O perfil de ingreso establece os coñecementos, habilidades e capacidades que debe posuír o estudantado que desexa acceder a este programa e, como consecuencia, as titulacións de acceso ao programa máis idóneas e que determinan a admisión e, se é o caso, a necesidade a ou non de realizar complementos formativos por parte dos doutorandos/as.
A formación académica dos estudantes estará vinculada á Rama de coñecemento de Ciencias e, dentro desta, a algún dos seguintes ámbitos de coñecemento (anexo I, RD 822/2021): 1) Bioloxía e xenética, 2) Ciencias ambientais e ecoloxía.
De forma xeral, os estudos de máster que permitirán o ingreso a este Programa de doutoramento sen complementos de formación serán os orientados ao estudo da biodiversidade e os ecosistemas, a Bioloxía mariña, o ambiente e os recursos naturais, a acuicultura, a biotecnoloxía, a xenética e, en xeral, másteres de contido similar impartidos en universidades españolas. Tamén terán acceso ao Programa sen complementos os estudantes co título de DEA obtido a través dunha licenciatura en Bioloxía por unha universidade española.
Programa de Doutoramento en Biodiversidade e Conservación do Medio Natural
- Avenida das Ciencias, 6, 15782Santiago de Compostela
As próximas décadas decidirán que fracción da diversidade do planeta sobrevivirá. Os esforzos actuais céntranse en coñecer a diversidade, salvar especies, establecer novas áreas de conservación e protexer os parques naturais existentes.
Duración:
3 anos académicos
Código RUCT: 5600482
Número prazas: 9
Coordinador-a do título:
Jesus Dominguez Conde
jesus.dominguez [at] usc.es
Universidade coordinadora:
Universidade de Santiago de Compostela
Universidade(s) participante(s):
Universidade de Santiago de Compostela
Data de publicación no BOE:
11/03/2014
Data da última acreditación:
13/03/2023
Códigos ISCED:
(422) Ciencias del medio ambiente
(420) Ciencias de la vida
(0522) Entornos naturales y vida silvestre
Como consta nos datos históricos da Universidade de Santiago de Compostela, o programa “Biodiversidade e conservación do medio natural” mantivo durante anos un considerable número de alumnos, a maior parte dos cales culminaron os seus estudos coa presentación de traballos de investigación tutelados, de teses doutorais, e que actualmente ocupan postos na industria, a docencia e a investigación.
As actividades humanas están causando, en todo o planeta, a devastación de comunidades biolóxicas. As ameazas a a diversidade biolóxica non ten precedentes, e nunca na historia da vida tantas especies estiveran ameazadas de extinción nun período de tempo tan curto. As próximas décadas decidirán que fracción da diversidade do planeta sobrevivirá. Os esforzos actuais céntranse en coñecer a diversidade, salvar especies, establecer novas áreas de conservación e protexer os parques naturais existentes.
A formación de expertos en Biodiversidade e Conservación enténdese como un compromiso científico que quere cubrir unha necesidade para un territorio como Galicia de coñecedores e avaliadores do seu Medio Natural.
Como consta nos datos históricos da Universidade de Santiago de Compostela, o programa “Biodiversidade e conservación do medio natural” mantivo durante anos un considerable número de alumnos, a maior parte dos cales culminaron os seus estudos coa presentación de traballos de investigación tutelados, de teses doutorais, e que actualmente ocupan postos na industria, a docencia e a investigación. As actividades humanas están causando, en todo o planeta, a devastación de comunidades biolóxicas. As ameazas a a diversidade biolóxica non ten precedentes, e nunca na historia da vida tantas especies estiveran ameazadas de extinción nun período de tempo tan curto.
Duración:
3 anos académicos
Código RUCT: 5600482
Número prazas: 9
Coordinador-a do título:
Jesus Dominguez Conde
jesus.dominguez [at] usc.es
Universidade coordinadora:
Universidade de Santiago de Compostela
Universidade(s) participante(s):
Universidade de Santiago de Compostela
Data de publicación no BOE:
11/03/2014
Data da última acreditación:
13/03/2023
Códigos ISCED:
(422) Ciencias del medio ambiente
(420) Ciencias de la vida
(0522) Entornos naturales y vida silvestre
Como consta nos datos históricos da Universidade de Santiago de Compostela, o programa “Biodiversidade e conservación do medio natural” mantivo durante anos un considerable número de alumnos, a maior parte dos cales culminaron os seus estudos coa presentación de traballos de investigación tutelados, de teses doutorais, e que actualmente ocupan postos na industria, a docencia e a investigación.
As actividades humanas están causando, en todo o planeta, a devastación de comunidades biolóxicas. As ameazas a a diversidade biolóxica non ten precedentes, e nunca na historia da vida tantas especies estiveran ameazadas de extinción nun período de tempo tan curto. As próximas décadas decidirán que fracción da diversidade do planeta sobrevivirá. Os esforzos actuais céntranse en coñecer a diversidade, salvar especies, establecer novas áreas de conservación e protexer os parques naturais existentes.
A formación de expertos en Biodiversidade e Conservación enténdese como un compromiso científico que quere cubrir unha necesidade para un territorio como Galicia de coñecedores e avaliadores do seu Medio Natural.
Como consta nos datos históricos da Universidade de Santiago de Compostela, o programa “Biodiversidade e conservación do medio natural” mantivo durante anos un considerable número de alumnos, a maior parte dos cales culminaron os seus estudos coa presentación de traballos de investigación tutelados, de teses doutorais, e que actualmente ocupan postos na industria, a docencia e a investigación. As actividades humanas están causando, en todo o planeta, a devastación de comunidades biolóxicas. As ameazas a a diversidade biolóxica non ten precedentes, e nunca na historia da vida tantas especies estiveran ameazadas de extinción nun período de tempo tan curto.
Acceso
Os requisitos xerais de acceso e admisión son os recollidos no Real decreto 99/2011, do 28 de xaneiro polo que se regulan as ensinanzas oficiais de doutoramento, e na súa modificación polo Real decreto 576/2023, do 4 de xullo. Estes son:
1. Con carácter xeral, para o acceso a un programa oficial de doutoramento será necesario estar en posesión dos títulos oficiais españois de grao, ou equivalente, e de máster universitario ou equivalente, sempre que se superasen, polo menos, 300 créditos ECTS no conxunto destas dúas ensinanzas.
2. Así mesmo, poderá acceder quen se encontre nalgún dos seguintes supostos:
a. Estar en posesión de títulos universitarios oficiais ou títulos españois equivalentes sempre que se superasen, polo menos, 300 créditos ECTS no conxunto destas ensinanzas e acreditar un nivel 3 do marco español de cualificacións para a educación superior.
b. Estar en posesión dun título obtido conforme sistemas educativos estranxeiros pertencentes ao Espazo Europeo de Educación Superior (EEES), sen necesidade da súa homologación, que acredite un nivel 7 do marco europeo de cualificacións sempre que o dito título faculte para o acceso a estudos de doutoramento no país de expedición deste. Esta admisión non implicará, en ningún caso, a homologación do título previo de que estea en posesión o interesado nin o seu recoñecemento para outros efectos que o do acceso a ensinanzas de doutoramento.
c. Estar en posesión dun título obtido conforme sistemas educativos estranxeiros alleos ao EEES, sen necesidade da súa homologación, logo de comprobación pola universidade de que este acredita un nivel de formación equivalente á do título oficial español de Máster universitario e que faculta no país de expedición do título para o acceso a estudos de doutoramento. Esta admisión non implicará, en ningún caso, a homologación do título previo de que estea en posesión o interesado nin o seu recoñecemento para outros efectos que o do acceso a ensinanzas de doutoramento.
d. Estar en posesión doutro título de doutora ou doutor.
e. Igualmente poderán accede-los titulados universitarios que, logo de obtención de praza en formación na correspondente proba de acceso a prazas de formación sanitaria especializada, superasen con avaliación positiva polo menos dous anos de formación dun programa para a obtención do título oficial dalgunha das especialidades en Ciencias da Saúde.
É requisito obrigatorio para a admisión no programa de doutoramento a presentación dun informe por parte do/a estudante consistente nunha carta de referencia dun(a) profesor(a) do programa que i) avale a potencial viabilidade da futura teses no marco dunha liña de investigación do programa á que se vincule, e que ii) puidese exercer como director/a en caso de cumprir os requisitos necesarios para iso.
Ademais, dadas as características e o nivel científico do programa de doutoramento, o/a estudante debe ter acreditado un nivel mínimo de coñecementos de inglés equivalente ao nivel B2, non só por ser a lingua común de comunicación científica a nivel internacional na actualidade senón porque parte dos cursos, tanto de formación específica como transversal, así como diversas actividades do programa poden realizarse neste idioma. O nivel de idioma acreditarase coa correspondente certificación oficial das incluídas na listaxe de acreditacións recoñecidas polo Centro de Linguas Modernas (CLM) da USC para os distintos niveis do Marco Común Europeo: https:// www.usc.gal/es/servizos/clm/acreditacion/index.html.
A selección de estudantes para a súa admisión no programa realizarase en función dos seguintes criterios:
• Expediente académico (40 %), determinado polas cualificacións obtidas no máster (ou DEA ou suficiencia investigadora).
• Experiencia investigadora previa e os seus resultados (20 %). Neste punto valoraranse publicacións, comunicacións e outras contribucións científicas a congresos e a súa adecuación ás liñas de investigación do Programa de Doutoramento. Os candidatos deberán presentar documentación xustificativa.
• Experiencia profesional (20 %). Neste punto valorarase a experiencia profesional relacionada coas liñas de investigación do Programa de Doutoramento. Os/as candidatos/as deberán presentar documentación xustificativa (certificado de vida laboral, copia de contratos, bolsas, etc.).
• Outros aspectos acreditados no currículum vitae do candidato (20 %). Neste punto valoraranse estadías de investigación, cursos realizados e cursos impartidos relacionados coas liñas de investigación do programa e coñecemento de linguas estranxeiras diferentes do inglés, de nivel b1 ou superior. Os candidatos deberán presentar documentación xustificativa.
Aplicaranse os mesmos criterios para admitir a todos/as os/as estudantes independentemente de que a súa dedicación sexa a tempo completo ou parcial.
O programa de doutoramento poderá extinguirse por algunha das seguintes causas:
• Que non supere o proceso de renovación da acreditación establecido no artigo 10 do RD 99/2011.
• Que non acredite o cumprimento dos requisitos establecidos pola normativa estatal ou autonómica vixente.
• Que se formule unha proposta de extinción do programa ao abeiro dos procesos de revisión e mellora do título de acordo co procedemento aprobado pola universidade.
• Que concorra calquera situación excepcional que impida o correcto desenvolvemento do programa de doutoramento.
A extinción producirá os seguintes efectos:
• Comportará a perda do seu carácter oficial e a baixa no RUCT.
• Non se poderá matricular novo alumnado no programa de doutoramento.
• En calquera caso todo o alumnado afectado deberá ser informado da extinción e das consecuencias desta no relativo ao desenvolvemento dos seus estudos.
A Universidade adoptará as medidas necesarias para garantir os dereitos académicos do alumnado que estea cursando os ditos estudos nos termos establecidos na resolución de extinción do plan de estudo, e aprobará o procedemento de extinción dos programas de doutoramento no seo da universidade.
Cursos de formación avanzada
- E1021A01
Cursos de formación
- E1021A02
Estancias en centros de investigación
- E1021A03
Asistencia a congresos científicos
- E1021A04
Defensa do proxecto de tese
- E1021A05
Non hai datos dispoñibles para o curso académico seleccionado.
A CAPD do programa de doutoramento avaliará de forma individualizada aos/as candidatos/as. A Aqueles con perfís que non se axusten aos indicados para o acceso directo ao programa de doutoramento proporáselles uns complementos de formación específicos adecuados ao seu perfil. Os complementos de formación que deberán cursar estableceranse en función da formación previa do/a estudante e serán tales que lle permitan alcanzar as competencias necesarias para o bo desenvolvemento da súa tese doutoral dentro do programa de doutoramento.
Estes complementos de formación poderán ser de materias ou módulos de máster e grao e, deberanse superar no período inicial de desenvolvemento da teses, e para efectos de prezos públicos e de concesión de bolsas e axudas ao estudo, a consideración de formación de nivel de doutoramento.
Os complementos de formación serán materias ou módulos de máster e grao, deberanse superar no operado inicial de desenvolvemento da teses, nun prazo máximo dun curso académico, e para efectos de prezos públicos e de concesión de bolsas e axudas ó estudo terán a consideración de formación de nivel de doutoramento.
As competencias adquiriranse cursando materias, ata un máximo de 15 créditos ECTS, do Grao de Bioloxía (https://www.usc.gal/es/estudios/grados/ciencias/grado-biologia-2a-edici…) e dos másteres interuniversitarios de biodiversidade terrestre; Caracterización, Conservación e Xestión (https://www.usc.gal/es/estudios/masteres/ciencias/master-universitario-…) e Bioloxía Mariña (https://www.usc.gal/es/estudios/masteres/ciencias/master-universitario-…).
Profesores | Área |
---|---|
Pablo Ramil Rego |
Botánica |
Teresa Cornide Paz |
Botánica |
Joaquin Gimenez De Azcarate Cornide |
Botánica |
Maria Inmaculada Romero Bujan |
Botánica |
Emilio V. Carral Vilariño |
Ecoloxía |
Mª Jesús Aira Rodríguez |
Botánica |
Maria Teresa Rodriguez Lopez |
Zooloxía |
Ignacio Garcia Gonzalez |
Botánica |
Francisco Javier Amigo Vazquez |
Botánica |
Santiago Ortiz Nuñez |
Botánica |
Rosa Ana Vázquez Ruiz De Ocenda |
Botánica |
Francisco Javier Iglesias Piñeiro |
Zooloxía |
Ramon Alberto Diaz Varela |
Botánica |
Luis Miguel Serrano Perez |
Botánica |
Sergio Rodriguez Roiloa |
Ecoloxía |
María Jose Vidal Malde |
Escola de Doutoramento Internacional da USC (EDIUS) |
Andres Baselga Fraga |
Zooloxía |
Profesores | Área |
---|---|
Maria Celia Besteiro Rodriguez |
Zooloxía |
Pablo Ramil Rego |
Botánica |
Juan Angel Diaz Pazos |
Zooloxía |
Mª Del Carmen Lopez Rodriguez |
Botánica |
Ignacio Garcia Gonzalez |
Botánica |
Marcos Andres Gonzalez Gonzalez |
Zooloxía |
Fernando Cobo Gradin |
Zooloxía |
Rufino Vieira Lanero |
Zooloxía |
María Del Carmen Cobo Llovo |
Escola de Doutoramento Internacional da USC (EDIUS) |
Como consta nos datos históricos da Universidade de Santiago de Compostela, o programa “Biodiversidade e conservación do medio natural” mantivo durante anos un considerable número de alumnos, a maior parte dos cales culminaron os seus estudos coa presentación de traballos de investigación tutelados, de teses doutorais, e que actualmente ocupan postos na industria, a docencia e a investigación.
As actividades humanas están causando, en todo o planeta, a devastación de comunidades biolóxicas. As ameazas a a diversidade biolóxica non ten precedentes, e nunca na historia da vida tantas especies estiveran ameazadas de extinción nun período de tempo tan curto. As próximas décadas decidirán que fracción da diversidade do planeta sobrevivirá.
Os esforzos actuais céntranse en coñecer a diversidade, salvar especies, establecer novas áreas de conservación e protexer os parques naturais existentes. A formación de expertos en Biodiversidade e Conservación enténdese como un compromiso científico que quere cubrir unha necesidade para un territorio como Galicia de coñecedores e avaliadores do seu Medio Natural.
Como consta nos datos históricos da Universidade de Santiago de Compostela, o programa “Biodiversidade e conservación do medio natural” mantivo durante anos un considerable número de alumnos, a maior parte dos cales culminaron os seus estudos coa presentación de traballos de investigación tutelados, de teses doutorais, e que actualmente ocupan postos na industria, a docencia e a investigación.
As actividades humanas están causando, en todo o planeta, a devastación de comunidades biolóxicas. As ameazas a a diversidade biolóxica non ten precedentes, e nunca na historia da vida tantas especies estiveran ameazadas de extinción nun período de tempo tan curto. As próximas décadas decidirán que fracción da diversidade do planeta sobrevivirá. Os esforzos actuais céntranse en coñecer a diversidade, salvar especies, establecer novas áreas de conservación e protexer os parques naturais existentes.
A formación de expertos en Biodiversidade e Conservación enténdese como un compromiso científico que quere cubrir unha necesidade para un territorio como Galicia de coñecedores e avaliadores do seu Medio Natural.
- Comprensión sistemática dun ámbito de estudo e dominio das habilidades e métodos de investigación relacionados co dito ámbito.
- Capacidade de concibir, deseñar ou crear, pór en práctica e adoptar un proceso substancial de investigación ou creación.
- Capacidade para contribuír á ampliación das fronteiras do coñecemento a través dunha investigación orixinal.
- Capacidade de realizar unha análise crítica e de avaliación e síntese de ideas novas e complexas.
- Capacidade de comunicación coa comunidade académica e científica e coa sociedade en xeral acerca dos seus ámbitos de coñecemento nos modos e idiomas de uso habitual na súa comunidade científica internacional.
- Capacidade de fomentar, en contextos académicos e profesionais, o avance científico, tecnolóxico, social, artístico ou cultural dentro dunha sociedade superada no coñecemento.
- Capacidade de fomentar a Ciencia Aberta e a Ciencia Cidadá, conforme o artigo 12 da Lei orgánica 2/2023, do 22 de marzo, como modo de contribuír á consideración do coñecemento científico como un ben común, mediante a avaliación de actividades transversais levadas a cabo pola doutoramento ou o doutorando relacionadas con diferentes dimensións da ciencia aberta e a ciencia cidadá, así como a capacitación adquirida en sendas disciplinas en formato de microcredenciais ou similar.
- Comprensión sistemática dun campo de estudo e dominio das habilidades e métodos de investigación relacionados co devandito campo
- Capacidade de concibir, deseñar ou crear, pór en práctica e adoptar un proceso substancial de investigación ou creación
- Capacidade para contribuír á ampliación das fronteiras do coñecemento a través dunha investigación orixinal
- Capacidade de realizar unha análise crítica e de avaliación e síntese de ideas novas e complexas
- Capacidade de comunicación coa comunidade académica e científica e coa sociedade en xeral acerca dos seus ámbitos de coñecemento nos modos e idiomas de uso habitual na súa comunidade científica internacional
- Capacidade de fomentar, en contextos académicos e profesionais, o avance científico, tecnolóxico, social, artístico ou cultural dentro dunha sociedade baseada no coñecemento
Outras competencias
- Capacidade para realizar unha análise crítica e de avaliación de bioxeografía e biodiversidade de fauna e flora
- Capacidade para realizar unha análise crítica e de avaliación na conservación e xestión de espazos naturais protexidos
- Capacidade para realizar unha análise dos recursos mariños
- Adquisición de habilidades na análise e resolución de problemas complexos no ámbito da observación do medio mariño, terrestre e dulceacuícola
- Adquisición de habilidades na análise e resolución de problemas complexos no ámbito do uso sostible dos recursos naturais, relacionado co medio mariño, terrestre e dulceacuícola
- Adquisición de habilidades na análise e resolución de problemas complexos no ámbito da enxeñaría e progreso tecnolóxico aplicados ao medio natural referido á manipulación xenética, produción de sementes e transformación de produtos pesqueiros
- Capacidade para realizar unha análise crítica e de avaliación de bioxeografía e biodiversidade de fauna e flora.
- Capacidade para realizar unha análise crítica e de avaliación na conservación e xestión de espazos naturais protexidos.
- Capacidade para realizar unha análise dos recursos mariños.
- Adquisición de habilidades na análise e resolución de problemas complexos no ámbito da observación do medio mariño, terrestre e dulceacuícola.
- Adquisición de habilidades na análise e resolución de problemas complexos no ámbito do uso sustentable dos recursos.
O perfil de egreso que pretende o Programa de Doutoramento de Biodiversidade e Conservación do Medio Natural para os seus estudantes é un no cal, ademais da adquisición das competencias implicadas no desenvolvemento dunha teses doutoral, permita obter outras de carácter transversal relacionadas co traballo en equipo e en rede, a internacionalización e a consecución dunha produción científica de calidade.
As capacidades xerais do perfil de egreso son as seguintes: 1) Capacidade para concibir, deseñar ou crear, pór en práctica e adoptar un proceso substancial de investigación ou creación; 2) Capacidade para contribuír á ampliación das fronteiras do coñecemento a través dunha investigación orixinal; 3) Capacidade de realizar unha análise crítica e de avaliación e síntese de ideas novas e complexas; 4) Capacidade de comunicación coa comunidade académica e científica e coa sociedade en xeral acerca dos seus ámbitos de coñecemento nos xeitos e idiomas de uso habitual na súa comunidade científica internacional; 5) Capacidade de fomentar, en contextos académicos e profesionais, o avance científico dentro dunha sociedade excepción excepción.
As capacidades específicas do perfil de egreso dependerán da liña de investigación a que se adscribise a teses doutoral, e poderanse referir a unha ou varias das seguintes: 1) Capacidade para realizar unha análise crítica e de avaliación de bioxeografía e biodiversidade de fauna e flora; 2) Capacidade para realizar unha análise crítica e de avaliación na conservación e xestión de espazos naturais protexidos e especies ameazadas; 3) Capacidade para realizar unha análise dos recursos mariños.
Para dar cobertura a tódolos requirimentos da actividade investigadora, ademais dos recursos propios dos centros nos que desenvolven a súa actividade os doutorandos, a USC conta con unidades de carácter centralizado que prestan os seus servicios a departamentos e grupos de investigación entre os que cabe sinalar:
A Biblioteca Universitaria que é unha unidade funcional concibida como un centro de recursos bibliográficos para a docencia, a investigación, o estudo e a aprendizaxe, ofrece servizos como os seguintes:
• Bases de datos reunidas
• Revistas electrónicas
• Sumarios electrónicos
• Servizo de préstamo interbibliotecario
Na súa condición de arquivo histórico, o Arquivo Universitario constitúe unha unidade funcional de apoio á investigación e á docencia. Está constituído por fondos documentais propios ou en depósito.
A Rede de Infraestruturas de Apoio á Investigación e Desenvolvemento Tecnolóxico (RIAIDT) é a estrutura organizativa que integra as infraestruturas instrumentais de uso común que prestan servizos de apoio á investigación da USC. O obxectivo da RIAIDT é darlle unha maior unidade e operatividade aos recursos de apoio á investigación cos que conta a USC.
O Área de Tecnoloxías da Información e a Comunicación (ATIC) da USC ten a misión de deseñar, planificar, xestionar, administrar e asegurar as infraestruturas e servizos basados en tecnoloxías da información e comunicación (TIC) prestados á comunidade universitaria nos ámbitos da docencia, a investigación e a xestión administrativa.
O respecto á diversidade e o desenvolvemento de políticas activas de incorporación e integración de estudantes con necesidades especiais son dous principios e liñas de actuación recollidos na Memoria de Responsabilidade Social da USC. Para tal efecto, o Servizo de Participación e Integración Universitaria se encarga da coordinación, en colaboración cos distintos centros e entidades, e posta en marcha das actuacións necesarias para favorecer a igualdade entre todos os membros da comunidade universitaria.
Outros recursos:
Centro de tecnoloxías para o Aprendizaxe (CeTA)
Área de xestión de infraestruturas
Servizo de medios audiovisuais
Servizo de prevención de riscos
Unha descrición máis detallada dos recursos materiais está dispoñible no número 7 da Memoria do título.
Non hai datos dispoñibles para o curso académico seleccionado.
Coordinador/a
Jesus Dominguez Conde
Secretario/a
Maria Inmaculada Romero Bujan
Vogais
Francisco Javier Amigo Vazquez
Fernando Cobo Gradin
Ignacio Garcia Gonzalez
Francisco Javier Iglesias Piñeiro
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
---|---|---|---|---|---|---|
ID-01 Prazas Ofertadas Número de prazas ofertadas para cada curso académico. Achega información sobre a evolución da oferta de prazas asociada a ese programa Info da escala: Número enteiro |
11,0 |
5,0 |
5,0 |
7,0 |
9,0 |
9,0 |
ID-02 Demand Percentage ratio of applications submitted on the offer of places Info da escala: Percentage with two decimal places |
127,27 |
140,0 |
160,0 |
100,0 |
166,67 |
88,89 |
ID-03 Matrícula de novo ingreso Número de estudantes matriculados/as de novo ingreso. Info da escala: Número enteiro |
8,0 |
3,0 |
4,0 |
5,0 |
8,0 |
4,0 |
ID-06 Matrícula total de estudantes Número total de alumnos matriculados en réxime de matrícula ordinaria Info da escala: Número enteiro |
34,0 |
30,0 |
26,0 |
26,0 |
26,0 |
25,0 |
ID-07 Porcentaxe de estudantes de novo ingreso procedentes de estudos de máster. Relación porcentual entre o número de estudantes de novo ingreso procedentes de estudos de máster e o número de estudantes matriculados/as de novo ingreso unha vez descontado o número de estudantes de novo ingreso por adaptación. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
50,0 |
66,67 |
75,0 |
100,0 |
37,5 |
50,0 |
ID-08 Porcentaxe de estudantes procedentes de outras universidades Relación porcentual entre o número de estudantes de novo ingreso con mestrados de acceso doutras universidades e o número de estudantes matriculados/as de novo ingreso unha vez descontado o número de estudantes de novo ingreso por adaptación Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
25,0 |
0,0 |
0,0 |
20,0 |
12,5 |
50,0 |
ID-09 Porcentaxe de estudantes de novo ingreso doutras universidades nacionais, fóra do SUG Relación porcentual entre o número de estudantes de novo ingreso doutras universidades nacionais, fóra do SUG e o número total de estudantes matriculados Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
25,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
12,5 |
25,0 |
ID-10 Porcentaxe de estudantes de novo ingreso doutras universidade do SUG Relación porcentual entre o número de estudantes de novo ingreso doutras universidades do SUG e o número de estudantes matriculados/as de novo ingreso. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
20,0 |
0,0 |
25,0 |
ID-11 Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre o total de matriculados Relación porcentual do número de estudantes estranxeiros (de fora de España) sobre o total de matriculados. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
17,65 |
13,33 |
15,38 |
15,38 |
30,77 |
28,00 |
ID-12 Porcentaxe de estudantes estranxeiros do EEES Relación porcentual do número de estudantes estranxeiros do EEES sobre o número total de matriculados. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
2,94 |
3,33 |
0,0 |
0,0 |
3,85 |
0,0 |
ID-22 Porcentaxe de estudantes segundo perfil de ingreso Porcentaxe de estudantes segundo perfil de ingreso Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
---|---|---|---|---|---|---|
ID-13 Porcentaxe de estudantes de novo ingreso que requiren complementos formativos Relación porcentual do número de estudantes de novo ingreso que precisan complementos formativos sobre o número de estudantes matriculados/as de novo ingreso, unha vez descontado o número de estudantes de novo ingreso por adaptación. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
ID-14 Porcentaxe de estudantes a tempo completo Relación porcentual do número de estudantes a tempo completo sobre o número total de matriculados. Nota: Considéranse alumnos a tempo completo aqueles que teñan a mesma dedicación durante todo o curso académico. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
82,35 |
73,33 |
73,08 |
65,38 |
69,23 |
68,0 |
ID-15 Porcentaxe de estudantes a tempo parcial Relación porcentual entre o número de alumnos a tempo parcial e o total de alumnos matriculados. Nota: Considéranse estudantes a tempo parcial aqueles que teñan a mesma dedicación ao longo do curso académico. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
5,88 |
10,0 |
7,69 |
7,69 |
11,54 |
8,0 |
ID-16 Porcentaxe de estudantes con dedicación mixta Relación porcentual do número de estudantes con dedicación mixta sobre o número total de matriculados. Nota: Considéranse alumnos con dedicación mixta aqueles que alternan entre dedicación a tempo completo e parcial durante o mesmo curso académico. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
11,76 |
16,67 |
19,23 |
26,92 |
19,23 |
24,0 |
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
---|---|---|---|---|---|---|
ID-17 Porcentaxe de estudantes que realizan estadías de investigación (saíntes) autorizadas pola CAPD Relación porcentual do número de estudantes que realizan estadías de investigación sobre o número de estudantes matriculados a tempo completo Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
0,0 |
4,55 |
0,0 |
5,88 |
22,22 |
0,0 |
ID-19 Porcentaxe de estudantes que participan en programas de mobilidade (entrantes) Relación porcentual do número de estudantes que participan en programas de mobilidade (entrantes) sobre o número de estudantes matriculados a tempo completo Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
ID-21 Porcentaxe de estudantes con bolsa ou contrato predoutoral (FPI, FPU, Xunta,...) Relación porcentual do número de estudantes con bolsa ou contrato predoutoral (FPI, FPU, Xunta,...) sobre o número de estudantes matriculados a tempo completo. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
0,0 |
13,64 |
21,05 |
23,53 |
27,78 |
29,41 |
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
---|---|---|---|---|---|---|
ID-24 Ratio de teses defendidas en réxime de codirección Relación porcentual do número de teses defendidas en réxime de codirección sobre o número total de teses defendidas. Info da escala: Número racional con dous decimais |
1,0 |
0,8 |
0,0 |
1,0 |
0,0 |
0,5 |
ID-25 Número total de sexenios Número total de sexenios. Info da escala: Número enteiro |
59,0 |
61,0 |
63,0 |
52,0 |
47,0 |
50,0 |
ID-26 Número medio de sexenios por PDI Número medio de sexenios por PDI. Info da escala: Número racional con dous decimais |
2,1071 |
2,3462 |
2,52 |
2,3636 |
2,2381 |
2,381 |
ID-27 Porcentaxe de PDI con sexenios Relación porcentual do número de PDI con sexenios sobre o número de PDI con opción a sexenios. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
78,57 |
84,62 |
80,0 |
81,82 |
80,95 |
80,95 |
ID-28 Porcentaxe de PDI con sexenios vivos. Relación porcentual do número de PDI con sexenios vivos sobre o número de PDI con opción a sexenios. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
42,86 |
46,15 |
52,0 |
59,09 |
57,14 |
47,62 |
ID-29 Porcentaxe de profesorado estranxeiro sobre o profesorado total do programa Relación porcentual do número de directores de tese estranxeiros sobre o número total de directores de tese Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
5,13 |
5,13 |
4,65 |
4,55 |
7,14 |
4,17 |
ID-30 Porcentaxe de expertos internacionais nos tribunais de tese Relación porcentual do número de membros estranxeiros dos tribunais sobre o número total de membros dos tribunais Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
6,67 |
6,67 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
17,02 |
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
---|---|---|---|---|---|---|
ID-31 Número de teses defendidas Número de teses defendidas Info da escala: Número enteiro |
5,0 |
5,0 |
3,0 |
4,0 |
3,0 |
2,0 |
ID-32 Porcentaxe de teses realizadas a tempo completo Relación porcentual do número de teses realizadas a tempo completo sobre o número total de teses defendidas. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
33,33 |
100,0 |
ID-33 Porcentaxe de teses realizadas a tempo parcial Relación porcentual do número de teses a tempo parcial sobre o total de teses defendidas. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
66,67 |
0,0 |
ID-34 Porcentaxe de teses realizadas con dedicación mixta Relación porcentual do número de teses realizadas con dedicación mixta sobre o número total de teses defendidas Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
ID-35 Número de teses presentadas en galego Número de teses presentadas en galego Info da escala: Número enteiro |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
1,0 |
0,0 |
ID-36 Número de teses presentadas en castelán Número de teses presentadas en castelán Info da escala: Número enteiro |
4,0 |
4,0 |
3,0 |
4,0 |
1,0 |
2,0 |
ID-37 Número de teses presentadas noutro idioma Número de teses presentadas noutro idioma Info da escala: Número enteiro |
1,0 |
1,0 |
0,0 |
0,0 |
1,0 |
0,0 |
ID-38 Duración media dos estudos a tempo completo Duración media (en anos) dos estudos a tempo completo Info da escala: Número enteiro |
2,5699 |
3,9452 |
4,274 |
4,1911 |
- |
4,9315 |
ID-39 Duración media dos estudos a tempo parcial Duración media (en anos) dos estudos a tempo parcial. Info da escala: Número enteiro |
2,9726 |
- |
- |
- |
5,0055 |
5,5068 |
ID-40 Porcentaxe de doutorandos que defenden a súa tese sen pedir prórroga Relación porcentual do número de estudantes que defenden a tese sen prórroga sobre o número total de teses defendidas. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
100,0 |
40,0 |
33,33 |
25,0 |
0,0 |
0,0 |
ID-43 Porcentaxe de teses coa cualificación de "cum laude" Relación porcentual do número de teses que acadan a cualificación "cum laude" sobre o total de teses defendidas Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
80,0 |
80,0 |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
50,0 |
ID-44 Porcentaxe de teses con mención internacional Relación porcentual do número de teses con mención internacional sobre o número total de teses defendidas Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
0,0 |
20,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
ID-45 Porcentaxe de abandono do programa Relación porcentual do número de estudantes que non se matricularon nin defenderon a tese no curso académico sobre o número total de estudantes matriculados no curso anteriror, unha vez descontados o número de alumnos que defenderon a tese no curso académico e os alumnos que teñen concedida unha baixa temporal Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
0,0 |
24,14 |
3,7 |
63,64 |
26,32 |
9,52 |
O perfil de ingreso establece os coñecementos, habilidades e capacidades que debe posuír o estudantado que desexa acceder a este programa e, como consecuencia, as titulacións de acceso ao programa máis idóneas e que determinan a admisión e, se é o caso, a necesidade a ou non de realizar complementos formativos por parte dos doutorandos/as.
A formación académica dos estudantes estará vinculada á Rama de coñecemento de Ciencias e, dentro desta, a algún dos seguintes ámbitos de coñecemento (anexo I, RD 822/2021): 1) Bioloxía e xenética, 2) Ciencias ambientais e ecoloxía.
De forma xeral, os estudos de máster que permitirán o ingreso a este Programa de doutoramento sen complementos de formación serán os orientados ao estudo da biodiversidade e os ecosistemas, a Bioloxía mariña, o ambiente e os recursos naturais, a acuicultura, a biotecnoloxía, a xenética e, en xeral, másteres de contido similar impartidos en universidades españolas. Tamén terán acceso ao Programa sen complementos os estudantes co título de DEA obtido a través dunha licenciatura en Bioloxía por unha universidade española.
Acceso
Os requisitos xerais de acceso e admisión son os recollidos no Real decreto 99/2011, do 28 de xaneiro polo que se regulan as ensinanzas oficiais de doutoramento, e na súa modificación polo Real decreto 576/2023, do 4 de xullo. Estes son:
1. Con carácter xeral, para o acceso a un programa oficial de doutoramento será necesario estar en posesión dos títulos oficiais españois de grao, ou equivalente, e de máster universitario ou equivalente, sempre que se superasen, polo menos, 300 créditos ECTS no conxunto destas dúas ensinanzas.
2. Así mesmo, poderá acceder quen se encontre nalgún dos seguintes supostos:
a. Estar en posesión de títulos universitarios oficiais ou títulos españois equivalentes sempre que se superasen, polo menos, 300 créditos ECTS no conxunto destas ensinanzas e acreditar un nivel 3 do marco español de cualificacións para a educación superior.
b. Estar en posesión dun título obtido conforme sistemas educativos estranxeiros pertencentes ao Espazo Europeo de Educación Superior (EEES), sen necesidade da súa homologación, que acredite un nivel 7 do marco europeo de cualificacións sempre que o dito título faculte para o acceso a estudos de doutoramento no país de expedición deste. Esta admisión non implicará, en ningún caso, a homologación do título previo de que estea en posesión o interesado nin o seu recoñecemento para outros efectos que o do acceso a ensinanzas de doutoramento.
c. Estar en posesión dun título obtido conforme sistemas educativos estranxeiros alleos ao EEES, sen necesidade da súa homologación, logo de comprobación pola universidade de que este acredita un nivel de formación equivalente á do título oficial español de Máster universitario e que faculta no país de expedición do título para o acceso a estudos de doutoramento. Esta admisión non implicará, en ningún caso, a homologación do título previo de que estea en posesión o interesado nin o seu recoñecemento para outros efectos que o do acceso a ensinanzas de doutoramento.
d. Estar en posesión doutro título de doutora ou doutor.
e. Igualmente poderán accede-los titulados universitarios que, logo de obtención de praza en formación na correspondente proba de acceso a prazas de formación sanitaria especializada, superasen con avaliación positiva polo menos dous anos de formación dun programa para a obtención do título oficial dalgunha das especialidades en Ciencias da Saúde.
É requisito obrigatorio para a admisión no programa de doutoramento a presentación dun informe por parte do/a estudante consistente nunha carta de referencia dun(a) profesor(a) do programa que i) avale a potencial viabilidade da futura teses no marco dunha liña de investigación do programa á que se vincule, e que ii) puidese exercer como director/a en caso de cumprir os requisitos necesarios para iso.
Ademais, dadas as características e o nivel científico do programa de doutoramento, o/a estudante debe ter acreditado un nivel mínimo de coñecementos de inglés equivalente ao nivel B2, non só por ser a lingua común de comunicación científica a nivel internacional na actualidade senón porque parte dos cursos, tanto de formación específica como transversal, así como diversas actividades do programa poden realizarse neste idioma. O nivel de idioma acreditarase coa correspondente certificación oficial das incluídas na listaxe de acreditacións recoñecidas polo Centro de Linguas Modernas (CLM) da USC para os distintos niveis do Marco Común Europeo: https:// www.usc.gal/es/servizos/clm/acreditacion/index.html.
A selección de estudantes para a súa admisión no programa realizarase en función dos seguintes criterios:
• Expediente académico (40 %), determinado polas cualificacións obtidas no máster (ou DEA ou suficiencia investigadora).
• Experiencia investigadora previa e os seus resultados (20 %). Neste punto valoraranse publicacións, comunicacións e outras contribucións científicas a congresos e a súa adecuación ás liñas de investigación do Programa de Doutoramento. Os candidatos deberán presentar documentación xustificativa.
• Experiencia profesional (20 %). Neste punto valorarase a experiencia profesional relacionada coas liñas de investigación do Programa de Doutoramento. Os/as candidatos/as deberán presentar documentación xustificativa (certificado de vida laboral, copia de contratos, bolsas, etc.).
• Outros aspectos acreditados no currículum vitae do candidato (20 %). Neste punto valoraranse estadías de investigación, cursos realizados e cursos impartidos relacionados coas liñas de investigación do programa e coñecemento de linguas estranxeiras diferentes do inglés, de nivel b1 ou superior. Os candidatos deberán presentar documentación xustificativa.
Aplicaranse os mesmos criterios para admitir a todos/as os/as estudantes independentemente de que a súa dedicación sexa a tempo completo ou parcial.
O programa de doutoramento poderá extinguirse por algunha das seguintes causas:
• Que non supere o proceso de renovación da acreditación establecido no artigo 10 do RD 99/2011.
• Que non acredite o cumprimento dos requisitos establecidos pola normativa estatal ou autonómica vixente.
• Que se formule unha proposta de extinción do programa ao abeiro dos procesos de revisión e mellora do título de acordo co procedemento aprobado pola universidade.
• Que concorra calquera situación excepcional que impida o correcto desenvolvemento do programa de doutoramento.
A extinción producirá os seguintes efectos:
• Comportará a perda do seu carácter oficial e a baixa no RUCT.
• Non se poderá matricular novo alumnado no programa de doutoramento.
• En calquera caso todo o alumnado afectado deberá ser informado da extinción e das consecuencias desta no relativo ao desenvolvemento dos seus estudos.
A Universidade adoptará as medidas necesarias para garantir os dereitos académicos do alumnado que estea cursando os ditos estudos nos termos establecidos na resolución de extinción do plan de estudo, e aprobará o procedemento de extinción dos programas de doutoramento no seo da universidade.
Cursos de formación avanzada
- E1021A01
Cursos de formación
- E1021A02
Estancias en centros de investigación
- E1021A03
Asistencia a congresos científicos
- E1021A04
Defensa do proxecto de tese
- E1021A05
Non hai datos dispoñibles para o curso académico seleccionado.
A CAPD do programa de doutoramento avaliará de forma individualizada aos/as candidatos/as. A Aqueles con perfís que non se axusten aos indicados para o acceso directo ao programa de doutoramento proporáselles uns complementos de formación específicos adecuados ao seu perfil. Os complementos de formación que deberán cursar estableceranse en función da formación previa do/a estudante e serán tales que lle permitan alcanzar as competencias necesarias para o bo desenvolvemento da súa tese doutoral dentro do programa de doutoramento.
Estes complementos de formación poderán ser de materias ou módulos de máster e grao e, deberanse superar no período inicial de desenvolvemento da teses, e para efectos de prezos públicos e de concesión de bolsas e axudas ao estudo, a consideración de formación de nivel de doutoramento.
Os complementos de formación serán materias ou módulos de máster e grao, deberanse superar no operado inicial de desenvolvemento da teses, nun prazo máximo dun curso académico, e para efectos de prezos públicos e de concesión de bolsas e axudas ó estudo terán a consideración de formación de nivel de doutoramento.
As competencias adquiriranse cursando materias, ata un máximo de 15 créditos ECTS, do Grao de Bioloxía (https://www.usc.gal/es/estudios/grados/ciencias/grado-biologia-2a-edici…) e dos másteres interuniversitarios de biodiversidade terrestre; Caracterización, Conservación e Xestión (https://www.usc.gal/es/estudios/masteres/ciencias/master-universitario-…) e Bioloxía Mariña (https://www.usc.gal/es/estudios/masteres/ciencias/master-universitario-…).
Profesores | Área |
---|---|
Pablo Ramil Rego |
Botánica |
Teresa Cornide Paz |
Botánica |
Joaquin Gimenez De Azcarate Cornide |
Botánica |
Maria Inmaculada Romero Bujan |
Botánica |
Emilio V. Carral Vilariño |
Ecoloxía |
Mª Jesús Aira Rodríguez |
Botánica |
Maria Teresa Rodriguez Lopez |
Zooloxía |
Ignacio Garcia Gonzalez |
Botánica |
Francisco Javier Amigo Vazquez |
Botánica |
Santiago Ortiz Nuñez |
Botánica |
Rosa Ana Vázquez Ruiz De Ocenda |
Botánica |
Francisco Javier Iglesias Piñeiro |
Zooloxía |
Ramon Alberto Diaz Varela |
Botánica |
Luis Miguel Serrano Perez |
Botánica |
Sergio Rodriguez Roiloa |
Ecoloxía |
María Jose Vidal Malde |
Escola de Doutoramento Internacional da USC (EDIUS) |
Andres Baselga Fraga |
Zooloxía |
Profesores | Área |
---|---|
Maria Celia Besteiro Rodriguez |
Zooloxía |
Pablo Ramil Rego |
Botánica |
Juan Angel Diaz Pazos |
Zooloxía |
Mª Del Carmen Lopez Rodriguez |
Botánica |
Ignacio Garcia Gonzalez |
Botánica |
Marcos Andres Gonzalez Gonzalez |
Zooloxía |
Fernando Cobo Gradin |
Zooloxía |
Rufino Vieira Lanero |
Zooloxía |
María Del Carmen Cobo Llovo |
Escola de Doutoramento Internacional da USC (EDIUS) |
Como consta nos datos históricos da Universidade de Santiago de Compostela, o programa “Biodiversidade e conservación do medio natural” mantivo durante anos un considerable número de alumnos, a maior parte dos cales culminaron os seus estudos coa presentación de traballos de investigación tutelados, de teses doutorais, e que actualmente ocupan postos na industria, a docencia e a investigación.
As actividades humanas están causando, en todo o planeta, a devastación de comunidades biolóxicas. As ameazas a a diversidade biolóxica non ten precedentes, e nunca na historia da vida tantas especies estiveran ameazadas de extinción nun período de tempo tan curto. As próximas décadas decidirán que fracción da diversidade do planeta sobrevivirá.
Os esforzos actuais céntranse en coñecer a diversidade, salvar especies, establecer novas áreas de conservación e protexer os parques naturais existentes. A formación de expertos en Biodiversidade e Conservación enténdese como un compromiso científico que quere cubrir unha necesidade para un territorio como Galicia de coñecedores e avaliadores do seu Medio Natural.
Como consta nos datos históricos da Universidade de Santiago de Compostela, o programa “Biodiversidade e conservación do medio natural” mantivo durante anos un considerable número de alumnos, a maior parte dos cales culminaron os seus estudos coa presentación de traballos de investigación tutelados, de teses doutorais, e que actualmente ocupan postos na industria, a docencia e a investigación.
As actividades humanas están causando, en todo o planeta, a devastación de comunidades biolóxicas. As ameazas a a diversidade biolóxica non ten precedentes, e nunca na historia da vida tantas especies estiveran ameazadas de extinción nun período de tempo tan curto. As próximas décadas decidirán que fracción da diversidade do planeta sobrevivirá. Os esforzos actuais céntranse en coñecer a diversidade, salvar especies, establecer novas áreas de conservación e protexer os parques naturais existentes.
A formación de expertos en Biodiversidade e Conservación enténdese como un compromiso científico que quere cubrir unha necesidade para un territorio como Galicia de coñecedores e avaliadores do seu Medio Natural.
- Comprensión sistemática dun ámbito de estudo e dominio das habilidades e métodos de investigación relacionados co dito ámbito.
- Capacidade de concibir, deseñar ou crear, pór en práctica e adoptar un proceso substancial de investigación ou creación.
- Capacidade para contribuír á ampliación das fronteiras do coñecemento a través dunha investigación orixinal.
- Capacidade de realizar unha análise crítica e de avaliación e síntese de ideas novas e complexas.
- Capacidade de comunicación coa comunidade académica e científica e coa sociedade en xeral acerca dos seus ámbitos de coñecemento nos modos e idiomas de uso habitual na súa comunidade científica internacional.
- Capacidade de fomentar, en contextos académicos e profesionais, o avance científico, tecnolóxico, social, artístico ou cultural dentro dunha sociedade superada no coñecemento.
- Capacidade de fomentar a Ciencia Aberta e a Ciencia Cidadá, conforme o artigo 12 da Lei orgánica 2/2023, do 22 de marzo, como modo de contribuír á consideración do coñecemento científico como un ben común, mediante a avaliación de actividades transversais levadas a cabo pola doutoramento ou o doutorando relacionadas con diferentes dimensións da ciencia aberta e a ciencia cidadá, así como a capacitación adquirida en sendas disciplinas en formato de microcredenciais ou similar.
- Comprensión sistemática dun campo de estudo e dominio das habilidades e métodos de investigación relacionados co devandito campo
- Capacidade de concibir, deseñar ou crear, pór en práctica e adoptar un proceso substancial de investigación ou creación
- Capacidade para contribuír á ampliación das fronteiras do coñecemento a través dunha investigación orixinal
- Capacidade de realizar unha análise crítica e de avaliación e síntese de ideas novas e complexas
- Capacidade de comunicación coa comunidade académica e científica e coa sociedade en xeral acerca dos seus ámbitos de coñecemento nos modos e idiomas de uso habitual na súa comunidade científica internacional
- Capacidade de fomentar, en contextos académicos e profesionais, o avance científico, tecnolóxico, social, artístico ou cultural dentro dunha sociedade baseada no coñecemento
Outras competencias
- Capacidade para realizar unha análise crítica e de avaliación de bioxeografía e biodiversidade de fauna e flora
- Capacidade para realizar unha análise crítica e de avaliación na conservación e xestión de espazos naturais protexidos
- Capacidade para realizar unha análise dos recursos mariños
- Adquisición de habilidades na análise e resolución de problemas complexos no ámbito da observación do medio mariño, terrestre e dulceacuícola
- Adquisición de habilidades na análise e resolución de problemas complexos no ámbito do uso sostible dos recursos naturais, relacionado co medio mariño, terrestre e dulceacuícola
- Adquisición de habilidades na análise e resolución de problemas complexos no ámbito da enxeñaría e progreso tecnolóxico aplicados ao medio natural referido á manipulación xenética, produción de sementes e transformación de produtos pesqueiros
- Capacidade para realizar unha análise crítica e de avaliación de bioxeografía e biodiversidade de fauna e flora.
- Capacidade para realizar unha análise crítica e de avaliación na conservación e xestión de espazos naturais protexidos.
- Capacidade para realizar unha análise dos recursos mariños.
- Adquisición de habilidades na análise e resolución de problemas complexos no ámbito da observación do medio mariño, terrestre e dulceacuícola.
- Adquisición de habilidades na análise e resolución de problemas complexos no ámbito do uso sustentable dos recursos.
O perfil de egreso que pretende o Programa de Doutoramento de Biodiversidade e Conservación do Medio Natural para os seus estudantes é un no cal, ademais da adquisición das competencias implicadas no desenvolvemento dunha teses doutoral, permita obter outras de carácter transversal relacionadas co traballo en equipo e en rede, a internacionalización e a consecución dunha produción científica de calidade.
As capacidades xerais do perfil de egreso son as seguintes: 1) Capacidade para concibir, deseñar ou crear, pór en práctica e adoptar un proceso substancial de investigación ou creación; 2) Capacidade para contribuír á ampliación das fronteiras do coñecemento a través dunha investigación orixinal; 3) Capacidade de realizar unha análise crítica e de avaliación e síntese de ideas novas e complexas; 4) Capacidade de comunicación coa comunidade académica e científica e coa sociedade en xeral acerca dos seus ámbitos de coñecemento nos xeitos e idiomas de uso habitual na súa comunidade científica internacional; 5) Capacidade de fomentar, en contextos académicos e profesionais, o avance científico dentro dunha sociedade excepción excepción.
As capacidades específicas do perfil de egreso dependerán da liña de investigación a que se adscribise a teses doutoral, e poderanse referir a unha ou varias das seguintes: 1) Capacidade para realizar unha análise crítica e de avaliación de bioxeografía e biodiversidade de fauna e flora; 2) Capacidade para realizar unha análise crítica e de avaliación na conservación e xestión de espazos naturais protexidos e especies ameazadas; 3) Capacidade para realizar unha análise dos recursos mariños.
Para dar cobertura a tódolos requirimentos da actividade investigadora, ademais dos recursos propios dos centros nos que desenvolven a súa actividade os doutorandos, a USC conta con unidades de carácter centralizado que prestan os seus servicios a departamentos e grupos de investigación entre os que cabe sinalar:
A Biblioteca Universitaria que é unha unidade funcional concibida como un centro de recursos bibliográficos para a docencia, a investigación, o estudo e a aprendizaxe, ofrece servizos como os seguintes:
• Bases de datos reunidas
• Revistas electrónicas
• Sumarios electrónicos
• Servizo de préstamo interbibliotecario
Na súa condición de arquivo histórico, o Arquivo Universitario constitúe unha unidade funcional de apoio á investigación e á docencia. Está constituído por fondos documentais propios ou en depósito.
A Rede de Infraestruturas de Apoio á Investigación e Desenvolvemento Tecnolóxico (RIAIDT) é a estrutura organizativa que integra as infraestruturas instrumentais de uso común que prestan servizos de apoio á investigación da USC. O obxectivo da RIAIDT é darlle unha maior unidade e operatividade aos recursos de apoio á investigación cos que conta a USC.
O Área de Tecnoloxías da Información e a Comunicación (ATIC) da USC ten a misión de deseñar, planificar, xestionar, administrar e asegurar as infraestruturas e servizos basados en tecnoloxías da información e comunicación (TIC) prestados á comunidade universitaria nos ámbitos da docencia, a investigación e a xestión administrativa.
O respecto á diversidade e o desenvolvemento de políticas activas de incorporación e integración de estudantes con necesidades especiais son dous principios e liñas de actuación recollidos na Memoria de Responsabilidade Social da USC. Para tal efecto, o Servizo de Participación e Integración Universitaria se encarga da coordinación, en colaboración cos distintos centros e entidades, e posta en marcha das actuacións necesarias para favorecer a igualdade entre todos os membros da comunidade universitaria.
Outros recursos:
Centro de tecnoloxías para o Aprendizaxe (CeTA)
Área de xestión de infraestruturas
Servizo de medios audiovisuais
Servizo de prevención de riscos
Unha descrición máis detallada dos recursos materiais está dispoñible no número 7 da Memoria do título.
Non hai datos dispoñibles para o curso académico seleccionado.
Coordinador/a
Jesus Dominguez Conde
Secretario/a
Maria Inmaculada Romero Bujan
Vogais
Francisco Javier Amigo Vazquez
Fernando Cobo Gradin
Ignacio Garcia Gonzalez
Francisco Javier Iglesias Piñeiro
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
---|---|---|---|---|---|---|
ID-01 Prazas Ofertadas Número de prazas ofertadas para cada curso académico. Achega información sobre a evolución da oferta de prazas asociada a ese programa Info da escala: Número enteiro |
11,0 |
5,0 |
5,0 |
7,0 |
9,0 |
9,0 |
ID-02 Demand Percentage ratio of applications submitted on the offer of places Info da escala: Percentage with two decimal places |
127,27 |
140,0 |
160,0 |
100,0 |
166,67 |
88,89 |
ID-03 Matrícula de novo ingreso Número de estudantes matriculados/as de novo ingreso. Info da escala: Número enteiro |
8,0 |
3,0 |
4,0 |
5,0 |
8,0 |
4,0 |
ID-06 Matrícula total de estudantes Número total de alumnos matriculados en réxime de matrícula ordinaria Info da escala: Número enteiro |
34,0 |
30,0 |
26,0 |
26,0 |
26,0 |
25,0 |
ID-07 Porcentaxe de estudantes de novo ingreso procedentes de estudos de máster. Relación porcentual entre o número de estudantes de novo ingreso procedentes de estudos de máster e o número de estudantes matriculados/as de novo ingreso unha vez descontado o número de estudantes de novo ingreso por adaptación. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
50,0 |
66,67 |
75,0 |
100,0 |
37,5 |
50,0 |
ID-08 Porcentaxe de estudantes procedentes de outras universidades Relación porcentual entre o número de estudantes de novo ingreso con mestrados de acceso doutras universidades e o número de estudantes matriculados/as de novo ingreso unha vez descontado o número de estudantes de novo ingreso por adaptación Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
25,0 |
0,0 |
0,0 |
20,0 |
12,5 |
50,0 |
ID-09 Porcentaxe de estudantes de novo ingreso doutras universidades nacionais, fóra do SUG Relación porcentual entre o número de estudantes de novo ingreso doutras universidades nacionais, fóra do SUG e o número total de estudantes matriculados Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
25,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
12,5 |
25,0 |
ID-10 Porcentaxe de estudantes de novo ingreso doutras universidade do SUG Relación porcentual entre o número de estudantes de novo ingreso doutras universidades do SUG e o número de estudantes matriculados/as de novo ingreso. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
20,0 |
0,0 |
25,0 |
ID-11 Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre o total de matriculados Relación porcentual do número de estudantes estranxeiros (de fora de España) sobre o total de matriculados. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
17,65 |
13,33 |
15,38 |
15,38 |
30,77 |
28,00 |
ID-12 Porcentaxe de estudantes estranxeiros do EEES Relación porcentual do número de estudantes estranxeiros do EEES sobre o número total de matriculados. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
2,94 |
3,33 |
0,0 |
0,0 |
3,85 |
0,0 |
ID-22 Porcentaxe de estudantes segundo perfil de ingreso Porcentaxe de estudantes segundo perfil de ingreso Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
---|---|---|---|---|---|---|
ID-13 Porcentaxe de estudantes de novo ingreso que requiren complementos formativos Relación porcentual do número de estudantes de novo ingreso que precisan complementos formativos sobre o número de estudantes matriculados/as de novo ingreso, unha vez descontado o número de estudantes de novo ingreso por adaptación. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
ID-14 Porcentaxe de estudantes a tempo completo Relación porcentual do número de estudantes a tempo completo sobre o número total de matriculados. Nota: Considéranse alumnos a tempo completo aqueles que teñan a mesma dedicación durante todo o curso académico. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
82,35 |
73,33 |
73,08 |
65,38 |
69,23 |
68,0 |
ID-15 Porcentaxe de estudantes a tempo parcial Relación porcentual entre o número de alumnos a tempo parcial e o total de alumnos matriculados. Nota: Considéranse estudantes a tempo parcial aqueles que teñan a mesma dedicación ao longo do curso académico. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
5,88 |
10,0 |
7,69 |
7,69 |
11,54 |
8,0 |
ID-16 Porcentaxe de estudantes con dedicación mixta Relación porcentual do número de estudantes con dedicación mixta sobre o número total de matriculados. Nota: Considéranse alumnos con dedicación mixta aqueles que alternan entre dedicación a tempo completo e parcial durante o mesmo curso académico. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
11,76 |
16,67 |
19,23 |
26,92 |
19,23 |
24,0 |
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
---|---|---|---|---|---|---|
ID-17 Porcentaxe de estudantes que realizan estadías de investigación (saíntes) autorizadas pola CAPD Relación porcentual do número de estudantes que realizan estadías de investigación sobre o número de estudantes matriculados a tempo completo Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
0,0 |
4,55 |
0,0 |
5,88 |
22,22 |
0,0 |
ID-19 Porcentaxe de estudantes que participan en programas de mobilidade (entrantes) Relación porcentual do número de estudantes que participan en programas de mobilidade (entrantes) sobre o número de estudantes matriculados a tempo completo Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
ID-21 Porcentaxe de estudantes con bolsa ou contrato predoutoral (FPI, FPU, Xunta,...) Relación porcentual do número de estudantes con bolsa ou contrato predoutoral (FPI, FPU, Xunta,...) sobre o número de estudantes matriculados a tempo completo. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
0,0 |
13,64 |
21,05 |
23,53 |
27,78 |
29,41 |
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
---|---|---|---|---|---|---|
ID-24 Ratio de teses defendidas en réxime de codirección Relación porcentual do número de teses defendidas en réxime de codirección sobre o número total de teses defendidas. Info da escala: Número racional con dous decimais |
1,0 |
0,8 |
0,0 |
1,0 |
0,0 |
0,5 |
ID-25 Número total de sexenios Número total de sexenios. Info da escala: Número enteiro |
59,0 |
61,0 |
63,0 |
52,0 |
47,0 |
50,0 |
ID-26 Número medio de sexenios por PDI Número medio de sexenios por PDI. Info da escala: Número racional con dous decimais |
2,1071 |
2,3462 |
2,52 |
2,3636 |
2,2381 |
2,381 |
ID-27 Porcentaxe de PDI con sexenios Relación porcentual do número de PDI con sexenios sobre o número de PDI con opción a sexenios. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
78,57 |
84,62 |
80,0 |
81,82 |
80,95 |
80,95 |
ID-28 Porcentaxe de PDI con sexenios vivos. Relación porcentual do número de PDI con sexenios vivos sobre o número de PDI con opción a sexenios. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
42,86 |
46,15 |
52,0 |
59,09 |
57,14 |
47,62 |
ID-29 Porcentaxe de profesorado estranxeiro sobre o profesorado total do programa Relación porcentual do número de directores de tese estranxeiros sobre o número total de directores de tese Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
5,13 |
5,13 |
4,65 |
4,55 |
7,14 |
4,17 |
ID-30 Porcentaxe de expertos internacionais nos tribunais de tese Relación porcentual do número de membros estranxeiros dos tribunais sobre o número total de membros dos tribunais Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
6,67 |
6,67 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
17,02 |
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
---|---|---|---|---|---|---|
ID-31 Número de teses defendidas Número de teses defendidas Info da escala: Número enteiro |
5,0 |
5,0 |
3,0 |
4,0 |
3,0 |
2,0 |
ID-32 Porcentaxe de teses realizadas a tempo completo Relación porcentual do número de teses realizadas a tempo completo sobre o número total de teses defendidas. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
33,33 |
100,0 |
ID-33 Porcentaxe de teses realizadas a tempo parcial Relación porcentual do número de teses a tempo parcial sobre o total de teses defendidas. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
66,67 |
0,0 |
ID-34 Porcentaxe de teses realizadas con dedicación mixta Relación porcentual do número de teses realizadas con dedicación mixta sobre o número total de teses defendidas Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
ID-35 Número de teses presentadas en galego Número de teses presentadas en galego Info da escala: Número enteiro |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
1,0 |
0,0 |
ID-36 Número de teses presentadas en castelán Número de teses presentadas en castelán Info da escala: Número enteiro |
4,0 |
4,0 |
3,0 |
4,0 |
1,0 |
2,0 |
ID-37 Número de teses presentadas noutro idioma Número de teses presentadas noutro idioma Info da escala: Número enteiro |
1,0 |
1,0 |
0,0 |
0,0 |
1,0 |
0,0 |
ID-38 Duración media dos estudos a tempo completo Duración media (en anos) dos estudos a tempo completo Info da escala: Número enteiro |
2,5699 |
3,9452 |
4,274 |
4,1911 |
- |
4,9315 |
ID-39 Duración media dos estudos a tempo parcial Duración media (en anos) dos estudos a tempo parcial. Info da escala: Número enteiro |
2,9726 |
- |
- |
- |
5,0055 |
5,5068 |
ID-40 Porcentaxe de doutorandos que defenden a súa tese sen pedir prórroga Relación porcentual do número de estudantes que defenden a tese sen prórroga sobre o número total de teses defendidas. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
100,0 |
40,0 |
33,33 |
25,0 |
0,0 |
0,0 |
ID-43 Porcentaxe de teses coa cualificación de "cum laude" Relación porcentual do número de teses que acadan a cualificación "cum laude" sobre o total de teses defendidas Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
80,0 |
80,0 |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
50,0 |
ID-44 Porcentaxe de teses con mención internacional Relación porcentual do número de teses con mención internacional sobre o número total de teses defendidas Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
0,0 |
20,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
ID-45 Porcentaxe de abandono do programa Relación porcentual do número de estudantes que non se matricularon nin defenderon a tese no curso académico sobre o número total de estudantes matriculados no curso anteriror, unha vez descontados o número de alumnos que defenderon a tese no curso académico e os alumnos que teñen concedida unha baixa temporal Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
0,0 |
24,14 |
3,7 |
63,64 |
26,32 |
9,52 |