Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 2 Clase Expositiva: 17 Clase Interactiva: 22 Total: 41
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Organización de Empresas e Comercialización
Áreas: Comercialización e Investigación de Mercados
Centro Facultade de Administración e Dirección de Empresas
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Ao completar a materia o/o alumno/para será capaz de:
• Comprender as decisións de marca dunha empresa.
• Coñecer as fases do desenvolvemento de novos produtos.
• Aplicar os coñecementos adquiridos ao desenvolvemento de novos produtos.
• Factores de éxito de novos produtos.
• O proceso de desenvolvemento de novos produtos. Etapas de desenvolvemento. Etapas de comercialización.
• Proceso de adopción de novos produtos.
• Marca (branding)
Básica:
• Iglesias, S. D. (2022). Política de producto. ESIC Editorial.
• Rivera Vilas, L. M. (2016). Creación y lanzamiento de nuevos productos en la empresa. Colección Manual de referencia.
• Turner, G. (2019). Branding and Marketing: Practical Step-by-Step Strategies on How to Build your Brand and Establish Brand Loyalty using Social Media Marketing to Gain More Customers and Boost your Business (Vol. 2). Erwin Ronel Cruz.
Complementaria:
• Arribas, E. (2019). Marcas Confianza. Gestión 2000
• Hidalgo, J. (2017). Idea, producto y negocio. Tres pasos en la creación de productos y servicios digitales innovadores. Barcelona: Libros de cabecera.
• López Aza, C. (2020). Activismo de Marca. Una nueva estrategia de marketing. Pirámide
• Rodgers, P. y Milton, A. (2022). Diseño de producto. Promopress
BÁSICAS E XERAIS
CB1. Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
CB2. Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
CB3. Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
CB4. Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
CB5. Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
CG1. Adquirir un conxunto de coñecementos teóricos e prácticos en relación co proceso de creación e administración de empresas na era dixital.
CG3. Aprender a planificar e implantar as novas tecnoloxías para contribuír á mellora da competitividade das empresas
CG6. Capacidade de liderado e organización do traballo, tanto individual como colaborativo, e de adaptación a unha contorna en constante cambio e evolución.
TRANSVERSAIS E ESPECÍFICAS
CT1. Pensar de forma integrada e crítica, e abordar os problemas desde diferentes perspectivas
CT2. Buscar, procesar, analizar e sintetizar información procedente de distintas fontes
CT4. Organizar e planificar o traballo en función dos obxectivos e recursos dispoñibles
CT6. Traballar en equipo, compartindo os coñecementos e sabéndoos comunicar ao resto do equipo e a organización
CT11. Desenvolver a creatividade, a iniciativa e o espírito emprendedor
CE4. Identificar, deseñar, xestionar e avaliar proxectos de creación ou transformación de produtos ou procesos, potenciando a innovación e o emprendemento.
CE5. Comprender o rol integrador da tecnoloxía e coñecer os principais produtos tecnolóxicos e tendencias da tecnoloxía asociados aos diversos ámbitos da xestión empresarial.
CE7. Deseñar e xestionar a estratexia comercial e coñecer novas formas de comercialización nun contexto socioeconómico dixital e globalizado.
As sesións de aula dedicadas ás clases expositivas terán como obxectivo principal introducir ao alumno nos contidos dos temas que conforman o programa, destacando os aspectos máis relevantes e as relación entre estes e a actualidade.
Nas sesións interactivas intentarase que o alumnado aplique os conceptos teóricos. Estas sesión están encamiñadas á participación activa do alumnado para iso realizaranse discusións de casos, traballarase na resolución de problemas, comentaranse/debateranse lecturas de textos, artigos ou temas de actualidade. As actividades de traballo persoal do alumnado inclúen, ademais do tempo dedicado ao estudo, a realización das actividades sinaladas polo profesorado.
As sesión expositivas e interactivas desenvolveranse no horario oficial publicado polo centro e terán carácter presencial.
O profesorado fará un seguimiento da asistencia do alumnado e a súa participación nas sesión.
O traballo autónomo do alumnado será guiado polo/a profesor/a nas horas destinadas a titorías.
Tentarase realizar visitas a empresas, que permitan un maior achegamento á realidade empresarial.
A avaliación terá en conta todas as actividades desenvolvidas polo alumnado (realización e participación activa na análise de casos, debate e comentario de lecturas artículos ou temas de actualidade, visualización e comentario de vídeos, realización e exposición de traballos, realización de cuestionarios sobre contidos teóricos ou prácticos, etc.).
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
Para superar a materia hai dúas oportunidades. O alumnado que non supere a materia na primeira oportunidade terá dereito a una segunda, que será a que figure no seu expediente académico no suposto de que a calificación acadada fose superior.
O sistema de avaliación destas oportunidades será o seguinte:
Primeira oportunidade ordinaria. Contémplase a avaliación continua combinada cunha proba final.
1. Avaliación continua: resolución e participación na análise de casos, debates, realización e presentación de traballos, cuestionarios e outras actividades vinculadas ás sesións expositivas e interactivas.
Peso na calificación final: 50%.
Las actividades evaluables estarán recollidas na aula virtual así como a súa ponderación.
Nesta parte avaliaranse as siguientes competencias: CB1, CB2, CB3, CB4, CB5, CG3, CG6, CT2, CT4, CT6
2. Exame final de contidos: proba de carácter obrigatorio na que se valorarán os resultados da aprendizaxe, e que poderá incluir preguntas de respuesta curta, preguntas tipo test, preguntas de razoamento breve, ou casos (reais ou inventados) aos que o alumnado debe dar unha solución, baseandose nos contidos teóricos da materia e/ou nas habilidades/competencias desenvolvidas ao longo do cuadrimestre.
Peso na calificación final: 50%.
Nesta parte avaliaranse as siguientes competencias: CG1, CT1, CE5, CE7
A proba final terá carácter presencial.
Para poder engadir á nota do exame/proba de contenidos a puntuación acadada na avaliación continua, o alumnado deberá acadar unha nota mínima de 2,5 puntos sobre 5 no exame final de contenidos e ter participado como mínimo na elaboración do 75% das actividades (casos, exercicios, debates, etc) propostos. A nota agregada deberá ser igual ou superior a 5 puntos sobre 10 para superar a materia.
Segunda oportunidade
Na segunda oportunidade aplicarase o mesmo sistema de avaliación que na primeira oportunidade. É dicir, farase un novo exame final de contidos coa ponderación establecida para a primeira oportunidade, que se sumará coa puntuación alcanzada na avaliación continua durante o curso.
De acordo coa Normativa de Permanencia vixente na USC para os estudos de Grao e Máster (art. 5.2), a mera asistencia e/ou participación en cualquiera das actividades suxeitas a avaliación suporá que a nota final do estudiante sexa distinta do NON PRESENTADO.
En actas constará a nota agregada da avaliación continua e o exame final, coas seguintes excepcións. Se o alumno/a non alcanza a porcentaxe mínima de actividades a entregar (75% das expostas), a nota que figurará en actas será a alcanzada nas actividades, non se agregará a nota do exame. Se o alumno/a non alcanza a nota mínima no exame (2,5 sobre 5), a nota que figurará en actas será a alcanzada nesta proba, non se agregará a avaliación continua. Se o alumno non se presenta ao exame final a nota en actas será igual a cero, non se agregará a avaliación continua.
O alumnado ao que se lle teña concedida a dispensa de asistencia a clase seguindo a Instrucción nº 1/2017 da Secretaría Xeral sobre a dispensa de asistencia a clase en determinadas circunstancias, será avaliado cun exame final específico que suporá o 100% da nota.
A materia é de 4,5 créditos.
As horas de traballo totais distribúense do seguinte xeito: Horas de clase expositiva e interactiva, tutorías e avaliación na modalidade que se determine: 41.
Traballo persoal do alumnado: 71,5
Para maximizar a aprendizaxe é recomendable que o alumnado asista regularmente ás sesións expositivas e interactivas (presencial ou en remoto segundo o escenario determinado pola evolución das condicións sanitarias), participe activamente en todas as actividades propostas polo profesorado e consulte a bibliografía e outro material recomendado.
As tutorías son un recurso útil que o alumnado debería empregar as veces que fose necesario. O acceso ao Campus Virtual e ao correo institucional para informarse de diferentes cuestións que xurdan ao longo do curso e poder dispoñer e revisar antes das clases o material complementario, facilita a participación do alumnado e a súa capacidade de adquirir coñecementos.
Sergio Rios Vazquez
Coordinador/a- Departamento
- Organización de Empresas e Comercialización
- Área
- Comercialización e Investigación de Mercados
- Correo electrónico
- sergiorios.vazquez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Interino/a substitución IT e outros
Venres | |||
---|---|---|---|
12:45-13:45 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 8 |
10.01.2025 16:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 6 |
11.06.2025 16:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 6 |