Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Matemáticas
Áreas: Álxebra
Centro Facultade de Matemáticas
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Manexo de software adecuado á investigación en matemáticas (SageMath).
Dar solucións de problemas matemáticos coa axuda de sistemas de computación alxébrica.
PROGRAMA:
• Representacións gráficas en dimensións 2 e 3.
Docencia Presencial: 3
Actividades de aprendizaxe autónomo:
Horas estudo / traballos / programación e experimentación: 3 / 2 / 2
Titoría: 0.2
• Teoría de grafos.
Docencia Presencial: 3
Actividades de aprendizaxe autónomo:
Horas estudo / traballos / programación e experimentación: 2 / 1 / 2
Titoría: 0.2
• Matrices.
Docencia Presencial: 3
Horas estudo / traballos / programación e experimentación: 2 / 1 / 2
Titoría: 0.2
• Diferenciación e integración.
Docencia Presencial: 3
Actividades de aprendizaxe autónomo:
Horas estudo / traballos / programación e experimentación: 2 / 2 / 2
Titoría: 0.2
• Ecuacións diferenciais. Transformadas de Laplace.
Docencia Presencial: 3
Actividades de aprendizaxe autónomo:
Horas estudo / traballos / programación e experimentación: 3 / 2 / 3
Titoría: 0.3
• Cálculo vectorial.
Docencia Presencial: 3
Actividades de aprendizaxe autónomo:
Horas estudo / traballos / programación e experimentación: 3 / 2 / 2
Titoría: 0.3
• Xeometría diferencial.
Docencia Presencial: 3
Actividades de aprendizaxe autónomo:
Horas estudo / traballos / programación e experimentación: 2 / 1 / 2
Titoría: 0.3
• Ideais polinómicos. Bases de Gröbner.
Docencia Presencial: 3
Actividades de aprendizaxe autónomo:
Horas estudo / traballos / programación e experimentación: 3 / 2 / 3
Titoría: 0.3
Bibliografía básica
• F. Aguado, F. Gago, M. Ladra, G. Pérez, C. Vidal, A. M. Vieites, Problemas resueltos de Combinatoria. Laboratorio de Sagemath, Ediciones Paraninfo, S.A., 2018.
• G. V. Bard, Sage for Undergraduates, 2nd ed., American Mathematical Society, 2022.
http://gregorybard.com/Sage.html
• M. O'Sullivan, D. Monarres, M. Polimeno, SDSU Sage Tutorial Documentation, 2019.
https://mosullivan.sdsu.edu/Teaching/sdsu-sage-tutorial/SDSUSageTutoria…
• A. M. Vieites, F. Aguado, et al., Teoría de Grafos: Ejercicios resueltos y propuestos. Laboratorio con Sage, Paraninfo, 2014.
• P. Zimmermann, A. Casamayou, et al., Computational Mathematics with SageMath, 2018.
https://www.sagemath.org/sagebook/
Bibliografía complementaria
• V. Dobrushkin, SAGE Tutorial for the First Course in Applied Differential Equations.
http://www.cfm.brown.edu/people/dobrush/am33/sage/
• T. W. Judson, The Ordinary Differential Equations Project, 2022.
http://faculty.sfasu.edu/judsontw/ode/html-snapshot/odeproject.html
COMPETENCIAS XERAIS:
• Adquisición de ferramentas matemáticas de alto nivel para diversas aplicacións cubrindo as expectativas de graduados en matemáticas e outras ciencias básicas (CG02).
• Capacitar para a análise, formulación e resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas, dentro de contextos máis amplos (CG04).
COMPETENCIAS TRANSVERSAIS:
• Potenciar a capacidade para o traballo en contornas cooperativas e pluridisciplinarias (CT03).
COMPETENCIAS ESPECÍFICAS:
• Aplicar as ferramentas da matemática en diversos campos da ciencia, a tecnoloxía e as ciencias sociais (CE02).
• Desenvolver as habilidades necesarias para a transmisión da matemática, oral e escrita, tanto no que fai á corrección formal, como no que fai á eficacia comunicativa, salientando o uso das TIC apropiadas (CE03).
• A materia desenvolverase combinando prácticas de ordenador con traballos e presentacións do alumnado, fomentando a participación do alumnado. Realizaranse exposicións semanais, de forma que o alumnado poida profundar no desenvolvemento dos temas. Polo tanto, ademais das exposicións por parte do profesor dos distintos temas do programa, o alumnado terá que desenvolver algúns dos temas ao longo do curso (competencias CG02, CG04, CE02, CE03).
• Entregaranse de forma periódica ao alumnado follas de exercicios, dos cales algúns serán propostos para que sexan presentados ao concluír o curso; o resto iranos resolvendo na aula baixo a supervisión do profesor. Incentivarase a asistencia do alumnado aos distintos seminarios que se poidan realizar ao longo do curso sobre temas de investigación que estean relacionados cos contidos do programa (competencias CG02, CG04, CT03, CE02, CE03).
• Representacións gráficas en dimensións 2 e 3.
Docencia Presencial: 3
Horas estudo / traballos / programación e experimentación: 3 / 2 / 2
Titoría: 0.2
• Teoría de grafos.
Docencia Presencial: 3
Actividades de aprendizaxe autónomo:
Horas estudo / traballos / programación e experimentación: 2 / 1 / 2
Titoría: 0.2
• Matrices.
Docencia Presencial: 3
Horas estudo / traballos / programación e experimentación: 2 / 1 / 2
Titoría: 0.2
• Diferenciación e integración.
Docencia Presencial: 3
Horas estudo / traballos / programación e experimentación: 2 / 2 / 2
Titoría: 0.2
• Ecuacións diferenciais.
Docencia Presencial: 3
Horas estudo / traballos / programación e experimentación: 3 / 2 / 3
Titoría: 0.3
• Cálculo vectorial.
Docencia Presencial: 3
Horas estudo / traballos / programación e experimentación: 3 / 2 / 2
Titoría: 0.3
• Xeometría diferencial.
Docencia Presencial: 3
Horas estudo / traballos / programación e experimentación: 2 / 1 / 2
Titoría: 0.3
• Ideais polinómicos. Bases de Gröbner.
Docencia Presencial: 3
Horas estudo / traballos / programación e experimentación: 3 / 2 / 3
Titoría: 0.3
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
O alumnado deberá realizar exposicións dalgunhas partes do temario e entregarán diversos exercicios propostos. A avaliación poderase completar mediante un exame escrito ou a realización dun traballo, ademais de considerar a participación activa nas clases e a realización dos exercicios propostos. Valoraranse o manexo de programas así como a realización de traballos no ordenador.
A cualificación basearase nestas exposicións, así como na realización dos exercicios. Valoraranse os niveis de claridade de exposición e de concisión, así como as respostas do estudante a preguntas que se farán durante as exposicións.
Noutro caso, o sistema de avaliación contempla, por un lado, unha cualificación do exame final (E) e, por outro, unha avaliación continua (C), realizada ao longo do curso, baseada principalmente na participación de cada estudante na aula, a realización de controles escritos, traballos entregados, titorías e outros medios.
Primeira Convocatoria (febreiro):
Con excepción dos non presentados, para o cómputo da cualificación final (F) terase en conta a avaliación continua (C) e a cualificación do exame final (E) e aplicarase a seguinte fórmula:
F=max (E, 0.4*C+0.6*E)
A avaliación do exame final faise mediante un exame escrito.
Segunda Convocatoria (Xullo):
Consérvase a puntuación (C) obtida na avaliación continua da primeira convocatoria de febreiro e realizarase unha nova proba final escrita (E).
Con excepción dos non presentados, para o cómputo da cualificación final (F) terase en conta a avaliación continua (C) e a cualificación do exame final (E) e aplicarase a seguinte fórmula:
F=max (E, 0.25*C+0.75*E)
A avaliación do exame final faise mediante un exame escrito.
Segundo o artigo 5.2 da Normativa sobre permanencia nas titulacións de grao e máster da Universidade de Santiago de Compostela, figurarán en actas como "non presentado" o alumnado que non realice ningunha actividade académica avaliable conforme ao establecido na programación docente.
As competencias {CG02, CG04, CT03, CE02, CE03} avaliaranse tanto nos procesos de avaliación continua como no exame escrito.
TRABALLO PRESENCIAL NA AULA
Clases interactivas en grupo reducido en aula especializada (informática, laboratorio, prácticas de campo, ...): 22
Titorías en grupo moi reducido: 2
Total horas traballo presencial: 24
TRABALLO PERSOAL DO ALUMNADO
Estudo autónomo individual ou en grupo: 20
Escritura de exercicios, conclusións ou outros traballos: 13
Programación/experimentación ou outros traballos en ordenador/laboratorio: 18
Total horas traballo persoal do alumnado: 51
Coñecementos de matemáticas co nivel do grao.
Existirá un curso virtual de apoio á docencia desta materia na USC.
Manuel Eulogio Ladra Gonzalez
Coordinador/a- Departamento
- Matemáticas
- Área
- Álxebra
- Teléfono
- 881813138
- Correo electrónico
- manuel.ladra [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Venres | |||
---|---|---|---|
12:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 10 |
13:00-14:00 | Grupo /CLIL_01 | Castelán | Aula 10 |
22.01.2025 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 10 |
20.06.2025 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 10 |