Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 74.25 Horas de Titorías: 2.25 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 18 Total: 112.5
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Centro Facultade de Enfermaría
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Sen docencia (En extinción)
Matrícula: Non matriculable (Só plans en extinción)
Coñecer as bases teóricas e principios prácticos dos coidados de enfermería dos nenos nas distintas etapas de su desenrolo, dende a concepción ata a adolescencia.
Adquirir os coñecementos básicos para la prevención, detección e coidados de enfermería das enfermedades pediátricas mais prevalentes.
Ser capaces de recoñecer as necesidades de coidados dos niños sans e enfermos, de recoñecer as sinais de alerta de patoloxía bio-psico-social e de realizar medidas de educación sanitaria dirixidas os nenos e as suas familias.
Módulos e temas
1. O neno san
1.1. Recén nacido e neno normal
1.2. Prevención da patoloxía do adulto dende a infancia. O programa do neno san
2. Desenrolo normal e patolóxico
2.1. Crecemento e desenrolo físico
2.2. Desenrolo psicomotor. Sinais de alarma
3. Patoloxía prenatal
3.1. Trastornos xenéticos
3.2. Infeccións antenatais e tóxicos durante o embarazo
4. Coidados do recén nacido normal e patolóxico
4.1. Prematuridade e postmadurez
4.2. Malformacións conxénitas
4.3. Principais trastornos neonatais
5. Alimentación dende o nacemento ata a adolescencia
5.1. Lactancia materna
5.2. Alimentación do lactante
5.3. Alimentación do neno preescolar e escolar
5.4. Alimentación na adolescencia
6. Coidados nas infeccions pediátricas
6.1. Inmunoprevención. Calendario vacinal
6.2. O neno con febre. Convulsións febris
6.3. Enfermedades exantemáticas
6.4. Sepse e meninxite
6.5. Infeccions respiratorias
6.6. Gastroenterite aguda. Deshidratación
6.7. Infección urinaria. Trastornos urolóxicos
6.8. Outras infeccions
6.9. Parasitoses
7. Urxencias e emerxencias pediátricas
7.1. Prevención de accidentes
7.2. Valoración da gravedade e clasificación en Pediatría
7.3. Parada cardiorrespiratoria e reanimación cardiopulmonar
7.4. Principais urxencias pediátricas
7.5. Dor en pediatría. Analxesia e sedación
8. Enfermería en Pediatría psicosocial
8.1. Maltrato infantil. Prevención e detección
8.2. O neno e o seu entorno: familia, escola e sociedade
8.3. Aspectos éticos d atención ó neno e a súa familia
8.4. Saude mental infanto-xuvenil
9. Outros trastornos prevalentes na infancia
9.1. Patoloxía dixestiva
9.2. Patoloxía respiratoria e ORL
9.3. O neno con cáncer ou trastornos hematolóxicos
9.4. Trastornos neurolóxicos
9.5. Miscelánea
Tratado de Enfermería Infantil. Cuidados pediátricos. Mª José Aguilar Cordero. 2003
Tratado de Enfermería de la Infancia y Adolescencia. Marta Diaz Gómez y col. Mcgraw.Hill-interamericana España 2006
Tratado de Pediatría. Nelson. 18ª edición 2009
Tratado de Pediatría. M Cruz. Edición AEP. 2014.
Tratado de Enfermería Infantil Cuidados pediátricos. Mª José Aguilar Cordero.2003
Manuales Clínicos Neonatología . 5ª edic. 2006.
Manual de la Lactancia Materna de la teoría a la práctica. Panamericana. A.E.P. 2008
Vacunas en Pediatría. Bogotá:edit.med. panamericana,XIV287p;24cm 2008
Asistencia de enfermería Materno-Neonatal. Towle, Mary Ann. Madrid Prentice Hall D.L XXIII 580p.2010
Enfermería Pediátrica. Asistencia Infantil.Jane WBall;Ruth Bindler. Prentice Hall Ed Pearson 2010
Asistencia de Enfermería materno- neonatal. Mary Ann Towle Ed Pearson 2010
Fundamentos de la Enfermería del Niño y del Adolescente. Madrid ed Enfo Parafuden 2007
Tratado de Enfermería del Niño y Adolescente. Cuidados Pediátricos. Mª José Aguilar Cordero 2ª edici 2012
Tratado de Pediatría Extrahospitalaria. José del Pozo Machucha. Ergon 2011.
Manual del curso europeo de reanimación cardiopulmonar básica y avanzada pediátrica. Guías del ERC 2010. European Resuscitation Council 2011.
Manual de inmunizaciones en Pediatría. Asociación Española de Pediatría, 2023.
- Coñecer os aspectos específicos dos coidados do neonato.
- Identificar as características das diferentes etapas da infancia e adolescencia e os factores que condicionan o patrón normal de crecemiento e desenrrolo.
- Coñecer os problemas de saúde máis frecuentes na infancia e identifica as súas manifestacións.
- Analizar os datos de valoración do neno, identificando os problemas de enfermería e as complicacións que poidan presentarse.
- Aplicar as técnicas que integran o coidado de enfermería, establecendo unh relación terapéutica cos nenos e os seus coidadores.
- Seleccionar as intervencións dirixidas ó neno san e ó enfermo, así como as derivadas dos métodos de diagnóstico e tratamento.
- Ser capaz de proporcionar educación para a saúde ós pais ou coidadores primarios.
- Capacidade para poñer en práctica principios de saúde e seguridade, incluidos a movilización e manexo do paciente, control de infeccions, primeiros auxilios básicos e procedementos de emerxencia (utilizando as habilidades).
Clases expositivas.
Seminarios de preparación, presentación e discusión de casos de temas do programa realizados en grupos.
Simulación clínica básica y avanzada.
Laboratorio de reanimación cardiopulmonar intermedia pediátrica.
Presentación e discusión interactiva de casos clínicos.
Traballo personal (individual e en grupo) do alumno.
A avaliación realizarase mediante probas obxectivas que valorarán a adquisición de coñecementos e competencias.
Ditas probas poderán serán de diversos tipos (traballos individuais e en grupo, probas escritas, participación en seminarios, simulacións, etc), además da proba teórica final.
Avaliación de coñecementos teórico-prácticos. Constará dun examen tipo test de respostas múltiples (70 preguntas con 4 opciones, unha delas correcta). Por cada 3 erros descontarase unha pregunta. Dito examen representará o 70% da nota final.
Evaluación da docencia interactiva (seminarios e laboratorios). Vaise realizar de forma continuada, valorando a participación activa e a súa calidade, sendo a puntuación mínima 0 e a máxima 30 puntos. Dita evaluación representará o 30% da nota final.
Para superar a materia será preciso obtener alomenos 40 puntos no exame test e 18 puntos na evaluación de docencia interactiva.
A non superación de materia supón a repetición de todo o programa docente e avaliacións.
Horas en el aula: 18h
Horas seminario: 15h
Laboratorio: 3h
Avaliación: 2 horas
Persoal do estudante traballar en horarios: 70H.
Asistencia y participación activa en todas las actividades docentes, sean de tipo expositivo, seminarios o laboratorios.
É desexable que, ademais da literatura recoméndase que o alumno coñece a existencia de páxinas web específicas para o asunto por mor do seu interese, recoméndase o seguinte:
Asociación Española de Enfermería para a Infancia (aeei)
Asociación Nacional de Enfermeiras Neonatais (ANECIPN)
Federación das parteiras de España (http://www.federacion-matronas.org)
Asociación Española de Pediatría (http://www.aeped.es)
Sociedade Española de Medicina do Adolescente (www.adolescenciasema.org http://)
Sociedade de Enfermeiros pediátricos (http://www.pedsnurses.org)
Antonio Rodriguez Nuñez
- Departamento
- Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
- Área
- Enfermaría
- Correo electrónico
- antonio.rodriguez.nunez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
27.05.2025 10:00-12:00 | Grupo de exame | Aula 5 - Roberto Novoa Santos |
27.05.2025 10:00-12:00 | Grupo de exame | Aula 6 - Roberto Novoa Santos |
27.05.2025 10:00-12:00 | Grupo de exame | R.N.S.-Aula Magna |
08.07.2025 16:00-18:00 | Grupo de exame | Aula 5 - Roberto Novoa Santos |
08.07.2025 16:00-18:00 | Grupo de exame | Aula 6 - Roberto Novoa Santos |
08.07.2025 16:00-18:00 | Grupo de exame | R.N.S.-Aula Magna |