Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 24
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Centro Facultade de Ciencias da Comunicación
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Sen docencia (En extinción)
Matrícula: Non matriculable (Só plans en extinción)
Os produtos comunicativos precisan coidar a adaptación á audiencia nunha sociedade líquida na que a recepción é cambiante e a audiencia fragmentada e dispersa. A adaptación ao soporte, a determinación de unidades mínimas, os sistemas dinámicos de información, a arquitectura de información e experiencia de usuario convértense en elementos fundamentais. Os procesos de conectividad e de mobilidade como moduladores dos novos produtos, así como as estratexias de personalización, resultan centrais nos procesos.
Por iso, os contidos buscan que o estudante se capacite para planificar a estrutura de circulación de contidos en medios multimedia e converxentes; concibir e estruturar o desenvolvemento de sistemas de xestión de contido, construír sistemas complexos de contido organizados en estrutura de bases de datos; e comprender, avaliar e decidir sobre modelos tecnolóxicos e desenvolvementos técnicos vinculados á xestión de contido.
A aprendizaxe terá como resultado a elaboración de informes de análises e exploración de diferentes subsectores de Internet; a realización de comentarios críticos de lecturas de investigación; a elaboración de mapas de datos; e a elaboración dun prototipo de xestión de contido empregando diferentes ferramentas para modificar fluxos de contido de soporte heteroxéneo a partir dunha análise de prototipos previos.
NOTA IMPORTANTE: Os alumnos/as matriculados/as nesta materia non teñen dereito a docencia desde o curso 2024-2025 por estar extinguida a materia. Só teñen dereito a ser avaliados de acordo cos contidos do programa que se impartiu no curso 2023-2024.
-----
- A relación dos produtos coa súa audiencia
- Adaptación das estruturas e contidos comunicativos á audiencia
- A estrutura interna do contido
- Servidores e servizos
- A utilización das APIS: Google, Google Maps, Flickr, Youtube, Vimeo, Technorati, Reuters, New York Times, BBC...
- O front-end: a recuperación da información
- A ordenación dos elementos
- A circulación da información
CONTIDOS TEÓRICOS
TEMA 1: Deseño de produtos pensando na audiencia
TEMA 2: Coñecemento e utilización de APIS de plataformas e medios.
TEMA 3: Circulación e valoración dos produtos informativos.
CONTIDOS PRÁCTICOS
Nesta materia realizaranse traballos prácticos de carácter exploratorio e analítico para identificar referentes nas principais plataformas e medios. Elaboraranse produtos informativos e se testarán os resultados, así como de produtos xa existentes no mercado.
Bibliografía básica
Aguado, J. M., Feijóo, C., & Martínez, I. J. (Eds.). (2013). La comunicación movil: Hacia un nuevo ecosistema digital. Gedisa.
Happer, C., & Philo, G. (2016). New approaches to understanding the role of the news media in the formation of public attitudes and behaviours on climate change. European Journal of Communication, 31(2), 136-151. https://doi.org/10.1177/0267323115612213
Koenitz, H., Ferri, G., Haahr, M., Sezen, D., & Sezen, T. I. (Eds.). (2015). Interactive digital narrative: History, theory and practice. Routledge, Taylor & Francis Group.
Moreno Espinosa, P. (Ed.). (2016). Comunicación, ciberperiodismo y nuevos formatos multimediainteractivos. Ediciones Egregius.
Biblografía complementaria
Cabrera, Mª Ángeles (coord.) (2013): Evolución de los cibermedios. De la convergencia digital a la distribución multiplataforma. Madrid: Fragua. ISBN 978-84-70745-66-9
Campos-Freire, Francisco (2015): “Adaptación de los medios tradicionales a la innovación de los metamedios”. El Profesional de la Información, 24(4), 441–450. DOI:10.3145/epi.2015
Krug, S. (2015). No me hagas pensar. Actualización (Edición: edición). Grupo Anaya Publicaciones Generales.
Nafría, I. (2017). La reinvención de The New York Times: Cómo la «dama gris» del periodismo se está adaptando (con éxito) a la era de los móviles (Edición: 1). CreateSpace Independent Publishing Platform.
R Salaverría Aliaga, M P Martínez-Costa Pérez, J Breiner (2018): “Mapa de los cibermedios de España en 2018: análisis cuantitativo”. Revista Latina de Comunicación Social, 73, pp. 1034 a 1053.
Barlovento comunicación: Análisis de la industria televisiva/audiovisual 2020
https://www.barloventocomunicacion.es/audiencias-anuales/analisis-telev…
Consultora dos30. Informe producción 2020 https://www.dos30.com/actualidad/wp-content/uploads/2021/01/INFORME-PRO…
Consultora dos30. Informe estrenos (éxitos/fracasos) 2020
https://www.dos30.com/actualidad/wp-content/uploads/2020/12/INFORME-DE-…
Consultora dos30. Consumo de TV espectadores OTT
https://www.dos30.com/actualidad/wp-content/uploads/2020/12/CONSUMO-OTT…
Básicas e xerais
CG03- Analizar ou executar os procesos de produción, de xestión e de difusión do coñecemento a través de contidos informativos
Transversais
CT02 -Idear e crear produtos multimedia
Específicas
CEO-09: Elaborar un prototipo de xestión de contido empregando diferentes ferramentas para modificar fluxos de contido de soporte heteroxéneo a partir dunha análise da arquitectura da información.
NOTA IMPORTANTE: Os alumnos/as matriculados/as nesta materia non teñen dereito a docencia desde o curso 2024-2025 por estar extinguida a materia. Só teñen dereito a ser avaliados de acordo cos contidos do programa que se impartiu no curso 2023-2024.
NOTA IMPORTANTE: Os alumnos/as matriculados/as nesta materia non teñen dereito a docencia desde o curso 2024-2025 por estar extinguida a materia. Só teñen dereito a ser avaliados de acordo cos contidos do programa que se impartiu no curso 2023-2024.
O sistema de avaliación para esta materia en extinción será:
- Proba de coñecementos teorico-prácticos: 100% da cualificación final
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación de rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
A materia consta de 3 créditos ECTS, cun total de 75 horas.
As horas de asistencia repártense así:
9 horas de clases expostivas
12 horas de clases interactivas
3 horas para titorías en grupo
2 horas para actividades de avaliación
O tempo estimado de traballo persoal repártese deste teixto:
8 para estudo autónomo
8 para escritura de exercicios
33 para programación/experimentación e outros traballos
É fundamental o seguimento da actualidade informativa, e prestar atención aos diferentes formatos en que se presentan os produtos audiovisuais hoxe en día.
Ana Isabel Rodriguez Vazquez
- Departamento
- Ciencias da Comunicación
- Área
- Comunicación Audiovisual e Publicidade
- Teléfono
- 881816542
- Correo electrónico
- anaisabel.rodriguez.vazquez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
16.05.2025 16:00-20:00 | Grupo de exame | Aula 0 |
30.06.2025 16:00-20:00 | Grupo de exame | Aula 0 |