Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 74.25 Horas de Titorías: 2.25 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 18 Total: 112.5
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Física Aplicada
Áreas: Óptica
Centro Facultade de Óptica e Optometría
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
O alumno debe acadar o dominio suficiente das técnicas e habilidades que lle permitan:
+ montar, adaptar e reparar os modelos básicos de gafas existentes.
+ determinar a idoneidade e validez dunha gafa xa montada para un usuario concreto
+ detectar a orixe dos problemas e dificultades de adaptación dos usuarios.
+ ofrecer solucións ou alternativas para superar estes problemas.
TEORÍA
1. Clasificación e partes das monturas.
2. Sistemas de medidas das monturas. Medidas faciais e parámetros das monturas.
3. Centrado de lentes monofocais (prescricións sen e con efectos prismáticos) e multifocais.
4. Normas de tolerancia das lentes oftálmicas.
5. Materiais e fabricación de monturas. A pel e as monturas
6. Selección e adaptación de monturas
SEMINARIOS
O mercado das lentes oftálmicas. Uso de tarifas e pedido telemático.
Exercicios e problemas de centrado de lentes.
Notacións das lentes oftálmicas.
PRÁCTICAS
As prácticas da materia constan de 10 sesións de taller, de tres horas cada unha, das que a derradeira será unha proba de montaxe.
As prácticas estudan os procesos de montaxe dos distintos tipos de lentes nas monturas de uso máis común, a adaptación destas ao usuario e o mantemento das lentes montadas.
+ Benito Galindo A. e Villegas Ruiz E.A., Montaje y aplicaciones de lentes oftálmicas, ed. Universidad de Murcia (2001).
+ J. Salvadó, M. Fransoy (Ed.), Tecnología Óptica. Lentes oftálmicas, diseño y adaptación. ed. UPC, Barcelona (1997)
+ Obstfeld H., Spectacle frames and their dispensing, Ed. Saunders, Londres (1997).
+ Brooks C. W. e Borish I.M., System for ophthalmic dispensing, Butterworth Heinemann, 2a edición, Boston (1996).
+ Brooks,C.W., Essentials of ophthalmic lens finishing, ed. Butterworth-Heinemann, St. Louis 2003.
+ Tunnacliffe, A.H., Essentials of dispensing, 2a edición, ed. ABDO, London (1998)
+ Jalie M., Ophthalmic lenses & dispensing, ed. Butterworth Heinemann, 2a edición, Edinbourgh, (2003).
+ M. Jalie, The Principles of Ophthalmic Lenses. ABDO, London, 2021, 6ª edition.
+ Rodríguez Martínez J.I., Adaptación de monturas, ed. USC (2015)
+ Manual de lentes progresivas. INDO. Hospitalet de Llobregat (1999)
+ Fannin, T. E. e Grosvenor, T.P. Óptica clínica. 2ª ed. Barcelona: Omega, (2007)
+ Normas UNE-EN ISO 7998=2007, 8624=2011, 8980-1, 8980-2, 13666=2000, 14889=2009-1
Perseguimos a consecución das seguintes
COMPETENCIAS BÁSICAS E XERAIS
CX1 - Que os estudantes teñan capacidade para abordar a súa actividade profesional e formativa dende o respecto ao código deontolóxico da súa profesión, que inclúe, entre outros máis específicos, os principios do respecto e a promoción dos dereitos fundamentais das persoas, a igualdade entre as persoas, os principios de accesibilidade universal e deseño para todos e os valores democráticos e dunha cultura de paz
CB1 - Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adoita atoparse a un nivel que, aínda que se basea en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional, e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
CB5 - Que os estudantes teñan desenvolvido aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
TRANSVERSAIS
CT1 - Que adquiran capacidade de análise e de síntese.
CT2 - Que adquiran capacidade de organización e planificación.
CT3 - Que adquiran capacidade de comunicación oral e escrita na lingua nativa.
CT4 - Que adquiran o coñecemento dunha lingua estranxeira.
CT5 - Que adquiran coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudo
CT6 - Que adquiran capacidade de xestión da información.
CT7 - Que adquiran capacidade para a resolución de problemas.
CT8 - Que adquiran capacidades na toma de decisións.
CT9 - Que saiban traballar en equipo.
CT14 - Que o estudante adquira habilidades para a emisión dun razoamento crítico.
CT15 - Que o estudante manteña un compromiso ético.
CT16 - Que o estudante sexa capaz de realizar unha aprendizaxe autónoma.
CT17 - Que sexan capaces de adaptarse a novas situacións.
CT18 - Que sexan creativos.
ESPECÍFICAS
CE4 - Que o estudante sexa capaz de reflexionar criticamente sobre cuestións clínicas, científicas, éticas e sociais implicadas no exercicio profesional da Optometría, comprendendo os fundamentos científicos da Óptica-Optometría e aprendendo a valorar de forma crítica a terminoloxía, ensaios clínicos e metodoloxía da investigación relacionada coa Óptica-Optometría.
CE5 - Que o estudante sexa capaz de emitir opinións, informes e peritaxes cando sexa necesario.
CE6 - Que o estudante poida valorar e incorporar os avances tecnolóxicos necesarios para o correcto desenvolvemento da súa actividade.
CE9 - Que o estudante poida ampliar e actualizar as súas capacidades para o exercicio profesional mediante a formación continuada.
Na aula impartiranse dúas horas semanais de docencia expositiva durante un cuadrimestre.
Nas sesións de prácticas, o profesor realizará unha demostración do traballo que debe facer o alumno. A continuación, os alumnos desenvolverán a práctica baixo a supervisión do profesor. O resultado final debe ser autoavaliado polo alumno antes de serlle presentado ao profesor. Este fará unha última avaliación diante do alumno, sinalando, principalmente, o modo de corrixir os erros, problemas ou defectos detectados.
Usaremos o Campus Virtual como repositorio de documentación e canle de comunicación entre estudantes e profesores
Idiomas de traballo na aula: Galego
Haberá unha proba escrita e outra práctica. A cualificación global será a media aritmética das notas da proba escrita (50%) e da proba práctica (50%). Esta nota media debe ser de 5 sobre 10 ou superior para aprobar a materia. É condición necesaria para superar a materia ter unha nota mínima de 5 sobre 10 en cada unha das partes.
Os erros das respostas na proba escrita poderán ser obxecto de penalización na cualificación final.
Para a avaliación da proba práctica é obrigatoria a asistencia a un mínimo de 8 sesións.
O alumno debe saber usar correctamente o focómetro.
Non poderán presentarse á segunda oportunidade aqueles alumnos que, durante o período normal de clases, non teña asistido a este mínimo de 8 sesións prácticas.
Considéranse como NON PRESENTADOS aqueles alumnos que non se presenten nin á proba escrita nin á práctica.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións
Horas presenciais
+ Na aula: 22
+ No obradoiro: 30
+ Titorías: 6
Horas non presenciais:
+ Estudio autónomo individual ou en grupo: 28
+ Escritura de exercicios, conclusións ou outros traballos: 8
+ Programación/experimentación ou outros traballos de laboratorio: 8
+ Lecturas recomendadas, actividades en biblioteca ou similar: 6
+ Asistencia a charlas, exposicións ou outras actividades recomendadas: 4,5
Total: 112,5 horas
- Repaso dos coñecementos xa adquiridos en Óptica Oftálmica I e II.
- Estudar, ou, como mínimo, ter lida, a teoría correspondente a cada apartado antes da sesión práctica.
- Facer uso das titorías para consultar e esclarecer dúbidas.
- Non memorizar “receitas”, senón entender sempre o que se está a facer.
- Participación activa nas aulas e sesións prácticas do taller.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
Maria Dolores Mouriz Cereijo
- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Óptica
- Teléfono
- 881813519
- Correo electrónico
- mariadolores.mouriz [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Juan Ignacio Rodriguez Martinez
Coordinador/a- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Óptica
- Teléfono
- 881813500
- Correo electrónico
- nacho.rodriguez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Escola Universitaria
Martes | |||
---|---|---|---|
18:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | Aula 2 |
Mércores | |||
18:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | Aula 2 |
23.05.2025 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 1 |
23.05.2025 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2 |
10.07.2025 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 3 |