Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Clase Expositiva: 30 Total: 30
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia ordinaria de Cuarto Ciclo
Centro IV Ciclo
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Sen docencia (Ofertada)
Matrícula: Non matriculable
OBXECTIVOS:
O obxectivo xeral do curso é dar a coñecer, tanto a través da explicación de conceptos teóricos como de diferentes actividades, cal é o marco conceptual das emocións como base para comprender o concepto de Intelixencia emocional e as súas competencias básicas. Tamén se darán pautas sobre cómo desenvolver ditas competencias para acadar unha vida máis plena.
• Coñecer e comprender o marco conceptual das emocións como punto de partida para desenvolver a intelixencia emocional.
• Tomar conciencia da importancia de desenvolver a propia intelixencia emocional e adquirir unha adecuada competencia emocional como base para acadar unha vida máis consciente e máis plena.
•Dar as pautas para a elaboración dun Plan de Desenvolvemento Persoal.
1. Marco conceptual das emocións: os sentires básicos, emocións, sentimentos, sensacións e estados de ánimo.
2. Concepto e competencias da Intelixencia emocional: Conciencia emocional, regulación emocional, autonomía emocional, competencia social, competencias para a vida e o benestar.
3. Pautas para a elaboración do Plan de Desenvolvemento Persoal
BIBLIOGRAFÍA BÁSICA
Bisquerra, R. (2000), Educación emocional y bienestar, Barcelona, Praxis.
Csikszentmihalyi, M. (1998b), Aprender a fluir, Barcelona, Kairós.
Garcia Rodriguez, B. (2004) Los motivos y las emociones en la vejez. UNED
López Sánchez, F. (2012) Sexualidad y afectos en la vejez.Madrid, Pirámide
Márquez-Gonzáleza, M., Izalb, M., Montorioc, I. y Pérez-Rojod, G. (2004). Emoción en la vejez: una revisión de la influencia de los factores emocionales sobre la calidad de la vida de las personas mayores
Desenvolver as competencias propias da intelixencia emocional: conciencia emocional, regulación emocional, autonomía emocional, competencia social e competencias para a calidade de vida e o benestar.
Ser capaz de elaborar un Plan de Desenvolvemento Persoal axustado ás propias necesidades e expectativas incluindo as estratexias necesarias para levalo a cabo.
Clases expositivas con participación e interacción do alumnado. Realización de actividades prácticas e vivenciais relacionadas cos contidos. Exposición por parte do alumnado e debate en torno á lectura do libro de Marián Rojas Estapé “Como hacer que te pasen cosas buenas”.
Asistencia ás aulas e participación activa nas actividades que se desenvolvan. Exposición dun capítulo do libro proposto para lectura. Reflexión e valoración das aprendizaxes adquiridas e a súa utilidade a nivel persoal.
Asistencia a clase: 30h
Tempo de lectura e realización das actividades que se propoñan: 10h
Asistencia a clase e lectura dos documentos que se entreguen para os distintos contidos da materia.
Realización dos exercicios que se propoñen nas clases.
Manter sempre unha actitude reflexiva.
xx