Ir o contido principal

Grao en Enfermaría (3ªed)

  • Nova oferta
Modalidade
Presencial
Rama de coñecemento
Ciencias da Saúde
Ámbito de coñecemento
Enfermería.
Centro(s)
Escola Universitaria de Enfermaría
Complexo docente do campus de Lugo, 27002
Lugo
982824900 (Conserxaría)
982824901 (Dirección)
enfermaria.lugo.decanato [at] usc.gal
Campus
Lugo
estudantes de enfermaría

O Grao en Enfermaría busca formar profesionais capaces de prestaren unha atención sanitaria técnica e profesional axeitada, consonte ao estado de desenvolvemento dos coñecementos científicos, que poidan comprender o comportamento interactivo da persoa en función do xénero, comunidade e contexto social.

Código RUCT: 2504480
Número prazas: 83

Decano/a ou director/a do centro:
Mª PILAR PENELA PUGA
pilar.penela [at] usc.es

Coordinador-a do título:
Mª Pilar Penela Puga
pilar.penela [at] usc.es

Linguas de uso:
Castelán, Galego

Nivel MECES: 2

Universidade coordinadora:
Universidade de Santiago de Compostela

Universidade(s) participante(s):
Universidade de Santiago de Compostela

Data da autorización de implantación do título pola Xunta de Galicia:
Orde do 27/07/2022 (DOG do 10/08/2022)

Data de publicación no BOE:
BOE do 5/04/2023

Data da última acreditación:
03/06/2022

Habilitación profesional:
Este título habilita en España para o exercicio da profesión regulada de Enfermeiro.

Anatomía Humana

  • G2032101
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Bioloxía Humana

  • G2032102
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Estatística

  • G2032103
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Fisioloxía Humana I

  • G2032104
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Ciencias Psicosociais Aplicadas

  • G2032105
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Bioquímica

  • G2032106
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Metodoloxía da Investigación

  • G2032107
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 3 créditos

Competencias dixitais en Enfermaría

  • G2032108
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Fisioloxía Humana II

  • G2032109
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Microbioloxía

  • G2032110
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 3 créditos

Fundamentos históricos e teóricos da Enfermaría

  • G2032121
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Metodoloxía dos coidados de Enfermaría

  • G2032122
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Procedementos básicos en Enfermaría

  • G2032123
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 3 créditos

Saúde, xénero e retos sociais en Enfermaría

  • G2032201
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 3 créditos

Farmacoloxía

  • G2032202
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Nutrición clínica

  • G2032203
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Epidemioloxía

  • G2032221
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 3 créditos

Prácticas Clínicas I

  • G2032222
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Enfermaría Clínica I

  • G2032223
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Prácticas Clínicas II

  • G2032224
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Saúde Pública

  • G2032225
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Enfermaría Clínica II

  • G2032226
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Enfermaría da Saúde Mental

  • G2032227
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Enfermaría en Coidados Paliativos

  • G2032228
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 3 créditos

Enfermaría Familiar e Comunitaria

  • G2032229
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Antropoloxía da saúde

  • G2032241
  •  
  • Optativo
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 3 créditos

Enfermaría do traballo

  • G2032242
  •  
  • Optativo
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 3 créditos

Radioloxía básica

  • G2032243
  •  
  • Optativo
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 3 créditos

Enfermería e educación terapéutica: Innovación no coidado centrado no paciente

  • G2032245
  •  
  • Optativo
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 3 créditos

Aspectos éticos e legais da profesión enfermeira

  • G2032321
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Coidados de Enfermaría en atención Psiquiátrica

  • G2032322
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 3 créditos

Enfermaría Clínica III

  • G2032323
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Prácticas Clínicas III

  • G2032324
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 9 créditos

Enfermaría Clínica IV

  • G2032325
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Enfermaría Xeriátrica

  • G2032326
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Enfermaría Obstétrico-Xinecolóxica

  • G2032327
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Xestión Sanitaria

  • G2032328
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Prácticas Clínicas IV

  • G2032329
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 9 créditos

Enfermaría en coidados críticos e urxencias

  • G2032330
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Enfermaría Pediátrica

  • G2032331
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Prácticas de investigación

  • G2032341
  •  
  • Optativo
  •  
  • Prácticas en Empresas de Grao e Máster
  •  
  • 3 créditos

Enfermaría do traballo

  • G2032342
  •  
  • Optativo
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 3 créditos

Radioloxía básica

  • G2032343
  •  
  • Optativo
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 3 créditos

Anatomía Humana

  • G2032101
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Bioloxía Humana

  • G2032102
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Estatística

  • G2032103
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Fisioloxía Humana I

  • G2032104
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Ciencias Psicosociais Aplicadas

  • G2032105
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Bioquímica

  • G2032106
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Metodoloxía da Investigación

  • G2032107
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 3 créditos

Competencias dixitais en Enfermaría

  • G2032108
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Fisioloxía Humana II

  • G2032109
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Microbioloxía

  • G2032110
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 3 créditos

Saúde, xénero e retos sociais en Enfermaría

  • G2032201
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 3 créditos

Farmacoloxía

  • G2032202
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Nutrición clínica

  • G2032203
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Fundamentos históricos e teóricos da Enfermaría

  • G2032121
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Metodoloxía dos coidados de Enfermaría

  • G2032122
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Procedementos básicos en Enfermaría

  • G2032123
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 3 créditos

Epidemioloxía

  • G2032221
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 3 créditos

Enfermaría Clínica I

  • G2032223
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Saúde Pública

  • G2032225
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Enfermaría Clínica II

  • G2032226
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Enfermaría da Saúde Mental

  • G2032227
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Enfermaría en Coidados Paliativos

  • G2032228
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 3 créditos

Enfermaría Familiar e Comunitaria

  • G2032229
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Aspectos éticos e legais da profesión enfermeira

  • G2032321
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Coidados de Enfermaría en atención Psiquiátrica

  • G2032322
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 3 créditos

Enfermaría Clínica III

  • G2032323
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Enfermaría Clínica IV

  • G2032325
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Enfermaría Xeriátrica

  • G2032326
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Enfermaría Obstétrico-Xinecolóxica

  • G2032327
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Xestión Sanitaria

  • G2032328
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Enfermaría en coidados críticos e urxencias

  • G2032330
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Enfermaría Pediátrica

  • G2032331
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Antropoloxía da saúde

  • G2032241
  •  
  • Optativo
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 3 créditos

Enfermaría do traballo

  • G2032242
  •  
  • Optativo
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 3 créditos

Radioloxía básica

  • G2032243
  •  
  • Optativo
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 3 créditos

Enfermería e educación terapéutica: Innovación no coidado centrado no paciente

  • G2032245
  •  
  • Optativo
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 3 créditos

Prácticas de investigación

  • G2032341
  •  
  • Optativo
  •  
  • Prácticas en Empresas de Grao e Máster
  •  
  • 3 créditos

Enfermaría do traballo

  • G2032342
  •  
  • Optativo
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 3 créditos

Radioloxía básica

  • G2032343
  •  
  • Optativo
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 3 créditos

Non se contemplan

O alumnado de novo ingreso na titulación de enfermaría ha de posuír unha formación básica en ciencias e ciencias da saúde. Do mesmo xeito, debe mostrar interese e motivación polo coidado das persoas e disposición para a observación, a análise e a formación continuada. Considérase que o futuro alumnado en Enfermaría debe posuír aptitudes que favorezan a comunicación, o razoamento crítico, o traballo en equipo e o compromiso ético coa profesión e coa xestión de recursos. Será capaz de adaptarse a novas situacións, comportarse de acordo coas normas e mostrar unha actitude activa perante a aprendizaxe e o traballo en equipo.

1.- O alumnado de primeiro curso por primeira vez a tempo completo ten que matricular 60 créditos.
Un 15% do alumnado poderá cursar estudos a tempo parcial (30 créditos).
2.- Continuación de estudos : libre cun máximo de 75 créditos
3.- A permanencia estará supeditada á superación do 50% dos créditos matriculados nos tres primeiros anos de estudos consecutivos ou alternos

A Universidade de Santiago conta cun servizo de participación e integración universitaria (SEPIU) (http://www.usc.es/gl/servizos/sepiu) que traballa na integración de persoas con discapacidade e presta apoio para o desenvolvemento das adaptacións curriculares, así como un protocolo para a integración na comunidade universitaria. A USC realiza todos os anos, a comezos do curso académico, xornadas de acollida organizadas polo vicerreitorado con competencia en asuntos estudiantís (Vicerreitorado da Comunidade Universitaria e Compromiso Social), que se desenvolven na primeira quincena do curso en todos os centros universitarios, e que teñen por obxecto presentar aos novos estudantes as posibilidades, recursos e servizos que lle ofrece a Universidade.

A Escola Universitaria de Enfermaría de Lugo (centro adscrito) ten un Documento de Acollida para os estudantes de novo ingreso, este documento e a normativa da Escola élles entregado o primeiro día de clase. Os alumnos/as de enfermaría son recibidos polo equipo de dirección da Escola para darlles a información relacionada cos estudos de Enfermaría.

A USC ten un programa de alumnos titores para as titulacións de grao, de forma que alumnos de últimos cursos, logo dunha formación que lles facilita a Universidade, realizan tarefas de orientación aos alumnos que inician os estudos.

Información programa alumnos titores:

Programa alumnos titores

Cando se produza a suspensión dun título oficial, a USC garante o adecuado desenvolvemento efectivo das ensinanzas que iniciasen os seus estudantes ata a súa finalización. Para iso, o Consello de Goberno aproba os criterios relacionados, entre outros, con:

• A admisión de matrículas de novo ingreso na titulación.
• A supresión gradual da impartición da docencia.
• Se o título extinguido é substituído por outro similar (modificando a natureza do título), fixa as condicións que faciliten aos/as estudantes a continuidade de estudos no novo título e as equivalencias entre as materias dun e doutro plan.

Acceso:

Os xerais para as titulacións de grao.

Admisión:

Non se contemplan condicións nin probas de acceso especiais

A Escola de Enfermaría conta con 8 aulas de propósito xeral, con diversa capacidade, dúas aulas de informática e dúas salas de prácticas de uns 30 postos.

Existen tamén espazos habilitados para o alumnado, como unha sala de lectura de máis de 20 postos.

O servizo de Biblioteca do Campus universitario de Lugo atópase centralizado nun único edificio denominado Biblioteca Intercentros. A Biblioteca conta con máis de 1600 postos de consulta repartidos en 9 salas, incluíndo unha sala de traballo en grupo.

Tamén hai que destacar que desde calquera punto da Facultade é posible a conexión sen fíos a Internet.

1. Ser capaz, no ámbito da enfermería, de prestar unha atención sanitaria técnica e profesional adecuada ás necesidades de saúde das persoas, de acordo con a evidencia científica do momento e cos niveis de calidade e seguridade que se establecen nas normas legais e deontolóxicas aplicables.
2. Realizar os coidados de Enfermería baseándose na atención integral de saúde, que supón a cooperación multiprofesional, a integración dos procesos e a continuidade asistencial.
3. Xestionar os recursos dispoñibles, e establecer mecanismos de avaliación considerando aspectos científico-técnicos e de calidade.

- Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e adoita atoparse a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
- Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
- Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
- Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
- Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía

- Ser capaz, no ámbito da enfermaría, de prestar unha atención sanitaria técnica e profesional adecuada ás necesidades de saúde das persoas que atenden, de acordo co estado de desenvolvemento dos coñecementos científicos de cada momento e cos niveis de calidade e seguridade que se establecen nas normas legais e deontolóxicas aplicábeis.
- Planificar e prestar coidados de enfermaría dirixidos ás persoas, familia ou grupos, orientados aos resultados en saúde avaliando o seu impacto, através de guías de práctica clínica e asistencial, que describen os procesos polos cales se diagnostica, trata ou coida un problema de saúde.
- Coñecer e aplicar os fundamentos e principios teóricos e metodolóxicos da enfermaría
- Comprender o comportamento interactivo da persoa en función do xénero, grupo ou comunidade, dentro do seu contexto social e multicultural
- Deseñar sistemas de coidados dirixidos ás persoas, familia ou grupos, avaliando o seu impacto e estabelecendo as modificacións oportunas.
- Basear as intervencións da enfermaría na evidencia científica e nos medios dispoñíbeis.
- Comprender sen preconceitos as persoas, considerando os seus aspectos físicos, psicolóxicos e sociais, como individuos autónomos e independentes, asegurando o respecto ás súas opinións, crenzas e valores, garantindo o dereito á intimidade, através da confidencialidade e o segredo profesional.
- Promover e respectar o dereito de participación, información, autonomía e o consentimento informado na toma de decisións das persoas atendidas, acorde coa forma en que viven o seu proceso de saúde-enfermidade.
- Fomentar estilos de vida saudábeis, o autocuidado, apoiando o mantemento de condutas preventivas e terapéuticas.
- Protexer a saúde e o benestar das persoas, familia ou grupos atendidos, garantindo a súa seguridade.
- Estabelecer unha comunicación eficaz con pacientes, familia, grupos sociais e compañeiros e fomentar a educación para a saúde.
- Coñecer o código ético e deontolóxico da enfermaría española, comprendendo as implicaciones éticas da saúde nun contexto mundial en transformación.
- Coñecer os principios de financiamento sanitario e sociosanitario e utilizar adecuadamente os recursos dispoñíbeis.
- Estabelecer mecanismos de avaliación, considerando os aspectos científico-técnicos e os de calidade.
- Traballar co equipo de profesionais como unidade básica na cal se estruturan de forma uni ou multidisciplinar e interdisciplinar os profesionais e demais persoal das organizacións asistenciais.
- Coñecer os sistemas de información sanitaria.
- Realizar os coidados de enfermaría baseándose na atención integral de saúde, que supón a cooperación multiprofesional, a integración dos procesos e a continuidade asistencial.
- Coñecer as estratexias para adoptar medidas de confortabilidade e atención de síntomas, dirixidas ao paciente e familia, na aplicación de coidados paliativos que contribúan a aliviar a situación de enfermos avanzados e terminais.
- Capacidade para utilizar adecuadamente un abano de habilidades, intervencións e actividades para proporcionar coidados óptimos. Supón realizar valoracións, procedementos e técnicas con pleno coñecemento de causa, destreza e habilidade excelentes e coa máxima seguridade para a persoa que o recibe e para un mesmo. Estaría tamén neste apartado todas as intervencións de enfermaría ligadas á promoción da saúde, a educación sanitaria, etc.

- Coñecer e identificar a estrutura e función do corpo humano. Comprender as bases moleculares e fisiolóxicas das células e os tecidos.
- Coñecer o uso e a indicación de produtos sanitarios vinculados aos coidados de enfermaría.
- Coñecer os diferentes grupos de fármacos, os principios da súa autorización, uso e indicación, e os seus mecanismos de acción.
- Utilización dos medicamentos, avaliando os beneficios esperados e os riscos asociados e/ou efectos derivados da súa administración e consumo.
- Coñecer e valorar as necesidades nutricionais das persoas sas e con problemas de saúde ao longo do ciclo vital, para promover e reforzar pautas de conduta alimentaria saudábel. Identificar os nutrientes e os alimentos en que se atopan. Identificar os problemas nutricionais de maior prevalencia e seleccionar as recomendacións dietéticas adecuadas.
- Aplicar as tecnoloxías e sistemas de información e comunicación dos coidados de saúde.
- Coñecer os procesos fisiopatolóxicos e as súas manifestacións e os factores de risco que determinan os estados de saúde e enfermidade nas diferentes etapas do ciclo vital.
- Identificar as respostas psicosociais das persoas ante as diferentes situacións de saúde (en particular, a enfermidade e o sufrimento), seleccionando as accións adecuadas para proporcionar axuda. Estabelecer unha relación empática e respeitosa co paciente e familia, acorde coa situación da persoa, problema de saúde e etapa de desenvolvemento. Utilizar estratexias e habilidades que permitan unha comunicación efectiva con pacientes, familias e grupos sociais, así como a expresión das súas preocupacións e intereses.
- Coñecer e identificar os problemas psicolóxicos e físicos derivados da violencia de xénero para capacitar o estudante na prevención, a detección precoz, a asistencia, e a rehabilitación das vítimas desta forma de violencia.
- Identificar, integrar e relacionar o conceito de saúde e os coidados, desde unha perspectiva histórica, para comprender a evolución do coidado de enfermaría.
- Comprender desde unha perspectiva ontolóxica e epistemolóxica, a evolución dos conceitos centrais que configuran a disciplina de enfermaría, así como os modelos teóricos máis relevantes, aplicando a metodoloxía científica no proceso de coidar e desenvolvendo os plans de coidados correspondentes.
- Aplicar o proceso de enfermaría para proporcionar e garantir o benestar, a calidade e seguridade ás persoas atendidas.
- Coñecer e aplicar os principios que sustentan os coidados integrais de enfermaría.
- Dirixir, avaliar e prestar os coidados integrais de enfermaría ao individuo, á familia e á comunidade.
- Capacidade para describir os fundamentos do nivel primario de saúde e as actividades a desenvolver para proporcionar un coidado integral de enfermaría ao individuo, á familia e á comunidade. Comprender a función e actividades e actitude cooperativa que o profesional ha de desenvolver nun equipo de atención primaria de saúde. Promover a participación das persoas, familia e grupos no seu proceso de saúde-enfermidade. Identificar os factores relacionados coa saúde e os problemas do contorno, para atender as persoas en situación de saúde e enfermidade como integrantes dunha comunidade. Identificar e analizar a influencia de factores internos e externos no nivel de saúde de individuos e grupos. Aplicar os métodos e procedementos necesarios no seu ámbito para identificar os problemas de saúde máis relevantes nunha comunidade. Analizar os datos estatísticos referidos a estudos poboacionais, identificando as posíbeis causas de problemas de saúde. Educar, facilitar e apoiar a saúde e o benestar dos membros da comunidade, cuxas vidas están afectadas por problemas de saúde, risco, sofrimento, enfermidade, incapacidade ou morte.
- Coñecer as alteracións de saúde do adulto, identificando as manifestacións que aparecen nas súas distintas fases. Identificar as necesidades de coidado derivadas dos problemas de saúde. Analizar os datos recollidos na valoración, priorizar os problemas do paciente adulto, estabelecer e executar o plan de coidados e realizar a súa avaliación. Realizar as técnicas e procedementos de coidados de enfermaría, estabelecendo unha relación terapéutica cos enfermos e familiares. Seleccionar as intervencións encamiñadas a tratar ou previr os problemas derivados das desviacións de saúde. Ter unha actitude cooperativa cos diferentes membros do equipo.
- Identificar as características das mulleres nas diferentes etapas do ciclo reprodutivo e no climaterio e nas alteracións que se poden presentar proporcionando os coidados necesarios en cada etapa. Aplicar coidados xerais durante o proceso de maternidade para facilitar a adaptación das mulleres e os neonatos ás novas demandas e previr complicacións.
- Coñecer os aspectos específicos dos coidados do neonato. Identificar as características das diferentes etapas da infancia e adolescencia e os factores que condicionan o patrón normal de crecemento e desenvolvemento. Coñecer os problemas de saúde máis frecuentes na infancia e identificar as súas manifestacións. Analizar os datos de valoración do neno, identificando os problemas de enfermaría e as complicacións que poden presentarse. Aplicar as técnicas que integran o coidado de enfermaría, estabelecendo unha relación terapéutica cos nenos e os seus coidadores. Seleccionar as intervencións dirixidas ao neno san e ao enfermo, así como as derivadas dos métodos de diagnóstico e tratamento. Ser capaz de proporcionar educación para a saúde aos pais ou coidadores primarios
- Comprender os cambios asociados ao proceso de envellecer e a súa repercusión na saúde. Identificar as modificacións estructurais, funcionais, psicolóxicas e de formas de vida asociadas ao proceso de envellecer.
- Coñecer os problemas de saúde máis frecuentes nas persoas maiores. Seleccionar as intervencións coidadoras dirixidas a tratar ou a previr os problemas de saúde e a súa adaptación á vida diaria mediante recursos de proximidade e apoio á persoa anciá.

- Capacidade de aplicar os coñecementos á práctica.
- Capacidade para o traballo en equipo.
- Motivación.
- Compromiso ético.
- Capacidade para a resolución de problemas.
- Coñecementos básicos da profesión.
- Capacidade de análise e síntese.
- Preocupación pola calidade.
- Capacidade para a toma de decisións
- Capacidade para adaptarse a novas situacións.
- Habilidades interpersonais
- Planificación e xestión do tempo.
- Habilidade para traballar de xeito autónomo.
- Habilidades de xestión da información (habilidade para buscar e analizar información proveniente de diversas fontes).
- Apreciación da diversidade e a multiculturalidade
- Habilidades de investigación
- Habilidades básicas de manexo de ordenadores.

Comp01 - Ser capaz, no ámbito da enfermería, de prestar unha atención sanitaria técnica e profesional adecuada ás necesidades de saúde das persoas que atenden, de acordo con o estado de desenvolvemento dos coñecementos científicos de cada momento e cos niveis de calidade e seguridade que se establecen nas normas legais e deontolóxicas aplicables.
Comp02 - Planificar e prestar coidados de enfermería dirixidos ás persoas, familia ou grupos, orientados aos resultados en saúde avaliando o seu impacto, a través de guías de práctica clínica e asistencial, que describen os procesos polos cales se diagnostica, trata ou coida un problema de saúde.
Comp03 - Comprender o comportamento interactivo da persoa en función do xénero, grupo ou comunidade, dentro do seu contexto social e multicultural.
Comp04 - Deseñar sistemas de coidados dirixidos ás persoas, familia ou grupos, avaliando o seu impacto e establecendo as modificacións oportunas.
Comp05 - Basear as intervencións da enfermería na evidencia científica e nos medios dispoñibles.
Comp06 - Comprender sen prexuízos ás persoas, considerando os seus aspectos físicos, psicolóxicos e sociais, como individuos autónomos e independentes, asegurando o respecto ás súas opinións, crenzas e valores, garantindo o dereito á intimidade, a través da confidencialidade e o secreto profesional.
Comp07 - Promover e respectar o dereito de participación, información, autonomía e o consentimento informado na toma de decisións das persoas atendidas, acorde coa forma en que viven o seu proceso de saúde enfermidade.
Comp08 - Fomentar estilos de vida saudables, o autocuidado, apoiando o mantemento de condutas preventivas e terapéuticas.
Comp09 - Protexer a saúde e o benestar das persoas, familia ou grupos atendidos, garantindo a súa seguridade.
Comp10 - Establecer unha comunicación eficaz con pacientes, familia, grupos sociais e compañeiros e fomentar a educación para a saúde.
Comp11 - Establecer mecanismos de avaliación, considerando os aspectos científico-técnicos e os de calidade.
Comp12 - Traballar co equipo de profesionais como unidade básica na que se estruturan de forma uni ou multidisciplinar e interdisciplinar os profesionais e demais persoal das organizacións asistenciais.
Comp13 - Realizar os coidados de enfermería baseándose na atención integral de saúde, que supón a cooperación multiprofesional, a integración dos procesos e a continuidade asistencial.
Comp14 - Utilización dos medicamentos, avaliando os beneficios esperados e os riscos asociados e/o efectos derivados da súa administración e consumo.
Comp15 - Aplicar as tecnoloxías e sistemas de información e comunicación dos coidados de saúde.
Comp16 - Identificar as respostas psicosociais das persoas #ante as diferentes situacións de saúde (en particular, a enfermidade e o sufrimento), seleccionando as accións adecuadas para proporcionar axuda nas mesmas. Establecer unha relación empática e respectuosa co paciente e familia, acorde coa situación da persoa, problema de saúde e etapa de desenvolvemento.
Utilizar estratexias e habilidades que permitan unha comunicación efectiva con pacientes, familias e grupos sociais, así como a expresión das súas preocupacións e intereses.
Comp17 - Aplicar o proceso de enfermería para proporcionar e garantir o benestar a calidade e seguridade ás persoas atendidas.
Comp18 - Dirixir, avaliar e prestar os coidados integrais de enfermería, ao individuo, a familia e a comunidade.
Comp19 - Capacidade para describir os fundamentos do nivel primario de saúde e as actividades para desenvolver para proporcionar un coidado integral de enfermería ao individuo, a familia e a comunidade. Comprender a función e actividades e actitude cooperativa que o profesional ha de desenvolver nun equipo de Atención Primaria de Saúde. Promover a participación das persoas, familia e grupos no seu proceso de saúde-enfermidade. Identificar os factores relacionados coa saúde e os problemas da contorna, para atender ás persoas en situacións de saúde e enfermidade como integrantes dunha comunidade. Identificar e analizar a influencia de factores internos e externos no nivel de saúde de individuos e grupos. Aplicar os métodos e procedementos necesarios no seu ámbito para identificar os problemas de saúde máis relevantes nunha comunidade. Analizar os datos estatísticos referidos a estudos poboacionais, identificando as posibles causas de problemas de saúde. Educar, facilitar e apoiar a saúde e o benestar dos membros da comunidade, cuxas vidas están afectadas por problemas de saúde, risco, sufrimento, enfermidade, incapacidade ou morte.
Comp20 - Seleccionar as intervencións encamiñadas a tratar ou previr os problemas derivados das desviacións de saúde. Ter unha actitude cooperativa cos diferentes membros do equipo.
Comp21 - Identificar as características das mulleres nas diferentes etapas do ciclo reprodutivo e no climaterio e nas alteracións que se poden presentar proporcionando os coidados necesarios en cada etapa. Aplicar coidados xerais durante o proceso de maternidade para facilitar a adaptación das mulleres e os neonatos ás novas demandas e previr complicacións.
Comp22 - Analizar os datos de valoración do neno, identificando os problemas de enfermería e as complicacións que poden presentarse. Seleccionar as intervencións dirixidas ao neno san e ao enfermo, así como as derivadas dos métodos de diagnóstico e tratamento. Ser capaz de proporcionar educación para a saúde aos pais ou coidadores primarios.
Comp23 - Prestar coidados, garantindo o dereito á dignidade, privacidade, intimidade, confidencialidade e capacidade de decisión do paciente e familia. Individualizar o coidado considerando a idade, o xénero, as diferenzas culturais, o grupo étnico, as crenzas e valores.
Comp24 - Incorporar os valores profesionais, competencias de comunicación asistencial, razoamento clínico, xestión clínica e xuízo crítico, integrando na práctica profesional os coñecementos, habilidades e actitudes da Enfermería, baseados en principios e valores, asociados ás competencias descritas nos obxectivos xerais e nas materias que conforman o Título.
Comp25 - Desenvolver capacidade para o traballo en equipo.
Comp26 - Adquirir capacidade para a resolución de problemas.
Comp27 - Adquirir capacidade para a toma de decisións.
Comp28 - Desarollar capacidade para adaptarse a novas situacións.
Comp29 - Planificar e xestionar o tempo Comp30 - Traballar de maneira autónoma
Comp31 - Xestionar información
Comp32 - Apreciar a diversidade e multiculturalidad
Comp33 - Desenvolver habilidades de investigación
Comp34 - Adquirir habilidades básicas de manexo de computadores

HD01: Recoñecer as situacións de risco vital e saber executar manobras de soporte vital básico e avanzado.
HD02: Realizar as técnicas e procedementos de coidados de enfermería, establecendo unha relación terapéutica cos enfermos e familiares.
HD03: Aplicar as técnicas que integran o coidado de enfermería, establecendo unha relación terapéutica cos nenos e os seus coidadores.
HD04: Capacidade para poñer en práctica principios de saúde e seguridade, incluídos a mobilización e manexo do paciente, control de infeccións, primeiros auxilios básicos e procedementos de emerxencia
HD05: Capacidade para administrar con seguridade fármacos e outras terapias

Con01: Coñecer e aplicar os fundamentos e principios teóricos e metodolóxicos da enfermería.
Con02: Coñecer o código ético e deontolóxico da enfermería española, comprendendo as implicacións éticas da saúde nun contexto mundial en transformación.
Con03: Coñecer os principios de financiamento sanitario e sociosanitario e utilizar adecuadamente os recursos dispoñibles.
Con04: Coñecer os sistemas de información sanitaria.
Con05: Coñecer as estratexias para adoptar medidas de confortabilidad e atención de síntomas, dirixidas ao paciente e familia, na aplicación de coidados paliativos que contribúan a aliviar a situación de enfermos avanzados e terminais.
Con06: Coñecer e identificar a estrutura e función do corpo humano. Comprender as bases moleculares e fisiolóxicas das células e os tecidos.
Con07: Coñecer o uso e a indicación de produtos sanitarios vinculados aos coidados de enfermería.
Con08: Coñecer os diferentes grupos de fármacos, os principios da súa autorización, uso e indicación, e os mecanismos de acción dos mesmos.
Con09: Coñecer e valorar as necesidades nutricionais das persoas sas e con problemas de saúde ao longo do ciclo vital, para promover e reforzar pautas de conduta alimentaria saudable. Identificar os nutrientes e os alimentos en que se atopan. Identificar os problemas nutricionais de maior prevalencia e seleccionar as recomendacións dietéticas adecuadas.
Con10: Coñecer os procesos fisiopatológicos e as súas manifestacións e os factores de risco que determinan os estados de saúde e enfermidade nas diferentes etapas do ciclo vital.
Con11: Coñecer e identificar os problemas psicolóxicos e físicos derivados da violencia de xénero para capacitar ao estudante na prevención, a detección precoz, a asistencia, e a rehabilitación das vítimas desta forma de violencia.
Con12: Identificar, integrar e relacionar o concepto de saúde e os coidados, desde unha perspectiva histórica, para comprender a evolución do coidado de enfermería.
Con13: Comprender desde unha perspectiva ontológica e epistemológica, a evolución dos conceptos centrais que configuran a disciplina de enfermería, así como os modelos teóricos máis relevantes, aplicando a metodoloxía científica no proceso de coidar e desenvolvendo os plans de coidados correspondentes.
Con14: Coñecer e aplicar os principios que sustentan os coidados integrais de enfermería.
Con15: Coñecer as alteracións de saúde do adulto, identificando as manifestacións que aparecen nas súas distintas fases. Identificar as necesidades de coidado derivadas dos problemas de saúde. Analizar os datos recolleitos na valoración, priorizar os problemas do paciente adulto, establecer e executar o plan de coidados e realizar a súa avaliación.
Con16: Coñecer os aspectos específicos dos coidados do neonato. Identificar as características das diferentes etapas da infancia e adolescencia e os factores que condicionan o patrón normal de crecemento e desenvolvemento. Coñecer os problemas de saúde máis frecuentes na infancia e identificar as súas manifestacións.
Con17: Comprender os cambios asociados ao proceso de envellecer e a súa repercusión na saúde. Identificar as modificacións estruturais, funcionais, psicolóxicas e de formas de vida asociadas ao proceso de envellecer.
Con18.Coñecer os problemas de saúde máis frecuentes nas persoas maiores. Seleccionar as intervencións coidadoras dirixidas a tratar ou a previr os problemas de saúde e a súa adaptación á vida diaria mediante recursos de proximidade e apoio á persoa anciá.
Con19: Coñecer o Sistema Sanitario Español. Identificar as características da función directiva dos servizos de enfermería e a xestión de coidados. Coñecer e ser capaz de aplicar as técnicas de dirección de grupos.
Con20.Coñecer a lexislación aplicable e o código ético e deontolóxico da enfermería española, inspirado no código europeo de ética e deontología de enfermería.
Con21:Coñecer os problemas de saúde mental máis relevantes nas diferentes etapas do ciclo vital, proporcionando coidados integrais e eficaces, no ámbito da enfermería.
Con22:.Coñecer os coidados paliativos e control da dor para prestar coidados que alivien a situación dos enfermos avanzados e termináis.

Mobilidade

A mobilidade dos/as estudantes está regulada a través do “Regulamento de intercambios interuniversitarios”. A través da Oficina de Relacións Exteriores xestiónanse programas de intercambio tanto nacionais (SICUE), como europeos (ERASMUS) e extracomunitarios (intercambios con países de América Latina ou países de fala inglesa):

Portal Internacional

A súa planificación e xestión desenvólvese a través da Oficina de Mobilidade, en coordinación coa Facultade a través da “Unidade de Apoio á Xestión de Centros e Departamentos” (UAXCD) e da Responsable Académica de Mobilidade.

Prácticas

Prográmanse con carácter obrigatorio 84 créditos distribuídos nas materias Prácticas Clínicas I, II, III, IV, V e VI, atendendo a criterios de planificación e mecanismos para garantir a calidade e o aproveitamento máis adecuado por parte dos/as estudantes

Un graduado/a en Enfermería é un profesional capacitado para prestar coidados en Atención Primaria, Atención Especializada e para realizar funcións de administración e xestión de servizos de Enfermería sanitarios e sociosanitarios, docencia e investigación, tanto no noso país, na Unión Europea así como no resto de países do mundo tras a correspondente homologación segundo convenios establecidos.
O presente título habilita para o acceso ao exercicio dunha actividade profesional dentro dun sector crave como é a sanidade pública e privada. Dentro do sector, a profesión enfermeira esrá experimentando un crecemento das súas competencias tanto asistenciais, como xestoras e académicas (docentes e investigadoras).
No ámbito asistencial, o egresado/a posúe a preparación científica e humana para valorar, identificar, actuar e avaliar as necesidades de saúde e de coidados das persoas sas ou enfermas, das súas familias e a comunidade. Ademais, estar en posesión do título de graduado/a en Enfermería é requisito necesario para acceder a algunha das especialidades de Enfermería reguladas polo RD 450/2005, do 22 de abril.
O graduado/a en Enfermería ten competencias que lle habilitan para desempeñar funcións administrativas e de xestión de servizos de Enfermería en postos e cargos relacionados coa planificación dos servizos de saúde. A docencia e a investigación tamén son dous ámbitos nos que poden desempeñar o seu traballo, podendo acceder aos sistemas oficiais que regulan o desenvolvemento da carreira docente en niveis de formación media e universitaria así como o da carreira investigadora. Estar en posesión do título de graduado/a en Enfermería permite o acceso a formación de posgraduado e realización do doutoramento.

Os estudantes de Grao deberán realizar e presentar un traballo en que demostren as competencias adquiridas ao longo dos catro anos de estudo. Ofertarase no último cuatrimestre do plan de estudos.

Profesorado
Mª Lourdes Bermello López
Rosendo Bugarín González
Baldomero De Maya Sánchez
María José Ferreira Díaz
Iria Ferreiro López
María Candelaria Fraga González
Manuel Gómez López
Carlos González Juanatey
Paz López Eimil
Olga López Racamonde
José Ramón Martínez Calvo
Rafael Monte Secades
Elena Moreno Saavedra
Manuel Muinelo Lorenzo
Celia Novo Teijeiro
Francisco Javier Núñez Penas
Mª Pilar Penela Puga
María Jesús Pérez Taboada
Maria Teresa Queiro Verdes
José Manuel Ramiro Fernández
Pedro Reimunde Figueira
Mario Alberto Rivas Carro
Inés Rivas Fernández
María Del Pilar Rodríguez Ledo
Isidoro Rodríguez Pérez
Laura Sante Fernández
Noelia Vicho De La Fuente
Os contidos desta páxina actualizáronse o 08.10.2025.