Educar a través da cooperación e do servizo
Por segundo ano Alexandre Sotelino acaba de ser situado entre os dez mellores docentes universitarios de España no marco dos Premios Educa Abanca. O profesor da Facultade de Ciencias da Educación e investigador do grupo Esculca imparte as materias ‘Teoría e Historia da Educación Escolar’, así como ‘Pedagoxía intercultural’, eidos nos que desenvolve estratexias pedagóxicas innovadoras.
A ‘aprendizaxe servizo’ constitúe unha das vías exploradas por este profesor. “Intentamos que o alumnado execute un servizo á comunidade vinculado á materia”, sinala. O proxecto PEINAS (PEdagoxía INtercultural e Aprendizaxe-Servizo) é un claro exemplo deste tipo de estratexias no que os mozos e mozas aprenden mentres prestan servizos á comunidade. Seguindo esta metodoloxía, lógrase vincular as funcións educativa e social da Universidade a través da combinación nun só proxecto, de aprendizaxe e servizo para buscar unha mellora da contorna e un enriquecemento persoal. Neste senso, o alumnado pode poñer en valor os coñecementos adquiridos na materia prestando servizos ás diferentes entidades participantes vinculadas coa atención á diversidade.
Sotelino desenvolve nas súas aulas outras estratexias como a denominada ‘aprendizaxe colaborativa’ na que o alumnado debe realizar traballos en equipo. “Non é o mesmo realizar un traballo en grupo que un traballo en equipo. Nos traballos grupais, cada alumno realiza a súa parte e o resultado final é a suma de cada unha delas. Porén, nos traballos en equipo todos teñen que saber do traballo de todos”. A utilización de tecnoloxías da información e a comunicación nas aulas como a creación dun blog é tan só outro dos exemplos empregados polo docente da USC.
Criterios do certame
Para elaborar esta listaxe integrada por dez finalistas, a organización realiza unha primeira selección en función das propostas recibidas, a través dun formulario web, por parte do alumnado para cada docente, designando a continuación a un comité de expertos que realiza unha valoración de méritos. Entre os criterios que se toman en consideración destacan a realización de actividades innovadoras na aula; a presenza do docente en redes sociais e plataformas; a valoración da web ou blog propio do docente; a participación en accións formativas de reciclaxe de coñecementos; a súa presenza en medios de comunicación; a publicación de libros e artigos en revistas; a participación en actividades solidarias de carácter educativo; ou a organización de xornadas de formación, entre outros aspectos.
A cerimonia de entrega dos ‘Premios Educa Abanca. Mellor Docente de España 2019’ terá lugar o sábado 29 de febreiro, ás 20.00 horas, no Auditorio de Abanca en Santiago de Compostela.