Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Centro Facultade de Xeografía e Historia
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Sen docencia (En extinción)
Matrícula: Non matriculable (Só plans en extinción)
O estudiantado deberá comprender:
Os coñecementos racionais e críticos da producción artística ó longo da Historia e das suas manifestacións nas diferentes culturas e a traverso das diversas linguaxes artísticas.
A formación específica en diferentes campos, funcións e actividades propias do profesional da Historia da Arte.
Cómo capacitarse para a práctica profesional que cubra as distintas demandas sociais, especialmente aquelas vencelladas o mercado laboral, de xeito que reciba o pleno recoñecemento das suas competencias profesionais.
Cómo coñecer as características, funcións, e as liñas básicas do arte nas suas diferentes manifestacións, ó longo do discurrir histórico e no marco das distintas culturas, así como as causas primordiais desas características, funcións e evolución, incardinando sempre a obra de arte co contexto social, económico, político, ideolóxico, relixioso e individual nel que se formou, e conectándoa con outras formas de expresión artística ou manifestación cultural.
O carácter interdisciplinar nos estudos das Humanidades e CC Sociais.
Introducción metodológica.
Música, mito e drama en Grecia.
A música na Idade Media. O canto gregoriano.
O nacemento da Polifonía: Aras Antiqua e Ars Nova.
A lírica trobadoresca.
O Renacemento. Música litúrxica e profana. Reforma e Contrarreforma.
O Barroco temperán e medio. Peri, Caccini, Monteverdi e o nacemento da ópera.
As formas da música instrumental: Sonata, sinfonía e concerto
O Barroco tardío en Europa: Bach e Haendel. Suite, concerto, cantata e oratorio.
O nacemento da ópera bufa.
O Estilo Clásico. Etapas temperás e de madurez. Gluck e a súa reforma operística.
Haydn Mozart e Beethoven. Sonata, sinfonía e cuarteto de cordas. Mozart e a ópera
O século XIX e o movemento romántico: Sinfonía e música programática: L. H. Berlioz.
A ópera: Verdi e Wagner. O verismo.
Os nacionalismos.
Os séculos XX y XXI: Tradición e vangarda.
Bibliografía de referencia:
GROUT, D. J. y PALISCA, C. V. (1984): Historia de la música occidental (2 vols.). Madrid: Alianza Música.
Bibliografía complementaria.
ATLAS, A. (2002): La música del Renacimiento. Madrid: Akal.
BUKOFZER, M. (1986): La música en la época barroca. De Monteverdi a Bach. Madrid: Alianza Música.
CARREDANO, C. y ELI, V. (2013): Historia de la música en España e Hispanoamérica. La música en Hispanoamérica en el siglo XIX. Madrid: Fondo de Cultura Económica.
CASARES, E., ALONSO, C. (1995): La música española en el siglo XIX. Oviedo: Universidad de Oviedo.
COOK, N. (2001): De Madonna al canto gregoriano: una muy breve introducción a la música. Madrid: Alianza Editorial.
COMOTTI, G. (1986): La música en la cultura griega y romana. Madrid: Turner.
DAHLAUS, C. (1997): Fundamentos de la historia de la música. Barcelona: Editorial Gedisa.
FUBINI, Enrico (2013): La estética musical desde la Antigüedad hasta el siglo XX. Madrid: Alianza Música.
GÓMEZ MUNTANÉ, M. C. (2001): La música medieval en España. Kassel: Edition Reichenberger.
HOPPIN, R. (1991): La música medieval. Akal: Madrid.
LEZA, J. M. (ed.) (2014): Historia de la música en España e Hispanoamérica. La música en el siglo XVIII, vol. 4. Madrid: Fondo de Cultura Económica.
MADARIAGA, L (1997): Diccionario básico de terminología musical. Madrid: Alpuerto.
MORGAN, R. P. (1999): La música del siglo XX. Madrid: Akal.
PLANTINGA, L. (1992): La música romántica. Una historia del estilo musical en la Europa decimonónica. Madrid: Akal.
RAYNOR, H. (2007): Una historia social de la Música desde la Edad Media hasta Beethoven. Madrid: Siglo XXI.
REESE, G. (1989): La música en la Edad Media: con una introducción sobre la música en la Edad Antigua. Madrid: Alianza.
ROSEN, Ch. (1986): El estilo clásico. Haydn, Mozart y Beethoven. Madrid: Alianza Editorial.
SALAZAR, A. (1997): Conceptos fundamentales de la Historia de la Música. Madrid: Alianza Editorial.
O estudantado será capaz de.
CE-1 Propoñer, analizar, validar e interpretar modelos de situacions reáis sinxelas, utilizando as ferramentas historiográficas máis axeitadas cara os fins que se persigan.
CE-2 Aprender a desenvolver unha metodoloxía científica cara a calquera tipo de actuación e de decisión.
CE-3 Adquirir habilidades no manexo de novas tecnoloxías.
CE-4 Implicarse na actividade profesional e no compromiso coa sociedade en todo o referente á defensa e conservación do Patrimonio Musical de Galicia.
CE-5 Tomar concencia da importancia de desenvolver as capacidades de iniciativa e autocrítica.
CT-1 Sintetizar.
CT-2 Resolver problemas e tomar decisión.
CT-3 Traballar en equipo e colaborar con outros profesionais.
CT-4 Ser autocrítico.
CT-5 Desenvolver e manter actualizadas as competencias, destrezas e coñecementos.
Esta materia non inclúe presencialidade.
A calificación da materia consta exclusivamente dun examen escrito na data oficialmente sinalada (100 % da cualificación)
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o indicado na “Normativa de avaliación do rendemento académico do estudantado e de revisión de cualificacións".
Todas as horas correspondentes a esta materia serán de traballo persoal do alumno.
Leitura e estudo da bibliografía recomendada,unido ás audicións indicadas para cada tema.
Uso e consulta do campus virtual.
Utilización habitualdas titorías persoalizadas.
Francisco Javier Garbayo Montabes
- Departamento
- Historia da Arte
- Área
- Música
- Teléfono
- 881812711
- Correo electrónico
- javier.garbayo [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade