Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 74.25 Horas de Titorías: 2.25 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 18 Total: 112.5
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Centro Facultade de Humanidades
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Sen docencia (En extinción)
Matrícula: Non matriculable (Só plans en extinción)
-Facer consciente ao alumnado dos procedementos construtivos e da finalidade persuasiva da publicidade.
-Fomentar a recepción crítica da publicidade.
-Facilitar a comprensión do texto publicitario como produto no que interveñen códigos e artes diversos.
-Facer visíbeis os valores culturais e os mitos que potencia ou crea a publicidade.
-Estabelecer vínculos entre a publicidade e os procesos de identidade cultural, de interculturalidade e de globalización.
1. Introdución teórica e histórica á publicidade. Publicidade e cultura.
2. Retórica publicitaria. Valores e lugares comúns. Soportes, códigos e medios publicitarios. Composición e linguaxe dos anuncios publicitarios.
3. Remitoloxización e creación de mitos publicitarios.
4. Publicidade e identidade cultural. Interculturalidade e globalización.
Indícase con asterisco a bibliografía básica:
*Adam, J.-M., y M. Bonhome (1997). L'argumentation publicitaire. Rhétorique de l'éloge et de la persuasión. París: Nathan. [Trad. en Cátedra, 2000]
-Barthes, R. (1957). Mythologies. En Roland Barthes, Oeuvres complètes, I. París: Du Seuil, 1993, 561-680.
-Barthes, R. (1963). “Le message publicitaire”. En Roland Barthes, Oeuvres complètes, II. París: Du Seuil, 1993, 243-248.
-Barthes, R. (1964). “Rhétorique de l'image”. En Roland Barthes, Oeuvres complètes, II. París: Du Seuil, 1993, 573-588.
*-Bassat, Luis (2001). El libro rojo de la publicidad. Ideas que mueven montañas. Barcelona: Plaza y Janés.
-Bürki, Yvette (2005). La publicidad en escena. Análisis pragmático textual del discurso publicitario de revistas en español. Lausanne: Hispánica Helvética.
-Espinosa Vera, Pablo (comp.) (2005). Semiótica de los mass-media. Imperio del discurso de la comunciación global. México : Océano.
-Everaert- Desmedt, Nicole (2007). “La carte postale publicitaire: une invitation au voyage intermédiatique”, Visible, 3.
-Fernández, Eduardo (2006). Retórica clásica y publicidad. Logroño : Instituto de Estudios Riojanos.
-Gómez Nieto, Begoña (2017). Fundamentos de la publicidad. Madrid: ESIC Editorial.
-Groupe m; (1992). Tratado del signo visual. Para una retórica de la imagen. Madrid: Cátedra, 1993.
-Healey, Matthew (2009). ¿Qué es el branding? Barcelona: Gustavo Gili.
-Hernández Martínez, Caridad (1999). Manual de creatividad publicitaria. Madrid: Síntesis.
-Himpe, Tom (2008). La publicidad de vanguardia. Barcelona: Blume.
-Joannis, Henri (1990). El proceso de creación publicitaria: planteamiento, concepción y realización de los mensajes. Bilbao: Deusto.
-López Vázquez, Belén (2007). Publicidad emocional. Estrategias creativas. Madrid: ESIC Editorial.
*-López Eire, A. (1998). La retórica en la publicidad. Madrid: Arco Libros.
-Mahon, Nik (2010). Dirección de arte. Publicidad. Barcelona: Gustavo Gili.
-Meyers, William (1991). Los creadores de la imagen: poder y persuasión en Madison Avenue. Barcelona: Ariel.
-Moliné, M. (1999). La fuerza de la publicidad. Saber hacer buena publicidad. Saber administrar su fuerza, [s.l.], Cinco Días.
*-Perelman, Ch., y L. Olbrechts-Tyteca (1989). Tratado de la argumentación. La nueva retórica. Madrid: Gredos.
-Pérez, Chechu, et al. (2007). Creatividade galega. Santiago: Xunta de Galicia. Consellería de Innovación e Industria.
-Ricarte Bescós, José María (1998). Creatividad y comunicación persuasiva. Bellaterra (Barcelona): Universitat Autónoma de Barcelona.
-Saborit, José (1994). La imagen publicitaria en televisión. Madrid: Cátedra.
-Sánchez Corral, L. (1997). Semiótica de la publicidad. Narración y discurso, Madrid: Síntesis.
-Sánchez Revilla, Miguel Ángel (1998). ¿Dónde está mi competencia? ¿Cómo utilizar y realizar de la forma más positiva el análisis de competencia en publicidad. Madrid: Infoadex.
-Sartori, Giovanni (2002). Homo videns: la sociedad teledirigida. Madrid: Taurus.
-Sierra Sánchez, Javier, y Sheila Liberal Ormaechea (coord.) (2011). Reflexiones científicas sobre cine, publicidad y género desde la óptica audiovisual. Madrid: Fragua.
*-Spang, Kart (1979). Fundamentos de retórica literaria y publicitaria. Pamplona: EUNSA.
-Valderrama Santomé, Mónica (2008). A publicidade televisiva en Galicia. Análise dos emisores, soportes e tendencias creativas (1960-2000. Santiago de Compostela: Xunta de Galicia.
-Tomar conciencia da repercusión que a publicidade ten na configuración do esquema de valores que rexe a sociedade.
-Desenvolver a capacidade de reflexión crítica e de argumentación sobre o fenómeno publicitario mediante o manexo de conceptos teóricos e retóricos de especial incidencia na publicidade.
-Aquilatar a capacidade de reflexión en todos os ámbitos de xeito que a aprendizaxe obtida nesta materia poida ser aplicábel a calquera obxecto cultural que teña que ver coa publicidade desde o eido lingüístico, retórico ou artístico.
-Afacerse a estabelecer relacións analóxicas entre a publicidade e outras manifestacións lingüísticas, artísticas e culturais.
-Facer uso das novas tecnoloxías para procurar textos publicitarias e para crealos.
-Activar a imaxinación e a creatividade na composición de carteis e mensaxes publicitarios.
-Indagar no potencial que a publicidade ten na cohesión e na identidade dunha sociedade.
-Adquirir o hábito de estabelecer conexións interculturais a partir da publicidade.
-Ser consciente do que a publicidade toma dos medios globalizados e do que aporta á globalización.
Esta materia está afectada polo proceso de extinción da oferta do título. Por este motivo só pode matricularse nesta materia o alumnado que xa o fixese en cursos anteriores, tendo dereito a titorización e avaliación pero non a docencia lectiva.
A metodoloxía da ensinanza será, pois, de carácter titorial. Ao longo do curso o alumnado matriculado poderá e deberá concertar sesións de titoría co docente para clarexar calquera aspecto da materia e da súa avaliación.
1ª OPORTUNIDADE: Neste proceso de extinción da oferta do título, a avaliación se fará exclusivamente a través da cualificación obtida no exame final, no que se valorará a adquisición dos contidos e competencias da materia e se realizará na data establecida pola Secretaría da Facultade.
2ª OPORTUNIDADE: Neste proceso de extinción da oferta do título, a avaliación se fará exclusivamente a través da cualificación obtida no exame final, no que que se valorará a adquisición dos contidos e competencias da materia e se realizará na data establecida pola Secretaría da Facultade.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na "Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións"
112 hs.
Para los casos de realización fraudulenta de ejercicios o pruebas será de aplicación lo recogido en la "Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións".
Silvia Alonso Perez
- Departamento
- Lingua e Literatura Españolas, Teoría da Literatura e Lingüística Xeral
- Área
- Teoría da Literatura e Literatura Comparada
- Correo electrónico
- silvia.alonso [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
03.06.2025 12:30-14:00 | Grupo de exame | Aula 12 |
09.07.2025 12:00-14:00 | Grupo de exame | Aula 12 |