Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Centro Facultade de Xeografía e Historia
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Sen docencia (En extinción)
Matrícula: Non matriculable (Só plans en extinción)
. Estudar os diferentes parámetros e elementos que constitúen a linguaxe musical.
. Proporcionar ao alumno as ferramentas elementais para realizar unha análise formal e estilística da obra musical e a súa relación co resto das artes e as humanidades.
. Dotar ao alumno de capacidades de percepción e análise musical a través da audición.
. Preparar ao alumno na comprensión das bases teóricas sobre a grafía e conceptos fundamentais da música.
. Coñecer e usar adecuadamente o vocabulario técnico-musical como medio de expresión.
Tema 1. Conceptos e fontes da música
Tema 2. Os elementos da música
2.1 A textura: monodia, melodía acompañada, homofonía, polifonía
2.2 O ritmo. O ictus e o compás. Indicacións de tempo
2.3 A melodía. A frase melódica
2.4 A harmonía. O concepto de funcionalidade. Acordes. Cadencias
Tema 3. A notación musical e a súa evolución
Tema 4. Os instrumentos e a súa clasificación
Tema 5. A voz humana e a súa clasificación
Tema 6. A orquestra sinfónica, a banda e a música de cámara
Tema 7. Forma e xéneros (I): Suite, Concerto, Sinfonía
Tema 8. Forma e xéneros (II): Lied, Música de baile, Ópera
Tema 9. A práctica interpretativa
LECTURA OBLIGATORIA
AGAWU, KOFI (2012). La música como discurso. Aventuras semióticas en la música romántica. Buenos Aires: Eterna cadencia.
BIBLIOGRAFÍA BÁSICA
COOK, N. (2006). De Madonna al canto gregoriano: una muy breve introducción a la música. Madrid: Alianza
JOFRÉ Y FRADERA, J. (2003). El lenguaje musical. Claves para comprender y utilizar la ortografía y la gramática de la música. Barcelona: Ma non Troppo.
MICHELS, U. (2013). Atlas de Música, vol. I, Madrid: Alianza.
SALAZAR, A. (1997). Conceptos fundamentales de la Historia de la música. Madrid: Alianza Editorial.
BIBLIOGRAFÍA COMPLEMENTARIA
BENNETT, R. (1998). Investigando los estilos musicales. Barcelona. Akal
BENNETT, R. (1999). Forma y diseño. Barcelona: Akal
BENNETT, R. (1999). Los instrumentos de la orquesta. Barcelona: Akal.
BERNSTEIN. L. (2003). El maestro invita a un concierto: conciertos para jóvenes. Madrid: Siruela.
COPLAND, A. (1988). Cómo escuchar la música. México: Fondo de Cultura Económica.
DAHLHAUS, C. (1997). Fundamentos de la Historia de la música. Madrid: Gedisa editorial.
DENIZEAU, G. (2008): Los géneros musicales: una visión diferente de la Historia de la Música. Barcelona: Ma non Troppo.
O alumno será capaz de:
1. Analizar e sintetizar (por escrito e oralmente) coñecementos ligados a esta materia con suficientes comprensión e elaboración dos mesmos, dunha maneira autónoma.
2. Abordar a audición musical de modo analítico, orientada fundamentalmente ao recoñecemento de elementos e estruturas básicas do discurso musical.
3. Posuír e empregar adecuadamente o vocabulario técnico-musical.
4. Ser capaz de identificar, mediante a audición, as principais formas musicais.
Dado que a materia pertence ao vello plan do Grao de Historia da arte, a materia non ten docencia asignada no curso 2025/26 porén, mantéñense as titorías, que servirán para axudar aos alumnos para resolver posibles dúbidas para a avaliación da materia.
A avaliación consistirá nun Exame final con 100% da nota
Avaliación da segunda oportunidade:
. Exame final: 100%
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas, aplicarase o disposto na "Normativa de evaluación do rendimento académico do alumnado e revisión das calificacións".
Estudo da materia: 150 horas
Todas as horas correspondentes desta materia serán de traballo persoal do alumandado
. O alumnado debe manter un ritmo de traballo constante que lle permita unha aprendizaxe progresiva e tamén detectar a tempo as dificultades que lle poidan xurdir no estudo da materia.
. Lectura e estudo da bibliografía recomendada, unido ás audicións indicadas para cada tema.
. Uso e consulta habitual do campus virtual.
. Utilización das titorías personalizadas de ser preciso
Montserrat Capelan Fernandez
- Departamento
- Historia da Arte
- Área
- Música
- Teléfono
- 881812595
- Correo electrónico
- montserrat.capelan [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor