Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Clínicos EEES: 4 Total: 154
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Física Aplicada
Áreas: Optometría
Centro Facultade de Óptica e Optometría
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Comprender o significado de óptica, óptica- optometría e optometría nos diferentes países e de maneira especial en España.
Comprender o papel da optometría no mundo académico e profesional dos diferentes países. Plans de estudo en Óptica- Optometría e en Optometría no mundo.
Coñecer a conexión da Optometría con disciplinas específicas e outras complementarias.
Coñecer o sistema sanitario español e os aspectos básicos relacionados coa xestión dos servizos de saúde, fundamentalmente os que están relacionados coa atención primaria.
Valorar e interpretar os defectos refractivos, a súa xénese e epidemioloxía: Miopía, Hipermetropía, Astigmatismo, Presbicia.
Coñecer a Prevalencia das anomalías refractivas e factores asociados ás mesmas.
Coñecer e interpretar os parámetros oculares responsables da refracción ocular. Correlacións entre os compoñentes oculares.
Coñecer e interpretar o mecanismo de emetropización.
Comprender os aspectos psicolóxicos na relación entre o óptico-optometrista e o paciente.
Concepto de óptica- optometría, e de optometría. Evolución histórica: científica, académica e profesional
Estrutura xeral da disciplina de optometría. A súa conexión con disciplinas específicas e complementarias. Plans de estudo de óptica- optometría, e de optometría de diferentes países do mundo.
Profesións sanitarias titulas e reguladas en España. Funcións da profesión de óptica- optometría, e de optometría: Campos de actuación. A mobilidade dos servizos profesionais ao longo das fronteiras internacionais. Diploma Europeo de Optometría.
Concepto de sistema sanitario. Tipos de sistemas sanitarios. Sistema Nacional de Saúde. Características principais. Niveis de asistencia sanitaria. Atención primaria de saúde.
Ametropías. Mecanismo da acomodación. Presbicia.
Miopía. Compensación óptica. Clasificación. Tipos. Prevalencia. Signos e síntomas. Prognóstico. Mecanismos para explicar a progresión da miopía.
Hipermetropía. Compensación óptica. Clasificación. Tipos. Signos e síntomas. Fármacos ciclopléjicos.
Astigmatismo. Compensación óptica. Clasificación. Tipos. Signos e síntomas. Prescrición.
Prevalencia das anomalías refractivas. Epidemiología da ametropía: no nacemento, na idade preescolar, na idade
escolar, adulto novo, adulto e na vellez. Factores que afectan á distribución dos erros refractivos.
Xénese dos estados refractivos. Emetropización. Parámetros responsables da refracción ocular. Distribución das
ametropías e dos parámetros oculares responsables da refracción ocular. Mecanismo de emetropización. Correlacións
entre os compoñentes oculares.
Comprender os aspectos psicolóxicos na relación entre o óptico-optometrista e o paciente.
BIBLIOGRAFÍA BÁSICA
Benjamin William j. Borish’ s Clinical Refraction. 2 nd ed.. St. Louis: Butterworth- Heinemann; 2006.
Furlan W, García Monreal J, Muñoz Escrivá L. Fundamentos de Optometría. Refracción Ocular. 2 nd ed.. Valencia: Universitat de Valencia; 2009.
Grosvenor Theodore . Primary Care Optometry. Boston: Butterworth- Heinemann; 2002.
Martín Herranz R e Vecilla Antolínez G. Manual de Optometría. 2 nd ed.. Madrid: Editorial Médica Panamericana; 2018.
Normas reguladoras das profesións sanitarias, tituladas e reguladas por lei
Leis reguladoras da sanidade española.
Plans de estudo de diferentes países do mundo.
Diploma Europeo de Optometría.
BIBLIOGRAFÍA COMPLEMENTARIA
Repullo Labrador J. R, Otero Ochoa L.A. Un novo contrato social para un sistema nacional de saúde sostible. 1 st ed.. Barcelona: Ariel; 2005.
Borja Devesa J. M. Historia Gráfica da Óptica. 1 st ed.. Barcelona: JIMS; 1990.
Margolin J- C, Biérent P. Lunettes et lorgnettes. 1 st ed..Paris: Hoëbeke; 1988.
As competencias que o alumno debe adquirir no desenvolvemento da materia Fundamentos de Optometría, de acordo á memoria oficial do Grao en Óptica e Optometría son:
Básicas e xerais:
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
CG1 - Que os estudantes teñan capacidade para abordar a súa actividade profesional e formativa desde o respecto ao código deontolóxico da súa profesión, que inclúe, entre outros máis específicos os principios do respecto e a promoción dos dereitos fundamentais das persoas, a igualdade entre as persoas, os principios de accesibilidade universal e deseño para todos e os valores democráticos e dunha cultura de paz.
Transversais:
CT1 - Que adquiran capacidade de análise e de síntese.
CT2 - Que adquiran capacidade de organización e planificación.
CT4 - Que adquiran o coñecemento dunha lingua estranxeira.
CT5 - Que adquiran coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudo.
CT6 - Que adquiran capacidade de xestión da información.
CT7 - Que adquiran capacidade para a resolución de problemas.
CT9 - Que saiban traballar en equipo.
CT12 - Que adquiran habilidades nas relacións interpersoais.
CT15 - Que o alumno manteña un compromiso ético.
CT16 - Que o estudante sexa capaz de realizar un apendizaje autónomo.
Específicas:
CE4 - Que o alumno sexa capaz de reflexionar criticamente sobre cuestións clínicas, científicas, éticas e sociais
implicadas no exercicio profesional da Optometría, comprendendo os fundamentos científicos da Óptica-
Optometría e aprendendo a valorar de forma crítica a terminoloxía, ensaios clínicos e metodoloxía da investigación
relacionada coa Óptica- Optometría.
CE5 - Que o alumno sexa capaz de emitir opinións, informes e peritaxes cando sexa necesario.
CE6 - Que o estudante poida valorar e incorporar os avances tecnolóxicos necesarios para o correcto desenvolvemento da
súa actividade profesional.
CE9 - Que o estudante poida ampliar e actualizar as súas capacidades para o exercicio profesional mediante a formación
continuada.
CE11 -Que o estudante saiba situar a información nova e a interpretación desta no seu contexto.
Clases expositivas
A docencia expositiva serán 38 horas de ensino presencial (3 horas por semana).
Clases interactivas de seminario
A docencia interactiva de seminarios serán 8 horas de ensino presencial (1 horas por semana)
Titorías
As titorías serán fundamentalmente de carácter presencial, aínda que se poderán realizar parcialmente de maneira virtual, utilizando o chat da plataforma Moodle da aula virtual e /ou Teams.
Desde o inicio do ano académico, activarase a aula virtual da materia.
É obrigatorio a asistencia do 80% da docencia expositiva e interactiva de seminarios.
Avaliación de contidos teóricos e seminarios:
A avaliación dos contidos teóricos e dos seminarios será mediante unha proba final.
O exame será presencial, de acordo ao calendario establecido por Xunta de Centro, e realizásese mediante exame en formato test. A avaliación dos contidos teóricos representará un 70% da nota final (7 puntos) e a avaliación dos seminarios representará un 30% da nota final (3 puntos), ambos exames realizaranse o mesmo día.
A puntuación obtida na avaliación de contidos teóricos e seminarios supoñerá o 100% da cualificación final (10 puntos). O alumno/para debe alcanzar un nivel mínimo de 5 puntos para aprobar a materia.
É obrigatorio a asistencia do 80% da docencia expositiva e interactiva de seminarios
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
As horas totais de traballo persoal do alumno son 99 distribuídas a seguinte maneira:
Estudo autónomo individual ou en grupo: 55 horas
Escritura de exercicios, conclusións ou outros traballos: 14 horas
Programación/experimentación ou outros traballos en ordenador/laboratorio: 10 horas
Lecturas recomendadas, actividades en biblioteca ou similar: 10 horas
Preparación de presentacións orais, debates ou similar: 10 horas
Asistencia a clases (expositivas e seminarios) ao longo do curso, lectura diaria dos temas impartidos. Consultas bibliográficas, e calquera outra actividade prevista na materia.
Manexaranse páxinas Web de organismos e asociacións internacionais e nacionais, así como, Web de Escolas, Colexios e Facultades de optometría de diferentes países do mundo e normativas das profesións sanitarias, tituladas e reguladas por lei.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
Eva Yebra-Pimentel Vilar
Coordinador/a- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Optometría
- Teléfono
- 881813522
- Correo electrónico
- eva.yebra-pimentel [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Escola Universitaria
Veronica Noya Padin
- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Optometría
- Correo electrónico
- veronicanoya.padin [at] usc.es
- Categoría
- Predoutoral USC
Martes | |||
---|---|---|---|
13:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 3 |
Mércores | |||
12:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 3 |
Xoves | |||
12:00-13:00 | Grupo /CLIS_01 | Castelán | Aula 3 |
13:00-14:00 | Grupo /CLIS_02 | Castelán | Aula 3 |
28.05.2025 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Salón de Actos |
09.07.2025 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Salón de Actos |