Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Centro Facultade de Humanidades
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Sen docencia (En extinción)
Matrícula: Non matriculable (Só plans en extinción)
1. Recoñecer que o exercicio da xestión cultural leva consigo unhas responsabilidades e uns deberes profesionais.
2. Adquirir un compromiso moral e social dende o sector profesional da cultura.
3. Proporcionar coñecementos sobre a dinámica da sociedade e cultura contemporáneas, conxugando sensibilidade social e unha perspectiva global e crítica, con especial atención á identidade e aos recursos socioculturais de cada rexión e ámbito local de incumbencia.
1. Conceptos previos.
2. A ética e xestión da produción cultural.
2.1 A cultura.
a. A cultura como portadora de identidade, valores e significado.
b. O global e o local: protección da diversidade cultural.
c. Interculturalidade e diálogo intercultural.
d. Cultura e cooperación ao desenvolvemento.
e. Cultura e medio. Desenvolvemento sostíbel.
2.2 A sociedade
a. Cultura, paz e valores democráticos.
b. Dereitos Humanos.
c. Participación da sociedade civil.
d. Solidariedade e cooperación internacional.
2.3 A profesión.
a. Responsabilidade social da xestión cultural.
b. Boas prácticas profesionais.
3. Estudos de casos.
Bibliografía básica:
• ASOCIACIÓN DE PROFESIONALES DE LA GESTIÓN CULTURAL DE CATALUÑA (1996), La gestión cultural: una nueva profesión en debate. Barcelona.
• ASOCIACIÓN GALEGA DE PROFESIONAIS DA XESTIÓN CULTURAL: pensamentos sobre que facer coa cultura?
• BONET, L. (1995): La cultura contemporánea, un sector mercantilizado. Santiago de Compostela, Universitat de Barcelona.
• GARCÍA CANCLINO, N.; OTTONE, E. & BATISTA, M. (1997): La economía de la cultura iberoamericana. Madrid, De Cedeal y OEI.
• MARCÉ, X. & MARTINELL, A. (1995): Perfil y formación de gestores culturales en España. Madrid, Ministerio de Cultura.
• MARTÍN-BARBERO, J (2010): “Industrias culturales: modernidad e identidad” en Cuadernos de comunicación y cultura, nº 15.
• MARTINELL, A (2001): La gestión cultural: singularidad profesional y perspectivas de futuro. (Recopilación de textos). Disponible en: http://observatoriocultural.udgvirtual.udg.mx/repositorio /bitstream/handle/123456789/346/AlfonsoMartinell_GC.pdf?sequence=1&isAllowed=y
• MENÉNDEZ, C. & GUÉREZ, V. (eds.) (1994): La formación en gestión cultural. Secab-Colcultura, Colombia.
• MENÉNDEZ, C. & FARFAN, M. (eds.) (1995): El gestor cultural. Agente de cambio. Secab, OIE, Ministerio de Educación y Cultura de Ecuador.
• TAYLOR, Ch. (1994): Multiculturalismo y las políticas de reconocimiento. FCE, México.
Bibliografía complementaria:
• INCANOP (1997): Les professions de la cultura. Barcelona, Generalitat de Catalunya.
• NAISSBETT, J. (1990): Megatendencias 2000. Bogotá, Editorial Norma.
• UNESCO: Convención sobre la protección y la promoción de la diversidad de las expresiones culturales. París, 20 de octubre de 2005. Dispoñíbel en: https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/ pf0000142919_spa
• UNESCO: Batería de Indicadores UNESCO en Cultura para el Desarrollo. Febrero 2011. (Borrador). Dispoñíbel en: http://www.unesco.org/new/fileadmin/MULTIMEDIA/HQ/CLT/pdf/Co nv2005 _CDi ndicators_Analytical_ es.pdf
• UNESCO: Nuestra diversidad creativa: Informe de la Comisión Mundial de Cultura y Desarrollo. Dispoñíbel en: https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000105586_spa
• ZALLO, R. (1992): El mercado de la cultura: estructura económica y política de la comunicación. San Sebastián, Editorial Garos.
• ZALLO, R. (1988): Economía de la comunicación y la cultura. Madrid, Akal.
Os contidos desta materia contribuirán á adquisición das seguintes competencias propias do titulo:
a) Básicas e Xerais:
CG2 – Que o alumnado sexa capaz de aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación de forma professional e posúa as competências que normalmente se demostran a través da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro das áreas das Humanidades e da Cultura.
CG3 – Que o alumnado sexa capaz de reunir e interpretar datos relevantes (relativos aos contidos no Grado de Ciencias da Cultura e Difusión Cultural) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
CG4 – Que o alumnado poida transmitir información, ideas, problemas e solución a un público tanto especializado coma non especializado.
B) Específicas:
CE3 - Comprender razoadamente o interese do diálogo intercultural e a necesidade do respecto ás diferenzas culturais.
CE9 - Adquirir a capacidade e o espírito emprendedor que propicien a creación e impulso de proxectos culturais, comunicativos e educativos.
Esta materia está en fase de extinción, e non terá docencia. O alumnado deberá poñerse en contacto coa profesora nas dúas primeiras semanas do curso, para que lle sexan facilitados os materiais e as pautas de estudo e traballo necesarias.
A avaliación será continua, sen proba final.
A distribución do peso da cualificación será de 40% para a actividade presencial, que consistirá na participación en clase e un comentario de texto, e 60% para os traballos que se requiran. Para a segunda oportunidade, manteranse os criterios de avaliación da primeira oportunidade.
Tódalas actividades poderán ser realizadas de xeito presencial ou a través da aula virtual, de modo que non se require ningún procedemento específico para o alumnado con dispensa de asistencia ás clases recoñecida (Instrucción 1/2017 da Secretaría Xeral).
Por outra banda, o alumnado que, por motivos xustificados, non poida asistir a varias das clases seguirá un sistema de titorías individualizado a partir do exposto neste programa, que se concretará a principios de curso, debendo realizar un traballo final que será entregado a finais do cuadrimestre.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
Traballo presencial:
Sesións expositivas: 24 horas.
Sesións de seminario: 24 horas.
Titorías, avaliación e outras: 03 horas.
Avaliación: 02 horas.
Total horas de traballo presencial: 53 horas.
Traballo persoal:
Estudo e preparación das aulas: 35 horas.
Traballos de curso: 25 horas.
Lecturas de bibliografía e materiais: 22 horas.
Preparación de exames e outros: 15 horas.
Total horas de traballo persoal: 97 horas.
Beatriz Fernandez Herrero
- Departamento
- Filosofía e Antropoloxía
- Área
- Filosofía Moral
- Teléfono
- 982824742
- Correo electrónico
- beatriz.fernandez.herrero [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
14.01.2025 12:30-15:00 | Grupo de exame | Aula 12 |
09.06.2025 12:00-14:00 | Grupo de exame | Aula 12 |