Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Física Aplicada
Áreas: Óptica
Centro Facultade de Física
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Os obxectivos principais deste curso son:
- Coñecer as bases teóricas da óptica non lineal e as diferentes aproximacións utilizadas para construir os seus modelos.
- Identificar os procesos máis relevantes de mestura de frecuencias e analizar as súas características máis destacadas.
- Coñecer os distintos procesos de interacción luz-materia que conducen a unha modificación do índice de refracción e as súas aplicacións
Resultados da aprendizaxe
Esta materia proporciona ao alumno unha primeira aproximación ao campo da Óptica non lineal, e nela trátanse efectos moi relevantes con infinidade de aplicacións en distintas ramas da ciencia moderna. Ao cursar esta materia o alumno:
-Dominará a metodoloxía e adquirirá as estruturas básicas para a comprensión dos fenómenos ópticos non lineais.
- Dominará de forma operativa os modelos e teorías nos que se basea a Óptica No Lineal actual.
- Adquirirá un coñecemento satisfactorio dos fenómenos ópticos non lineais básicos, e das súas aplicacións máis relevantes.
1. Os elementos dá Óptica No Lineal.
Que é a Óptica non lineal. Orixe micro e macroscópico dos fenómenos non lineais. Descrición da polarización non lineal. Descrición xeral da propagación non lineal nos medios materiais. Catálogo de fenómenos.
2. Procesos de mestura de Frecuencias
Xeración do segundo harmónico. Procesos de mestura de tres ondas. Oscilación paramétrica. Aplicacións.
3. Índice de refracción non lineal e esparexemento estimulado
O índice de refracción dependente da irradiancia. Autofocalización da luz. Modulación temporal dá fase. Absorción non lineal. Procesos de esparexemento estimulado. Aplicacións.
1. R. W. Boyd. "Nonlinear Optics". AcademicPress Inc. Boston, 1992.
2. Y. R. Shen. "The Principles of Nonlinear Optics". John Wiley & Sons. New York, 1984.
3. N. Bloembergen. "Nonlinear Optics". Addison-Wesley Publ. Comp. Inc. California, 1965.
4. P.N. Butcher & D. Cotter. "The Elements of Nonlinear Optics". Cambridge Univ. Press, 1990.
5. G.P. Agrawal. "Nonlinear Fiber Optics". AcademicPress Inc. Boston, 1989.
6. G.P. Agrawal & R.W. Boyd. "Contemporary Nonlinear Optics". Acad. Press Inc. Boston, 1992.
COMPETENCIAS XERAIS
CG01 - Adquirir a capacidade de realizar traballos de investigación en equipo.
CG02 - Ter capacidade de análise e de síntese.
CG03 - Adquirir a capacidade para redactar textos, artigos ou informes científicos conforme aos estándares de publicación.
CG04 - Familiarizarse coas distintas modalidades usadas para a difusión de resultados e divulgación de coñecementos en reunións científicas.
CG05 - Aplicar os coñecementos á resolución de problemas complexos.
COMPETENCIAS BÁSICAS
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complejidad de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüedades.
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo.
COMPETENCIAS TRANSVERSALES
CT01 - Capacidade para interpretar textos, documentación, informes e artigos académicos en inglés, idioma científico por excelencia.
CT02 - Desenvolver a capacidade para tómaa de decisións responsables en situacións complexas e/ou responsables.
COMPETENCIAS ESPECÍFICAS
CE10 - Comprender e asimilar tanto aspectos fundamentais como máis aplicados da Física da luz e a radiación.
CE11 - Adquirir coñecementos e dominio das estratexias e sistemas de transmisión da luz e a radiación.
Activarase un curso na plataforma Moodle da Campus Virtual, á que se subirá información de interese para o alumno así como material docente diverso.
As clases de teoría destinaranse á explicación dos contidos da materia seguindo un formato de clase maxistral, se ben se incentivará a participación dirixida do estudante. As clases de seminario destinaranse á resolución de problemas relacionados cos contidos expostos en clases anteriores que servirán para afianzar conceptos.
Poñerase a disposición do alumnado no Campus Virtual o material docente da materia. Tamén se utilizará esta plataforma para propoñer e realizar distintas actividades.
As titorías poderán ser presenciais ou telemáticas, se son telemáticas requerirán de cita previa o que tamén é recomendable para as presenciais.
A modalidade de avaliación preferente será a avaliación continua que consistirá na:
- realización de exercicios dos boletines en horario de clases: 50%
- realización de actividades complementarias en horario non presencial: 40%
- asistencia e participación:10%
Excepcionalmente poderase realizar un exame final da materia. Neste caso a cualificación final será a nota máxima entre:
- cualificación exame final
- media ponderada do exame final e a avaliación continua
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación ao recollido na "Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”:
Artigo 16. Realización fraudulenta de exercicios ou probas.
A realización fraudulenta dalgún exercicio ou proba esixida na avaliación dunha materia implicará a cualificación de suspenso na convocatoria correspondente, con independencia do proceso disciplinario que se poida seguir contra o alumno infractor. Considerarse fraudulenta, entre outras, a realización de traballos plaxiados ou obtidos de fontes accesibles ao público sen reelaboración ou reinterpretación e sen citas aos autores e das fontes.
Traballo presencial en aula :
- Clases expositivas: 20 horas
- Clases interactivas de seminario: 10 horas
- Titorías: 1 hora
Traballo no presencial: 44 horas
Total volume de traballo: 75 horas
- Repaso dos contidos correspondentes ás materias de Óptica I e Óptica II do Grao en Física, ou equivalentes noutras titulacións.
- Realización de todos os exercicios propostos.
- Consulta da bibliografía recomendada.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación ao recollido na "Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”:
Artigo 16. Realización fraudulenta de exercicios ou probas.
A realización fraudulenta dalgún exercicio ou proba esixida na avaliación dunha materia implicará a cualificación de suspenso na convocatoria correspondente, con independencia do proceso disciplinario que se poida seguir contra o alumno infractor. Considerarse fraudulenta, entre outras, a realización de traballos plaxiados ou obtidos de fontes accesibles ao público sen reelaboración ou reinterpretación e sen citas aos autores e das fontes.
7)Tempo de estudo e traballo persoal: sen cambios
8) Recomendacións para o estudio da materia: sen cambios
Maria Elena Lopez Lago
- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Óptica
- Teléfono
- 881813518
- Correo electrónico
- elena.lopez.lago [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Mércores | |||
---|---|---|---|
17:15-18:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 5 |
Xoves | |||
17:15-18:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 5 |
21.01.2025 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 5 |
02.07.2025 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 5 |