Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Centro Facultade de Bioloxía
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
• Capacidade para identificar taxons de invertebrados terrestres.
• Integrar coñecementos sobre a forma, a función e as características ecolóxicas destes animais.
• Empregar e interpretar documentación científica relativa á súa identificación taxonómica.
• Dominio práctico de técnicas de identificación de invertebrados.
• Capacidade para avaliar criticamente as principais hipóteses filoxenéticas para os invertebrados terrestres.
• Capacidade de avaliar as necesidades de conservación de grupos invertebrados e implementar estratexias de protección da súa biodiversidade
Temario de teoría:
1. Morfoloxía descritiva e funcional, importancia ecolóxica, clasificación e relacións filoxenéticas dos grupos de invertebrados adaptados á vida terrestre.
2. Estimas da diversidade global de invertebrados terrestres.
3. Técnicas de estudo, mostraxe e conservación de mostras.
4. Conservación da fauna invertebrada.
Temario doutras actividades (prácticas, seminarios, titorías, etc.)
1. Estudo de caracteres de valor taxonómico, e identificación de especies, en representantes terrestres de Nematodos, Anélidos, Moluscos e Artrópodos.
2. Observación dos hábitos, a actividade, e os rastros da actividade de invertebrados terrestres.
3. Recoñecemento de visu de especies comúns na Península Ibérica.
4. Análise crítica de artigos científicos relacionados co temario de teoría
Barrientos, J. A., (Ed.) 2004. Bases para un curso práctico de entomología. Asociación española de entomología; CIBIO (Centro Iberoamericano de la Biodiversidad; Universitad Autónoma de Barcelona. 947 pp.
Campbell, A. C., 2009. Guía de campo de la flora y fauna de las costas de España y de Europa. Ed. Omega. 336 pp.
Chinery, M. 2001. Guía de los insectos de Europa. Ed. Omega.320 pp.
Hayward, P. J. & Ryland, J. S., 1996. Handbook of the Marine Fauna of North-West Europe. Ed Oxford University Press. 800 pp.
Sansoni, G. 2001. Atlante per il Riconoscimento dei macroinvertebrati dei corsi d’acqua italiani. Ed. APR & B Editrice. 190 pp.
Tachet, H. , Richoux P., Bournaud M. & P. Usseglio-Polatera, 2003. Invertébrés d’eau douce: Systématique, biologie, écoligie CNRS Editions. 587 pp.
BASICAS e XERAIS
CG01 - Adquisición da capacidade de análise sobre a situación actual e futura da biodiversidade.
CG02 - Uso da terminoloxía adecuada.
CG03 - Empregar fontes de información e bases de datos necesarias para contribuír o análise e xerar información específica
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e os podan transferir a resolución de problemas en entornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (o multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudio.
TRANSVERSAIS
CT1 - Capacidade de análise y síntese.
CT2 - Capacidade para o razoamento, argumentación e toma de decisións.
CT4 - Capacidade para obter información adecuada, diversa e actualizada en distintos idiomas
ESPECÍFICAS
CE6 - Coñecer as técnicas de identificación dos organismos e as tipoloxías de interaccións biolóxicas
Lección-explicación: procedemento docente por el cal o profesor presenta conceptos e/o procedementos, aportando información básica necesaria para entender unha perspectiva teórica o un procedemento práctico, promovendo a participación do estudantado.
Clase práctica: desenvolta no campo, laboratorio o aula de informática, ten por obxecto a observación in situ do medio físico e biolóxico, a realización de experimentos o a aprendizaxe e aplicación de software informático, co apoio e supervisión do profesorado.
Avaliación continua: 30 %
Exame: 70%
Horas Presencialidade (%)
Clases expositivas 10 100
Clases interactivas 11 100
Titorías 1 100
Exame 2 100
Estudio persoal del alumnado 51 0
Total horas de traballo 75