Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Centro Facultade de Bioloxía
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Descritores
•Fundamentos de Dereito. Introdución á lexislación ambiental.
•Competencias das diferentes Administracións Públicas implicadas na xestión ambiental.
Obxetivos da materia
•Procura da normativa vinculada á protección e xestión da biodiversidade
•Coñecemento e interpretación do sistema xurídico ambiental sobre biodiversidade Resolución básica dos conflitos que poñen en perigo o equilibro ecosistémico do patrimonio natural.
•Análise e aplicación práctica dalgúns dos instrumentos sobre xestión e protección da biodiversidade.
RESULTADOS DE APRENDIZAXE (HABILIDADES)
•Capacidade para entender problemas xurídicos e a necesidade do dereito para protexer o medio ambiente.
•Posuír coñecementos sobre a lexislación vixente en materia de medio ambiente tanto de carácter xeral como sectorial e sabela manexar.
•Posuír coñecementos sobre a estrutura básica da organización administrativa ambiental a nivel europeo e no Estado español.
•Ser capaz de aplicar os coñecementos a casos concretos, para resolver problemas e comprender as sentenzas e as noticias xurídicas.
•Ser capaz de comunicar e debater os coñecementos, os xuízos e a resolución de problemas, tanto en público como por escrito.
•Introdución ao ordenamento xurídico ambiental
•Protección da biodiversidade terrestre (I): evolución histórica e os seus diferentes niveis e ámbitos xurídicos.
•Protección da biodiversidade terrestre (II): técnicas de protección preventivos e represivos
•Protección da biodiversidade terrestre (III): réxime xurídico das especies e dos espazos protexidos.
•A protección da biodiversidade no marco da ordenación territorial e urbanística. Protección da paisaxe.
•Novas tendencias na protección e xestión da biodiversidade. Custodia do territorio, bancos de natureza, compensacions ecolóxicas.
Programación de prácticas:
- ACTIVIDADE 1.- Manexo e búsqueda de normativa ambiental
- ACTIVIDAD 2.- Acceso áinformación ambiental e publicidade de expedientes administrativos ambientais
- ACTIVIDAD 3.- Presentación de traballos monográficos “Estrategia Europea para la protección de la biodiversidad”
ALLÍ TURRILLAS, J. C.: La Protección de la Biodiversidad, Editorial Dykinson, Madrid, 2016
ESTEVE PARDO, J.: Derecho del Medio Ambiente, 4ª ed. Marcial Pons, Madrid, 2017
GARCÍA URETA, A.: Derecho Europeo de la Biodiversidad, Iustel, Madrid, 2010
LOZANO CUTANDA, B.: Tratado de Derecho Ambiental, Centro de Estudios Financieros, Madrid, 2014
SANZ LARRUGA, F. J. Derecho Ambiental para una Economía Verde, editorial Aranzadi, 2016
Básicas y generales
• Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
• Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
• Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
• Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
• Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
Transversais
• Capacidade de análise e síntese.
• Capacidade para o razoamento e a argumentación.
• Utilización de información bibliográfica e da internet.
• Capacidade para resolver problemas mediante a aplicación integrada dos seus coñecementos
Competencias específicas
• Tomar conciencia da importancia do Dereito como instrumento para a protección do medio ambiente e como sistema regulador das relacións sociais que se atopan en conflito neste ámbito.
• Comprender o carácter unitario do ordenamento xurídico e da necesaria visión interdisciplinar dos problemas xurídicos.
• Capacidade para considerar a protección do medio ambiente como un principio e valor constitucional que serve para a interpretación de todo o ordenamento xurídico.
• Capacidade para o manexo de fontes xurídicas (legais, xurisprudenciais e doutrinais).
• Desenvolvemento dun vocabulario xurídico básico, que permita ler e interpretar textos xurídicos sinxelos en materia de medio ambiente.
• Adquisición dunha mínima conciencia crítica en relación co Dereito que protexe o medio ambiente.
• Como destrezas básicas, desenvolveranse a capacidade de utilizar os recursos xurídicos, bases de datos de lexislación e xurisprudencia, así como a capacidade de realizar exposicións orais e debates públicos, e de traballar en equipo, organizándose e resolvendo os eventuais conflitos que xurdan.
Lección-explicación: procedemento docente polo cal o profesor presenta conceptos e/ou procedementos, aportando a información básica necesaria para entender unha perspectiva teórica ou un procedemento práctico, promovendo a participación dos estudantes.
Aprendizaxe colaborativo: os estudantes, con o asesoramento do profesor, traballan en pequenos grupos, de maneira que o traballo de cada uno dos membros va dirixido a la consecución dunha meta común; o proceso enriquece e mellora o aprendizaxe dos restantes membros do grupo.
- prueba objetiva: 40 %
- preparación y exposición del trabajo monográfico: 30%
- prácticas presenciales: 30%
Clases expositivas (utilización de encerado, computador, canón de vídeo), complementadas con soporte docente online (Campus Virtual).
Horas: 7
Presencialidade 100
Clases interactivas: Conferencias e seminarios (presenciais e virtuais) impartidos polo profesorado propio do Máster, profesionais convidados de empresas, a administración ou doutras universidades. Traballos de campo. Prácticas en laboratorio. Prácticas en gabinete. Prácticas de computador. Manexo de software. Visitas a instalacións. Resolución de casos prácticos. Resolución de problemas e cuestións. Actividades de procura, interpretación e procesamento da información. Avaliación de publicacións científicas. Realización de traballos e informes. Exposición oral de traballos individuais ou en grupo. Debate con profesores e alumnado. Orientación e supervisión das actividades prácticas. Seguimento, foros e debates online.
Horas: 14 / 24
Presencialidad: 100
Titorías obrigatorias, persoais ou en grupo reducido
Horas: 1
Presencialidad: 100
Exame Horas: 2
Presencialidad: 100
Estudo persoal do alumnado: Traballo autónomo, individual e grupal, do estudante, para a preparación das actividades formativas propostas na clase, o Traballo Fin de Máster e as Prácticas Externas. Lectura e estudo individual do alumnado.
Horas: 51 /44
Presencialidad: 100
Total de horas de traballo: 75