Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 102 Horas de Titorías: 6 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Bioloxía Funcional, Zooloxía, Xenética e Antropoloxía Física
Áreas: Ecoloxía, Zooloxía
Centro Facultade de Bioloxía
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Profundar no concepto de Biodiversidade, a súa cuantificación, os seus patróns espaciais e temporais, a súa orixe evolutiva, e os procesos que a regulan.
Temario de teoría
1. O concepto de biodiversidade.
2. Aproximacións metodolóxicas para a caracterización e o modelado da diversidade biolóxica
3. Patróns de riqueza de especies
4. Patróns de disimilitude biótica: diversidade beta
5. Diversidade xenética e filoxenética
6. Procesos que regulan a diversidade biolóxica: selección, deriva, especiación e dispersión.
Temario doutras actividades (prácticas, seminarios, titorías, etc.)
1. Sintaxe e comandos básicos de R aplicados aos estudos de diversidade biolóxica
2. Exploración de datos e modelos de riqueza
3. Diversidade beta: descrición
4. Diversidade beta: análise
5. Inferencia filoxenética
6. Análise crítica de artigos científicos seleccionados que fagan uso dos conceptos e as metodoloxías estudadas.
Borcard D, Gillet F, Legendre P (2018). Numerical Ecology with R. Springer, 452 pp.
Cayuela L, De la Cruz M (2022). Análisis de datos ecológicos en R. Mundi-Prensa, Ediciones Paraninfo, 336 pp.
Cox CB, Moore PD, Ladle RJ (2016) Biogeography. An ecological and evolutionary approach. Wiley Blackwell, Oxford, 482 pp.
Crawley MJ (2014) Statistics: An Introduction with R. Wiley, 345 pp.
Gaston KJ, Blackburn TM (2000) Pattern and process in macroecology. Blackwell Science Ltd., Oxford, 377 pp.
Magurran AE (2004) Measuring biological diversity. Blackwell Publishing, Massachusets, 256 pp.
Magurran AE, McGill B (2011) Biological diversity. Oxford University Press, Oxford, 345 pp.
Paradis E (2011) Analysis of Phylogenetics and Evolution with R. Springer, 400 pp
Swenson NG (2014) Functional and Phylogenetic Ecology with R. Springer, 224 pp.
BÁSICAS E XERAIS
CG01 - Adquisición da capacidade de análise sobre a situación actual e futura da biodiversidade terrestre
CG02 - Uso da terminoloxía adecuada para o ámbito da biodiversidade terrestre
CG03 - Empregar fontes de información e bases de datos necesarias para contribuír á análise e xerar información específica para o ámbito da biodiversidade terrestre
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
TRANSVERSAIS
CT1 - Capacidade de análise e síntese
CT2 - Capacidade para o razoamento, argumentación e toma de decisións
CT4 - Capacidade para obter información adecuada, diversa e actualizada en distintos idiomas
ESPECÍFICAS
CE3 - Capacidade para deseñar e realizar adecuadamente mostraxes e experimentos, e interpretar correctamente os resultados.
Lección-explicación: procedemento docente polo cal o profesor presenta conceptos e/ou procedementos, achegando información básica necesaria para entender unha perspectiva teórica ou un procedemento práctico, promovendo a participación do estudantado.
Clase práctica: desenvolvida na aula de informática, ten por obxecto a análise de aspectos relacionados cos sistemas biolóxicos e a aplicación de software informático, co apoio e supervisión do profesorado.
Aprendizaxe colaborativa: os estudantes, co asesoramento do profesor, traballan en pequenos grupos, de maneira que o traballo de cada un dos membros vai dirixido á consecución dunha meta común; o proceso enriquece e mellora a aprendizaxe dos restantes membros do grupo.
Avaliación continua (30% da nota final)
Exame (70% da nota final)
TRABALLO PRESENCIAL: 45 horas
Clases expositivas: 17 horas
Clases interactivas: 25 horas
Titorías: 1 hora
Exame: 2 horas
TRABALLO AUTÓNOMO, ESTUDO PERSOAL DO ALUMNADO: 105 horas
Asistir e participar en clase, ler e reflexionar sobre o material proporcionado polo profesorado, elaborar scripts de R propios para a análise de datos de diversidade biolóxica.
Andres Baselga Fraga
Coordinador/a- Departamento
- Zooloxía, Xenética e Antropoloxía Física
- Área
- Zooloxía
- Teléfono
- 881813278
- Correo electrónico
- andres.baselga [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Carola Gomez Rodriguez
- Departamento
- Bioloxía Funcional
- Área
- Ecoloxía
- Correo electrónico
- carola.gomez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Mércores | |||
---|---|---|---|
12:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula Seminario 4. Jacques Ives Cousteau |