A Historia da Arte é unha disciplina científica e humanística que ten como obxectivo a análise da produción artística, dos seus procesos de creación, e a súa contribución social dentro da Historia da Cultura. Entre as saídas profesionais destaca a xestión do patrimonio cultural, os museos e coleccións e as tarefas de investigación e ensino secundario e universitario.
Grao en Historia da Arte
Duración:
4 anos académicos
Código RUCT: 2500974
Número prazas: 85
Decano/a ou director/a do centro:
MARCO VIRGILIO GARCIA QUINTELA
Coordinador-a do título:
Maria De Fatima Diez Platas
Linguas de uso:
Castelán, Galego
Nivel MECES: 2
Universidade coordinadora:
Universidade de Santiago de Compostela
Universidade(s) participante(s):
Universidade de Santiago de Compostela
Data da autorización de implantación do título pola Xunta de Galicia:
Decreto 385/2009 do 27 agosto (DOG 16/09/09)
Data de publicación no BOE:
5 de marzo de 2010 (correc de erros: 6 de xullo de 2010)
Data da última acreditación:
28/09/2021
A Historia da Arte é unha disciplina científica e humanística que ten como obxectivo principal a análise da produción artística, dos seus procesos de creación e recepción, así como a súa contribución social dentro da Historia da Cultura. Nos últimos anos, coincidindo co seu recoñecemento como estudos independentes, experimentou notables avances disciplinares en campos afíns como a Historia da Música, a Historia do Cine e das Artes Audiovisuais, Historia, Literatura, Filosofía ou Xeografía, así como noutros campos como o Patrimonio Cultural, a Museoloxía, os estudos de Xénero e a publicidade
No plan de estudos deste grao se lle concede especial importancia xunto ao labor teórico, ao coñecemento práctico do estudante, de maneira que na planificación das súas actividades son frecuentes as saídas e prácticas fóra da aula.
Historia e Cultura da Época Antiga
- G5011101
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Historia e Cultura da Época Medieval
- G5011102
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Literatura e Arte no Mundo Antigo e Medieval
- G5011103
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Xeografía Humana e Territorial
- G5011104
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Introdución á Linguaxe Musical
- G5011105
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Fundamentos teóricos da Historia da Arte
- G5011106
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Historia da Arte Prehistórica e das Altas Culturas
- G5011121
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Historia da Arte Grega
- G5011122
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Introdución á Linguaxe Cinematográfica
- G5011123
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Historia da Arte Romana
- G5011125
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Historia e Cultura da Época Moderna
- G5011201
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Historia e Cultura Contemporánea
- G5011202
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Historia da Música
- G5011203
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Literatura e Arte no Mundo Moderno e Contemporáneo
- G5011204
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Métodos de Análise e Interpretación do Fenómeno Artístico
- G5011205
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Historia da Arte dos comezos do Cristianismo ao ano 1000
- G5011222
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Historia da Arte Románica
- G5011223
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Historia da Arte Gótica
- G5011224
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Historia das Técnicas Artísticas e da Construción
- G5011225
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Fontes Documentais e Literarias para a Historia da Arte
- G5011226
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Historia da Arte do Renacemento
- G5011321
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 9 créditos
Historia da Arte do Barroco
- G5011322
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 9 créditos
Historia da Arte da Ilustración e do Século XIX
- G5011323
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Concepto e Historia do Patrimonio Cultural
- G5011324
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Historia das vangardas históricas
- G5011325
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Historia da Arte das últimas tendencias
- G5011326
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Historia do Cinema e outras Artes Audiovisuais
- G5011327
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Xestión e Lexislación do Patrimonio Histórico-Artístico
- G5011328
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Museoloxía e Museografía
- G5011329
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Historia da Arte Galega Antiga e Medieval
- G5011421
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Historia da Arte Galega Moderna e Contemporánea
- G5011422
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Traballo fin de grao
- G5011423
- Obrigatorio
- Traballos Fin de Grao e Máster
- 12 créditos
Historia da Arte Española Antiga e Medieval
- G5011441
- Optativo
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Historia da Arte Española Moderna e Contemporánea
- G5011442
- Optativo
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Historia da Arte Islámica
- G5011443
- Optativo
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Historia da Arte Hispanoamericana
- G5011444
- Optativo
- Segundo semestre
- 6 créditos
Historia do Urbanismo
- G5011445
- Optativo
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Historia das Artes Aplicadas e Industriais
- G5011446
- Optativo
- Segundo semestre
- 6 créditos
Historia das Ideas Estéticas
- G5011447
- Optativo
- Segundo semestre
- 6 créditos
Mercado da Arte e Xestión de Coleccións
- G5011448
- Optativo
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Historia do Cinema Español
- G5011449
- Optativo
- Segundo semestre
- 6 créditos
A Cultura Audiovisual Contemporánea
- G5011450
- Optativo
- Segundo semestre
- 6 créditos
Historia da Música Galega
- G5011451
- Optativo
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Pensamento Musical
- G5011452
- Optativo
- Segundo semestre
- 6 créditos
Non se contempla
Historia e Cultura da Época Antiga
- G5011101
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Historia e Cultura da Época Medieval
- G5011102
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Xeografía Humana e Territorial
- G5011104
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Historia e Cultura da Época Moderna
- G5011201
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Historia e Cultura Contemporánea
- G5011202
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Literatura e Arte no Mundo Antigo e Medieval
- G5011103
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Literatura e Arte no Mundo Moderno e Contemporáneo
- G5011204
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Introdución á Linguaxe Musical
- G5011105
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Historia da Música
- G5011203
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Historia da Música Galega
- G5011451
- Optativo
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Pensamento Musical
- G5011452
- Optativo
- Segundo semestre
- 6 créditos
Introdución á Linguaxe Cinematográfica
- G5011123
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Historia do Cinema e outras Artes Audiovisuais
- G5011327
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Historia do Cinema Español
- G5011449
- Optativo
- Segundo semestre
- 6 créditos
A Cultura Audiovisual Contemporánea
- G5011450
- Optativo
- Segundo semestre
- 6 créditos
Fundamentos teóricos da Historia da Arte
- G5011106
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Métodos de Análise e Interpretación do Fenómeno Artístico
- G5011205
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Historia das Técnicas Artísticas e da Construción
- G5011225
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Fontes Documentais e Literarias para a Historia da Arte
- G5011226
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Historia das Ideas Estéticas
- G5011447
- Optativo
- Segundo semestre
- 6 créditos
Concepto e Historia do Patrimonio Cultural
- G5011324
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Xestión e Lexislación do Patrimonio Histórico-Artístico
- G5011328
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Museoloxía e Museografía
- G5011329
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Mercado da Arte e Xestión de Coleccións
- G5011448
- Optativo
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Historia da Arte Prehistórica e das Altas Culturas
- G5011121
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Historia da Arte Grega
- G5011122
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Historia da Arte Romana
- G5011125
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Historia da Arte dos comezos do Cristianismo ao ano 1000
- G5011222
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Historia da Arte Románica
- G5011223
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Historia da Arte Gótica
- G5011224
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Historia da Arte do Renacemento
- G5011321
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 9 créditos
Historia da Arte do Barroco
- G5011322
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 9 créditos
Historia da Arte da Ilustración e do Século XIX
- G5011323
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Historia das vangardas históricas
- G5011325
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Historia da Arte das últimas tendencias
- G5011326
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Historia da Arte Galega Antiga e Medieval
- G5011421
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Historia da Arte Galega Moderna e Contemporánea
- G5011422
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Historia da Arte Española Antiga e Medieval
- G5011441
- Optativo
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Historia da Arte Española Moderna e Contemporánea
- G5011442
- Optativo
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Historia da Arte Islámica
- G5011443
- Optativo
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Historia da Arte Hispanoamericana
- G5011444
- Optativo
- Segundo semestre
- 6 créditos
Historia do Urbanismo
- G5011445
- Optativo
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Historia das Artes Aplicadas e Industriais
- G5011446
- Optativo
- Segundo semestre
- 6 créditos
Traballo fin de grao
- G5011423
- Obrigatorio
- Traballos Fin de Grao e Máster
- 12 créditos
Recoñecemento de créditos optativos sen equivalencia no grao
- G5011RNOEQUIV00
- Optativo
- 1 créditos
Non se contemplan
Aínda que non se esixe ningunha formación previa específica, para o ingreso no grao en Historia da Arte recoméndase que a formación do alumno sexa de perfil humanístico (R.D. 1467/2007, BOE do 6 de novembro, polo que se establece a estrutura do bacharelato e fíxanse as ensinanzas mínimas).
Calidades desexables do futuro estudante do grao de Historia da Arte:
- Sensibilidade estética.
- Percepción do devir histórico.
- Capacidade de razoamento lóxico.
- Gusto pola lectura, a música e a contemplación da obra de arte.
- Capacidade de relación de feitos históricos co seu contexto actual.
1.- O alumnado de primeiro curso por primeira vez a tempo completo ten que matricular 60 créditos. Un 15% do alumnado poderá cursar estudos a tempo parcial (30 créditos).
2.- Continuación de estudos : libre cun máximo de 75 créditos.
Contémplase unha sesión informativa especial a cargo do equipo decanal o primeiro día do curso na cal se explican os detalles sobre o funcionamento da Facultade (aulas de informática, préstamo bibliotecario, salas de estudo...) e as orientacións xerais sobre o plan de estudos: normas de permanencia, exames, consellos sobre matrícula, convocatorias... A esta sesión asistirá un representante do equipo reitoral que informará aos novos alumnos do funcionamento da Universidade en xeral e sobre todo dos seus dereitos e deberes. Esta sesión acaba coa asignación a cada grupo de dez alumnos, dun alumno-titor que seguirá con eles durante toda a tarde e que os porá ao corrente da vida académico-universitaria.
A USC ten un programa de alumnos titores para as titulacións de grao, de forma que alumnos de últimos cursos, logo dunha formación que lles facilita a Universidade, realizan tarefas de orientación aos alumnos que inician os estudos.
Información programa alumnos titores:
No segundo cuatrimestre de cada curso prepárase un grupo de alumnos de cuarto ano para seren alumnos-titores dos alumnos novos no curso seguinte. O Curso de Titores, impartido por persoal cualificado, ponos ao corrente en todo o relacionado coa USC e coa forma de orientar os novos estudantes. A súa titorización comeza o primeiro día do curso entrante e segue durante todo o curso académico. Con este sistema preténdese ter unha relación moi fluída dentro da facultade en todo o referente a información e orientación.
Cando se produza a suspensión dun título oficial, a USC garante o adecuado desenvolvemento efectivo das ensinanzas que iniciasen os seus estudantes ata a súa finalización. Para iso, o Consello de Goberno aproba os criterios relacionados, entre outros, con:
• A admisión de matrículas de novo ingreso na titulación.
• A supresión gradual da impartición da docencia.
• Se o título extinguido é substituído por outro similar (modificando a natureza do título), fixa as condicións que faciliten aos/as estudantes a continuidade de estudos no novo título e as equivalencias entre as materias dun e doutro plan.
Poden acceder a estudos de Grao aqueles estudantes que posúan os títulos, diplomas ou estudos seguintes ou otros declarados equivalentes ou homologados a estes:
A.1. Bacharelato do Sistema Educativo Español, Bacharelato Europeo o Bacharelato Internacional.
A.2. Bacharelato procedente de sistemas educativos de Estados membros da Unión Europea ou de otros Estados cos que se teñan subscrito acordos internacionais.
A.3. Técnico Superior de Formación Profesional, Técnico Superior de Artes Plásticas e Diseño ou Técnico Deportivo Superior pertencente ao Sistema Educativo Español.
A.4. Outros estudos que, nun Estado membro da Unión Europea ou noutros Estados cos que se teñan subscrito acordos internacionais en réxime de reciprocidade, acrediten os requisitos académicos esixidos en ditos Estados para acceder aos seus estudos universitarios.
A.5. Títulos universitarios oficiais de Diplomado, Arquitecto Técnico, Enxeñeiro Técnico, Licenciado, Arquitecto, Enxeñeiro, Graduado ou Máster Universitario.
A.6. Estudos universitarios parciais, estranxeiros ou españois.
Tamén poderán acceder a estudios de Grao:
B.1. Persoas maiores de vintecinco anos que superen unha proba de acceso específica.
B.2. Persoas maiores de corenta anos con experiencia laboral ou profesional en relación cunha ensinanza universitaria.
B.3. Persoas maiores de corenta e cinco anos que superen unha proba de acceso específica.
Do mesmo xeito, poderán acceder a estudos de Grao:
C.1. Persoas que estiveran en condicións de acceder á universidade segundo ordenacións do Sistema Educativo Español anteriores á Lei Orgánica 8/2013, de 9 de decembro.
Na actualidade a Facultade de Xeografía e Historia dispón de 18 aulas dedicadas á docencia. Todas elas están equipadas con recursos informáticos e adaptados ás características específicas que requiran as materias impartidas. Dentro deste conxunto o centro conta con 3 aulas de informática, con un total de 60 postos, tamén conta cunha aula de cartografía (21 postos) e dous laboratorios (1 laboratorio de Técnicas de prehistoria e outro de xeografía e prehistoria).
A biblioteca da facultade está dotada cun fondo considerable e dispón de máis de 400 postos de lectura.
Tamén hai que destacar que desde calquera punto da Facultade é posible a conexión sen fíos a Internet.
1. Proporcionar ao alumnado coñecementos racionais e críticos da produción artística ao longo da Historia e das súas manifestacións en distintas culturas e a través das diversas linguaxes artísticas.
2. Preparar ao alumnado nunha formación específica en diferentes campos, funcións e actividades propias do historiador da arte.
3. Coñecer as características, funcións, e as liñas básicas da arte nas súas diferentes manifestacións, ao longo do discorrer histórico e no marco das distintas culturas, así como as causas primordiais desas características, funcións e evolución, incardinando sempre a obra de arte co contexto social, económico, político, ideolóxico, relixioso e individual no que se xestou e conectándoa con outras formas de expresión artística ou manifestación cultural.
4. Coñecer as diferentes linguaxes formais e visuais, así como, as distintas técnicas artísticas utilizadas pola humanidade ao longo da historia.
5. Coñecer a teoría da arte e o pensamento estético no seu discorrer histórico e dentro dos diferentes contextos culturais, sociais, económicos, políticos, ideolóxicos, relixiosos, que condicionaron os discursos, a estética, a función, as técnicas e as linguaxes formais da Arte.
6. Coñecer especificamente as fontes, as tendencias, os artistas e as obras máis importantes e representativos da Historia da Arte no marco de diferentes culturas.
7. Coñecer e manexar de forma rigorosa e axustada a linguaxe específica e a terminoloxía propias das diferentes manifestacións da Arte.
8. Coñecer os diversos procedementos de creación artística e as técnicas de conservación, tutela e divulgación do Patrimonio Cultural.
Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e normalmente seencontra a un nivel que, ben que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo;
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que normalmente sedemostran por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo;
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética;
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado;
Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
1. - Desenvolver o espírito analítico e crítico do alumnado e a súa sensibilidade para ver, ler e escoitar - música, audio, esculturas sonoras ... -, a obra de arte; que se afaga a interpretar a linguaxe das súas formas.
2. - Apreciar os seus valores estéticos e extraer dela informacións sobre a cultura que a xerou.
3. - Desenvolver unha metodoloxía científica propia da Historia da Arte.
4. - Adquirir, coñecer e utilizar outras técnicas historiográficas para o coñecemento e valoración da obra de arte.
5. - Aprender de xeito autónomo novos coñecementos e técnicas.
6. - Crear a conciencia da necesidade de formarse en diversos campos interdisciplinares, no dominio da expresión oral e escrita da propia lingua, no uso doutras linguas estranxeiras, no manexo das ferramentas informáticas e no uso das redes que permitan o establecemento de contactos nacionais e internacionais.
- Propor, analizar, validar e interpretar modelos de situacións reais sinxelas, utilizando as ferramentas historiográficas.
- Aprender a desenvolver unha metodoloxía científica para calquera tipo de actuación e de decisión en relación cos coñecementos de Historia da Arte.
- Adquirir habilidades no manexo das novas tecnoloxías como medio para o estudo e a difusión da obra de arte.
- Deseñar un proxecto integral de xestión do ben artístico, desde o seu coñecemento ata a súa explotación social.
- Implicarse na actividade profesional e o compromiso coa sociedade en todo o referente á defensa e conservación do Patrimonio Cultural.
- Tomar conciencia da importancia de desenvolver a capacidade de iniciativa e a autocrítica.
Mobilidade
A mobilidade dos/as estudantes está regulada a través do “Regulamento de intercambios interuniversitarios”. A través da Oficina de Relacións Exteriores xestiónanse programas de intercambio tanto nacionais (SICUE), como europeos (ERASMUS) e extracomunitarios (intercambios con países de América Latina ou países de fala inglesa):
Prácticas
Os alumnos poderán obter até 6 créditos pola realización de prácticas en empresas optativas.
Poderase realizar unha vez superados os 180 créditos obrigatorios. No momento da presentación do traballo o alumno deberá ter superado todos os demais créditos necesarios para o título de grao, isto é, polo menos 228 ECTS. Para non atrasar a gradación dos estudantes que reúnan os requisitos, a Facultade ofertará traballos de Fin de Grao para a súa realización en ambos os cuadrimestres.
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|
Oferta |
|||||||
IN01 Prazas ofertadas Número de prazas ofertadas para cada curso académico. Info da escala: Número enteiro |
95,0 |
90,0 |
85,0 |
85,0 |
85,0 |
85,0 |
|
Matrícula |
|||||||
IN02 Matrícula Número de estudantes matriculados nun curso académico sen contabilizar aos estudantes de programas de mobilidade incoming. Info da escala: Número enteiro |
404,0 |
402,0 |
393,0 |
383,0 |
364,0 |
375,0 |
|
IN03 Matrícula de acceso Número de estudantes que se matriculan nun plan de estudos por primeira vez. Inclúe ao alumnado que traslada o seu expediente, que accede por validación parcial de estudos estranxeiros ou que se adapta desde plans en extinción. Info da escala: Número enteiro |
95,0 |
96,0 |
92,0 |
93,0 |
91,0 |
91,0 |
|
IN04 Matrícula de novo ingreso por preinscrición Número de estudantes que se matriculan no primeiro curso dun plan de estudos por primeira vez, é dicir, sen contar aos estudantes que acceden a través de validación parcial de estudos estranxeiros, traslados ou adaptacións desde plans en extinción. Info da escala: Número enteiro |
94,0 |
96,0 |
91,0 |
90,0 |
88,0 |
86,0 |
|
IN05 Variación da matrícula de novo ingreso por preinscrición Taxa de variación relativa da matrícula de novo ingreso por preinscrición. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
-10,48 |
2,13 |
-5,21 |
-1,1 |
-2,22 |
- |
|
Perfil de entrada |
|||||||
IN06 Nota media de acceso por preinscrición Nota media de acceso por preinscrición dos estudantes que inician estudos. Determina o perfil de entrada. Info da escala: Número racional con dous decimais. O rango vai desde 0 ata o valor máximo que se pode obter en cada curso académico para a preinscrición (algúns valores históricos foron 10,00 puntos, 12,00 puntos ou 14,00 puntos). |
8,6555 |
- |
9,18 |
9,7644 |
10,4344 |
9,9347 |
|
IN08 Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre matriculados Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre estudantes matriculados, sen contabilizar aos estudantes matriculados en programas de mobilidade incoming. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
1,73 |
- |
1,53 |
2,09 |
1,92 |
1,87 |
|
IN09 Porcentaxe de estudantes nacionais de fóra de Galicia sobre matriculados Porcentaxe de estudantes nacionais de fóra de Galicia sobre estudantes matriculados, sen contabilizar aos estudantes matriculados en programas de mobilidade incoming. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
1,24 |
1,49 |
2,04 |
2,61 |
2,47 |
2,4 |
|
Adecuación á demanda |
|||||||
IN10 Relación de estudantes preinscritos en 1ª opción matriculados por 1ª vez sobre as prazas ofertadas Número de estudantes preinscritos en primeira opción matriculados por primeira vez dividido entre as prazas ofertadas. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
83,16 |
- |
88,24 |
75,29 |
82,35 |
85,88 |
|
IN12 Taxa de ocupación Número de estudantes de novo ingreso por preinscrición dividido entre as prazas ofertadas. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
98,95 |
- |
107,06 |
105,88 |
103,53 |
101,18 |
Indicador |
2017-2018 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
|
---|---|---|---|---|---|---|
Mobilidade allea |
||||||
IN18 Porcentaxe de estudantes recibidos pola USC de programas de mobilidade sobre o total de matriculados Número de estudantes recibidos na USC nesa titulación procedentes doutras universidades (programas de mobilidade) dividido entre o número de estudantes matriculados no título. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
3,22 |
5,6 |
1,83 |
1,92 |
4,8 |
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
---|---|---|---|---|---|---|
IN22 Porcentaxe de estudantes egresados nun curso académico que ao longo dos seus estudos realizou as prácticas en empresas e institu Relación porcentual entre os egresados dun título nun curso académico que ao longo dos seus estudos realizaron prácticas en empresas e institucións, sobre o total de estudantes egresados nese título e nese mesmo curso académico. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
95,24 |
86,57 |
77,97 |
42,17 |
64,0 |
65,15 |
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|
Abandono |
|||||||
IN40 Taxa de abandono durante o primeiro curso Relación porcentual entre os estudantes dunha cohorte de ingreso matriculados no título no curso académico X, que non se matricularon nos cursos X+1 e X+2, e o número total de estudantes desa cohorte de entrada que accederon no curso académico X. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
12,37 |
17,2 |
19,75 |
17,24 |
17,86 |
15,29 |
|
IN41 Taxa de abandono Relación porcentual entre os estudantes dunha cohorte de novo ingreso que deberon obter o título no ano académico anterior e que non se matricularon nin nese curso académico nin no anterior. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
30,11 |
27,18 |
22,68 |
27,96 |
29,63 |
27,59 |
|
Avaliación |
|||||||
IN36 Taxa de avaliación Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios aos que se presentaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios matriculados. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
87,94 |
85,27 |
90,2 |
92,05 |
87,15 |
87,2 |
|
Duración media dos estudos |
|||||||
IN38 Duración media dos estudos Duración media (en anos) na que os estudantes tardan en superar os créditos correspondentes ao plan de estudos. Info da escala: Número racional con dous decimais |
4,6129 |
4,7188 |
4,6786 |
4,9577 |
4,45 |
4,7377 |
|
Eficiencia dos titulados |
|||||||
IN53 Taxa de eficiencia (rendemento dos egresados) Relación porcentual entre o número total de créditos que superou un estudante ao longo da titulación na que egresou e o número total de créditos nos que se matriculou. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
92,01 |
90,27 |
89,86 |
86,42 |
91,95 |
88,54 |
|
Estudantes por grupo |
|||||||
IN32 Media de alumnos por grupo de docencia interactiva Relación entre o número de alumnos matriculados e o número de grupos de docencia interactiva. Info da escala: Número racional con dous decimais |
31,4741 |
27,775 |
27,8898 |
27,3445 |
25,5868 |
27,1538 |
|
IN55 Media de alumnos matriculados en materias obrigatorias e de formación básica por grupo de teoría (expositivas) Relación entre o número de alumnos matriculados en materias obrigatorias materias de formación básica e o número de grupos de teoría desas materias. Info da escala: Número racional con dous decimais |
- |
72,1463 |
71,3659 |
67,0732 |
66,9024 |
82,3529 |
|
IN56 Media de alumnos matriculados en materias optativas por grupo de teoría (expositivas) Relación entre o número de alumnos matriculados en materias optativas e o número de grupos de teoría desas materias. Info da escala: Número racional con dous decimais |
- |
31,25 |
30,4167 |
42,0 |
29,4167 |
31,4167 |
|
Éxito |
|||||||
IN35 Taxa de éxito Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios que superaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios aos que se presentaron. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
86,98 |
87,98 |
90,33 |
91,45 |
89,69 |
90,71 |
|
IN50 Taxa de éxito dos egresados Relación porcentual entre o número total de créditos que superou un estudante ao longo da titulación na que foi egresado e o número total de créditos aos que se presentou Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
92,01 |
90,3 |
89,9 |
91,49 |
94,04 |
92,71 |
|
Graduación |
|||||||
IN37 Taxa de graduación Relación porcentual entre os estudantes que finalizaron os estudos no tempo previsto no plan de estudos ou nun ano académico máis e a súa cohorte de ingreso. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
51,61 |
59,22 |
47,42 |
52,69 |
53,09 |
47,13 |
|
IN51 Taxa de idoneidade na graduación Relación porcentual entre os estudantes que finalizaron os estudos no tempo previsto no plan de estudos ou antes e a súa cohorte de ingreso. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
35,48 |
33,98 |
30,93 |
33,33 |
31,03 |
42,86 |
|
Rendemento |
|||||||
IN34 Taxa de rendemento Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios que superaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios en que se matricularon. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
76,49 |
75,02 |
81,47 |
84,18 |
78,16 |
79,1 |
|
Satisfacción |
|||||||
IN15 Satisfacción dos estudantes saíntes cos programas de mobilidade Valoración media da enquisa de satisfacción dos estudantes saíntes cos programas de mobilidade. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
3,6667 |
3,5 |
- |
4,51 |
- |
3,88 |
|
IN19 Satisfacción dos estudantes coas prácticas externas Valoración media da enquisa de satisfacción dos estudantes coas prácticas externas. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
- |
- |
- |
- |
- |
4,3144 |
|
IN23 Satisfacción dos egresados coa información pública dispoñible Valoración media da enquisa de satisfacción dos egresados coa información pública dispoñible. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
3,3062 |
3,25 |
- |
- |
- |
- |
|
IN33 Grao de satisfacción dos egresados cos servizos Valoración media das preguntas relativas á satisfacción cos servizos da enquisa de egresados. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
3,9307 |
4,0345 |
- |
- |
- |
- |
|
IN42 Grao de satisfacción xeral dos egresados coa titulación Valoración media das preguntas relativas á satisfacción coa titulación da enquisa de egresados. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
3,5429 |
- |
- |
3,39 |
3,32 |
- |
|
IN46 Satisfacción do alumnado coa docencia recibida Valoración media da enquisa de satisfacción do alumnado coa docencia recibida. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
3,98 |
3,99 |
3,91 |
4,04 |
4,41 |
4,27 |
|
IN47 Satisfacción do profesorado coa docencia impartida Valoración media da enquisa de satisfacción do profesorado coa docencia impartida. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
3,9414 |
4,1948 |
4,1857 |
3,9751 |
4,3525 |
4,2616 |
|
IN48 Taxa de resposta na enquisa de satisfacción do alumnado coa docencia recibida Porcentaxe de resposta na enquisa de satisfacción por parte do alumnado. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
35,6962 |
30,9002 |
33,4204 |
41,3699 |
28,655 |
20,6522 |
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
---|---|---|---|---|---|---|
IN24 Porcentaxe de Persoal Docente e Investigador (PDI) con sexenios Relación porcentual entre o PDI con sexenios e o PDI total con docencia no título e que pode ter sexenios Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
96,97 |
96,97 |
93,75 |
93,1 |
92,86 |
92,59 |
IN25 Porcentaxe de PDI doutor sobre o PDI total Relación porcentual entre o PDI doutor e o PDI total con docencia no título. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
100,0 |
100,0 |
94,12 |
100,0 |
97,14 |
97,14 |
IN26 Porcentaxe de PDI funcionario sobre o PDI total Relación porcentual entre o PDI funcionario e o PDI total con docencia no título. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
76,47 |
73,53 |
67,65 |
65,63 |
62,86 |
65,71 |
Duración:
4 anos académicos
Código RUCT: 2500974
Número prazas: 85
Decano/a ou director/a do centro:
MARCO VIRGILIO GARCIA QUINTELA
Coordinador-a do título:
Maria De Fatima Diez Platas
Linguas de uso:
Castelán, Galego
Nivel MECES: 2
Universidade coordinadora:
Universidade de Santiago de Compostela
Universidade(s) participante(s):
Universidade de Santiago de Compostela
Data da autorización de implantación do título pola Xunta de Galicia:
Decreto 385/2009 do 27 agosto (DOG 16/09/09)
Data de publicación no BOE:
5 de marzo de 2010 (correc de erros: 6 de xullo de 2010)
Data da última acreditación:
28/09/2021
A Historia da Arte é unha disciplina científica e humanística que ten como obxectivo principal a análise da produción artística, dos seus procesos de creación e recepción, así como a súa contribución social dentro da Historia da Cultura. Nos últimos anos, coincidindo co seu recoñecemento como estudos independentes, experimentou notables avances disciplinares en campos afíns como a Historia da Música, a Historia do Cine e das Artes Audiovisuais, Historia, Literatura, Filosofía ou Xeografía, así como noutros campos como o Patrimonio Cultural, a Museoloxía, os estudos de Xénero e a publicidade
No plan de estudos deste grao se lle concede especial importancia xunto ao labor teórico, ao coñecemento práctico do estudante, de maneira que na planificación das súas actividades son frecuentes as saídas e prácticas fóra da aula.
Historia e Cultura da Época Antiga
- G5011101
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Historia e Cultura da Época Medieval
- G5011102
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Literatura e Arte no Mundo Antigo e Medieval
- G5011103
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Xeografía Humana e Territorial
- G5011104
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Introdución á Linguaxe Musical
- G5011105
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Fundamentos teóricos da Historia da Arte
- G5011106
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Historia da Arte Prehistórica e das Altas Culturas
- G5011121
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Historia da Arte Grega
- G5011122
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Introdución á Linguaxe Cinematográfica
- G5011123
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Historia da Arte Romana
- G5011125
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Historia e Cultura da Época Moderna
- G5011201
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Historia e Cultura Contemporánea
- G5011202
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Historia da Música
- G5011203
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Literatura e Arte no Mundo Moderno e Contemporáneo
- G5011204
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Métodos de Análise e Interpretación do Fenómeno Artístico
- G5011205
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Historia da Arte dos comezos do Cristianismo ao ano 1000
- G5011222
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Historia da Arte Románica
- G5011223
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Historia da Arte Gótica
- G5011224
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Historia das Técnicas Artísticas e da Construción
- G5011225
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Fontes Documentais e Literarias para a Historia da Arte
- G5011226
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Historia da Arte do Renacemento
- G5011321
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 9 créditos
Historia da Arte do Barroco
- G5011322
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 9 créditos
Historia da Arte da Ilustración e do Século XIX
- G5011323
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Concepto e Historia do Patrimonio Cultural
- G5011324
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Historia das vangardas históricas
- G5011325
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Historia da Arte das últimas tendencias
- G5011326
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Historia do Cinema e outras Artes Audiovisuais
- G5011327
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Xestión e Lexislación do Patrimonio Histórico-Artístico
- G5011328
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Museoloxía e Museografía
- G5011329
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Historia da Arte Galega Antiga e Medieval
- G5011421
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Historia da Arte Galega Moderna e Contemporánea
- G5011422
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Traballo fin de grao
- G5011423
- Obrigatorio
- Traballos Fin de Grao e Máster
- 12 créditos
Historia da Arte Española Antiga e Medieval
- G5011441
- Optativo
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Historia da Arte Española Moderna e Contemporánea
- G5011442
- Optativo
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Historia da Arte Islámica
- G5011443
- Optativo
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Historia da Arte Hispanoamericana
- G5011444
- Optativo
- Segundo semestre
- 6 créditos
Historia do Urbanismo
- G5011445
- Optativo
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Historia das Artes Aplicadas e Industriais
- G5011446
- Optativo
- Segundo semestre
- 6 créditos
Historia das Ideas Estéticas
- G5011447
- Optativo
- Segundo semestre
- 6 créditos
Mercado da Arte e Xestión de Coleccións
- G5011448
- Optativo
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Historia do Cinema Español
- G5011449
- Optativo
- Segundo semestre
- 6 créditos
A Cultura Audiovisual Contemporánea
- G5011450
- Optativo
- Segundo semestre
- 6 créditos
Historia da Música Galega
- G5011451
- Optativo
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Pensamento Musical
- G5011452
- Optativo
- Segundo semestre
- 6 créditos
Non se contempla
Historia e Cultura da Época Antiga
- G5011101
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Historia e Cultura da Época Medieval
- G5011102
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Xeografía Humana e Territorial
- G5011104
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Historia e Cultura da Época Moderna
- G5011201
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Historia e Cultura Contemporánea
- G5011202
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Literatura e Arte no Mundo Antigo e Medieval
- G5011103
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Literatura e Arte no Mundo Moderno e Contemporáneo
- G5011204
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Introdución á Linguaxe Musical
- G5011105
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Historia da Música
- G5011203
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Historia da Música Galega
- G5011451
- Optativo
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Pensamento Musical
- G5011452
- Optativo
- Segundo semestre
- 6 créditos
Introdución á Linguaxe Cinematográfica
- G5011123
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Historia do Cinema e outras Artes Audiovisuais
- G5011327
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Historia do Cinema Español
- G5011449
- Optativo
- Segundo semestre
- 6 créditos
A Cultura Audiovisual Contemporánea
- G5011450
- Optativo
- Segundo semestre
- 6 créditos
Fundamentos teóricos da Historia da Arte
- G5011106
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Métodos de Análise e Interpretación do Fenómeno Artístico
- G5011205
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Historia das Técnicas Artísticas e da Construción
- G5011225
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Fontes Documentais e Literarias para a Historia da Arte
- G5011226
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Historia das Ideas Estéticas
- G5011447
- Optativo
- Segundo semestre
- 6 créditos
Concepto e Historia do Patrimonio Cultural
- G5011324
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Xestión e Lexislación do Patrimonio Histórico-Artístico
- G5011328
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Museoloxía e Museografía
- G5011329
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Mercado da Arte e Xestión de Coleccións
- G5011448
- Optativo
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Historia da Arte Prehistórica e das Altas Culturas
- G5011121
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Historia da Arte Grega
- G5011122
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Historia da Arte Romana
- G5011125
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Historia da Arte dos comezos do Cristianismo ao ano 1000
- G5011222
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Historia da Arte Románica
- G5011223
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Historia da Arte Gótica
- G5011224
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Historia da Arte do Renacemento
- G5011321
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 9 créditos
Historia da Arte do Barroco
- G5011322
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 9 créditos
Historia da Arte da Ilustración e do Século XIX
- G5011323
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Historia das vangardas históricas
- G5011325
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Historia da Arte das últimas tendencias
- G5011326
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Historia da Arte Galega Antiga e Medieval
- G5011421
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Historia da Arte Galega Moderna e Contemporánea
- G5011422
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Historia da Arte Española Antiga e Medieval
- G5011441
- Optativo
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Historia da Arte Española Moderna e Contemporánea
- G5011442
- Optativo
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Historia da Arte Islámica
- G5011443
- Optativo
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Historia da Arte Hispanoamericana
- G5011444
- Optativo
- Segundo semestre
- 6 créditos
Historia do Urbanismo
- G5011445
- Optativo
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Historia das Artes Aplicadas e Industriais
- G5011446
- Optativo
- Segundo semestre
- 6 créditos
Traballo fin de grao
- G5011423
- Obrigatorio
- Traballos Fin de Grao e Máster
- 12 créditos
Recoñecemento de créditos optativos sen equivalencia no grao
- G5011RNOEQUIV00
- Optativo
- 1 créditos
Non se contemplan
Aínda que non se esixe ningunha formación previa específica, para o ingreso no grao en Historia da Arte recoméndase que a formación do alumno sexa de perfil humanístico (R.D. 1467/2007, BOE do 6 de novembro, polo que se establece a estrutura do bacharelato e fíxanse as ensinanzas mínimas).
Calidades desexables do futuro estudante do grao de Historia da Arte:
- Sensibilidade estética.
- Percepción do devir histórico.
- Capacidade de razoamento lóxico.
- Gusto pola lectura, a música e a contemplación da obra de arte.
- Capacidade de relación de feitos históricos co seu contexto actual.
1.- O alumnado de primeiro curso por primeira vez a tempo completo ten que matricular 60 créditos. Un 15% do alumnado poderá cursar estudos a tempo parcial (30 créditos).
2.- Continuación de estudos : libre cun máximo de 75 créditos.
Contémplase unha sesión informativa especial a cargo do equipo decanal o primeiro día do curso na cal se explican os detalles sobre o funcionamento da Facultade (aulas de informática, préstamo bibliotecario, salas de estudo...) e as orientacións xerais sobre o plan de estudos: normas de permanencia, exames, consellos sobre matrícula, convocatorias... A esta sesión asistirá un representante do equipo reitoral que informará aos novos alumnos do funcionamento da Universidade en xeral e sobre todo dos seus dereitos e deberes. Esta sesión acaba coa asignación a cada grupo de dez alumnos, dun alumno-titor que seguirá con eles durante toda a tarde e que os porá ao corrente da vida académico-universitaria.
A USC ten un programa de alumnos titores para as titulacións de grao, de forma que alumnos de últimos cursos, logo dunha formación que lles facilita a Universidade, realizan tarefas de orientación aos alumnos que inician os estudos.
Información programa alumnos titores:
No segundo cuatrimestre de cada curso prepárase un grupo de alumnos de cuarto ano para seren alumnos-titores dos alumnos novos no curso seguinte. O Curso de Titores, impartido por persoal cualificado, ponos ao corrente en todo o relacionado coa USC e coa forma de orientar os novos estudantes. A súa titorización comeza o primeiro día do curso entrante e segue durante todo o curso académico. Con este sistema preténdese ter unha relación moi fluída dentro da facultade en todo o referente a información e orientación.
Cando se produza a suspensión dun título oficial, a USC garante o adecuado desenvolvemento efectivo das ensinanzas que iniciasen os seus estudantes ata a súa finalización. Para iso, o Consello de Goberno aproba os criterios relacionados, entre outros, con:
• A admisión de matrículas de novo ingreso na titulación.
• A supresión gradual da impartición da docencia.
• Se o título extinguido é substituído por outro similar (modificando a natureza do título), fixa as condicións que faciliten aos/as estudantes a continuidade de estudos no novo título e as equivalencias entre as materias dun e doutro plan.
Poden acceder a estudos de Grao aqueles estudantes que posúan os títulos, diplomas ou estudos seguintes ou otros declarados equivalentes ou homologados a estes:
A.1. Bacharelato do Sistema Educativo Español, Bacharelato Europeo o Bacharelato Internacional.
A.2. Bacharelato procedente de sistemas educativos de Estados membros da Unión Europea ou de otros Estados cos que se teñan subscrito acordos internacionais.
A.3. Técnico Superior de Formación Profesional, Técnico Superior de Artes Plásticas e Diseño ou Técnico Deportivo Superior pertencente ao Sistema Educativo Español.
A.4. Outros estudos que, nun Estado membro da Unión Europea ou noutros Estados cos que se teñan subscrito acordos internacionais en réxime de reciprocidade, acrediten os requisitos académicos esixidos en ditos Estados para acceder aos seus estudos universitarios.
A.5. Títulos universitarios oficiais de Diplomado, Arquitecto Técnico, Enxeñeiro Técnico, Licenciado, Arquitecto, Enxeñeiro, Graduado ou Máster Universitario.
A.6. Estudos universitarios parciais, estranxeiros ou españois.
Tamén poderán acceder a estudios de Grao:
B.1. Persoas maiores de vintecinco anos que superen unha proba de acceso específica.
B.2. Persoas maiores de corenta anos con experiencia laboral ou profesional en relación cunha ensinanza universitaria.
B.3. Persoas maiores de corenta e cinco anos que superen unha proba de acceso específica.
Do mesmo xeito, poderán acceder a estudos de Grao:
C.1. Persoas que estiveran en condicións de acceder á universidade segundo ordenacións do Sistema Educativo Español anteriores á Lei Orgánica 8/2013, de 9 de decembro.
Na actualidade a Facultade de Xeografía e Historia dispón de 18 aulas dedicadas á docencia. Todas elas están equipadas con recursos informáticos e adaptados ás características específicas que requiran as materias impartidas. Dentro deste conxunto o centro conta con 3 aulas de informática, con un total de 60 postos, tamén conta cunha aula de cartografía (21 postos) e dous laboratorios (1 laboratorio de Técnicas de prehistoria e outro de xeografía e prehistoria).
A biblioteca da facultade está dotada cun fondo considerable e dispón de máis de 400 postos de lectura.
Tamén hai que destacar que desde calquera punto da Facultade é posible a conexión sen fíos a Internet.
1. Proporcionar ao alumnado coñecementos racionais e críticos da produción artística ao longo da Historia e das súas manifestacións en distintas culturas e a través das diversas linguaxes artísticas.
2. Preparar ao alumnado nunha formación específica en diferentes campos, funcións e actividades propias do historiador da arte.
3. Coñecer as características, funcións, e as liñas básicas da arte nas súas diferentes manifestacións, ao longo do discorrer histórico e no marco das distintas culturas, así como as causas primordiais desas características, funcións e evolución, incardinando sempre a obra de arte co contexto social, económico, político, ideolóxico, relixioso e individual no que se xestou e conectándoa con outras formas de expresión artística ou manifestación cultural.
4. Coñecer as diferentes linguaxes formais e visuais, así como, as distintas técnicas artísticas utilizadas pola humanidade ao longo da historia.
5. Coñecer a teoría da arte e o pensamento estético no seu discorrer histórico e dentro dos diferentes contextos culturais, sociais, económicos, políticos, ideolóxicos, relixiosos, que condicionaron os discursos, a estética, a función, as técnicas e as linguaxes formais da Arte.
6. Coñecer especificamente as fontes, as tendencias, os artistas e as obras máis importantes e representativos da Historia da Arte no marco de diferentes culturas.
7. Coñecer e manexar de forma rigorosa e axustada a linguaxe específica e a terminoloxía propias das diferentes manifestacións da Arte.
8. Coñecer os diversos procedementos de creación artística e as técnicas de conservación, tutela e divulgación do Patrimonio Cultural.
Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e normalmente seencontra a un nivel que, ben que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo;
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que normalmente sedemostran por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo;
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética;
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado;
Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
1. - Desenvolver o espírito analítico e crítico do alumnado e a súa sensibilidade para ver, ler e escoitar - música, audio, esculturas sonoras ... -, a obra de arte; que se afaga a interpretar a linguaxe das súas formas.
2. - Apreciar os seus valores estéticos e extraer dela informacións sobre a cultura que a xerou.
3. - Desenvolver unha metodoloxía científica propia da Historia da Arte.
4. - Adquirir, coñecer e utilizar outras técnicas historiográficas para o coñecemento e valoración da obra de arte.
5. - Aprender de xeito autónomo novos coñecementos e técnicas.
6. - Crear a conciencia da necesidade de formarse en diversos campos interdisciplinares, no dominio da expresión oral e escrita da propia lingua, no uso doutras linguas estranxeiras, no manexo das ferramentas informáticas e no uso das redes que permitan o establecemento de contactos nacionais e internacionais.
- Propor, analizar, validar e interpretar modelos de situacións reais sinxelas, utilizando as ferramentas historiográficas.
- Aprender a desenvolver unha metodoloxía científica para calquera tipo de actuación e de decisión en relación cos coñecementos de Historia da Arte.
- Adquirir habilidades no manexo das novas tecnoloxías como medio para o estudo e a difusión da obra de arte.
- Deseñar un proxecto integral de xestión do ben artístico, desde o seu coñecemento ata a súa explotación social.
- Implicarse na actividade profesional e o compromiso coa sociedade en todo o referente á defensa e conservación do Patrimonio Cultural.
- Tomar conciencia da importancia de desenvolver a capacidade de iniciativa e a autocrítica.
Mobilidade
A mobilidade dos/as estudantes está regulada a través do “Regulamento de intercambios interuniversitarios”. A través da Oficina de Relacións Exteriores xestiónanse programas de intercambio tanto nacionais (SICUE), como europeos (ERASMUS) e extracomunitarios (intercambios con países de América Latina ou países de fala inglesa):
Prácticas
Os alumnos poderán obter até 6 créditos pola realización de prácticas en empresas optativas.
Poderase realizar unha vez superados os 180 créditos obrigatorios. No momento da presentación do traballo o alumno deberá ter superado todos os demais créditos necesarios para o título de grao, isto é, polo menos 228 ECTS. Para non atrasar a gradación dos estudantes que reúnan os requisitos, a Facultade ofertará traballos de Fin de Grao para a súa realización en ambos os cuadrimestres.
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|
Oferta |
|||||||
IN01 Prazas ofertadas Número de prazas ofertadas para cada curso académico. Info da escala: Número enteiro |
95,0 |
90,0 |
85,0 |
85,0 |
85,0 |
85,0 |
|
Matrícula |
|||||||
IN02 Matrícula Número de estudantes matriculados nun curso académico sen contabilizar aos estudantes de programas de mobilidade incoming. Info da escala: Número enteiro |
404,0 |
402,0 |
393,0 |
383,0 |
364,0 |
375,0 |
|
IN03 Matrícula de acceso Número de estudantes que se matriculan nun plan de estudos por primeira vez. Inclúe ao alumnado que traslada o seu expediente, que accede por validación parcial de estudos estranxeiros ou que se adapta desde plans en extinción. Info da escala: Número enteiro |
95,0 |
96,0 |
92,0 |
93,0 |
91,0 |
91,0 |
|
IN04 Matrícula de novo ingreso por preinscrición Número de estudantes que se matriculan no primeiro curso dun plan de estudos por primeira vez, é dicir, sen contar aos estudantes que acceden a través de validación parcial de estudos estranxeiros, traslados ou adaptacións desde plans en extinción. Info da escala: Número enteiro |
94,0 |
96,0 |
91,0 |
90,0 |
88,0 |
86,0 |
|
IN05 Variación da matrícula de novo ingreso por preinscrición Taxa de variación relativa da matrícula de novo ingreso por preinscrición. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
-10,48 |
2,13 |
-5,21 |
-1,1 |
-2,22 |
- |
|
Perfil de entrada |
|||||||
IN06 Nota media de acceso por preinscrición Nota media de acceso por preinscrición dos estudantes que inician estudos. Determina o perfil de entrada. Info da escala: Número racional con dous decimais. O rango vai desde 0 ata o valor máximo que se pode obter en cada curso académico para a preinscrición (algúns valores históricos foron 10,00 puntos, 12,00 puntos ou 14,00 puntos). |
8,6555 |
- |
9,18 |
9,7644 |
10,4344 |
9,9347 |
|
IN08 Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre matriculados Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre estudantes matriculados, sen contabilizar aos estudantes matriculados en programas de mobilidade incoming. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
1,73 |
- |
1,53 |
2,09 |
1,92 |
1,87 |
|
IN09 Porcentaxe de estudantes nacionais de fóra de Galicia sobre matriculados Porcentaxe de estudantes nacionais de fóra de Galicia sobre estudantes matriculados, sen contabilizar aos estudantes matriculados en programas de mobilidade incoming. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
1,24 |
1,49 |
2,04 |
2,61 |
2,47 |
2,4 |
|
Adecuación á demanda |
|||||||
IN10 Relación de estudantes preinscritos en 1ª opción matriculados por 1ª vez sobre as prazas ofertadas Número de estudantes preinscritos en primeira opción matriculados por primeira vez dividido entre as prazas ofertadas. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
83,16 |
- |
88,24 |
75,29 |
82,35 |
85,88 |
|
IN12 Taxa de ocupación Número de estudantes de novo ingreso por preinscrición dividido entre as prazas ofertadas. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
98,95 |
- |
107,06 |
105,88 |
103,53 |
101,18 |
Indicador |
2017-2018 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
|
---|---|---|---|---|---|---|
Mobilidade allea |
||||||
IN18 Porcentaxe de estudantes recibidos pola USC de programas de mobilidade sobre o total de matriculados Número de estudantes recibidos na USC nesa titulación procedentes doutras universidades (programas de mobilidade) dividido entre o número de estudantes matriculados no título. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
3,22 |
5,6 |
1,83 |
1,92 |
4,8 |
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
---|---|---|---|---|---|---|
IN22 Porcentaxe de estudantes egresados nun curso académico que ao longo dos seus estudos realizou as prácticas en empresas e institu Relación porcentual entre os egresados dun título nun curso académico que ao longo dos seus estudos realizaron prácticas en empresas e institucións, sobre o total de estudantes egresados nese título e nese mesmo curso académico. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
95,24 |
86,57 |
77,97 |
42,17 |
64,0 |
65,15 |
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|
Abandono |
|||||||
IN40 Taxa de abandono durante o primeiro curso Relación porcentual entre os estudantes dunha cohorte de ingreso matriculados no título no curso académico X, que non se matricularon nos cursos X+1 e X+2, e o número total de estudantes desa cohorte de entrada que accederon no curso académico X. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
12,37 |
17,2 |
19,75 |
17,24 |
17,86 |
15,29 |
|
IN41 Taxa de abandono Relación porcentual entre os estudantes dunha cohorte de novo ingreso que deberon obter o título no ano académico anterior e que non se matricularon nin nese curso académico nin no anterior. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
30,11 |
27,18 |
22,68 |
27,96 |
29,63 |
27,59 |
|
Avaliación |
|||||||
IN36 Taxa de avaliación Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios aos que se presentaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios matriculados. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
87,94 |
85,27 |
90,2 |
92,05 |
87,15 |
87,2 |
|
Duración media dos estudos |
|||||||
IN38 Duración media dos estudos Duración media (en anos) na que os estudantes tardan en superar os créditos correspondentes ao plan de estudos. Info da escala: Número racional con dous decimais |
4,6129 |
4,7188 |
4,6786 |
4,9577 |
4,45 |
4,7377 |
|
Eficiencia dos titulados |
|||||||
IN53 Taxa de eficiencia (rendemento dos egresados) Relación porcentual entre o número total de créditos que superou un estudante ao longo da titulación na que egresou e o número total de créditos nos que se matriculou. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
92,01 |
90,27 |
89,86 |
86,42 |
91,95 |
88,54 |
|
Estudantes por grupo |
|||||||
IN32 Media de alumnos por grupo de docencia interactiva Relación entre o número de alumnos matriculados e o número de grupos de docencia interactiva. Info da escala: Número racional con dous decimais |
31,4741 |
27,775 |
27,8898 |
27,3445 |
25,5868 |
27,1538 |
|
IN55 Media de alumnos matriculados en materias obrigatorias e de formación básica por grupo de teoría (expositivas) Relación entre o número de alumnos matriculados en materias obrigatorias materias de formación básica e o número de grupos de teoría desas materias. Info da escala: Número racional con dous decimais |
- |
72,1463 |
71,3659 |
67,0732 |
66,9024 |
82,3529 |
|
IN56 Media de alumnos matriculados en materias optativas por grupo de teoría (expositivas) Relación entre o número de alumnos matriculados en materias optativas e o número de grupos de teoría desas materias. Info da escala: Número racional con dous decimais |
- |
31,25 |
30,4167 |
42,0 |
29,4167 |
31,4167 |
|
Éxito |
|||||||
IN35 Taxa de éxito Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios que superaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios aos que se presentaron. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
86,98 |
87,98 |
90,33 |
91,45 |
89,69 |
90,71 |
|
IN50 Taxa de éxito dos egresados Relación porcentual entre o número total de créditos que superou un estudante ao longo da titulación na que foi egresado e o número total de créditos aos que se presentou Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
92,01 |
90,3 |
89,9 |
91,49 |
94,04 |
92,71 |
|
Graduación |
|||||||
IN37 Taxa de graduación Relación porcentual entre os estudantes que finalizaron os estudos no tempo previsto no plan de estudos ou nun ano académico máis e a súa cohorte de ingreso. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
51,61 |
59,22 |
47,42 |
52,69 |
53,09 |
47,13 |
|
IN51 Taxa de idoneidade na graduación Relación porcentual entre os estudantes que finalizaron os estudos no tempo previsto no plan de estudos ou antes e a súa cohorte de ingreso. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
35,48 |
33,98 |
30,93 |
33,33 |
31,03 |
42,86 |
|
Rendemento |
|||||||
IN34 Taxa de rendemento Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios que superaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios en que se matricularon. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
76,49 |
75,02 |
81,47 |
84,18 |
78,16 |
79,1 |
|
Satisfacción |
|||||||
IN15 Satisfacción dos estudantes saíntes cos programas de mobilidade Valoración media da enquisa de satisfacción dos estudantes saíntes cos programas de mobilidade. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
3,6667 |
3,5 |
- |
4,51 |
- |
3,88 |
|
IN19 Satisfacción dos estudantes coas prácticas externas Valoración media da enquisa de satisfacción dos estudantes coas prácticas externas. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
- |
- |
- |
- |
- |
4,3144 |
|
IN23 Satisfacción dos egresados coa información pública dispoñible Valoración media da enquisa de satisfacción dos egresados coa información pública dispoñible. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
3,3062 |
3,25 |
- |
- |
- |
- |
|
IN33 Grao de satisfacción dos egresados cos servizos Valoración media das preguntas relativas á satisfacción cos servizos da enquisa de egresados. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
3,9307 |
4,0345 |
- |
- |
- |
- |
|
IN42 Grao de satisfacción xeral dos egresados coa titulación Valoración media das preguntas relativas á satisfacción coa titulación da enquisa de egresados. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
3,5429 |
- |
- |
3,39 |
3,32 |
- |
|
IN46 Satisfacción do alumnado coa docencia recibida Valoración media da enquisa de satisfacción do alumnado coa docencia recibida. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
3,98 |
3,99 |
3,91 |
4,04 |
4,41 |
4,27 |
|
IN47 Satisfacción do profesorado coa docencia impartida Valoración media da enquisa de satisfacción do profesorado coa docencia impartida. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
3,9414 |
4,1948 |
4,1857 |
3,9751 |
4,3525 |
4,2616 |
|
IN48 Taxa de resposta na enquisa de satisfacción do alumnado coa docencia recibida Porcentaxe de resposta na enquisa de satisfacción por parte do alumnado. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
35,6962 |
30,9002 |
33,4204 |
41,3699 |
28,655 |
20,6522 |
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
---|---|---|---|---|---|---|
IN24 Porcentaxe de Persoal Docente e Investigador (PDI) con sexenios Relación porcentual entre o PDI con sexenios e o PDI total con docencia no título e que pode ter sexenios Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
96,97 |
96,97 |
93,75 |
93,1 |
92,86 |
92,59 |
IN25 Porcentaxe de PDI doutor sobre o PDI total Relación porcentual entre o PDI doutor e o PDI total con docencia no título. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
100,0 |
100,0 |
94,12 |
100,0 |
97,14 |
97,14 |
IN26 Porcentaxe de PDI funcionario sobre o PDI total Relación porcentual entre o PDI funcionario e o PDI total con docencia no título. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
76,47 |
73,53 |
67,65 |
65,63 |
62,86 |
65,71 |