícula |
|||||||
IN02 Matrícula Número de estudantes matriculados nun curso académico sen contabilizar aos estudantes de programas de mobilidade incoming. Info da escala: Número enteiro |
42,0 |
38,0 |
39,0 |
32,0 |
31,0 |
30,0 |
|
IN03 Matrícula de acceso Número de estudantes que se matriculan nun plan de estudos por primeira vez. Inclúe ao alumnado que traslada o seu expediente, que accede por validación parcial de estudos estranxeiros ou que se adapta desde plans en extinción. Info da escala: Número enteiro |
21,0 |
20,0 |
22,0 |
16,0 |
19,0 |
18,0 |
|
IN04 Matrícula de novo ingreso por preinscrición Número de estudantes que se matriculan no primeiro curso dun plan de estudos por primeira vez, é dicir, sen contar aos estudantes que acceden a través de validación parcial de estudos estranxeiros, traslados ou adaptacións desde plans en extinción. Info da escala: Número enteiro |
21,0 |
20,0 |
22,0 |
16,0 |
19,0 |
18,0 |
|
IN05 Variación da matrícula de novo ingreso por preinscrición Taxa de variación relativa da matrícula de novo ingreso por preinscrición. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
-22,22 |
-4,76 |
10,0 |
-27,27 |
18,75 |
- |
|
Perfil de entrada |
|||||||
IN06 Nota media de acceso por preinscrición Nota media de acceso por preinscrición dos estudantes que inician estudos. Determina o perfil de entrada. Info da escala: Número racional con dous decimais. O rango vai desde 0 ata o valor máximo que se pode obter en cada curso académico para a preinscrición (algúns valores históricos foron 10,00 puntos, 12,00 puntos ou 14,00 puntos). |
7,069 |
6,6509 |
7,0789 |
7,3427 |
6,9255 |
7,1234 |
|
IN08 Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre matriculados Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre estudantes matriculados, sen contabilizar aos estudantes matriculados en programas de mobilidade incoming. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
16,67 |
21,05 |
25,64 |
18,75 |
29,03 |
20,0 |
|
IN09 Porcentaxe de estudantes nacionais de fóra de Galicia sobre matriculados Porcentaje de estudiantes nacionales de fuera de Galicia sobre estudiantes matriculados, sin contabilizar los estudiantes matriculados en programas de movilidad incoming. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
2,38 |
0,0 |
2,56 |
3,13 |
6,45 |
3,33 |
|
IN13 Porcentaxe de matriculados que son titulados da USC Número de estudantes matriculados no máster que son egresados da USC. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
- |
- |
- |
62,5 |
48,39 |
56,67 |
|
Adecuación á demanda |
|||||||
IN12 Tasa de ocupación Número de estudantes de novo ingreso por preinscrición dividido entre as prazas ofertadas. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
84,0 |
80,0 |
88,0 |
64,0 |
76,0 |
72,0 |
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|
Mobilidade allea |
|||||||
IN18 Porcentaxe de estudantes recibidos pola USC de programas de mobilidade sobre o total de matriculados Número de estudantes recibidos na USC nesa titulación procedentes doutras universidades (programas de mobilidade) dividido entre o número de estudantes matriculados no título. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
---|---|---|---|---|---|---|
IN22 Porcentaxe de estudantes egresados nun curso académico que ao longo dos seus estudos realizou as prácticas en empresas e institu Relación porcentual entre os egresados dun título nun curso académico que ao longo dos seus estudos realizaron prácticas en empresas e institucións, sobre o total de estudantes egresados nese título e nese mesmo curso académico. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
93,33 |
78,57 |
47,62 |
31,25 |
81,82 |
64,71 |
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|
Abandono |
|||||||
IN41 Taxa de abandono RD 1393/2007 Relación porcentual entre os estudantes dunha cohorte de novo ingreso que deberon obter o título no ano académico anterior e que non se matricularon nin nese curso académico nin no anterior. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
7,41 |
14,29 |
5,0 |
4,55 |
0,0 |
26,32 |
|
Avaliación |
|||||||
IN36 Taxa de avaliación Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios aos que se presentaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios matriculados. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
75,98 |
83,75 |
89,6 |
91,44 |
83,01 |
87,5 |
|
Duración media dos estudos |
|||||||
IN38 Duración media dos estudos Duración media (en anos) na que os estudantes tardan en superar os créditos correspondentes ao plan de estudos. Info da escala: Número racional con dous decimais |
1,5333 |
1,5714 |
1,5714 |
1,5 |
1,0 |
1,5294 |
|
Eficiencia dos titulados |
|||||||
IN53 Taxa de eficiencia (rendemento dos egresados Relación porcentual entre o número total de créditos que superou un estudante ao longo da titulación na que egresou e o número total de créditos nos que se matriculou. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
91,46 |
91,45 |
87,5 |
91,43 |
99,1 |
91,76 |
|
Estudantes por grupo |
|||||||
IN32 Media de alumnos por grupo de docencia interactiva Relación entre o número de alumnos matriculados e o número de grupos de docencia interactiva. Info da escala: Número racional con dous decimais |
23,0909 |
20,7778 |
22,1111 |
16,5556 |
18,0 |
16,8889 |
|
IN55 Media de alumnos matriculados en materias obrigatorias e de formación básica por grupo de teoría (expositivas) Relación entre o número de alumnos matriculados en materias obrigatorias materias de formación básica e o número de grupos de teoría desas materias. Info da escala: Número racional con dous decimais |
- |
22,8571 |
23,5714 |
17,2857 |
19,7143 |
18,5714 |
|
IN56 Media de alumnos matriculados en materias optativas por grupo de teoría (expositivas) Relación entre o número de alumnos matriculados en materias optativas e o número de grupos de teoría desas materias. Info da escala: Número racional con dous decimais |
- |
13,5 |
17,0 |
14,0 |
12,0 |
11,0 |
|
Éxito |
|||||||
IN35 Taxa de éxito Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios que superaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios aos que se presentaron. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
89,12 |
95,02 |
95,54 |
95,91 |
84,21 |
93,71 |
|
IN50 Taxa de éxito dos egresados Relación porcentual entre o número total de créditos que superou un estudante ao longo da titulación na que foi egresado e o número total de créditos aos que se presentou. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
91,46 |
91,45 |
87,5 |
95,81 |
99,1 |
98,24 |
|
Graduación |
|||||||
IN37 Taxa de graduación Relación porcentual entre os estudantes que finalizaron os estudos no tempo previsto no plan de estudos ou nun ano académico máis e a súa cohorte de ingreso. Amosa información sobre o grao de eficacia do alumnado e da institución con relación á súa actividade académica. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
51,85 |
42,86 |
55,0 |
77,27 |
68,75 |
57,89 |
|
Rendemento |
|||||||
IN34 Taxa de rendemento Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios que superaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios en que se matricularon. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
67,72 |
79,58 |
85,6 |
87,7 |
69,9 |
82,0 |
|
Satisfacción |
|||||||
IN19 Satisfacción dos estudantes coas prácticas externas Valoración media da enquisa de satisfacción dos estudantes coas prácticas externas. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
3,78 |
- |
- |
- |
2,94 |
4,1856 |
|
IN20 Satisfacción dos titores profesionais coas prácticas externas Valoración media da enquisa de satisfacción dos titores profesionais coas prácticas externas. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
- |
- |
- |
- |
- |
4,42 |
|
IN21 Satisfacción dos titores académicos coas prácticas externas Valoración media da enquisa de satisfacción dos titores académicos coas prácticas externas. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
5,0 |
- |
- |
- |
- |
- |
|
IN23 Satisfacción dos egresados coa información pública dispoñible Valoración media da enquisa de satisfacción dos egresados coa información pública dispoñible. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
3,6858 |
3,3333 |
- |
- |
- |
- |
|
IN33 Grao de satisfacción dos egresados cos servizos Valoración media das preguntas relativas á satisfacción cos servizos da enquisa de egresados. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
4,0477 |
5,0 |
- |
- |
- |
- |
|
IN42 Grao de satisfacción xeral dos egresados coa titulación Valoración media das preguntas relativas á satisfacción coa titulación da enquisa de egresados. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
3,5376 |
3,9701 |
- |
3,26 |
3,55 |
- |
|
IN46 Satisfacción do alumnado coa docencia recibida Valoración media da enquisa de satisfacción do alumnado coa docencia recibida. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
3,86 |
4,29 |
3,46 |
4,06 |
4,0 |
4,13 |
|
IN47 Satisfacción do profesorado coa docencia impartida Valoración media da enquisa de satisfacción do profesorado coa docencia impartida. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
3,6818 |
4,3692 |
4,5882 |
4,1239 |
4,2949 |
4,6406 |
|
IN48 Taxa de resposta na enquisa de satisfacción Porcentaxe de resposta na enquisa de satisfacción por parte do alumnado. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
24,2424 |
44,8276 |
36,6667 |
54,5455 |
7,4074 |
17,2414 |
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
---|---|---|---|---|---|---|
IN24 Porcentaxe de Persoal Docente e Investigador (PDI) con sexenios Relación porcentual entre o PDI con sexenios e o PDI total con docencia no título e que pode ter sexenios Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
41,67 |
40,0 |
40,0 |
55,56 |
55,56 |
75,0 |
IN25 Porcentaxe de PDI doutor sobre o PDI total Relación porcentual entre o PDI doutor e o PDI total con docencia no título. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
86,67 |
84,62 |
85,71 |
83,33 |
83,33 |
90,0 |
IN26 Porcentaxe de PDI funcionario sobre o PDI total Relación porcentual entre o PDI funcionario e o PDI total con docencia no título. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
53,33 |
69,23 |
64,29 |
66,67 |
58,33 |
70,0 |
Obrigatorias: 42
Optativas: 12
Traballo fin de máster: 6
Total: 60
Non se contemplan
Análise contable avanzada
- P3371101
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Contabilidade de xestión
- P3371102
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Contabilidade das combinacións de negocios
- P3371103
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Planificación e valoración
- P3371104
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Finanzas operativas
- P3371105
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Análise e xestión do risco financeiro
- P3371106
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Fiscalidade Empresarial
- P3371107
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Contabilidade Internacional
- P3371201
- Optativo
- Segundo semestre
- 6 créditos
Produtos Financeiros
- P3371202
- Optativo
- Segundo semestre
- 6 créditos
Prácticas en Empresa
- P3371203
- Optativo
- Prácticas en Empresas de Grao e Máster
- 6 créditos
Traballo Fin de Master
- P3371108
- Obrigatorio
- Traballos Fin de Grao e Máster
- 6 créditos
O obxectivo deste máster é formar aos futuros xestores empresariais na análise contable e financeira, o uso de técnicas apropiadas de planificación, valoración e xestión financeira, o coñecemento de técnicas de control e xestión orzamentaria, a elección de produtos financeiros, a aplicación da normativa contable nacional e internacional ou a consideración dos aspectos fiscais.
O perfil de ingreso que se busca é o dun alumno interesado en profundar na dirección e xestión empresarial, sexa desde unha perspectiva financeira ou contable, pero sempre consciente de que, antes de centrar o seu interese nun aspecto concreto, debe coñecer de forma suficiente o contexto económico-financeiro no que se enmarcan as realidades empresariais que desexa analizar e establecer as oportunas relacións entre elas.
Obrigatorias: 42
Optativas: 12
Traballo fin de máster: 6
Total: 60
As horas destinadas a titorías utilizaranse para orientar aos alumnos acerca dos traballos a realizar, exercicios, casos e lecturas, a solucionar as dúbidas ou problemas suscitados no proceso de aprendizaxe e a proporcionarlles retroalimentación sobre os resultados do devandito proceso. O profesorado do Máster está dispoñible nas horas de titoría establecidas, para orientar ao alumnado sobre cuestións específicas relacionadas coas distintas materias ou resolver calquera problema que se lle poida suscitar.
No primeiro semestre solicitarase aos alumnos que indiquen as súas preferencias sobre a área de estudo no seu TFM, de cara a asignar a cada un un/ha titor/a. A Comisión Académica do Máster será a encargada de asignar a cada estudante un/ha titor/a, que será o que oriente e asesore ao estudante na realización do TFM. Para avaliar a pertinencia dunha determinada temática a desenvolver como TFM, o estudante deberá presentar unha proposta seguindo un formulario normalizado ante a comisión académica do Máster. Unha vez obtida a aprobación da proposta, o TFM poderá ser elaborado, e presentado para a súa defensa cando o alumno supere as restantes materias do máster.
O/a titor/a programará sesións de traballo cos estudantes, nas que establecerá a programación das tarefas a realizar e orientará o traballo. Será responsable de expoñer a cada estudante as características do traballo, de orientalo no seu desenvolvemento e de velar polo cumprimento dos obxectivos fixados, así como de realizar o seguimento e emitir o preceptivo informe confidencial sobre este seguimento antes da defensa do traballo e para os efectos de que se teña en conta polo tribunal avaliador.
Nas prácticas externas o alumno contará cun titor na entidade receptora (titor externo) e un titor membro do equipo docente do Máster (profesor-titor). O profesor-titor encargarase de supervisar o cumprimento dos termos das prácticas tanto por parte da entidade receptora como por parte do alumno, mediar na solución de calquera tipo de problema que poida xurdir, e orientar ao alumno na elaboración da memoria de prácticas.
O titor externo ou titor de empresa será un profesional, membro da empresa onde o alumno/a realiza as prácticas. O labor fundamental de devandito titor é dirixir ao alumno/a cara a a consecución dos obxectivos formativos establecidos previamente, axudarlle no desenvolvemento e demostración das competencias profesionais e a avaliación das mesmas.
Doutra banda, o titor académico, un profesor/a do Departamento de Economía Financeira e Contabilidade con docencia no Máster, estará encargado da orientación e supervisión dos estudantes, así como de axudalos na adquisición das competencias profesionais.
Cando se produza a suspensión dun título oficial, a USC garante o adecuado desenvolvemento efectivo das ensinanzas que iniciasen os seus estudantes ata a súa finalización. Para iso, o Consello de Goberno aproba os criterios relacionados, entre outros, con:
- A admisión de matrículas de novo ingreso na titulación.
- A supresión gradual da impartición da docencia.
- Se o título extinguido é substituído por outro similar (modificando a natureza do título), fixa as condicións que faciliten aos/as estudantes a continuidade de estudos no novo título e as equivalencias entre as materias dun e doutro plan.
Acceso
Para acceder aos ensinos oficiais de Máster será necesario estar en posesión de:
A.1. Un título universitario oficial español.
A.2. Un título expedido por unha institución de educación superior pertencente a outro Estado integrante do Espazo Europeo de Educación Superior que faculte no mesmo para o acceso a ensinos de Máster.
A.3. Un título pertencente a un sistema educativo alleo ao Espazo Europeo de Educación, previa comprobación pola Universidade de que o citado título acredita un nivel de formación equivalente aos correspondentes títulos universitarios oficiais españois e faculta no país expedidor do título para o acceso a ensinos de posgrao.
A.4. Un título superior das Ensinanzas Artísticas Superiores do sistema educativo español.
Admisión
Procedemento de admisión: matrícula directa
Titulacións por orde de preferencia:
1. Graduados e licenciados en ADE e Ciencias Empresariais e titulacións equivalentes relacionadas co título do máster
2. Diplomados en Ciencias Empresariais
3. Graduados e licenciados en Economía
4. Titulados en Enxeñaría Superior
5. Outros graduados e licenciados
Os alumnos procedentes de países de lingua diferente ao galego, portugués ou español deberán acreditar o nivel de lingua galega: Celga II, ou española: B2, consonte o Acordo do Consello de Goberno da USC do 30 de xullo de 2018.
De non posuir algún dos títulos, a USC realizaralles unha proba de nivel e, de non superala, deberán asistir a un curso intensivo de galego ou español no primeiro semestre até acadaren o nivel requirido.
Máis información na convocatoria anual de matrícula
Procedemento de admisión: matrícula directa
Titulacións por orde de preferencia:
1. Graduados e licenciados en ADE e Ciencias Empresariais e titulacións equivalentes relacionadas co título do máster
2. Diplomados en Ciencias Empresariais
3. Graduados e licenciados en Economía
4. Titulados en Enxeñaría Superior
5. Outros graduados e licenciados
Os alumnos procedentes de países de lingua diferente ao galego, portugués ou español deberán acreditar o nivel de lingua galega: Celga II, ou española: B2, consonte o Acordo do Consello de Goberno da USC do 30 de xullo de 2018.
De non posuir algún dos títulos, a USC realizaralles unha proba de nivel e, de non superala, deberán asistir a un curso intensivo de galego ou español no primeiro semestre até acadaren o nivel requirido.
Máis información na convocatoria anual de matrícula
1. Capacidade para a toma de decisións de xestión no ámbito financeiro e contable da empresa, en situacións de incerteza que emulen á realidade, así como para xestionar a información.
2. Capacidade para elaborar e defender argumentos sobre cuestións especializadas e resolver problemas sobre estas cuestións, facendo uso do coñecemento adquirido sobre a realidade financeira e contable da empresa, as teorías, os modelos e os métodos adecuados.
3. Capacidade para comunicar información, ideas, problemas de xestión financeira e contable e propostas de solución, facendo uso tanto da linguaxe verbal e escrito como de técnicas de presentación, a públicos especializados e non especializados.
4. Capacidade de traballo en equipo e desenvolvemento de habilidades directivas. A toma de decisións conleva determinados riscos que é fundamental tomar de forma consciente. Esta toma de decisións require a integración da información aportada por persoas con distintos puntos de vista e información que pode resultar dispar ou responder a obxectivos diferentes. O/a alumno/a, deberá ser capaz de integrar estes puntos de vista distintos, desenvolvendo as habilidades sociais para interactuar como membro dun equipo de traballo.
5. Capacidade crítica e autocrítica. O/a alumno/a ha de ser capaz de formarse un criterio propio, integrando os coñecementos adquiridos, para determinar as bases sobre as que asentar os seus posicionamentos.
6. Capacidade de aprendizaxe autónoma para que o alumno poida seguir actualizándose constantemente no ámbito financeiro e contable, no que xorden continuamente novas teorías e prácticas.
1. Capacidade para recoñecer o marco xurídico nacional e internacional en materia fiscal e contable, comprendendo as súas distintas implicacións na información financeira e permitíndolle a formación dunha opinión.
2. Capacidade para identificar as relacións existentes entre estratexia e competitividade, podendo alegar en cada caso, elementos de xuízo para a determinación das mellores opcións posibles.
3. Capacidade para analizar a información pertinente para comprender as implicacións financeiras dos negocios internacionais.
4. Capacidade para integrar a ética na xestión como valor recolleito nos Códigos de Conduta, co obxectivo financeiro da empresa e a capacidade de xerar valor dunha forma sustentable.
5. Capacidade para identificar e analizar a estrutura de custos e os procesos operativos e financeiros fundamentais na empresa, combinando datos cuantitativos e aspectos cualitativos da realidade analizada.
6. Capacidade para analizar a interrelación existente entre as alternativas de investimento e financiamento na empresa, integrando coñecementos financeiros e contables.
7. Capacidade para determinar a adecuación, en termos de rendabilidade e risco, dos activos que se negocian nos mercados financeiros ao perfil do inversor ou ben, para poder establecer puntos de referencia para a valoración de proxectos empresariais de investimento e financiamento.
8. Coñecemento e comprensión do papel da información contable como mecanismo para a avaliación e o control.
9. Capacidade para comprender e aplicar os conceptos e métodos empregados para a valoración e xestión do risco financeiro.
Mobilidade
A mobilidade dos/as estudantes está regulada a través do Regulamento de intercambios interuniversitarios de estudantes da Universidade de Santiago de Compostela, aprobado no Consello de Goberno de 26 de outubro de 2012. A súa planificación e xestión desenvólvese a través da Vicerreitoría de Relacións Institucionais e do Servizo da Oficina de Relacións Exteriores da Universidade, en coordinación coa Facultade a través da “Unidade de apoio á xestión de centros e departamentos” (UAGCD) e do responsable académico de mobilidade do Centro. As facultades, ademais dos responsables citados arriba, conta coa colaboración de varios profesores/as que actúan como coordinadores académicos, e cuxa función é titorizar e asistir nas súas decisións académicas aos estudantes propios e de acolleita.
A selección dos candidatos lévase a cabo, para cada convocatoria ou programa, por unha Comisión de Selección, composta polo decano ou decana, o/a responsable académico/a de mobilidade do Centro e os coordinadores académicos, de acordo con criterios de baremación, previamente establecidos, que teñen en conta o expediente académico, unha memoria e, no seu caso, as competencias en idiomas que esixe a Universidade de destino.
A Universidade, a través da Oficina de Relacións Exteriores, mantén un sistema de información permanente a través da web que se complementa con campañas e accións informativas específicas de promoción das convocatorias. Ademais, conta con recursos de apoio para os estudantes de acolleita, tales como a reserva de prazas nas Residencias Universitarias, ou o Programa de Acompañamento de Estudantes Estranxeiros (PAE) a través do cal voluntarios/as da USC realizan tarefas de acompañamento dirixidas á integración na cidade e na Universidade dos estudantes de acolleita.
En canto aos/as estudantes de acolleita, organízase unha sesión de recepción, ao comezo de cada semestre, na que se lles informa e orienta sobre a Facultade e os estudos, á vez que se lles pon en contacto cos coordinadores académicos, que actuarán como titores, e o persoal do Centro implicado na súa atención.
A mobilidade dos/as estudantes está regulada a través do “Regulamento de intercambios interuniversitarios”. A través da Oficina de Relacións Exteriores xestiónanse programas de intercambio tanto nacionais (SICUE), como europeos (ERASMUS) e extracomunitarios (intercambios con países de América Latina ou países de fala inglesa):
Portal Internacional
Prácticas
Coas prácticas perséguese que os alumnos ao cursar esta materia alcancen os seguintes resultados da aprendizaxe:
1. Adquirir unha formación integral complementando a aprendizaxe teórica e práctica.
2. Adquirir o coñecemento da metodoloxía de traballo adecuada á realidade profesional, contrastando e aplicando os coñecementos adquiridos nas materias do máster.
3. Obter unha experiencia práctica que facilite a inserción no mercado de traballo e mellore a súa empregabilidade futura.
4. Aplicar a lexislación e as técnicas ou ferramentas de análises e decisión que sexan necesarias en relación co ámbito concreto das prácticas.
É recomendable que o alumno supere todas as demais materias, obrigatorias e optativas, que configuran o programa do Máster (a excepción do Traballo Fin de Máster), antes de iniciar o seu período de prácticas. En todo caso, a posibilidade de realizar as prácticas estará supeditada a superar todas as materias obrigatorias do primeiro semestre.
As prácticas iniciaranse no segundo semestre tras finalizar a impartición das materias obrigatorias e optativas asignadas ao devandito semestre. No primeiro semestre solicitarase aos alumnos que cubran un formulario consensuado pola Comisión Académica do Máster a través do cal expresen as súas preferencias en relación co tipo de entidade na que desexarían ser recibidos e o tipo de tarefas a desenvolver durante o período de prácticas.
A Comisión Académica do Máster encargarase de asignar aos alumnos ás entidades que oferten prácticas tendo en conta as preferencias duns e outros. Contémplase a posibilidade de que os alumnos en activo poidan realizar as prácticas na mesma empresa na que traballan, nese caso será necesario vixiar que as tarefas a desenvolver baixo as prácticas están suficientemente diferenciadas das que o alumno viña desenvolvendo na empresa ou que os coñecementos adquiridos no máster contribúen a modificar ou mellorar o desempeño de devanditas tarefas dun modo significativo.
O alumno contará cun titor na entidade receptora (titor externo) e un titor membro do equipo docente do Máster (profesor-titor). O profesor-titor encargarase de supervisar o cumprimento dos termos das prácticas tanto por parte da entidade receptora como por parte do alumno, mediar na solución de calquera tipo de problema que poida xurdir, e orientar ao alumno na elaboración da memoria de prácticas.
O alumno terá que procurar aplicar os coñecementos adquiridos no transcurso do Máster no cumprimento das tarefas que se lle encomenden na entidade receptora. Ao remate das prácticas, deberá redactar unha memoria de prácticas segundo o formato acordado pola Comisión Académica do Máster.
As prácticas externas se avaliarán mediante un informe emitido polo titor externo, un informe do profesor-titor e a memoria de actividades desenvolvidas polo alumno durante a estancia de prácticas. A avaliación numérica global das prácticas será determinada polo profesor-titor e comunicada ao coordinador/a de o Máster.
O traballo a presentar debe procurar a profundización nalgún dos aspectos máis destacados da formación adquirida. A efectos de determinar o tema sobre o que versará solicitarase aos alumnos, nunha data intermedia do primeiro semestre, que indiquen as súas preferencias relativas á área de estudo no seu TFM. Suscítase a posibilidade de que, no caso dos alumnos que realicen prácticas, a temática do TFM poida vincularse ao desenvolvemento das mesmas, de modo tal que o alumno aproveite o seu período de prácticas para deseñar, aplicar e documentar algún tipo de mellora na xestión financeiro-contable da entidade na que se atope.
A Comisión Académica do Máster será a encargada de asignar a cada estudante un/ha titor/a, que, unha vez convinda a proposta entre ambos, será o que oriente e asesore ao estudante na realización do TFM. Antes da defensa o titor debe elaborar un informe, de carácter confidencial, dirixido ao tribunal avaliador que recolla a súa opinión sobre o proceso de elaboración e os resultados do traballo realizado.
Para poder presentar e defender o seu traballo o alumno terá que superar todas as materias, obrigatorias e optativas, que configuran o programa do Máster. A Comisión Académica do Máster propoñerá unha normativa propia para a realización, defensa e tramitación administrativa do TFM que será informada polas Xuntas dos Centros aos que se adscribe o título, e terá que ser aprobada polo Consello de Goberno da USC, previo informe da Asesoría Xurídica da USC.
Para avaliar a pertinencia dunha determinada temática a desenvolver como TFM, o estudante deberá presentar unha proposta seguindo un formulario normalizado ante a comisión académica do Máster. Unha vez obtida a aprobación da proposta, o TFM poderá ser elaborado, e presentado para a súa defensa cando o alumno supere as restantes materias do máster.
O/a titor/a programará sesións de traballo cos estudantes, nas que establecerá a programación das tarefas a realizar e orientará o traballo. Será responsable de expoñer a cada estudante as características do traballo, de orientalo no seu desenvolvemento e de velar polo cumprimento dos obxectivos fixados, así como de realizar o seguimento e emitir o preceptivo informe confidencial sobre este seguimento antes da defensa do traballo e para os efectos de que se teña en conta polo tribunal avaliador.
As actividades de traballo persoal do alumnado inclúen, ademais do tempo dedicado á redacción do TFM, a procura, lectura e síntese de material bibliográfico relacionado co tema obxecto de estudo e a preparación da defensa do TFM ante un tribunal universitario.
A avaliación realizarase a partir do seguimento por parte da comisión académica e do titor/a do TFM e a avaliación do TFM por parte dun tribunal formado por profesores do máster. A avaliación do TFM por parte do tribunal realizarase atendendo aos seguintes criterios: (a) Traballo realizado: estruturación adecuada e coherente do traballo, contido e claridade, expresión escrita e gramática, adecuación da bibliografía e fontes de información utilizadas, achegas propias; (b) Claridade e estruturación da exposición; (c) Capacidade de resposta do alumno ás preguntas e observacións realizadas polo tribunal avaliador.
A responsabilidade da docencia a impartir corresponderá, fundamentalmente, ao equipo de persoal docente e investigador do Departamento de Economía Financeira e Contabilidade, colaborando, cunha materia, o persoal do Departamento de Economía Aplicada, ambos da Universidade de Santiago de Compostela.
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|
Oferta |
|||||||
IN01 Prazas ofertadas Número de prazas ofertadas para cada curso académico. Info da escala: Número enteiro |
25,0 |
25,0 |
25,0 |
25,0 |
25,0 |
25,0 |
|
Matrícula |
|||||||
IN02 Matrícula Número de estudantes matriculados nun curso académico sen contabilizar aos estudantes de programas de mobilidade incoming. Info da escala: Número enteiro |
42,0 |
38,0 |
39,0 |
32,0 |
31,0 |
30,0 |
|
IN03 Matrícula de acceso Número de estudantes que se matriculan nun plan de estudos por primeira vez. Inclúe ao alumnado que traslada o seu expediente, que accede por validación parcial de estudos estranxeiros ou que se adapta desde plans en extinción. Info da escala: Número enteiro |
21,0 |
20,0 |
22,0 |
16,0 |
19,0 |
18,0 |
|
IN04 Matrícula de novo ingreso por preinscrición Número de estudantes que se matriculan no primeiro curso dun plan de estudos por primeira vez, é dicir, sen contar aos estudantes que acceden a través de validación parcial de estudos estranxeiros, traslados ou adaptacións desde plans en extinción. Info da escala: Número enteiro |
21,0 |
20,0 |
22,0 |
16,0 |
19,0 |
18,0 |
|
IN05 Variación da matrícula de novo ingreso por preinscrición Taxa de variación relativa da matrícula de novo ingreso por preinscrición. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
-22,22 |
-4,76 |
10,0 |
-27,27 |
18,75 |
- |
|
Perfil de entrada |
|||||||
IN06 Nota media de acceso por preinscrición Nota media de acceso por preinscrición dos estudantes que inician estudos. Determina o perfil de entrada. Info da escala: Número racional con dous decimais. O rango vai desde 0 ata o valor máximo que se pode obter en cada curso académico para a preinscrición (algúns valores históricos foron 10,00 puntos, 12,00 puntos ou 14,00 puntos). |
7,069 |
6,6509 |
7,0789 |
7,3427 |
6,9255 |
7,1234 |
|
IN08 Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre matriculados Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre estudantes matriculados, sen contabilizar aos estudantes matriculados en programas de mobilidade incoming. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
16,67 |
21,05 |
25,64 |
18,75 |
29,03 |
20,0 |
|
IN09 Porcentaxe de estudantes nacionais de fóra de Galicia sobre matriculados Porcentaje de estudiantes nacionales de fuera de Galicia sobre estudiantes matriculados, sin contabilizar los estudiantes matriculados en programas de movilidad incoming. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
2,38 |
0,0 |
2,56 |
3,13 |
6,45 |
3,33 |
|
IN13 Porcentaxe de matriculados que son titulados da USC Número de estudantes matriculados no máster que son egresados da USC. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
- |
- |
- |
62,5 |
48,39 |
56,67 |
|
Adecuación á demanda |
|||||||
IN12 Tasa de ocupación Número de estudantes de novo ingreso por preinscrición dividido entre as prazas ofertadas. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
84,0 |
80,0 |
88,0 |
64,0 |
76,0 |
72,0 |
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|
Mobilidade allea |
|||||||
IN18 Porcentaxe de estudantes recibidos pola USC de programas de mobilidade sobre o total de matriculados Número de estudantes recibidos na USC nesa titulación procedentes doutras universidades (programas de mobilidade) dividido entre o número de estudantes matriculados no título. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
---|---|---|---|---|---|---|
IN22 Porcentaxe de estudantes egresados nun curso académico que ao longo dos seus estudos realizou as prácticas en empresas e institu Relación porcentual entre os egresados dun título nun curso académico que ao longo dos seus estudos realizaron prácticas en empresas e institucións, sobre o total de estudantes egresados nese título e nese mesmo curso académico. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
93,33 |
78,57 |
47,62 |
31,25 |
81,82 |
64,71 |
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|
Abandono |
|||||||
IN41 Taxa de abandono RD 1393/2007 Relación porcentual entre os estudantes dunha cohorte de novo ingreso que deberon obter o título no ano académico anterior e que non se matricularon nin nese curso académico nin no anterior. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
7,41 |
14,29 |
5,0 |
4,55 |
0,0 |
26,32 |
|
Avaliación |
|||||||
IN36 Taxa de avaliación Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios aos que se presentaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios matriculados. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
75,98 |
83,75 |
89,6 |
91,44 |
83,01 |
87,5 |
|
Duración media dos estudos |
|||||||
IN38 Duración media dos estudos Duración media (en anos) na que os estudantes tardan en superar os créditos correspondentes ao plan de estudos. Info da escala: Número racional con dous decimais |
1,5333 |
1,5714 |
1,5714 |
1,5 |
1,0 |
1,5294 |
|
Eficiencia dos titulados |
|||||||
IN53 Taxa de eficiencia (rendemento dos egresados Relación porcentual entre o número total de créditos que superou un estudante ao longo da titulación na que egresou e o número total de créditos nos que se matriculou. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
91,46 |
91,45 |
87,5 |
91,43 |
99,1 |
91,76 |
|
Estudantes por grupo |
|||||||
IN32 Media de alumnos por grupo de docencia interactiva Relación entre o número de alumnos matriculados e o número de grupos de docencia interactiva. Info da escala: Número racional con dous decimais |
23,0909 |
20,7778 |
22,1111 |
16,5556 |
18,0 |
16,8889 |
|
IN55 Media de alumnos matriculados en materias obrigatorias e de formación básica por grupo de teoría (expositivas) Relación entre o número de alumnos matriculados en materias obrigatorias materias de formación básica e o número de grupos de teoría desas materias. Info da escala: Número racional con dous decimais |
- |
22,8571 |
23,5714 |
17,2857 |
19,7143 |
18,5714 |
|
IN56 Media de alumnos matriculados en materias optativas por grupo de teoría (expositivas) Relación entre o número de alumnos matriculados en materias optativas e o número de grupos de teoría desas materias. Info da escala: Número racional con dous decimais |
- |
13,5 |
17,0 |
14,0 |
12,0 |
11,0 |
|
Éxito |
|||||||
IN35 Taxa de éxito Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios que superaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios aos que se presentaron. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
89,12 |
95,02 |
95,54 |
95,91 |
84,21 |
93,71 |
|
IN50 Taxa de éxito dos egresados Relación porcentual entre o número total de créditos que superou un estudante ao longo da titulación na que foi egresado e o número total de créditos aos que se presentou. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
91,46 |
91,45 |
87,5 |
95,81 |
99,1 |
98,24 |
|
Graduación |
|||||||
IN37 Taxa de graduación Relación porcentual entre os estudantes que finalizaron os estudos no tempo previsto no plan de estudos ou nun ano académico máis e a súa cohorte de ingreso. Amosa información sobre o grao de eficacia do alumnado e da institución con relación á súa actividade académica. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
51,85 |
42,86 |
55,0 |
77,27 |
68,75 |
57,89 |
|
Rendemento |
|||||||
IN34 Taxa de rendemento Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios que superaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios en que se matricularon. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
67,72 |
79,58 |
85,6 |
87,7 |
69,9 |
82,0 |
|
Satisfacción |
|||||||
IN19 Satisfacción dos estudantes coas prácticas externas Valoración media da enquisa de satisfacción dos estudantes coas prácticas externas. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
3,78 |
- |
- |
- |
2,94 |
4,1856 |
|
IN20 Satisfacción dos titores profesionais coas prácticas externas Valoración media da enquisa de satisfacción dos titores profesionais coas prácticas externas. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
- |
- |
- |
- |
- |
4,42 |
|
IN21 Satisfacción dos titores académicos coas prácticas externas Valoración media da enquisa de satisfacción dos titores académicos coas prácticas externas. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
5,0 |
- |
- |
- |
- |
- |
|
IN23 Satisfacción dos egresados coa información pública dispoñible Valoración media da enquisa de satisfacción dos egresados coa información pública dispoñible. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
3,6858 |
3,3333 |
- |
- |
- |
- |
|
IN33 Grao de satisfacción dos egresados cos servizos Valoración media das preguntas relativas á satisfacción cos servizos da enquisa de egresados. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
4,0477 |
5,0 |
- |
- |
- |
- |
|
IN42 Grao de satisfacción xeral dos egresados coa titulación Valoración media das preguntas relativas á satisfacción coa titulación da enquisa de egresados. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
3,5376 |
3,9701 |
- |
3,26 |
3,55 |
- |
|
IN46 Satisfacción do alumnado coa docencia recibida Valoración media da enquisa de satisfacción do alumnado coa docencia recibida. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
3,86 |
4,29 |
3,46 |
4,06 |
4,0 |
4,13 |
|
IN47 Satisfacción do profesorado coa docencia impartida Valoración media da enquisa de satisfacción do profesorado coa docencia impartida. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
3,6818 |
4,3692 |
4,5882 |
4,1239 |
4,2949 |
4,6406 |
|
IN48 Taxa de resposta na enquisa de satisfacción Porcentaxe de resposta na enquisa de satisfacción por parte do alumnado. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
24,2424 |
44,8276 |
36,6667 |
54,5455 |
7,4074 |
17,2414 |
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
---|---|---|---|---|---|---|
IN24 Porcentaxe de Persoal Docente e Investigador (PDI) con sexenios Relación porcentual entre o PDI con sexenios e o PDI total con docencia no título e que pode ter sexenios Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
41,67 |
40,0 |
40,0 |
55,56 |
55,56 |
75,0 |
IN25 Porcentaxe de PDI doutor sobre o PDI total Relación porcentual entre o PDI doutor e o PDI total con docencia no título. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
86,67 |
84,62 |
85,71 |
83,33 |
83,33 |
90,0 |
IN26 Porcentaxe de PDI funcionario sobre o PDI total Relación porcentual entre o PDI funcionario e o PDI total con docencia no título. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
53,33 |
69,23 |
64,29 |
66,67 |
58,33 |
70,0 |