Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 74.25 Horas de Titorías: 2.25 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 18 Total: 112.5
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Produción Vexetal e Proxectos de Enxeñaría
Áreas: Produción Vexetal
Centro Escola Politécnica Superior de Enxeñaría
Convocatoria:
Docencia: Sen docencia (Extinguida)
Matrícula: Non matriculable
Coñecer a importancia e potencialidade da viticultura nas súas múltiples facetas. Comprender a xestión da explotación vitícola en base ao comportamento e ciclo da planta e o material vexetal, as súas relacións co medio natural e as técnicas así como os seus efectos na calidade do viño. Coñecer a lexislación, normativa e o ámbito das regulacións que afectan o cultivo da vide.
A memoria do título contempla para esta materia os seguintes contidos:
A Viticultura, importancia socioeconómica, usos e evolución. Morfoloxía e fisioloxía da vide. A maduración. Bioloxía e ciclo. Medio produtivo e ecoloxía. Índices vitícolas; zonificación. Material vexetal, efectos e adecuación. Técnicas de propagación e cultivo. Zonas produtivas.
Estes contidos desenvolveranse de acordo coa seguinte axenda (E / I y horas presenciales+ personales):
BLOQUE I: INTRODUCIÓN Á VITICULTURA (E / 2 + 3)
TEMA 1: A VITICULTURA E A SÚA IMPORTANCIA
BLOQUE II: MORFOLOXÍA ;E BASES FISIOLÓXICAS DA VIÑA (E / 5 + 10)
TEMA 2: BIOLOXÍA
TEMA 3: CICLO DE FRUTIFICACIÓN
BLOQUE III: RELACIÓNS DA ACTIVIDADE CO CONTURO (E / 4 + 5)
TEMA 4: MEDIO AMBIENTE E ECOLOXÍA
BLOQUE IV: TÉCNICAS (E / 5 + 8)
TEMA 5: OBTENCIÓN DE MATERIAL DE plantas
TEMA 6: PLANIFICACIÓN E ESTABLECEMENTO DUNHA PLANTACIÓN
TEMA 7: TÉCNICAS DE CULTIVO
BLOQUE V: XESTIÓN TÉCNICO-ECONÓMICA DA GRANXA DO VIÑO (E / 1 + 2)
TEMA 8: ASPECTOS ECONÓMICOS DUNHA PLANTACIÓN
BLOQUE VI: A VITICULTURA DE GALICIA (E / 1 + 3)
TEMA 9: SITUACIÓN DE ESTRUTURA PRODUCTIVA
Lectura e preparación de temas 30 h
Realización dos exercicios 13 h
Preparación previa das prácticas e traballos posteriores sobre elas: 10 h
Preparación do traballo do curso 9.5 h
Preparación das probas de avaliación 10 h
PRÁCTICAS:
Caracterización morfolóxica do material vexetal (I / 2 + 4)
Coñecemento e organografía da vide (I / 1 + 2)
Caracterización do potencial produtivo (I / 1 + 1)
Regulación de produción e poda (I / 2 + 2)
Propagación (I / 2 + 1)
Seminarios:
(Unha das actividades ofrecerase como charla ou videoconferencia nunha lingua estranxeira, portugués, inglés, francés ou italiano)
Actividade comercial, consumo, aspectos legais (I / 1 + 3,5)
Oportunidades para o sector (I / 1 + 3)
Tecnoloxía en viticultura (I / 1 + 3).
3 viaxes (obrigatorio, avaliable con informe e en preguntas relacionadas co exame, os estudantes non asistentes poden recuperar ata o 60% do valor cun cuestionario adicional e un traballo sobre el) da saída:
2 zonas vitícolas características) e a Estación de Viñedo de Galicia (I / 4 + 3) (I / 3 + 3 + 3,5).
NOTA: A anticipación á participación de convidados por vía telemática , estará condicionada á posibilidade de conexión dos participantes e polo tanto á programación dos seminarios.
* A PRESENTACIÓN DE MÁIS UN SEMINARIO EN LINGUA INGLESA, VALORarase CON UN EXTRA + 30%
BASICA
Coombe & Dry, P., viticulture. 1995. Winetitles, Adelaide, I y II
HIDALGO TOGORES,J. 2006. A calidade do viño desde o viñedo. Mundi-Prensa, Madrid.
HIDALGO, L. Hidalgo , J. 2011. Tratado de Viticultura I e II MAPA, Madrid.
MARTINEZ DE TODA, F. 1991 Bioloxía da Vide. Mundi-Prensa, Madrid.
REYNIER A. MANUAL DE VITICULTURA .OMEGA, 2013
COMPLEMENTARIA
BLOUIN, J., g. GUIMBERTAU. 2004. Maduración e madurez dela uva( tr. J. Vidalt ) Mundi-Prensa, Madrid, 151 pp.Galet, P, 1988-1990.Cépages et vignobles de France I e II Lavoisier, Paris.
RIBEREAU-GAYON, J., E. PEYNAUD. 1989 Tratado de Ampelología: Ciencias e Técnicas da Viña. Tomo 2: Cultura, Patoloxía, Defensa Sanitaria da Viña. Hemisferio Sur, Buenos Aires.
SALAZAR, D. 2006, AMPELOGRAFIA BASICA DE PATRÓNS VITICOLAS. UNI. POLIT. DE VALENCIA. SERVIZO DE PUBLICACION
SOTES, V. 1984 Identificación e Utilización de Patróns de Vide. MAPA, Madrid.
SOTES, V. 1977 Multiplicación da Vide. Monografía nº47 ETSIA, Madrid.
VARIOS. 1990 Publicacións serie de viticultura e enotecnia vol.1, 2,3. Instituto F.P. "A Granxa", Ponteareas, Pontevedra.
WINKLER, A.J. , Cook, J.A., Kliewer, W.M., Lider, L.A., 1974 General Viticulture Cía. University of California Press.
Ao longo do curso, aquelas ligazóns ás páxinas máis interesantes incluiranse na aula virtual, ademais da información en español que existe, a maioría das páxinas están en inglés, sendo as fontes americanas e australianas as máis interesantes.
https://www.evineyardapp.com/blog/2015/09/16/use-of-technology-in-the-v…
Outras link relacionadas ca actividadeque vaian xurdindoe que iran comunicandose na aula presencial e virtual
Básicas e Xenerais
CG1 - Coñecemento en materias básicas, científicas e tecnolóxicas que permitan unha aprendizaxe continua, así como unha capacidade
de adaptación a novas situacións ou contornas cambiantes.
CG2 - Capacidade de resolución de problemas con creatividade, iniciativa, metodoloxía e razoamento crítico.
CG3 - Capacidade de liderado, comunicación e transmisión de coñecementos, habilidades e destrezas nos ámbitos sociais de actuación.
CG4 - Capacidade para a procura e utilización da normativa e regulamentación relativa ao seu ámbito de actuación.
CG5 - Capacidade para desenvolver as súas actividades, asumindo un compromiso social, ético e ambiental en sintonía coa realidade da contorna humana e natural.
CG6 - Capacidade para o traballo en equipos multidisciplinares e multiculturais.
Transversais
CT2 - Capacidade para o razoamento e a argumentación
CT1 - Capacidade de análise e síntese.
CT3 - Capacidade de traballo individual, con actitude autocrítica.
CT5 - Capacidade para obter información adecuada, diversa e actualizada
CT6 - Capacidade para elaborar e presentar un texto organizado e comprensible.
CT7 - Capacidade para realizar unha exposición en público de forma clara, concisa e coherente.
CT9 - Habilidade no manexo de tecnoloxías da información e da comunicación (TIC).
CT11 - Utilización de información en lingua estranxeira.
CT12 - Capacidade para resolver problemas mediante a aplicación integrada dos seus coñecementos.
Específicas
CEG6 Desta competencia, nesta materia trabállase especificamente: Capacidade para a dirección e xestión de toda clase explotacións agrícolas/vitícolas, con coñecemento das novas tecnoloxías
CEG1 - Desta competencia, nesta materia trabállase especificamente: Capacidade para a preparación previa, concepción, redacción e firma de proxectos que teñan por obxecto a técnica propia da produción agrícola vitícola.
HJ1 - Capacidade para coñecer, comprender e utilizar os principios da tecnoloxía da Produción Hortofrutícola
HJ2 - Desta competencia, nesta materia trabállase especificamente: Capacidade para coñecer, comprender e utilizar os principios das bases e tecnoloxía da propagación e produción frutícola/vitícola
Clases teóricas. A materia, no nivel teórico, ten un compoñente descritivo, sendo parte dos seus obxectivos manéxoo correcto da terminoloxía e o desenvolvemento da capacidade de razoamento.
Metodoloxía
-Leccións maxistrais participativas. CG1 HJ1 HJ2
- Seminarios e conferencias CG1 CG2 CT2 CT1 HJ1
-Prácticas de laboratorio ou campo os alumnos observasen a aplicación práctica do estudado CG1 CG2 CEG6 HJ1 HJ1 HJ2
-Visitas técnicas a empresas e institucións: as viaxes propostas a Centros de investigación e áreas produtivas vitícolas ( 2 previstas) permiten o contacto directo co medio vitícola e cos seus axentes fundamentais permitíndolle coñecer a problemática e peculiaridades da actividade, son de especial interese as entrevistas co persoal técnico. CG1 CG2 CG3 CT3 CT5 CT12 CEG6 CEG1 HJ1
As visitas ao viñedo experimental onde se pode ver traballos de investigación pon ao alumno en contacto con aspectos científico-técnicos innovadores. CG1 CG2 CT12 CEG1 HJ1
-Utilización da aula virtual utilizarase fundamentalmente como medio de comunicación viva, entrega de documentación e recepción de traballos. CG2 CT5 CT6 CT9
-Realización de presentacións para exposición en seminarios CG1 CG2 CG3 CG4 CG5 CT2 CT5 CT6 CT7 CT9
-Resolución de problemas. Elaboración e presentación de traballo/s de curso CG1 CG2 CT2 CT5 CT6 CT11CT12 CEG6
-Aprendizaxe baseada na resolución de casos prácticos e en proxectos CG1 CG2 CG4 CT5 CT6 CT11
-Tutorías individualizadas e colectivas. Debe existir un tempo no que o profesor estea dispoñible para as consultas do alumnado que, ademais de posibilitar un contacto directo profesor-alumno, permiten a orientación sobre calquera tipo de problema relacionado co desenvolvemento da materia traballo autónomo e estudo independente dos alumnos CG2 CT3
-Traballo en grupo e aprendizaxe cooperativa. Sesión/é de discusión activa CG1 CG2 CG3 CG4 CG5 CG6 CT2 CT1 CT5 CT6
-Avaliación de competencias mediante exercicios de control CG1 CG2 CT2 CT1 CT3 CT5 CT6 CT12 CEG6 HJ1
CEG6 - Desta competencia, neste traballo estase a traballar específicamente: Capacidade para dirixir e xestionar todo tipo de explotacións agrícolas / vitícolas, con coñecemento das novas tecnoloxías
CEG1 - Desta competencia, nesta materia trabállanse especialmente: Capacidade para a preparación previa, concepción, redacción e sinatura de proxectos que teñen como obxecto a técnica específica da produción de viño agrícola.
HJ1 - Capacidade para coñecer, comprender e utilizar os principios da tecnoloxía da produción de froitas e vexetais
HJ2 - Desta competencia, neste tema trabállase especialmente: Capacidade para coñecer, comprender e utilizar os principios e tecnoloxía básicos da propagación e produción de froita / viño.
Para realizar titorías, así como para manter unha comunicación directa tanto entre os propios estudantes como entre eles e o profesor, pódense facer a través do foro do Campus Virtual, a través de correo electrónico.
Sistema de avaliación / % de nótaa / competencias avaliadas / data aproximada
PRIMEIRA OPORTUNIDADE
- Asistencia participativa: 5%
- Exame escrito (tipo test, preguntas resposta curta e/ou longas, exercicios), dos coñecementos teóricos e prácticos expostos ao longo do curso incluye cuestiones relativas als visitas tecnicas y viajes de pprácticas/65%/ CEG6; CEG1; HJ1; HJ2; CT1, CT2, CT3, CT12 / data oficial
- Entrega de informes de prácticas nos prazos comunicados en clase, exposición pública /15% / HJ1; HJ2; CT5, CT6, CT7,CT9 /
- Entrega de traballos individuais ou de grupo nos prazos comunicados en clase, exposición pública / 15% / HJ1; HJ2; CT5, CT6, CT7,CT9 CT11/
Los viaxes e visitas práticas non atendidos podens reduperar ate un 60% mediate a entrega dun informe no plazo indicado na visita .
A realización de informes de práticas y visitas ténicas y trabajos en lingua inglesa puntua un 15% extra.
Criterios para repetidores e convocatoria extraordinaria( SEGUNDA OPORTUNIDADE) e con dispensa: Os alumnos que se presenten en convocatorias extraordinarias e repetidores deben demostrar o coñecemento práctico, e achegar os traballos que se programen en cada curso ou demostrar o seu dominio sobre estes aspectos fehacientemente. A exposición oral e discusion ( no seu caso ) de traballos podes ser solicitada polo profesor.
"En casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas, aplicarase o disposto no" Regulamento para avaliar o rendemento académico dos estudantes e revisar as cualificacións.
Tempo de estudo e traballo persoal
Asistencia ás clases expositivas: 18 h
Asistencia a prácticas/docencia interactiva: 18 h
Tutorías en grupo de 10 alumnos 2 h
Actividades de avaliación 2 h -
Lectura e preparación de temas 30 h
Realización de exercicios 13 h
Preparación previa das prácticas e traballo posterior sobre as mesmas: 10 h
Elaboración de traballos de curso 9.5 h
Preparación de probas de avaliación 10 h
-Asistencia ás clases para centrarse mellor no estudo continuo da materia, xa que pola súa extensión as orientacións do profesor son moi convenientes.
-É fundamental para a participación activa do alumno nas clases tanto na parte teórica como na práctica que en determinadas fases se leva a cabo no tempo libre e respectando as medidas de distancia social.
Estudar e ler a bibliografía recomendada en clase para cada parte.
Uso das horas de titorías e consultas a través da USC virtual para resolver posibles dúbidas.
Consulta da bibliografía recomendada e actualizacións que se poden indicar a tempo na aula virtual debido á aparición de materiais previsibles
É moi importante asistir ás clases desde o comezo do curso xa que, no caso contrario, o alumno perdería a posibilidade de coñecer o final do ciclo da vide e a fase previa á caída das follas e á entrada en parada vexetativa, tamén o Sería moi útil a dispoñibilidade de plantas ou plantacións nunha zona próxima á casa.
Debido á natureza e contido desta materia, podese recorrer a diversos materiais de busca nos medios de comunicación, ou á elaboración propia para a docencia práctica
………………………………………………….
Para realizar titorías, así como para manter unha comunicación directa tanto entre os propios estudantes como entre eles e o profesor, pódense facer a través do foro do Campus Virtual, a través de correo electrónico.
SISTEMA DE AVALIACIÓN
"En caso de realización fraudulenta de exercicios ou probas, aplicarase o disposto no" Regulamento para avaliar o rendemento académico dos estudantes e revisar as cualificacións ".
É moi importante considerar a estacionalidade precisa para algunhas prácticas, o que pode facer que o suxeito non sexa superable se a práctica non se atende na súa estación e hora adecuadas.
Julián Jesús García Berrios
Coordinador/a- Departamento
- Produción Vexetal e Proxectos de Enxeñaría
- Área
- Produción Vexetal
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Mércores | |||
---|---|---|---|
10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Seminario de Fitotecnia (Pav.I-PPS) |
24.01.2025 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 4 (Aulario 1) |
16.06.2025 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 4 (Aulario 1) |