Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 102 Horas de Titorías: 6 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Economía Financeira e Contabilidade
Áreas: Economía Financeira e Contabilidade
Centro Facultade de Ciencias Económicas e Empresariais
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Ao cursar esta materia os alumnos/as deben alcanzar os seguintes resultados de aprendizaxe:
- Comprensión do sistema de información contable dende unha perspectiva interdisciplinar.
- Aplicar a información de custos a distintas situacións/escenarios de toma de decisións e manexar a idea de custos diferentes para situacións/decisións/propósitos diferentes.
- Aprender a elaborar, presentar e analizar informes que sirvan de base para a resolución de problemas e a toma de decisións empresariais.
- Inserir a información de custos e rendementos na actuación integral da organización e relacionar os seus contidos cos das distintas actividades propias da xestión empresarial.
- Coñecemento e comprensión do papel da información contable como mecanismo para a avaliación e o control. Coñecer as implicacións da descentralización e delegación de autoridade para a contabilidade de custos.
(1) A Contabilidade de xestión e as súas relacións coa filosofía de xestión empresarial e outros sistemas de información contable.
(2) Xestión estratéxica de custos.
(3) Cálculo de custos e xestión baseada nas actividades.
(4) Estrutura informativa básica para o control organizativo: presupostación e control presupostario.
(5) A medición e avaliación do rendemento. Cadros de mando
Material depositado na fotocopiadora dá Facultade e dispoñible non Campus Virtual (transparencias utilizadas polos profesores como guión en clases e boletíns que conteñen exercicios relativos a cada tema).
Bibliografía Básica:
AIBAR GUZMÁN, B. e AIBAR GUZMÁN, C. (2022): Contabilidad de costes y Gestión: teoría y práctica. Garceta, Madrid.
HORGREN, C.T.; DATAR, S.M. y RAJAN, M. V. (2012): Contabilidad de costos. Un enfoque gerencial (14ª edición), Pearson, México.
REQUENA RODRÍGUEZ, J. M. y VERA RÍOS, S. (2009): Contabilidad interna (Contabilidad de costes y de gestión). Cálculo, análisis y control de costes y resultados para la toma de decisiones (3ª edición). Ariel Economía, Barcelona. Madrid.
Bibliografía Complementaria:
AECA: serie Principios de Contabilidad de Gestión.
ELDENBURG, l y WOLCOTT, S. (2005): Cost Management: Measuring, Monitoring, and Motivating Performance. Wiley
GARRISON, R.; NOREEN, E. y BREWER, P. (2007): Contabilidad administrativa. McGraw-Hill. (edición en castellano de Managerial Accounting)
KAPLAN, R.S. y ATKINSON, A.A. (1998): Advanced Management Accounting, Prentice Hall, New Jersey
WEYGANDT, J.J.; KIESO, D.E. y KIMMEL, P.D. (2008): Managerial Accounting (4ª edición).Wiley
Competencias Básicas e Xerais:
G1 - Capacidade para a toma de decisións de xestión no ámbito financeiro e contable da empresa, en situacións de incerteza que emulen á realidade, así como para xestionar a información.
G2 - Capacidade para elaborar e defender argumentos sobre cuestións especializadas e resolver problemas sobre estas cuestións, facendo uso do coñecemento adquirido sobre a realidade financeira e contable da empresa, as teorías, os modelos e os métodos axeitados
G3 - Capacidade para comunicar información, ideas, problemas de xestión financeira e contable e propostas de solución, facendo uso tanto da linguaxe verbal e escrita coma de técnicas de presentación, a públicos especializados e non especializados.
G4 - Capacidade de traballo en equipo e desenvolvemento de habilidades directivas. A toma de decisións leva consigo determinados riscos que é fundamental tomar de forma consciente. Esta toma de decisións require a integración da información achegada por persoas con distintos puntos de vista e información que pode resultar dispar ou responder a obxectivos diferentes. O/a alumno/a, deberá ser capaz de integrar estes puntos de vista distintos, desenvolvendo as habilidades sociais para interactuar como membro dun equipo de traballo.
G5 - Capacidade crítica e autocrítica. O/a alumno/a ha de ser capaz de formarse un criterio propio, integrando os coñecementos adquiridos, para determinar as bases sobre as que asentar os seus posicionamentos.
G6 - Capacidade de aprendizaxe autónoma para que o alumno poida seguir actualizándose constantemente no ámbito financeiro e contable, no que xorden continuamente novas teorías e prácticas.
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
CB7 - Que os/as estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
CB8 - Que os/as estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
CB9 - Que os/as estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
CB10 - Que os/as estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en boa medida auto-dirixido ou autónoma.
Competencias Transversais:
T1 - Organización e planificación.
T2 - Coñecementos de tecnoloxía da información relativos ao ámbito de estudo.
T3 - Traballo en equipo.
T4 - Sentido ético.
T6 - Creatividade e capacidade innovadora.
Competencias específicas:
E2 - Capacidade para identificar as relacións existentes entre estratexia e competitividade, podendo alegar en cada caso, elementos de xuízo para a determinación as mellores opcións posibles.
E3 - Capacidade para analizar a información pertinente para comprender as implicacións financeiras dos negocios internacionais.
E4 - Capacidade para integrar a ética na xestión como valor recollido nos Códigos de Conduta, co obxectivo financeiro da empresa e a capacidade de xerar valor dunha forma sostible.
E5 - Capacidade para identificar e analizar a estrutura de custos e os procesos operativos e financeiros fundamentais na empresa, combinando datos cuantitativos e aspectos cualitativos da realidade analizada.
E6 - Capacidade para analizar a interrelación existente entre as alternativas de investimento e financiamento na empresa, integrando coñecementos financeiros e contables.
E8 - Coñecemento e comprensión do papel da información contable como mecanismo para a avaliación e o control.
A docencia expositiva e interactiva será de carácter presencial, aínda que as titorías poderán realizarse tanto de forma presencial como virtual.
Ao longo do curso incidirase especialmente na resolución de problemas a través da aplicación dos coñecementos subministrados a distintos casos e problemas coa finalidade de que os alumnos/as aprendan a: identificar e resolver problemas non estruturados; buscar solucións creativas; integrar os coñecementos adquiridos e realizar análises críticas. Para lograr estes obxectivos, os alumnos/as dispoñerán coa debida antelación dos exercicios que se resolverán nas sesións de aula así como de solucións de exercicios e problemas "tipo" e de bibliografía de apoio á que acudir en caso de dúbidas.
Nas sesións dedicadas a clases teórico - prácticas realizarase a exposición teórica dos contidos básicos de cada tema seguindo unha lóxica que permite aumentar progresivamente os coñecementos dos alumnos/as. Tras a exposición dos fundamentos teóricos do tema (ou, ás veces, de forma simultánea), realizarase a aplicación destes a "supostos" da realidade, cun dobre obxectivo: por un lado, ilustrar as explicacións teóricas e facilitar a comprensión e asimilación por parte dos alumnos/as dos coñecementos impartidos e, por outro lado, favorecer o achegamento do/da estudante ao ámbito empresarial real.
Nas sesións interactivas formularanse aos alumnos/as cuestións teóricas a analizar e discutir ou exercicios curtos a resolver e presentar en clase coa finalidade de lograr unha maior implicación e a participación activa dos alumnos/as en clase.
Estas actividades compleméntanse co traballo persoal que o alumno/a deberá dedicar a cada unha delas.
Todo o material de apoio á docencia atópase na Aula Virtual da materia. Esta materia conta cunha Guía Docente na Aula Virtual na que se inclúe información detallada sobre: programa, profesorado, calendario con datas cLave, tipos de probas a realizar e criterios de avaliación.
INSTRUMENTO: Avaliación continua. Participación en clase. Resolución de exercicios e realización de traballos e probas de carácter presencial . PESO: 50%. O alumnado deberá asistir, a lo menos, ao 80% das horas de clase.
INSTRUMENTO: Exame Teórico-práctico. PESO: 50%.
NOTAS XERAIS:
O sistema de avaliación é o mesmo en ambas oportunidades de exame (decembro/xaneiro e xuño/xullo) e para todos os alumnos/as.
O alumnado ao que lle sexa concedida dispensa de asistencia a clase (seguindo a Instrucción Nº 1/2017 da Secretaría Xeral sobre a dispensa de asistencia a clase en determinadas circunstancias), avaliarase cun exame final específico que suporá o 100% da cualificación.
Sesións expositivas: 18 horas
Sesións interactivas: 24 horas
Titorías de grupos moi reducidos: 6 horas
Estudo autónomo: 40 horas
Actividades na biblioteca (lecturas recomendadas,….): 10 horas
Preparación de presentacións orais, debates e similares: 15 horas
Resolución de exercicios e preparación de casos: 35 horas
Avaliación: 2 horas (exames oficiais).
Total volume de traballo: 150 horas (6 créditos ECTS)
Considérase recomendable que, previo ao inicio do curso, o alumno/a repase as nocións básicas de Contabilidade de Custos adquiridas previamente.
Antes de comezar o estudo de cada tema, recoméndase que o alumno/a realice a lectura do material correspondente ao mesmo que se lle entregará previamente (na fotocopiadora da Facultade e no Campus Virtual) así como dalgunhas lecturas recomendadas especificamente polo profesorado por considerarse particularmente ilustrativas dos aspectos que serán obxecto de análise. Con iso preténdese dinamizar o ensino e favorecer a asimilación dos conceptos por parte dos alumnos/as.
Despois da análise de cada tema en clase, recoméndase que o alumno/a resolva as cuestións de análise e os exercicios prácticos propostos polo profesorado, co fin de comprobar o grao en que comprendeu e asimilou os conceptos, detectar as posibles dúbidas ou aspectos mal comprendidos e resolver os problemas que se formulen antes de seguir avanzando na materia.
Recoméndase participar nas discusións, debates e, en xeral, no desenvolvemento das clases e aproveitar dende o comezo do curso as titorías.
O idioma no que se imparte a materia é o castelán.
Maria Garrido Ruso
Coordinador/a- Departamento
- Economía Financeira e Contabilidade
- Área
- Economía Financeira e Contabilidade
- Correo electrónico
- mariagarrido.ruso [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
Martes | |||
---|---|---|---|
17:30-20:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 25 |
13.01.2025 16:00-19:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula 25 |
13.01.2025 16:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 25 |
20.06.2025 16:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 25 |
20.06.2025 16:00-19:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula 25 |