Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Centro Facultade de Xeografía e Historia
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Sen docencia (En extinción)
Matrícula: Non matriculable (Só plans en extinción)
- Impartir un coñecemento xeral da evolución biolóxica e social dos grupos humanos durante a época prehistórica desde unha perspectiva holística.
- Toma de conciencia por parte do alumnado da relación e interacción entre o pasado e o presente na conformación da sociedade.
1. Concepto e desenvolvemento da disciplina
2. Teoría e método
3. O Cuaternario
4. Orixe e evolución da especie humana
5. O Paleolítico Inferior: xeneralidades
6. O Paleolítico Inferior: sociedade
7. O Paleolítico Medio: xeneralidades
8. O Paleolítico Medio: sociedade
9. O Paleolítico Superior: xeneralidades
10. O Paleolítico Superior: sociedade
11. Os derradeiros cazadores-recolectores
Boyd, R. e Silk, J.B. 2001. Cómo evolucionaron los humanos. Ariel Ciencia, Barcelona.
Carbonell, E. (coord.) 2005. Homínidos: las primeras ocupaciones de los continentes. Editorial Ariel, Barcelona.
Cunliffe, B. (ed.) 1998: Prehistoria de Europa. Oxford. Ed. Crítica, Barcelona
Eiroa, J.J., Bachiller, J.A, Castro, L. e Lomba, J. 1999: Nociones de tecnología y tipología en Prehistoria. Ed. Ariel. Barcelona.
Eiroa, J.J. 2010: Prehistoria del Mundo. Sello Editorial, Barcelona.
Fernández Martínez, V.M., 2007. Prehistoria. El largo camino de la humanidad. Alianza Editorial, Madrid.
Fullola, J.M., Nadal, J., Daura, J. y Oms, F.X., 2020: Introducción a la Prehistoria: la evolución de la cultura humana. Ed. UOC, Colección Manuales nº 672, Barcelona.
Gamble, C., 2001. Las sociedades paleolíticas de Europa. Ed. Ariel
Groenen, M., 2000. Sombra y luz en el arte paleolítico. Ed. Ariel, Barcelona
Leroi-Gourhan, A., 1985. Los primeros artistas de Europa. Introducción al arte parietal paleolítico. Ed. Encuentro.
Menéndez, M., Jimeno, A. e Fernández, V.M., 2011. Diccionario de Prehistoria (2ª ed). Alianza Editorial.
Moure Romanillo, A. e González Morales, M.R., 1992. La expansión de los cazadores. Paleolítico Superior y Mesolítico. Ed. Síntesis.
Renfrew, C. e Bahn, P., 1993. Arqueología. Teorías, Métodos y Práctica. Ed. Akal. (8ª ed. inglesa, moi corrixida no ano 2020)
Ripoll, S. et alii, 2020: Prehistoria I. Las primeras etapas de la Humanidad (3ª ed). Ed. Ramón Areces, UNED.
Stringer, Ch. e Andrews, P., 2005. La evolución humana. Ed. Akal, Madrid.
Stringer, Ch. e Gamble, C. 1996: En busca de los Neandertales. Crítica, Barcelona
- Coñecer os aspectos esenciais e a dinámica da Prehistoria Antiga.
- Capacidade de análise e investigación neste dominio.
- Iniciación ao traballo de campo e á investigación básica nesta área.
- Capacidade para localizar información arqueolóxica co emprego da bibliografía especializada e de Internet.
Docencia expositiva:
Semanas 1ª-2ª, 3ª-8ª, 10ª-14ª, 30 horas en total para cada grupo. Docencia teórica na aula.
Docencia interactiva:
Semanas 3ª-14ª, once horas en total, para cada grupo. Prácticas sobre diversos aspectos da Prehistoria Antiga, dende unha metodoloxía arqueolóxica e a interdisciplinariedade. Se manexarán materiais de traballo como diagramas polínicos, técnicas de datación, fichas de prospección, cartografía a diferentes escalas, cráneos, reproduccións de artefactos arqueolóxicos, documentación fotográfica e audiovisual, etc... Se colgarán materiais de traballo complementarios nas partes correspondentes da AULA VIRTUAL desta asignatura.
Haberá unha semán adicada a resolver dúbidas do alumnado.
Avaliación continua, cos seguintes porcentaxes por tipo de actividade:
Exame final nas datas prescritas pola Facultade: 70% (20% mínimo) da nota. Avaliación sobre os coñecementos adquiridos nas aulas teóricas e nas interactivas. Duas das dez preguntas do exame virán das lecturas obrigatorias.
Memoria sobre as actividades desenvolvidas no curso da Docencia Interactiva: 20%.
Asistencia: 10%.
No cómputo da asistencia terase en conta asemade a participación na Saída de Campo programada, así como a asistencia ás Titorías efectuadas na semán prescrita do curso.
Avaliación extraordinaria:
mantendo as porcentaxes respectivas, repetirase aquela parte non superada, e de ser o caso, entregarase o traballo demandado na convocatoria ordinaria e non realizado.
Aqueles alumnos/as que obtivesen dispensa de asistencia a clase deberán examinarse nas datas previstas pola Facultade (50% da nota) e máis entregar un traballo de investigación (50% da nota).
Actividades docentes de carácter expositivo: 30 horas.
Actividades de docencia interactiva en grupos: 15 horas.
Titorías e avaliación: 5 horas.
Subtotal: 50 horas.
Traballo persoal:
Estudo: 40 horas.
60 horas de elaboración de traballos.
Subtotal: 100 horas.
Total: 150 horas.
Combinar a asistencia e participación nas clases teóricas e prácticas co estudo persoal da materia, procurando levar os contidos ao día.
É moi útil acceder á AULA VIRTUAL desta asignatura, onde se proporciona información sobre a marcha da mesma e datos complementarios sobre as distintas temática abordadas nas aulas.
É recomendable o manexo funcional dalgunha das principais linguas estranxeiras.
Ramon Fabregas Valcarce
- Departamento
- Historia
- Área
- Prehistoria
- Teléfono
- 881812696
- Correo electrónico
- ramon.fabregas [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Edgard Camaros Perez
- Departamento
- Historia
- Área
- Prehistoria
- Correo electrónico
- edgard.camaros [at] usc.es
- Categoría
- Investigador/a: Ramón y Cajal
20.12.2024 09:00-11:30 | Grupo de exame | Aula 07 |
16.06.2025 09:30-12:00 | Grupo de exame | Aula 07 |