Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 1 Clase Expositiva: 12 Clase Interactiva: 12 Total: 25
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Enxeñaría Agroforestal, Produción Vexetal e Proxectos de Enxeñaría
Áreas: Enxeñaría Agroforestal, Proxectos de Enxeñaría
Centro Escola Politécnica Superior de Enxeñaría
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Saber xestionar a loxística no ámbito do sector agroalimentario. Adquisición de competencias na xestión loxística de empresas agroalimentarias desde unha óptica ampla, dotando ao alumno de ferramentas e destrezas para abordar esta tarefa. Coñecemento dos diferentes campos de actuación do Enxeñeiro Agrónomo nos que son de aplicación técnicas de optimización loxística, tales como fábricas de pensos, parques de maquinaria, empresas lácteas, centros de alimentación comunitarios, centros de produción de flor, cooperativas hortícolas.
A memoria do título contempla para esta materia os seguintes contidos:
A loxística na cadea de subministración. Xestión de stocks. Os custos na xestión de stocks. Provisión e técnicas avanzadas para aumentar a rotación de stocks. Xestión de almacéns. Sistemas de almacenaxe e manipulación. Dimensionamiento de almacéns. Xestión e técnicas de picking. Optimización. Xestión do transporte. Alternativas. Métodos de distribución. Localización de almacéns. O transporte por estrada. Dimensionamiento da frota. Xestión e optimización de rutas.
Estes contidos desenvolveranse acorde ao seguinte temario:
A) CLASES MAXISTRAIS
Tema 1.- A loxística no sector agroalimentario (1 hora)
Tema 2.- Xestión de frotas (1 hora)
Tema 3.- Xestión do transporte. Análise de custos (1 hora)
Tema 4.- Xestión de almacéns. (2 horas)
Tema 5.- Xestión de stocks. (2 horas)
Tema 6. Técnicas de programación lineal e non lineal aplicadas a problemas loxísticos (2 horas)
Tema 7. A simulación de eventos discretos aplicados a sistemas (2 horas)
Tema 8. Xestión e optimización de rutas. (1 hora)
B) DOCENCIA INTERACTIVA
Práctica 1.- Determinación de custos do transporte con ACOTRAM (2 horas)
Práctica 2.- Xestión de inventarios con excel (2 horas)
Práctica 3.- Técnicas de programación lineal e non lineal en problemas loxísticos (2 horas)
Práctica 4.- Modelización e simulación de sistemas con SIGMA (2 horas)
Práctica 5.- Técnicas heurísticas e metaheurísticas en xestión de rutas (2 horas)
Práctica 6.- Xestión loxística de fábricas de pensos (2 horas)
C) TITORÍAS EN GRUPO
Nas sesións de tutorías en grupo abordaranse as dudas plantexadas polos alumnos sobre os problemas formulados nas sesións teóricas e nas prácticas.
Adicionalmente considerarase unha práctica de campo na que os alumnos visitarán unha cooperativa agrícola, para coñecer de primeira man como abordan a xestión dos problemas logísticos nesa empresa.
BIBLIOGRAFÍA BÁSICA
Anaya, J.J. 2007. Logística integral : la gestión operativa de la empresa. Madrid : ESIC
SIC
Anaya, J.J. 2009. El Transporte de mercancías : (enfoque logístico de la distribución). Madrid : ESIC
Torres, A.J. 2005. Colección de problemas resueltos de logística del transporte. Universidad Politécnica de Valencia.
Alonso, R., Serrano, A., Alarcón, S. 1999. La Logística en la empresa agroalimentaria : transporte, gestión de stocks y control de calidad. Mundi Prensa, Madrid.
Rushton, A. 2017. The handbook of logistics and distribution management. Kogan. London, United Kingdom
BIBLIOGRAFÍA COMPLEMENTARIA
Anaya, J.J. 2008. Almacenes : análisis, diseño y organización. Madrid : E
Urzelai, A. 2006. Manual básico de logística integral. Díaz de Santos, Madrid.
Robusté, A. 2005. Logística del transporte. Universidad Politécnica de Cataluña.
Chopra, S., Meindl, P. 2008. Administración de la cadena de suministro. Estrategia, planeación y operación. Pearson Educación, México.
Cooper, J. 1991. European logistics : markets, management and strategy. Blackwell, Oxford
Coñecementos:
Con01. 1.1. Un profundo coñecemento e comprensión das matemáticas e outras ciencias básicas inherentes á súa especialidade de enxeñería, que lle permitan conseguir o resto das competencias do título.
Habilidades / Destrezas:
H/D01. 2.1. Capacidade para analizar novos e complexos produtos, procesos e sistemas de enxeñería dentro dun contexto multidisciplinar máis amplo; seleccionar e aplicar os métodos máis adecuados de análises, de cálculo e experimentais xa establecidos, así como métodos innovadores e interpretar de forma crítica os resultados de #o devanditos #análise.
H/D03. 2.3. Capacidade para identificar, formular e resolver problemas de enxeñería definidos de forma incompleta, e/i en conflito, que admitan diferentes solucións válidas, que requira considerar coñecementos máis aló dos propios da súa disciplina e ter en conta as implicacións sociais, de saúde e seguridade, ambientais, económicas e industriais; seleccionar e aplicar os métodos máis adecuados de análises, de cálculo e experimentais, así como os máis innovadores para a resolución de problemas.
H/D04. 2.4. Capacidade para identificar, formular e resolver problemas de enxeñería en áreas emerxentes da súa especialidade.
H/D15. 6.2. Capacidade para xestionar complexas actividades técnicas ou profesionais ou proxectos que requiren novos enfoques de aproximación, asumindo a responsabilidade das decisións adoptadas.
Competencias
Comp04. CG4 - Capacidade para aplicar os coñecementos adquiridos para a solución de problemas expostos en situacións novas analizando a información proveniente da contorna e sintetizándoa de forma eficiente para facilitar o proceso de toma de decisións en empresas e organizacións profesionais do sector agroalimentario.
Comp27. CE20 - Coñecementos adecuados e capacidade para desenvolver e aplicar tecnoloxía propia na xestión loxística no ámbito do sector agroalimentario.
Materia cuadrimestral, con 12 horas de clases maxistrais. As prácticas realízanse en grupos de 20 alumnos, con aplicación de metodoloxías e técnicas a casos concretos. Realízanse 6 sesións de prácticas de laboratorio (de 2 horas cada unha). As clases prácticas consisten en clases na aula de informática nas que se abordarán problemáticas de orde técnica, de aplicación para o alumno no desenvolvemento da súa vida profesional. Así mesmo contémplanse tres horas de tutorías en grupos reducidos nas que os alumnos abordarán conxuntamente problemas da temática abordada.
A utilización da plataforma da USC virtual permitirá axilizar o fluxo de información bidireccionalmente entre alumno e profesor, imprimindo axilidade á docencia da materia, e facilitando o acceso á documentación por parte do alumno.
As metodoloxías docentes utilizadas son:
Leccións maxistrais participativas. Seminarios e conferencias (Comp27. CE20)
Prácticas de laboratorio ou campo. Prácticas de aula informática (Comp27. CE20)
Visitas técnicas a empresas e institucións (Comp27. CE20)
Utilización de pizarras clásicas e dixitais. Utilización del aula virtual (Con01. 1.1)
Realización de presentacións mediante ordenador (H/D15. 6.2)
Resolución de problemas. Elaboración e presentación de traballo/s de curso (H/D01. 2.1.)
Aprendizaxe baseado na resolución de casos prácticos e en proxectos (Comp04. CG4)
Tutorías individualizadas e colectivas (Comp27. CE20)
Traballo autónomo e estudio independente dos alumnos (Comp04. CG4)
Traballo en grupo e aprendizaxe cooperativo. Sesión/s de discusión activa (H/D01. 2.1.)
Evaluación de competencias mediante exercicios de control (H/D03. 2.3)
Observación sistemática. Asistencia e participación activa (5%). Con01. 1.1, H/D01. 2.1, H/D03. 2.3. y Comp27. CE20
Proba escrita. Preguntas obxectivas e de desenvolvemento (60%): competencias H/D04. 2.4., Comp04. CG4, H/D15. 6.2 y Comp27. CE20.
Traballos entregados e/ou expostos (35%): competencias H/D01. 2.1, H/D03. 2.3, Comp04. CG4 y Comp27. CE20.
As cualificacións dos casos prácticos e dos exames orais conservaranse unicamente durante o curso académico. A cualificación da asistencia manterase durante varios cursos académicos.
Esixirase una cualificación mínima dun 4,0 en cada unha das probas escritas (de cada docente) que se practiquen para poder superar a asignatura.
Estes criterios son válidos para a convocatoria de 1ª e 2ª oportunidade. Os alumnos repetidores rexiranse polos mesmos criterios. No caso de dispensa o porcentaxe destinado a asistencia e participación activa, trasladarase aos traballos entregados/expostos en réxime de avaliación continua, pasando o valor dos mesmos a un 40 %.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o establecido na “Normativa de evaluación del rendimiento académico de los estudiantes y de revisión de las calificaciones”.
O alumno recibirá 12 horas de docencia expositiva e participará en 12 horas de prácticas (docencia interactiva), nas que ademais será avaliado (2 horas). Ademais contemplaranse tres horas presenciais de tutorías en grupos reducidos. Adicionalmente o alumno deberá desenvolver traballo adicional non presencial, preparando documentación para as clases presenciais, realizando traballos da materia, preparando as probas escritas obxecto de avaliación,.. A estas tarefas dedicaranse 51 horas de traballo persoal.
O alumno recibirá 12 horas de docencia expositiva e participará en 12 horas de prácticas (docencia interactiva), nas que ademais será avaliado (2 horas). Ademais contemplaranse tres horas presenciais de tutorías en grupos reducidos. Adicionalmente o alumno deberá desenvolver traballo adicional non presencial, preparando documentación para as clases presenciais, realizando traballos da materia, preparando as probas escritas obxecto de avaliación,.. A estas tarefas dedicaranse 51 horas de traballo persoal.
Carlos Amiama Ares
Coordinador/a- Departamento
- Produción Vexetal e Proxectos de Enxeñaría
- Área
- Proxectos de Enxeñaría
- Correo electrónico
- carlos.amiama [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Jose Manuel Pereira Gonzalez
- Departamento
- Enxeñaría Agroforestal
- Área
- Enxeñaría Agroforestal
- Correo electrónico
- j.pereira [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade