Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 24
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Xeografía
Áreas: Xeografía Humana
Centro Facultade de Xeografía e Historia
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Obxectivo xeral:
Proporcionar os fundamentos teóricos e metodolóxicos xerais para comprender e investigar a planificación e organización das áreas metropolitanas.
Obxectivos específicos:
1. Analizar críticamente os fundamentos teóricos e metodolóxicos cunha visión prospectiva.
2. Comparar diferentes culturas e territorios nos tópicos do curso.
3. Coñecer os conceptos fundamentais que permiten analizar as áreas metropolitanas.
4. Desenvolver a iniciativa emprendedora e a capacidade de innovación a partir de traballo individual e en equipo.
As peculiaridades da planificación metropolitana, unha escala histórica na ordenación territorial, a difícil delimitación dos fenómenos metropolitanos no territorio, organización metropolitana: modelos de goberno, cuestións centrais na planificación metropolitana, infraestrutura verde, espazos libres, infraestruturas de ámbito metropolitano: sistemas urbanos a escala metropolitana: urbanismo ou ordenación territorial?, desenvolvemento económico, promoción e competitividade internacional, emprego e outras cuestións da planificación estratéxica metropolitana.
Estes contidos desenvolveranse nos seguintes temas:
1. Análise das áreas metropolitanas como estructuras territoriais complexas
2. A ordenación dos asentamentos urbanos.
3. A ordenación das actividades económicas.
4. As infraestructuras de transporte no ámbito metropolitano.
5. A ordenación do espazo non urbanizado.
6. Planificación e xestión das áreas metropolitanas.
Desenvolveranse actividades de innovación docente ApS-Aprendizaxe por Servizo.
Un contido obrigatorio desta materia é a saída de campo de día enteiro en desenvolvemento do temario práctico. Computaranse entre 4,5 e 12 h en función do acordo que se acade na Comisión Académica do Máster en Planificación e Xestión Territorial.
Básica:
Pujadas, R.; Font, J. (2002). Ordenación y planificación territorial. Madrid: Editorial Síntesis.
Souto González, X.M. (2009). Áreas metropolitanas galegas. Xunta de Galicia, Dirección Xeral de Administración Local.
Complementaria:
Almoguera Sallent, P. (2008). La ciudad cambia de escala : Sevilla metropolitana. Sevilla: Universidad de Sevilla.
Boudreau, J.A. (2017). Global Urban Politics. Informatization of the State. Cambridge, U.K.: Polity Press.
Ferrás Sexto, C. (2003). La Contraurbanización. Fundamentos teóricos y estudio de casos en Irlanda, España y México. Guadalajara, México. Univesidad de Guadalajara.
Ferrás, C, González, R.L. (1993). Estructura urbana de las áreas metropolitanas gallegas. La estructura urbana de Santiago.¿ Un área metropolitana en proceso de formación?. Papeles de Geografía 19, pp. 115-124.
Fridman, J, Weaber, C. (1981). Territorio y Función. Madrid: IEAL.
Pinson, Gilles (2011). Urbanismo y gobernanza de las ciudades europeas : gobernar la ciudad por proyecto. Valencia: Universitat de València.
Precedo Ledo, A. (2014). Las ciudades medias en la globalización. Madrid: Síntesis.
Soja, E. (2009). Postmetrópolis. Estudios críticos sobre las ciudades y las regiones. Madrid: Traficantes de Sueños.
Suárez Villa, L. (1986): “Metropolitan evolution, sectorial economic change, and the city size distribution”, Urban Studies 25, pp. 1-20.
VV.AA. (2009). Areas metropolitanas de España : la nueva forma de la ciudad. Oviedo: Ediciones de la Universidad de Oviedo.
VV.AA. (2009). Areas metropolitanas galegas. Santiago de Compostela: Xunta de Galicia, Dirección Xeral de Administración Local.
BÁSICAS E XERAIS:
CG01 - Capacidade para buscar e seleccionar información útil para resolver problemas complexos, manexando fontes con facilidade estatísticas bibliográficas e existentes.
CG02 - Capacidade para manter e ampliar enfoques teóricos ben fundamentados para abordar problemas de investigación no campo análise xeográfica e territorial.
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que proporcionen unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
CB7 - Que o alumnado saiba aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade para resolver problemas en contornos
novos ou pouco coñecidos en contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos baseados
información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas ao
aplicación dos seus coñecementos e criterio
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar ao público as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan. especializados e non especializados dun xeito claro e inequívoco
CB10 - Que os estudantes teñan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan seguir estudando dun xeito que o fará
ser en gran parte autodirixido ou autónomo.
TRANSVERSAIS:
CT02 - Capacidade analítica e sintética.
CT01 - Capacidade para buscar e seleccionar información.
CT03 - Capacidade para facer unha exposición en público e debater libremente sobre o tema que se está a presentar.
CT04 - Coñecemento das principais fontes de información cartográfica e territorial.
CT07 - Capacidade de traballo e resposta en condicións adversas (dificultade de comunicación entre os membros dun equipo,
prazos de entrega curtos, falta de recursos, etc.)
CT08 - Adquisición de responsabilidade ambiental e social na elaboración de políticas territoriais e na execución de plans e proxectos con incidencia territorial, así como nas solucións técnicas adoptadas.
ESPECÍFICAS:
CE01 - Coñecer o marco legal e institucional da ordenación e xestión do territorio.
CE02 - Coñecer os principais instrumentos de ordenación e ordenación do territorio e as principais figuras do planeamento en
ordenación do territorio e urbanismo.
CE04 - Capacidade para realizar procesos de análise, avaliación e diagnose do territorio, o medio ambiente, o
urbanismo, uso e propiedade do solo desde o punto de vista económico, social e ambiental.
CE05 - Formación para extraer, analizar e presentar a información necesaria para a toma de decisións na planificación e
xestión territorial e ambiental.
CE06 - Coñecemento e uso crítico da terminoloxía especializada en ordenación e xestión territorial e ambiental, e capacidade.
para a aplicación práctica dos coñecementos sobre ordenación do territorio, especialmente no ámbito galego.
CE07 - Elaboración e redacción de informes sobre ordenación do territorio, urbanismo e xestión ambiental mediante
análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas.
CE08 - Coñecer as técnicas, ferramentas e tecnoloxías que permiten unha planificación e xestión territorial eficiente e
diferentes escalas (rexional, urbana, etc.).
Empréganse e foméntanse as Novas Tecnoloxías da Comunicación e da Información, a utilización de Internet e de software básico. Ademais de recursos documentais bibliográficos, fotográficos e cartográficos que facilitará o profesor.
O temario desenvolverase da maneira máis equilibrada, combinando a docencia presencial (clases expositivas, interactivas e titorías) coa non presencial, orientada mediante bibliografía, todo iso complementado cunha parte práctica (gráficos, mapas, textos, etc.).
Potenciarase a innovación, creatividade e as habilidades informacionais a través de Internet.
Empregarase a Aula Virtual para docencia síncrona e asíncrona.
Pontenciarase a aprendizaxe autónoma e colaborativa do alumnado.
Programarese un calendario de entregas de informes e traballos.
Saída de campo de día obrigatoria. Computaranse entre 4,5 e 12 h en función do acordo que se acade na Comisión Académica do Máster en Planificación e Xestión Territorial.
Habilitarase un sistema de avaliación continua a partir dun Programa de Avaliación (PEC). Consistirá na elaboración de traballo obrigatorio tutorizado que inlúe probas de avaliación de coñecementos e competencias (40%), participación na clase e aproveitamento das clases prácticas (30%) e realización de traballos, comentarios de texto e/ou memorias de prácticas (30%). Terase en conta o resultado da saída de campo obrigatoria. A superación deste programa permitirá obter os créditos da materia coa calificación conseguinte.
A avaliación dependerá do rendemento mostrado polo alumno ao longo do curso en todas as actividades levadas a cabo.
No caso de que sexa concedida oficialmente a dispensa de asistencia ás aulas, o alumnado terá que entregar todos os informes e traballos programados de acordo coas indicacións do profesor.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
A materia consta de 3 créditos ECTS, repartidos equilibradamente entre clases expositivas, interactivas e titorías, con desenvolvemento de prácticas. O alumno deberá dedicar a cada unha destas actividades a parte alícuota do total de créditos do curso.
Recomendacións para o estudo da materia
1. Asistencia e participación activa
2. Utilización de literatura académica especializada.
3. Competencia para a lectura de literatura cientifica en inglés, galego-portugués e castelán.
4. Manexo de software básico.
Carlos Ferras Sexto
Coordinador/a- Departamento
- Xeografía
- Área
- Xeografía Humana
- Teléfono
- 881812704
- Correo electrónico
- carlos.ferras [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Luns | |||
---|---|---|---|
16:30-18:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | Aula 18 |
19.05.2025 18:00-19:30 | Grupo /CLE_01 | Aula 18 |