Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Filoloxía Galega
Áreas: Filoloxías Galega e Portuguesa
Centro Facultade de Filoloxía
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
• Presentarlle ó alumno os principios básicos da variación lingüística, os métodos de análise e os ámbitos de estudo.
• Introducir o alumno nas principais correntes e métodos de análise da variación lingüística.
• Promover a reflexión científica sobre as relacións entre variación e cambio lingüístico
• Iniciar o alumno na aplicación da análise lingüística variacionista a distintos niveis do sistema lingüístico (fonoloxía, morfoloxía, sintaxe e léxico).
• Fomentar o emprego de terminoloxía lingüística rigorosa.
• Promover no alumno a capacidade reflexiva, crítica e de síntese no desenvolvemento da investigación lingüística.
• Fomentar a discusión e o traballo en grupo.
• Iniciar o alumno nos métodos de investigación lingüística.
1. O estudo da variación lingüística
Conceptos fundamentais
Variación e mudanza lingüísticas
O contacto de linguas
2. O estudo da variación lingüística
A lingua na sociedade
Factores internos
Factores externos
3. Métodos de análise da variación
Datos e métodos
Análise cuantitativa
Análise cualitativa
4. Variables de variación lingüística
Variables fonéticas
Variables morfolóxicas
Variables sintácticas
Outras variables
5. Variación e competencia lingüística
6. Estudo de casos de variación lingüística
Bayley, R., R. Cameron & C. Lucas (eds.) (2013): The handbook of sociolinguistics. New York: Oxford University Press
Boberg, Ch., J. Nerbonne & D. Watt (eds.) (2018): The handbook of dialectology. Hoboken: John WIley & Sons.
Chambers, J. K.; Trudgill, Peter (1998): Dialectology. Cambridge: Cambridge University Press.
Chambers, J. K., Trudgill, P. & Schilling-Estes, N. (Eds.) (2002): Handbook of language variation and change. Malden and Oxford: Blackwell Publishers. 729-763.
Heine, Bernd & Tania Kuteva (2005): Language contact and grammatical change. Cambridge, UK: Cambridge University Press.
Herk, Gerard Van (2017): What Is Sociolinguistics? Chichester: Wiley-Blackwell. 2º.
Hock, Hans Henrich & Brian D. Joseph (1996): Language History, Language Change and Language Relationship. An Introduction to Historical and Comparative Linguistics. Berlin & New York: Mouton de Gruyter.
Joseph, Brian D. & Richard D. Janda (eds.) (2003): The Handbook of Historical Linguistics. Oxford: Blackwell.
Krug, Manfred & Julia Schlüter (eds.) (2013): Research Methods in Language Variation and Change, Cambridge: Cambridge University Press. Companion website: http://www.uni-bamberg.de/eng-ling/research-methods/
Labov, William (1972): Sociolinguistic Patterns. University of Pennsylvania Press, Philadelphia.
Labov, William (1994): Principles of Linguistic Change. Volume 1: Internal Factors. Oxford: UK & Cambridge USA: Blackwell.
Labov, William (2001): Principles of Linguistic Change. Volume 2: External Factors. Oxford: UK & Cambridge USA: Blackwell.
Labov, William (2010): Principles of Linguistic Change, Volume 3: Cognitive and Cultural Factors. Oxford: UK & Cambridge USA: Blackwell.
Lass, Roger (1997) Historical Linguistics and Language Change. Cambridge: C.U.P.
Nevalainen, Terttu & Helena Raumolin-Brunberg (2003): Historical Sociolinguistics. London: Longman.
Romaine, Suzanne (1982): Socio-historical Linguistics. Its Status and Methodology. Cambridge: C.U.P.
Tagliamonte, Sali A. (2006): Analysing sociolinguistic variation. Cambridge, UK: Cambridge University Press.
Tagliamonte, Sali A. (2011): Variationist Sociolinguistics. Change, Observation, Interpretation. Wiley-Blackwell
Thomason Sara G. (2001): Language Contact. Washington D.C.: Georgetown University Press
Trask, Larry (2000): The dictionary of historical and comparative linguistics. Edinburgh: Edinburgh University Press.
Trudgill, P. (2011): Sociolinguistic typology: Social determinants of linguistic complexity. Oxford: Oxford University Press.
Trudgill, P. (2000): Sociolinguistics: An Introduction to Language and Society. London: Penguin. 4º
Trudgill, P. (1986): Dialects in Contact. Blackwell, Oxford - Cambridge, Mass.
Competencia básicas e xerais
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo.
CG1 - Capacitación dos estudantes para que adquiran coñecementos lingüísticos especializados e habilidades para analizar criticamente as propostas máis relevantes no ámbito dos estudos lingüísticos.
CG4 - Capacidade dos estudantes para abrir vías de investigación novidosas no ámbito dos estudos lingüísticos, dotándoas de aplicación práctica para a súa transferencia a distintos ámbitos profesionais
Competencias transversais
CT6 - Valoración crítica do coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
CT8 - Valoración da importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
Competencias específicas
CE1 - Coñecemento dos principios básicos, as técnicas fundamentais e algúns resultados destacados da investigación actual en lingüística.
CE2 - Capacidade para comprender a diversidade teórica e metodolóxica das escolas lingüísticas.
CE3 - Capacidade para distinguir e aplicar adecuadamente os distintos métodos de investigación en lingüística.
CE5 - Capacidade para a selección adecuada de datos lingüísticos en función do método de investigación elixido.
CE8 - Obtención dun nivel de formación teórica que permita comprender e xulgar criticamente a bibliografía lingüística especializada.
CE9 - Capacidade para xestionar os recursos lingüísticos e a información lingüística para propósitos académicos e de investigación (identificación e acceso a bibliografía, utilización apropiada de recursos e equipamientos, utilización de tecnoloxía para rexistrar datos, manexo de bases de datos, etc.)
- Aulas interactivas
- Aulas interactivas de comentario e discusión
- Actividades de curso (lecturas e traballos)
- Titorías individuais e en grupo
Os alumnos serán avaliados tendo en conta:
-Asistencia e participación nas aulas (10%)
-Traballos (90%)
Salvo que o profesor especifique o contrario, non se recollerán traballos máis alá do período lectivo da materia. Os alumnos con dispensa de asistencia ás clases (recoñecida polo decanato da súa facultade) deberán realizar obrigatoriamente estes traballos e aqueloutros que o profesor lle indique.
Aqueles alumnos que non superen a materia na primeira oportunidade deberán entregar versión corrixidas dos traballos que o profesor encomende. As notas de asistencia mantéñense.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións (https://cutt.ly/3pBmug3).
Sesións de aulas (20h)
Preparación de contidos e lecturas (65h)
Realización de traballos (35h)
Titorías (15h)
Francisco Xosé Dubert García
Coordinador/a- Departamento
- Filoloxía Galega
- Área
- Filoloxías Galega e Portuguesa
- Teléfono
- 881811895
- Correo electrónico
- francisco.dubert [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Martes | |||
---|---|---|---|
19:00-20:30 | Grupo /CLE_01 | Galego | B13-Sala de videoconferencias |
Xoves | |||
19:00-20:30 | Grupo /CLE_01 | Galego | B13-Sala de videoconferencias |
22.01.2025 18:00-20:00 | Grupo /CLIS_01 | D05 |
22.01.2025 18:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | D05 |
01.07.2025 18:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | D05 |
01.07.2025 18:00-20:00 | Grupo /CLIS_01 | D05 |