Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 54.5 Horas de Titorías: 6 Clase Expositiva: 26 Clase Interactiva: 6 Clínicos EEES: 20 Total: 112.5
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Física Aplicada
Áreas: Optometría
Centro Facultade de Óptica e Optometría
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
1) Acadar a capacidade de medir e interpretar os datos psicofísicos obtidos na avaliación da percepción visual.
2) Coñecelos modelos básicos da visión do color, forma e movemento.
3) Coñecer, aplicar e interpretar as probas instrumentais relacionadas cos problemas da saúde visual.
4) Habilidade para prescribir, controlar e face-lo seguimento das correccións ópticas.
5) Saber realizar unha anamneses completa.
6) Adquirir destreza nas probas instrumentais de avaliación das funciones visuais e de saúde ocular.
7) Adquirir a destreza para a interpretación e xuicio clínico dos resultados das probas visuais, para establecer o diagnóstico e o tratamento idóneo.
BLOQUE 1. INTRODUCIÓN AO CURSO DE OPTOMETRÍA III
Tema 1. PLANIFICACIÓN DO CURSO
Tema 2. INTRODUCIÓN: ATENCIÓN PRIMARIA DA SAÚDE VISUAL
BLOQUE 2. FUNCIÓN DE SENSIBILIDADE AO CONTRASTE
Tema 3. INTRODUCIÓN E OBXECTIVOS
Tema 4. CONDICIÓNS DO FSC
Tema 5. INSTRUMENTOS:
Tema 6. APLICACIÓNS CLÍNICAS
BLOQUE 3. EXAME DA VISIÓN CROMÁTICA
Tema 7. INTRODUCIÓN E OBXECTIVOS
Tema 8. EPIDEMIOLOXÍA DA DISCROMATOPSIA
Tema 9. CLASIFICACIÓN
Tema 10. INSTRUMENTAIS: PROBAS PSEUDOISOCROMÁTICAS, DE ORDEN E PROFESIONAIS
Tema 11. APLICACIÓNS CLÍNICAS
BLOQUE 4.TONOMETRÍA
Tema 12. INTRODUCIÓN E OBXECTIVOS
Tema 13. INSTRUMENTOS: TONOMETRÍA DE SANGUACION
Tema 14. INSTRUMENTAL: TONOMETRÍA DE APLICACION
Tema 15. INSTRUMENTAL: TONOMETRÍA SIN CONTACTO (NEUMÁTICA)
Tema 16. APLICACIÓNS CLÍNICAS
BLOQUE 5. EXAME DO ÁNGULO DA CÁMARA ANTERIOR
Tema 17. INTRODUCIÓN E OBXECTIVOS
Tema 18. O ÁNGULO CAMERULAR: VALORACIÓN
Tema 19. TÉCNICA DE VAN HERICK
Tema 20. OUTRAS TÉCNICAS PARA A ESTIMACIÓN DO ÁNGULO DA CÁMARA ANTERIOR
Tema 21. APLICACIÓNS CLÍNICAS
BLOQUE 6. CAMPO VISUAL
Tema 22. FUNDAMENTO E INTRODUCIÓN
Tema 23. FACTORES CONDICIONANTES DO CV: FÍSICOS, FISIOLÓXICOS E PSICOLÓXICOS
Tema 24. PERIMETRÍA ESTÁTICA E CINÉTICA
Tema 25. INSTRUMENTAL: DA RED DE AMSLER Á CAMPIMETRÍA INFORMATIZADA
Tema 26. APLICACIÓNS CLÍNICAS
BLOQUE 7. EXPLORACIÓN DA RETINA
Tema 27. OFTALMOSCOPIA INDIRECTA
Tema 28. ANÁLISE DA CAPA DE FIBRAS NERVIOSAS
Tema 29. RETINOGRAFÍA E OUTRAS PROBAS DE ANÁLISE DA RETINA
Tema 30. SATURACIÓN E RECUPERACIÓN DO FOTOSTRÉS
Tema 31. APLICACIÓNS CLÍNICAS
BLOQUE 8. OUTRAS PROBAS COMPLEMENTARIAS
Tema 32. PAQUIMETRÍA
Tema 33. EXOFTLMOMETRÍA
Tema 34. MICROSCOPIA ESPECULAR
Tema 35. MICROSCOPÍA CONFOCAL
Tema 36. OCT E ECOGRAFÍA
1. Optometría de Atención Primaria. Grosvenor. Masson. Barcelona, 2004.
2. Optometría: Principios Básicos y Aplicación Clínica. Montes-Mico R y cols. Elsevier. Barcelona, 2011.
3. Optometría: Aspectos Avanzados y Consideraciones Especiales. Montes-Mico R y cols. Elsevier. Barcelona, 2012.
4. Manual de Optometría. Martin, Vecilla. Panamericana. Madrid, 2010.
5. Birch J. Diagnosis of Defective Colour Vision, Oxford University Press, 1993.
6. Carlson NB, Kurtz D, Heath DA, Hines C. Procedimientos Clínicos en el Examen Visual. Génova. Madrid, 1990.
7. Edwards K, Llewellyn R. Optometría. Barcelona. Masson-Salvat, 1993.
8. Eskridge JB, Amos JF, Bartlett JD. Clinical Procedures in Optometry, Lippincot, 1991.
9. Harrington DO, Drake MV. Los Campos Visuales: Texto y Atlas de Perimetría Clínica, Masson-Salvat, 1993.
10. Henson DB. Visual Fields, Butterworth-Heinemann, 2000.
11. Kanski JJ. Oftalmología Clínica, 7ª edición, Mosby, 2012.
Básicas y Generales
CG1 - Que los estudiantes tengan capacidad para abordar su actividad profesional y formativa desde el respeto al código
deontológico de su profesión, que incluye, entre otros más específicos los principios del respeto y la promoción de los derechos
fundamentales de las personas, la igualdad entre las personas, los principios de accesibilidad universal y diseño para todos y los
valores democráticos y de una cultura de paz
CB1 - Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la
educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también
algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio
CB2 - Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las
competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de
su área de estudio
CB3 - Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio)
para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética
CB4 - Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no
especializado
CB5 - Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores
con un alto grado de autonomía
Transversales
CT1 - Que adquieran capacidad de análisis y de síntesis.
CT2 - Que adquieran capacidad de organización y planificación.
CT3 - Que adquieran capacidad de comunicación oral y escrita en la lengua nativa.
CT4 - Que adquieran el conocimiento de una lengua extranjera.
CT5 - Que adquieran conocimientos de informática relativos al ámbito de estudio.
CT6 - Que adquieran capacidad de gestión de la información.
CT7 - Que adquieran capacidad para la resolución de problemas.
CT8 - Que adquieran capacidades en la toma de decisiones.
CT9 - Que sepan trabajar en equipo.
CT10 - Que sepan trabajar en un equipo de carácter interdisciplinar.
CT14 - Que el alumno adquiera habilidades para la emisión de un razonamiento crítico.
CT15 - Que el alumno mantenga un compromiso ético.
CT16 - Que el estudiante sea capaz de realizar un apendizaje autónomo.
CT17 - Que sean capaces de adaptarse a nuevas situaciones.
CT22 - Que esten motivados por la calidad.
Específicas
CE4 - Que el alumno sea capaz de reflexionar criticamente sobre cuestiones clínicas, científicas, éticas y sociales implicadas en el
ejercicio profesional de la Optometría, comprendiendo los fundamentos científicos de la Óptica-Optometría y aprendiendo a valorar
de forma crítica la terminología, ensayos clínicos y metodología de la investigación relacionada con la Óptica-Optometría.
CE5 - Que el alumno sea capaz de emitir opiniones, informes y peritajes cuando sea necesario.
CE6 - Que el estudiante pueda valorar e incorporar los avances tecnológicos necesarios para el correcto desarrollo de su actividad
profesional.
CE9 - Que el estudiante pueda ampliar y actualizar sus capacidades para el ejercicio profesional mediante la formación continuada.
MD 1. Contenido teórico (clase de pizarra en grupo grande): Lección impartida por el profesor que puede tener formatos diferentes (teoría, problemas y/o ejemplos generales, directrices generales de la materia...). El profesor puede contar con apoyo de medios audiovisuales informáticos, pero, en general, los estudiantes no necesitan manejarlos en clase. Se incluyen aquí las horas dedicadas a exámenes.
MD 2. Seminarios/laboratorio/trabajos (clases de pizarra en grupo reducido): Clase teórico/práctica en la que se proponen y resuelven aplicaciones de la teoría, problemas o casos clínicos. El profesor puede contar con apoyo de medios audiovisuales e informáticos. Se incluyen aquí las clases en las que el alumno utiliza el ordenador en el aula de informática. También se incluyen las pruebas de evaluación si las hubiera.
MD 3. Práctica clínica (en grupo reducido): Se incluye aquí la realización de prácticas clínicas en módulos de 10 o 5 alumnos, dependiendo del grado de autonomía del estudiante, y, por tanto, de la supervisión que necesita por parte del profesor.
MD 4. Tutorías en grupos reducidos con o sin ordenador/laboratorio o tutorías en grupos muy reducidos.
Durante o curso realízanse dúas probas, unha correspondente aos coñecementos e habilidades adquiridos durante as prácticas (30%) e outra teórica (70%) sobre os contidos da materia. O exame teórico consta dunha proba de 30 preguntas e respostas múltiples.
Para ser avaliado na proba teórica é imprescindible a asistencia ás clases (75%). O programa práctico avaliarase mediante avaliación continua segundo os criterios de asistencia, participación e competencias adquiridas no transcurso das prácticas. Así mesmo, realizarase unha proba práctica sobre os aspectos impartidos durante o curso. A nota práctica e a avaliación continua non computarán para o resultado final se non se supera a proba teórica, que será de 5,5/10 puntos.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”.
Artigo 16. Realización fraudulenta de exercicios ou probas.
A realización fraudulenta dalgún exercicio ou proba esixida na avaliación dunha materia implicará a cualificación de suspenso na convocatoria correspondente, con independencia do proceso disciplinario que se poida seguir contra o alumno infractor. Considerarse fraudulenta, entre outras, a realización de traballos plaxiados ou obtidos de fontes accesibles ao público sen reelaboración ou reinterpretación e sen citas aos autores e das fontes.
Estudo autónomo individual ou en grupo 40 h
Escritura de exercicios e outros traballos 4 h
Lecturas recomendadas, actividades en biblioteca ou similar 8 h
Preparación de presentacións, debates ou similar 4 h
Asistencia a charlas, exposicións ou outras actividades recomendadas 4 h
Total estudo e traballo persoal do alumno 60 h
Lectura diaria dos temas impartidos nas clases para poder solventar as dudas con inmediatez na aula. Complementar os apuntes derivados das clases teóricas coa bibliografía recomendada.
Asistencia a clase: Segundo Normativa de Asistencia a Clase nas Ensinanzas Adaptadas ao Espazo Europeo da Educación Superior (Acordo de Consello de Goberno do 25 de marzo de 2010. USC)
Os teléfonos móbiles non están permitidos e o uso de terminais de vídeo estará suxeito exclusivamente á manipulación do material complementario facilitado polo profesor.
Para los casos de realización fraudulenta de ejercicios o pruebas será de aplicación el recogido en la Normativa de evaluación del rendimiento académico de los estudiantes y de revisión de cualificaciones.
Javier González Pérez
Coordinador/a- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Optometría
- Teléfono
- 881813504
- Correo electrónico
- javier.gonzalez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Justo Arines Piferrer
- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Optometría
- Correo electrónico
- justo.arines [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Martes | |||
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18:00-19:00 | Grupo /CLIS_01 | Castelán | Aula 2 |
Mércores | |||
17:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 2 |
Xoves | |||
18:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 2 |
Venres | |||
17:00-18:00 | Grupo /CLIS_02 | Castelán | Aula 3 |
13.01.2025 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2 |
13.01.2025 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 3 |
23.06.2025 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Salón de Actos |