Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 54 Horas de Titorías: 2 Clase Expositiva: 12 Clase Interactiva: 7 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Química Inorgánica
Áreas: Química Inorgánica
Centro Facultade de Química
Convocatoria:
Docencia: Sen docencia (Extinguida)
Matrícula: Non matriculable
1. Describir as características dos compostos organometálicos e predecir de forma razonada a súa estabilidade e reactividade en función das súas características electrónicas.
2. Comprender as diferenzas entre os compostos formados polos grupos principais e os elementos de transición.
3. Describir os mecanismos básicos dos procesos nos que participan compostos organometálicos: reaccións de substitución de ligando, procesos de inserción, reaccións de adición oxidante e eliminación reductora, entre outras.
4. Valorar a utilidade dos compostos organometálicos en procesos catalíticos que teñen lugar en medios homoxéneos e heteroxéneos.
5. Utilizar razonamentos baseados en efectos estéricos e electrónicos para predecir o efecto de cambios nos reactivos, metais e ligandos no curso das reaccións organometálicas.
1. Química organometálica: fundamentos xerais.
2. Compostos organometálicos dos grupos principais.
3. Compostos organometálicos dos elementos de transición.
4. Reaccións xerais dos compostos organometálicos.
5. Tipos de catálise: homoxénea e heteroxénea.
Básica (manuais de referencia).
- A.F. Hill (2002). Organotransition metal chemistry. Cambridge, Royal Soc. of Chem.
- R.H. Crabtree (2009). The organometallic chemistry of the transition metals. New Jersey, Wiley
- C. Elschenbroich (2006). Organometallics. Weinheim, Wiley-VCH
- B.D. Gupta, A.J. Elias (2010). “Basic Organometallic Chemistry”, University Press, India.
- M. Bowker (1998). “The Basis and Applications of Heterogeneous Catalysis”, Oxford University Press, Oxford.
- J. Hagen (2006). “Industrial Catalysis. A Practical Approach”, Wiley-VCH, Weinheim.
Complementaria.
- G.O. Spessard y G.L. Miessler (2010). Organometallic Chemistry. New York, Oxford Univ. Press
- D. Astruc (2003). Química organometálica. Barcelona, Reverté
- R.H. Crabtree y E. Peris Fajarnés (1997). Química organometálica de los metales de transición. Castellon, Pub. Univ. Jaume I
- G.A. CarriedoUle y D. Miguel Sanjosé (1995). Iniciación a la química organometálica. Oviedo, Pub. Univ. Oviedo
- R.A. van Santen, P.W.N.M. van Leeuwen (1999). “Catalysis: an Integrated Approach”, Elsevier Science.
- P.W.N.M. van Leeuwen, (2004). "Homogeneus Catalysis. Understanding the Art”, Kluver Academic Publishers, Dordrecht.
- B. Cornils y W.A. Herrmann (Eds.) (2000). “Applied Homogeneus Catalysis with Organometallic Compounds”, Wiley-VCH, Weinheim.
3.2. Competencias básicas e xerais.
CG2 - Identificar información da literatura científica utilizando os canais apropiados e integrar dita información para plantexar e contextualizar un tema de investigación
CG5 - Utilizar terminoloxía científica en lingua inglesa para argumentar os resultados experimentais no contexto da profesión química
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
CB7 - Que os estudantes sepan aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en entornos novos ou poco coñecidos dentro de contextos mais amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusiónse aos coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüidades
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
3.3. Competencias transversais.
CT1 - Elaborar, escribir e defender públicamente informes de carácter científico e técnico.
CT3 - Traballar con autonomía e eficiencia na práctica diaria da investigación ou da actividade profesional.
CT4 - Aprezar o valor da calidade e a mellora continua, actuando con rigor, responsabilidade e ética profesional.
3.4. Competencias específicas.
CE1 - Definir conceptos, principios, teorías e feitos especializados das diferentes áreas da Química
CE2 - Propoñer alternativas para a resolución de problemas químicos complexos das diferentes especialidades químicas
CE4 - Innovar nos métodos de síntese e análise químico relacionados coas diferentes áreas da Química
CE6 - Deseñar procesos que impliquen o tratamento ou eliminación de productos químicos perigosos
CE8 - Analizar e utilizar os datos obtidos de maneira autónoma nos experimentos complexos de laboratorio relacionándoos coas técnicas químicas, físicas ou biolóxicas apropiadas, e incluíndo o uso de fontes bibliográficas primarias.
MD1. Clases presenciais teóricas. Clases expositivas (utilización de encerado, ordenador, canón), complementadas coas ferramentas propias da docencia virtual.
MD3. Seminarios realizados con profesorado propio do Máster, ou con profesionais invitados da empresa, a administración ou doutras universidades. Sesións interactivas relacionadas coas distintas materias con debates e intercambio de opinións cos alumnos.
MD4. Resolución de exercicios prácticos (problemas, cuestións tipo test, interpretación e procesamento da información, avaliación de publicacións científicas, etc.)
MD5. Titorías individuais ou en grupo reducido.
MD6. Realización de traballos, tanto individualmente, como en grupo, sobre temas científicos relacionados coas distintas materias do Máster.
MD7. Exposición oral de traballos, informes, etc., incluíndo debate con profesores e alumnos.
MD8. Utilización de programas informáticos especializados e internet. Soporte docente on-line (Campus Virtual).
MD10. Estudo persoal baseado nas diferentes fontes de información.
MD11. Realización das diferentes probas para a verificación da obtención tanto de coñecementos teóricos como prácticos e a adquisición de habilidades e actitudes
A impartición das clases levarase a cabo no marco do escenario 1. No plan de continxencia do apartado de observacións, detállanse os escenarios 2 e 3.
A docencia, expositiva e interactiva, será fundamentalmente de carácter presencial.
Nos casos necesarios a docencia de carácter telemático de clases expositivas, seminarios e titorías levarase a cabo a través da plataforma MS Teams. Poderanse utilizar tamén as ferramentas dispoñibles na aula Virtual da materia.
Examen final
60%
COMPETENCIAS EVALUADAS CG2, CG5, CB6, CB10, CE1
Resolución de problemas e casos prácticos 20%
COMPETENCIAS EVALUADAS CE8, CB7, CB9
Realización de traballos e informes escritos
Exposición oral (traballos, informes, problemas e casos prácticos) 10%
COMPETENCIAS EVALUADAS CE2, CE4, CE6, CT1, CT3
Informes de tutores do estudiante
Asistencia e participación 5%
Destreza no laboratorio
Evaluación continua do alumno mediante preguntas e cuestions orais durante o curso 5%
COMPETENCIAS EVALUADAS CT4
Evaluación das competencias prácticas adquiridas
Clases presenciais teóricas 12
Seminarios 7
Tutorías programadas 2
Preparación de probas e traballos dirixidos 18
Estudio persoal do alumno 36
Recoméndase a preparación de cada un dos temas utilizando o manual de referencia proposto para esta materia e, en caso necesario, algún manual complementario. Unha vez finalizada a lectura dun tema no manual de referencia, é útil facer un resumo dos punto importantes, identificando os aspectos básicos relativos a cada grupo de elementos químicos que se deben lembrar e asegurándose de coñecer tanto as súas propiedades como as reaccións químicas nas que poden participar.
Maria Luz Duran Carril
Coordinador/a- Departamento
- Química Inorgánica
- Área
- Química Inorgánica
- Teléfono
- 881814952
- Correo electrónico
- marialuz.duran [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Jose Manuel Vila Abad
- Departamento
- Química Inorgánica
- Área
- Química Inorgánica
- Teléfono
- 881814255
- Correo electrónico
- josemanuel.vila [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Emérito LOU
Venres | |||
---|---|---|---|
12:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 2.12 |
16.01.2025 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula Química Inorgánica (1º andar) |