Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 74.25 Horas de Titorías: 2.25 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 18 Total: 112.5
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Física Aplicada
Áreas: Óptica
Centro Facultade de Óptica e Optometría
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Utilizando modelos do ollo humano:
- Analizar o sistema óptico do ollo mediante software de deseño óptico.
- Avaliar a sua calidade visual utilizando figuras de mérito ópticas.
Unidade 1: Introducción
1. Modelos do ollo. Obxectivos; Desenvolvemento histórico.
2. O sistema óptico do ollo. Forma dos compoñentes e valores medios; Características ópticas paraxiais; Aberracións
Unidade 2: Ollos esquemáticos paraxiais
3. Trazado de raios paraxial. O trazado y-nu; Análise dun sistema utilizando o trazado y-nu; Diafragmas, pupilas e campo; Superficies asféricas.
4. Modelos de ollo paraxiais. Modelo reducido; Modelo de Gullstrand; Outros.
Unidade 3: Modelos esquemáticos finitos
5. Aberracións de 3ª orde e cromáticas. Introducción; Aberración esférica, coma, astigmatismo oblicuo, curvatura de campo e distorsión; Aberración cromática.
6. Trazado de raios xeral. Trazado meridional; Representación das aberracións.
7. Avaliación da imaxe. Aberracións de onda; Distribución enerxética da imaxe; Medidas de calidade.
8. Modelos de ollo finitos. Modelo de Navarro; Modelo de Liou-Brennan; O efecto Stiles-Crawford.
9. Análise óptica do ollo. Formación de imaxe e ametropías; Distribución de luz na retina; Aberracións e calidade da imaxe.
10. Utilidades. Cirurxía refractiva; Fotocoagulación retiniana; Retinoscopía de alta resolución.
Unidade 4: Modelos GRIN do cristalino
11 Modelos de gradiente de índice. Modelos paraxiais; Modelos de capas.
Traballo práctico
1. Introducción ó programa de deseño óptico OsloLT
2. Análise do modelo de ollo de Gullstrand
3. Simulación de ametropías
4. Simulación da acomodación
5. Comparación do modelo de Gullstrand-Legrand co modelo de Navarro
6. Simulación de procedementos oftálmicos
1. G. Smith e D.A. Atchison, The eye and visual optical instruments, Cambridge University Press, Cambridge (1997).
2. D.A. Atchison e G. Smith, Optics of the human eye, Butterworth Heinemann, Oxford (2000).
3. P. Artal, Ed., Handbook of visual optics: fundamentals and eye optics, volume I, CRC press, Taylor & Francis Group (2017).
4. Y. Legrand, Óptica fisiológica, I: "El ojo como instrumento óptico", SEO, Madrid (1991).
5. A.H. Tunnacliffe, Introduction to visual optics, Assoc. of British Dispensing Opticians, Canterbury (1993).
5.5.1.5.1 BÁSICAS Y GENERALES
CG1 - Que los estudiantes tengan capacidad para abordar su actividad profesional y formativa desde el respeto al código
deontológico de su profesión, que incluye, entre otros más específicos los principios del respeto y la promoción de los derechos
fundamentales de las personas, la igualdad entre las personas, los principios de accesibilidad universal y diseño para todos y los
valores democráticos y de una cultura de paz
CB1 - Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la
educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también
algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio
CB2 - Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las
competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de
su área de estudio
CB3 - Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio)
para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética
CB4 - Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no
especializado
CB5 - Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores
con un alto grado de autonomía
5.5.1.5.2 TRANSVERSALES
CT1 - Que adquieran capacidad de análisis y de síntesis.
CT2 - Que adquieran capacidad de organización y planificación.
CT3 - Que adquieran capacidad de comunicación oral y escrita en la lengua nativa.
CT4 - Que adquieran el conocimiento de una lengua extranjera.
CT5 - Que adquieran conocimientos de informática relativos al ámbito de estudio.
CT6 - Que adquieran capacidad de gestión de la información.
CT7 - Que adquieran capacidad para la resolución de problemas.
CT8 - Que adquieran capacidades en la toma de decisiones.
CT9 - Que sepan trabajar en equipo.
CT12 - Que adquieran habilidades en las relaciones interpersonales.
CT14 - Que el alumno adquiera habilidades para la emisión de un razonamiento crítico.
CT15 - Que el alumno mantenga un compromiso ético.
CT17 - Que sean capaces de adaptarse a nuevas situaciones.
CT18 - Que sean creativos.
CT21 - Que demuestren iniciativa y espíritu emprendedor.
CT22 - Que esten motivados por la calidad.
5.5.1.5.3 ESPECÍFICAS
CE4 - Que el alumno sea capaz de reflexionar criticamente sobre cuestiones clínicas, científicas, éticas y sociales implicadas en el
ejercicio profesional de la Optometría, comprendiendo los fundamentos científicos de la Óptica-Optometría y aprendiendo a valorar
de forma crítica la terminología, ensayos clínicos y metodología de la investigación relacionada con la Óptica-Optometría.
CE5 - Que el alumno sea capaz de emitir opiniones, informes y peritajes cuando sea necesario.
CE6 - Que el estudiante pueda valorar e incorporar los avances tecnológicos necesarios para el correcto desarrollo de su actividad
profesional.
CE9 - Que el estudiante pueda ampliar y actualizar sus capacidades para el ejercicio profesional mediante la formación continuada.
Durante as horas de clase expositiva explicaranse os conceptos fundamentais para poder entender e traballar cos modelos de ollo humano máis utilizados na actualidade. Nas sesións de seminarios e de prácticas realizaranse actividades como resolución de problemas, discusión de artigos de carácter científico directamente relacionados coa materia e demostracións. Formularanse unha serie de traballos prácticos e ofreceráselle ao/á alumno/a a posibilidade de ser avaliado/a mediante a realización dun deles. O/a alumno/a deberá entregar un informe deste traballo e expoñelo oralmente.
Idiomas nos que se imparte a docencia: Galego.
Idiomas de traballo na aula: Galego e Castelán.
A avaliación efectuarase mediante o informe e a exposición oral dun dos traballos individuais realizado polo/a alumno/a a proposta do profesor. Os/as alumnos/as que non asistiran a máis dun 85% das clases presenciais serán penalizados/as na cualificación deste traballo en proporción ás suas ausencias, con independencia de se teñen concedida ou non de forma oficial a dispensa de asistencia a clases. Os/as alumnos/as que obteñan unha avaliación negativa do traballo deberán realizar un exame presencial. Considerarase non presentado o estudante que non entregue o informe ou non acuda ao exame, segundo corresponda.
Horas presenciais: 25 h de clases expositivas + 9 h de seminario + 3 h prácticas.
Horas non presenciais: 20 h para o estudo dos temas propostos + 18 h para a realización dos traballos ou para a preparación do exame.
Total: 75 horas
1) Repaso dos coñecementos xa adquiridos nas materias Óptica Xeométrica, Óptica Física e Óptica Visual e Percepción.
2) Optar pola realización do traballo.
Carlos Montero Orille
- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Óptica
- Teléfono
- 881813506
- Correo electrónico
- carlos.montero [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Venres | |||
---|---|---|---|
08:00-09:00 | Grupo /CLIS_01 | Galego | Aula 1 |
09:00-10:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | Aula 1 |
11:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | Aula 1 |
18.12.2024 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 3 |
17.06.2025 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 1 |