Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Física Aplicada
Áreas: Óptica
Centro Facultade de Física
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | (Si)
- Aprender os fundamentos da Óptica Integrada (OI) en materiais dieléctricos, semicondutores, metais e híbridos.
- Formalizar a propagación modal da luz en guías ópticas integradas e amosar o funcionamento dos elementos ópticos integrados básicos feitos con estas guías.
- Presentar os distintos métodos de caracterización óptica dos elementos ópticos integrados e os seus procesos de fabricación.
- Expoñer o fenómeno do acoplamento modal entre guías ópticas integradas, formalizalo e amosar a súa utilidade práctica.
- Amosar as aplicacións máis relevantes da óptica integrada desenvoltas con Dispositivos Ópticos Integrados (DOI) nos campos do procesado óptico, sensores ópticos e comunicacións ópticas.
1. Teoría modal de guías ópticas integradas. Orixe e concepto da óptica integrada; guías planas de salto de índice e de índice gradual; modos plasmónicos; guías integradas de canle; métodos de resolución modal.
2. Caracterización de guías ópticas integradas. Acoplamento prisma-guía; medida de índices efectivos; acoplamento rede de difracción-guía; medida de perdas.
3. Teoría do acoplamento modal. Ortogonalidade modal; acoplamento modal transversal; unións Y; teoría de modos acoplados.
4. Acoplamento modal codireccional e contradireccional. Acopladores direccionais; redes ópticas integradas como acoplador contradireccional; concepto de gap fotónico e guiado nanofotónico; convertedores TE-TM.
5. Dispositivos ópticos integrados. Fundamento e propiedades dos circuítos ópticos integrados (COI); procesos de fabricación; elementos ópticos integrados básicos; sensores; amplificadores.
1.-Hunsperger R.G.,"Integrated Optics: Theory and Technology", Springer-Verlag, 1991.
2.-Lifante, G., “Integrated Photonics: fundamentals”, John Wiley & Sons, 2003.
3.-Lee, D., "Electromagnetic Principles of Integrated Optics", J.Wiley and Sons, 1986.
4.-Nishihara, H., et.al., "Optical Integrated Circuits", McGraw-Hill, 1989.
5. Cabrera, J.M., Agulló, F., López, F.J., “Óptica Electromagnética”, vol. II, Addison-Wesley, 2000.
6.-Rodríguez, J., et.al., "Óptica Integrada: Primeros Pasos". Univ. de Oviedo, 1992.
7.-Tamir, T., Editor, "Integrated Optics", Springer-Verlag, 1979.
8.-http://paristech.institutoptique.fr/site.php?id=96
COMPETENCIAS
BÁSICAS E XERAIS
CG01 - Adquirir a capacidade de realizar traballos de investigación en equipo.
CG02 - Ter capacidade de análise e de síntese.
CG03 - Adquirir a capacidade para redactar textos, artigos ou informes científicos conforme aos estándares de publicación.
CG04 - Familiarizarse coas distintas modalidades usadas para a difusión de resultados e divulgación de coñecementos en reunións científicas.
CG05 - Aplicar os coñecementos á resolución de problemas complexos.
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüedades
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo.
TRANSVERSAIS
CT01 - Capacidade para interpretar textos, documentación, informes e artigos académicos en inglés, idioma científico por excelencia.
CT02 - Desenvolver a capacidade para a toma de decisións responsables en situacións complexas e/ou responsables.
ESPECÍFICAS
CE10 - Comprender e asimilar tanto aspectos fundamentais como máis aplicados da Física da luz e a radiación.
CE11 - Adquirir coñecementos e dominio das estratexias e sistemas de transmisión da luz e a radiación.
RESULTADOS DA APRENDIZAXE
- A adquisición dunha perspectiva xeral sobre os fundamentos da Óptica Integrada (IO) en materiais dieléctricos, semicondutores, metálicos e híbridos.
- Saber formalizar a propagación modal da luz en guías ópticas integradas e analizar o funcionamento dos elementos ópticos integrados básicos realizados con estas guías.
- O coñecemento dos distintos métodos de caracterización óptica dos elementos ópticos integrados así como dos seus procesos de fabricación.
- Saber calcular o acoplamento modal entre guías ópticas integradas.
- Ter unha perspectiva xeral sobre as aplicacións máis relevantes da óptica integrada desenvolvidas con Dispositivos Ópticos Integrados (DOI) nos ámbitos do procesamento óptico, sensores ópticos e comunicacións ópticas.
Impartiranse as horas semanais de clase presencial que correspondan segundo o calendario oficial do Máster. Nestas clases presenciais explicaranse os contidos da materia, introducindo exercicios e problemas ilustrativos e/ou clarificadores destes contidos. Proporcionaráselles aos alumnos materiais de estudo (en xeral en soporte electrónico) que comprenderán exercicios e problemas así como as diapositivas presentadas en clase, nas que se recollen as ideas fundamentais dos contidos teóricos explicados.
O método de avaliación será continuo e comporase dunha combinación de actividades:
Actividade avaliable Peso na nota global
Resolución de exercicios prácticos na aula 60%
Actividades realizadas en horario non presencial 30%
Participación en clase 10%
Sen embargo, de acordo coa normativa vixente, tódolos/as alumnos/as terán dereito á realización dun exame final que constituiría neste caso o 100% da cualificación.
Horas presenciais: 20 h de clases expositivas + 10 h de seminario + 1 h de titoría.
Horas non presenciais: 20 h para o estudo dos temas propostos + 24 h para a realización dos exercicios e problemas propostos.
Total: 75 horas
Carlos Montero Orille
- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Óptica
- Teléfono
- 881813506
- Correo electrónico
- carlos.montero [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade