Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 74.2 Horas de Titorías: 2.25 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 18 Total: 112.45
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Filosofía e Antropoloxía
Áreas: Filosofía
Centro Facultade de Filosofía
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Os que figuran na memoria do título:
- Captar a actitude e metodoloxía de traballo fenomenolóxicas.
- Capacidade de realizar por un/a mesmo/a un exercicio práctico onde aplique a actitude e metodoloxía fenomenolóxicas a algún asunto da nosa actualidade histórico-cultural.
- Adquirir as habilidades propias da análise reflexiva fenomenolóxico a fin de lograr facerse, ante todo, cun método de análise reflexiva de aplicación práctica e concreta a moi distintos campos dá a nosa realidade e cun criterio valorativo-ético ontoloxicamente ben fundado desde a nova mirada da fenomenoloxía.
Tema 1. Introdución e contextualización. Brentano, neokantismo, historicismo, naturalismo.
Tema 2. Etapas no pensamento de Husserl e principais obras.
Tema 3. A recepción de Husserl en Alemaña: Heidegger, Fink, Gadamer.
Tema 4. Percepción, corpo, carne, dialéctica en Merleau-Ponty.
Tema 5. Fenomenoloxía e marxismo.
Tema 6. A metafísica da presencia (tempo e significación) en Derrida.
Tema 7. A crítica de Adorno á teoría do coñecemento husserliana.
Bibliografía básica.
Selección de textos para cada sesión interactiva facilitada no campus virtual.
Bibliografía complementaria.
Waldenfels, B. (1992/2002). De Husserl a Derrida. Paidós.
Landgrebe, L. (1963/1968). El camino de la fenomenología. El problema de una experiencia originaria. Buenos Aires.
Bernet, R., Kern, I. Marbach, E. (1999). An introduction to Husserlian Phenomenology. Northwestern University Press.
García-Baró, M. (1997). Husserl (1859-1938). Ediciones del Orto.
García-Baró, M. (2002). La verdad y el tiempo. Ediciones Sígueme.
García-Baró, M. (2008). Teoría fenomenológica de la verdad. Universidad Pontificia de Comillas.
Zahavi, D. (2004). Husserl´s Phenomenology. Stanford University Press
BÁSICAS E XERAIS.
CG1 - Que os/as graduados/ as posúan e comprendan os coñecementos propios da Filosofía como saber, incluíndo as súas doutrinas, teorías, métodos e aplicacións, ao nivel proporcionado polos textos académicos, con referencia a achegas investigadoras recentes.
CG2 - Que saiban aplicar eses coñecementos para identificar, formular e resolver problemas no ámbito da Filosofía, a un nivel xeral e non especializado.
CG4 - Que estean capacitados para continuar a súa formación, en Filosofía e/ou noutros campos do saber, cun elevado grao de autonomía.
CG5 - Que teñan habilidades para recoñecer, nos diversos saberes e na práctica social, cuestións e problemas susceptibles de ser abordados e resoltos desde a Filosofía.
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
TRANSVERSAIS.
CT01 - De tipo Instrumental: Capacidade de comprensión e interpretación de discursos complexos (escritos e orais), análises e sínteses, traballo conceptual. Capacidade para a exposición e comunicación oral e escrita. Capacidade de xestión da información. Resolución de problemas. Toma de decisións.
CT02 - Persoais: Curiosidade e actividade intelectuais non restrinxidas á filosofía. Capacidade para desenvolverse en contextos culturais e sociais diversos. Boa disposición para as relacións interpersoais, o diálogo intelectual e o traballo cooperativo.
Razoamento crítico e compromiso democrático.
CT03 - Sistémicas: Capacidade para a aprendizaxe autónoma. Receptividade e capacidade de resposta ante novas situacións. Creatividade. Coñecemento doutras culturas e costumes. Iniciativa e espírito emprendedor. Motivación pola calidade. Especial sensibilidade cara a problemas de igualdade ambientais.
ESPECÍFICAS.
Os contidos desta materia contribúen á adquisición das seguintes competencias propias do título:
CE2 - Saber explicar eses coñecementos e estar en condicións de aprender a ensinalos, posto que se pretende que se se poidan comparar, expor e tratar nun traballo de investigación.
CE3 - Saber ampliar e poder desenvolver ulteriormente eses coñecementos por medio da investigación, posto que se propón efectuar un traballo de investigación de aprofundamento nalgún dos temas.
CE4 - Saber aplicar eses coñecementos dentro e fóra do eido filosófico, posto que se trata de pensar problemas actuais.
CE6 - Saber expresarse, comunicar, debater e dialogar, posto que na exposición, como no traballo como no exame son competencias fundamentais para estar materia.
CE7 - Capacidade para organizar a información, tomar decisións, propor e resolver problemas, posto que os autores non se estudarán por si mesmos, senón polo seu valor para pensar as preguntas centrais da Antropoloxía filosófica.
TRABALLO PRESENCIAL NAS AULAS (38,25h.)
Tipo Nº.h. Actividades
Expositivas 18 As sesións expositivas serán desenvoltas polo docente.
Interactivas 18 As sesións interactivas serán dedicadas á lectura en réxime de seminario dalgún texto. O alumnado
encargarase de aló menos a presentación dun dos textos.
Titorías 3 Nas sesións de titoría en aula resolveranse dúbidas sobre a materia.
TRABALLO NON PRESENCIAL (74,25h.)
Horas Actividades
44,25h. Lectura semanal do texto programado para a sesión interactiva.
30h. Preparación de exame final.
ALUMNADO ORDINARIO. PRIMEIRA E SEGUNDA OPORTUNIDADE.
Porcentaxe Competencias avaliadas
Exame final 60% CE2, CE3, CE4, CE6
Participación 20% CE4, CE6
Presentación 20% CE2, CE4
ALUMNADO ORDINARIO. SEGUNDA OPORTUNIDADE.
Porcentaxe Competencias avaliadas
Exame final 100% CE2, CE3, CE4, CE6
ALUMNADO CON DISPENSA DE ASISTENCIA A CLASE e ALUMNADO REPETIDOR.
PRIMEIRA e SEGUNDA OPORTUNIDADE.
Porcentaxe Competencias avaliadas
Exame final 100% CE2, CE3, CE4, CE6
Para ter dereito á avaliación continua é necesario asistir ao 80% das sesións.
Antes da data do exame será publicado un listado na aula virtual coas persoas que por razón de faltas de asistencia perden o dereito á avaliación continua.
Para facer media é necesario en todo caso aprobar o exame cunha nota de 5.
Dependendo das capacidades de cada alumno/a, estímase como tempo mínimo de dedicación para superar a materia aproximadamente o dobre do horario lectivo (dúas horas de estudo por cada hora lectiva). Enténdese por tempo de estudo o tempo de relectura das notas tomadas na aula, de ampliación mediante a lectura das obras de consulta, elaboración de resumos, fichas, etc.
(1) Lectura semanal dos textos a traballar nas sesións interactivas
(2) Preparación das exposicións
(3) Consulta de dúbidas na clase ou nas titorías
(4) Completar os apuntes das clases expositivas coa lectura da bibliografía recomendada
(5) Participar activamente nas sesións expositivas e interactivas
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións: suspenso na convocatoria, incluíndo todas as oportunidades.
A materia será impartida totalmente en lingua galega.
Francisco Conde Soto
Coordinador/a- Departamento
- Filosofía e Antropoloxía
- Área
- Filosofía
- Teléfono
- 881812515
- Correo electrónico
- francisco.conde [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Luns | |||
---|---|---|---|
11:00-12:30 | Grupo /CLE_01 | Galego | Seminario Nussbaum (109) |
Venres | |||
11:00-12:30 | Grupo /CLIS_01 | Galego | Seminario Nussbaum (109) |
05.06.2025 10:00-13:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula 1 |
05.06.2025 10:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 1 |
01.07.2025 10:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 5 |
01.07.2025 10:00-13:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula 5 |