Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Clase Expositiva: 30 Total: 30
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia ordinaria de Cuarto Ciclo
Departamentos: Departamento externo de 4º Ciclo
Áreas: Área externa de 4º Ciclo
Centro IV Ciclo
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
1. Comprender os distintos fenómenos psicosociais do ser humano e os seus fundamentos.
2. Entender os distintos modelos psicolóxicos e a súa aplicación.
3. Coñecer as funcións psíquicas básicas e as súas patoloxías.
4. Valorar as alteracións das funcións psicolóxicas asociadas a enfermidades e trastornos específicos das mesmas.
5. Dominar tipos de comunicación e relación.
6. Comprender e valorar os aspectos psicosociais.
7. Coñecer os problemas de saúde mental máis relevantes.
• Módulo I:
Inclúe as correntes e escolas no campo da psicoloxía, así como aspectos que conforman o esquema xeral do comportamento humano.
• Módulo II:
Procesos psicolóxicos básicos
• Módulo III:
Coñecementos psicolóxicos aplicados á Saúde
• Módulo IV:
Expón o estudo da conduta e Psicoloxía Social
Allen, F., & Paredes, J. (2014). ¿Somos todos enfermos mentales? Manifiesto contra los abusos de la psiquiatría. Ariel.
Arturo Merayo Pérez, E. B. (2014). La Comunicación Con El Paciente. Barcelona: Elsevier.
Francisco García- Torres, F. J.-D. (2016). Guía de tratamientos psicológicos eficaces en psicooncología. Madrid: Ediciones Pirámide.
GARCIA, M. I., RUIZ, M. A., & VILLALOBOS, A. (2017). MANUAL DE TÉCNICAS Y TERAPIAS COGNITIVO-CONDUCTUALES. Madrid: DESCLEE DE BROUWER.
Juan Sevillá Gascó, C. P. (2019). Tratamiento psicológico de los trastornos de alimentación. Madrid: Ediciones Pirámide.
Losada, M. L. (2015). Fundamentos de Psicología para Ciencias Sociales y de la Salud. Madrid: Panamericana.
BIBLIOGRAFÍA BÁSICA
Allen, F., & Paredes, J. (2014). ¿Somos todos enfermos mentales? Manifiesto contra los abusos de la psiquiatría. Ariel.
Arturo Merayo Pérez, E. B. (2014). La Comunicación Con El Paciente. Barcelona: Elsevier.
Francisco García- Torres, F. J.-D. (2016). Guía de tratamientos psicológicos eficaces en psicooncología. Madrid: Ediciones Pirámide.
GARCIA, M. I., RUIZ, M. A., & VILLALOBOS, A. (2017). MANUAL DE TÉCNICAS Y TERAPIAS COGNITIVO-CONDUCTUALES. Madrid: DESCLEE DE BROUWER.
- Básicas:
CB4. Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
- Xenerais
CG9. Fomentar estilos de vida saudables, o autocuidado, apoiando o mantemento de condutas preventivas e terapéuticas.- Transversais:
CT2. Capacidade para o traballo en equipo.
CT3. Motivación.
CT11. Habilidades interpersoais.
- Específicas:
CE24. Coñecer os problemas de saúde mental máis relevantes nas diferentes etapas do ciclo vital
Clases expositivas fomentando a interacción docente – discente
Visualización de documentais e posterior análise
Exposición de casos e debate
Asistencia ás clases expositivas
Realización de memoria de adquisición de contidos
A materia consta de 3 ECTS.
Nesta materia, o alumnado conta con 30 horas de docencia presencial Por cada hora de docencia expositiva, considéranse necesarias 0.5 horas de traballo do alumnado.
A asistencia ás sesións expositivas e interactivas é fundamental para o seguimento e superación da materia. O alumnado deberá realizar as actividades recomendadas polo docente, como a resolución de problemas, revisión de bibliografía e exercicios prácticos, para obter as capacidades necesarias para superar con éxito a materia.
ASISTENCIA A CLASE
Ou Consello de Goberno do 25 de marzo de 2010 aprobou a Normativa de asistencia a clase nas ensinanzas adaptadas ao EEES (http://www.usc.es/export/sites/default/gl/normativa/descargas/normaasis…).
Na mesma expóñense vos beneficios dá asistencia á clase, entre eles facilita unha “mellor comprensión dá materia, a adquisición de competencias en grupos e individuais, a aprendizaxe continua, a interacción directa con outros alumnos e alumnas ou a posibilidade dunha metodoloxía docente-discente máis participativa”. Cabe lembrar que a USC é unha universidade presencial, polo que a asistencia a un mínimo do 80% dás sesións de clase é obrigatoria. Nos casos contemplados na normativa dá Facultade, vos/as alumnos/as poderán solicitar exención oficial de docencia.
ENTREGA DE TRABALLOS. Vos traballos realizados polo alumnado deben entregarse, preferentemente, a través dá aula virtual.
RESPONSABILIDADE AMBIENTAL En relación aos traballos persoais ou de grupo que se realicen para a materia cómpre ter en conta as seguintes indicacións: - Evitar tapas de plástico ou outros envoltorios externos innecesarios. - Sempre que sexa posible, empregar grampas en lugar de encanutillados. - Imprimir a dúas caras en calidade “aforro de tinta”. - Non empregar folios en branco como separadores de capítulos ou partes. - Evitar anexos que non teñan referencia directa cos temas desenvolvidos.
PERSPECTIVA DE XÉNERO: En atención a criterios de igualdade de xénero non ámbito universitario, recoméndase facer uso dá linguaxe non sexista tanto non traballo cotiá de aula como nos traballos académicos encomendados.
CONTA RAI: *É obrigatorio que ou alumnado faga uso dá conta de correo rai.
FERRAMENTAS TECNOLÓXICAS INSTITUCIONAIS: *É obrigatorio ou uso dás ferramentas tecnolóxicas institucionais: Campus Virtual, Microsoft Office 365, e outras ferramentas facilitadas pola facultade e autorizadas como ferramentas institucionais pola USC.
USO DO TELÉFONO MÓBIL: Non se poderá empregar ou teléfono móbil, salvo cando úsese como instrumento de traballo seguindo as indicacións dadas polo equipo docente, responsabilizándose ou alumnado dás consecuencias legais e académicas que poidan derivarse dun emprego non axeitado do mesmo.
PROCESO DE ENSINO-APRENDIZAXE: Ter en conta que ou proceso de ensino-aprendizaxe (clases / titorías) é de carácter privado. Neste senso, enténdese que se trata dun acto de comunicación e intercambio entre ou/a docente e ou estudantado matriculado na materia.
PROTECCIÓN DE DATOS: Non referido á protección de datos a normativa de referencia #podar ser consultada non seguinte ligazón: https://www.usc.gal/es/politica-privacidade-proteccion-datos.
NOTA: “Para vos casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación ou recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dous estudantes e de revisión de cualificacións”.
Mario Alberto Rivas Carro
Coordinador/a- Departamento
- Departamento externo de 4º Ciclo
- Área
- Área externa de 4º Ciclo
- Correo electrónico
- marioalberto.rivas [at] usc.es
- Categoría
- Profesional área externa_máx. 30 h
Jenifer Souto Pérez
- Departamento
- Departamento externo de 4º Ciclo
- Área
- Área externa de 4º Ciclo
- Correo electrónico
- jenifer.souto.perez [at] usc.es
- Categoría
- Profesional área externa_máx. 30 h