Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 74.25 Horas de Titorías: 2.25 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 18 Total: 112.5
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Centro Facultade de Humanidades
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Sen docencia (En extinción)
Matrícula: Non matriculable (Só plans en extinción)
Esta materia contribúe á consecución de tres OBXECTIVOS XERAIS que aparecen na memoria da titulación.
1. O primeiro deles está relacionado coa adquisición de contidos:
Familiarizar ao estudante cos diferentes sectores que inciden no desenvolvemento da cultura humana, tanto no pasado como na actualidade: as canles, soportes e mecanismos de difusión cultural (desde os documentos escritos aos medios audiovisuais), as linguas naturais (nas súas vertentes oral e escrita), etc., preparándoo para iniciar o desempeño de actividades profesionais relacionadas co mundo da cultura.
2. O segundo persegue a experimentación de certos procedementos:
Estimular a creatividade para dar respostas adecuadas aos problemas formulados e fomentar o gusto pola innovación a partir do fomento da análise crítica dos datos e teorías presentadas.
3. O terceiro, e último, ten como finalidade o fomento de actitudes positivas:
Respectar a diversidade étnica, lingüística e cultural, e valorar a necesidade de conservar toda esa diversidade.
Ao mesmo tempo, os principais OBXECTIVOS ESPECÍFICOS que singularizan esta materia con relación a todas as demais do currículo son:
1. Explorar os mecanismos de creatividade lingüística para a comunicación cultural na medida en que estes inciden nos procesos de significación e relación social das persoas.
2. Motivar ao alumno a aprender a crear e impulsar proxectos culturais, comunicativos e educativos.
3. Desenvolver novas habilidades comunicativas adaptadas aos novos espazos de transmisión cultural.
TEMA 1: Creación humana e creatividade.
1.1. O suxeito creativo e o produto creativo.
1.2. A creatividade da comunicación cultural.
TEMA 2: Creatividade e comunicación escrita.
2.1. A textura discursiva da escritura.
2.2. Narración, descrición e explicación.
TEMA 3: Creatividade e comunicación oral I.
3.1. Os xéneros monoxestionados (falar en público).
3.2. Argumentación e debate.
TEMA 4: Creatividade e comunicación oral II.
4.1. Os xéneros plurixestionados (a atención ao público).
4.2. Resolución de conflitos comunicativos.
BIBLIOGRAFÍA BÁSICA
ALBARRÁN, Claudia (2011): Cómo escriben los que escriben: la cocina del escritor. México: Fondo de Cultura Económica.
BRIZ GÓMEZ, Antonio (coord.) (2008): Saber hablar. Madrid: Aguilar.
CALSAMIGLIA BLANCAFORT, Helena & Amparo Tusón Valls (2007): Las cosas del decir: manual de análisis del discurso. Barcelona: Ariel. 2ª ed. act.
HERRERO CECILIA, Juan (2006): Teorías de pragmática, de lingüística textual y de análisis del discurso. Cuenca: Universidad de Castilla La Mancha.
BIBLIOGRAFÍA COMPLEMENTARIA
ADAM, JeanMichel (1992): Les textes: types et prototypes. Récit, description, argumentation, explication et dialogue. Paris: Nathan.
AUSTIN, John L. (2004): Cómo hacer cosas con palabras : palabras y acciones. Compilado por J.O. Urmson. Barcelona: Paidós.
BEASELEY, Ron & Marcel Danesi (2002): Persuasive Signs. The Semiotics of Advertising. Berlin: Mouton de Gruyter.
BONI, Federico (2006): Teorías de los medios de comunicación. Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona.
CAMUS CAMUS, Carmen et. al. (2007): La creatividad como instrumento de comunicación: análisis, procedimientos y aplicaciones. Santander: Universidad de Cantabria.
CASTELLÓ, Montserrat (coord.) (2007): Escribir y comunicarse en contextos científicos y académicos. Conocimientos y estrategias. Barcelona: Graó.
CEREZO ARRIAZA, Manuel (2006): Taller de publicidad. Barcelona: Octaedro.
CRYSTAL, David (2001): El lenguaje e Internet. Madrid: Cambridge University Press.
DÍAZ NOCI, J. & R. Salaverría Aliaga (2003): Manual de redacción ciberperiodística. Barcelona: Ariel.
GARCÍA BARRIENTOS, José Luis (1998): Las figuras retóricas. Madrid: Arco Libros.
LOMAS, Carlos (2001): Cómo enseñar a hacer cosas con las palabras: teoría y práctica de la educación lingüística. Barcelona: Paidós. 2ª ed. corr. y act.
LÓPEZ, Xosé & Paulino Novo (coord.) (2000): Obradoiro de redacción. Santiago de Compostela: Consello da Cultura Galega.
MAYORAL, José Antonio (1994): Figuras retóricas. Madrid: Síntesis.
MORALES LÓPEZ, Esperanza, Gabriela PREGO VÁZQUEZ & Luzia DOMÍNGUEZ SECO (2006): El conflicto comunicativo en las empresas desde el Análisis del Discurso. A Coruña: Universidade da Coruña.
ÖSTMAN, JanOla & Jef Verschueren (2010): Handbook of pragmatics. Amsterdam: J. Benjamins.
PERELMAN, Chaïm & L. OibrechtsTyteca (2006): Tratado de la argumentación: la nueva retórica. Madrid: Gredos.
RAGA GIMENO, Francisco (2005): Comunicación y cultura. Propuestas para el análisis transcultural de las interacciones comunicativas cara a cara. Madrid / Frankfurt: Iberoamericana / Vervuert.
SERRANO, S. (2000): Comprender la comunicación. El libro del sexo, la poesía y la empresa. Barcelona: Paidós.
SHIRO, Martha, Paola Bentivoglio & Frances D. Erlich (comp.) (2009): Haciendo discurso. Homenaje a Adriana Bolívar. Caracas: Universidad Central de Venezuela.
TASCÓN, Mario & Mar ABAD (2011): Twitergrafía. El arte de la nueva escritura. Madrid: Los libros de la catarata.
Competencias xerais
G2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e resolución de problemas dentro das áreas das Humanidades e da Cultura.
G4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
Competencias específicas
E7 Coñecer o funcionamento das novas maneiras de acceder, apropiarse e transmitir información.
E8 Habilidade na xestión da comunicación cultural e a súa difusión por todas as canles de distribución do ámbito literario, musical e audiovisual.
E9 Adquirir a capacidade e o espírito emprendedor que propicien a creación e impulso de proxectos culturais, comunicativos e educativos.
Competencias transversais
T2 Redacción adecuada de textos, coa correspondente presentación formal axustada aos parámetros hoxe imperantes nos procesadores informáticos.
T3 Habilidade no uso das novas tecnoloxías.
Esta materia está afectada polo proceso de extinción da oferta do título. Por este motivo, só pode matricularse nesta materia o alumnado que xa o fixese en cursos anteriores, tendo dereito a titorización e avaliación pero non a docencia lectiva.
A metodoloxía da ensinanza será, pois, de carácter titorial. Ao longo do curso o alumnado matriculado poderá e deberá concertar sesións de titoría coa docente para clarexar calquera aspecto da materia e da súa avaliación.
1ª OPORTUNIDADE: Neste proceso de extinción da oferta do título, a avaliación farase exclusivamente a través da cualificación obtida no exame final, no que se valorará a asimilación dos contidos e a adquisición das competencias da materia. Este exame da primeira oportunidade realizarase na data oficial establecida pola Secretaría da Facultade.
2ª OPORTUNIDADE: Neste proceso de extinción da oferta do título, a avaliación farase exclusivamente a través da cualificación obtida no exame final, no que se valorará a asimilación dos contidos e a adquisición das competencias da materia. Este exame da segunda oportunidade realizarase na data oficial establecida pola Secretaría da Facultade.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas, será de aplicación o recollido na "Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións".
Montserrat Souto Gomez
- Departamento
- Lingua e Literatura Españolas, Teoría da Literatura e Lingüística Xeral
- Área
- Lingüística Xeral
- Teléfono
- 982824778
- Correo electrónico
- montserrat.souto [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Colaborador
30.05.2025 10:00-12:30 | Grupo de exame | Aula 12 |
04.07.2025 10:00-12:00 | Grupo de exame | Aula 12 |