Créditos ECTS Créditos ECTS: 15
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 370 Horas de Titorías: 5 Clase Interactiva: 3 Total: 378
Linguas de uso Castelán, Galego, Castelán, Galego
Tipo: Prácticum Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Física Aplicada
Áreas: Optometría
Centro Facultade de Óptica e Optometría
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Prácticas pre-profesionais, que permiten:
- Aplicar os coñecementos adquiridos nos módulos de materias da titulación en: establecementos de Óptica, Clínicas, Hospitais, centros de saúde e Empresas do sector.
- Realizar actividades clínicas relacionadas coa refracción, exploración visual, adaptación de lentes de contacto, entrenamento visual e baixa visión.
- Aplicar as técnicas de montaxe de correccións o compensacións visuais en gafas e posible retoque de lentes de contacto.
- Tomar contacto coa comercialización dos productos, aprovisionamento, almacenaxe, conservación e información.
- Coñecer e aplicar as técnicas de fabricación de axudas visuais e instrumentos ópticos e optométricos.
- Coñecer os diferentes protocolos de actuación en función do paciente.
- Coñecer as indicacións e procedemento de realización e interpretación das probas complementarias necesarias en la consulta de visión.
- Realizar o protocolo de atención ao paciente en la consulta/clínica optométrica.
- Realizar una historia clínica adecuada ao perfil do paciente.
- Seleccionar e aplicar correctamente en cada caso todas as destrezas, habilidades e competencias adquiridas en Optometría.
- Fomentar la colaboración con outros profesionais sanitarios.
- Comunicar e informar ao paciente de todos os actos e probas que se van la realizar e explicar claramente os resultados e su diagnóstico. Prácticas pre-profesionais, que permiten:
-Aplicar os coñecementos adquiridos nos módulos de materias da titulación en: establecementos de Óptica, Clínicas, Hospitais, centros de saúde e Empresas do sector.
-Realizar actividades clínicas relacionadas coa refracción, exploración visual, adaptación de lentes de contacto, entrenamento visual e baixa visión.
-Aplicar as técnicas de montaxe de correccións o compensacións visuais en gafas e posible retoque de lentes de contacto.
-Tomar contacto coa comercialización dos productos, aprovisionamento, almacenaxe, conservación e información.
-Coñecer e aplicar as técnicas de fabricación de axudas visuais e instrumentos ópticos e optométricos.
-Coñecer os diferentes protocolos de actuación en función do paciente.
-Coñecer as indicacións e procedemento de realización e interpretación das probas complementarias necesarias en la consulta de visión.
-Realizar o protocolo de atención ao paciente en la consulta/clínica optométrica.
-Realizar una historia clínica adecuada ao perfil do paciente.
-Seleccionar e aplicar correctamente en cada caso todas as destrezas, habilidades e competencias adquiridas en Optometría.
-Fomentar la colaboración con outros profesionais sanitarios.
-Comunicar e informar ao paciente de todos os actos e probas que se van la realizar e explicar claramente os resultados e su diagnóstico.
Os contidos terán que ver cos seguientes aspectos:
- Aplicar os coñecementos de optometría e contactoloxa en clínica con pacientes reaies. Inclúese a refracción, exploración visual e ocular, adaptación de lentes de contacto, entrenamento visual e baxa visión.
- Aplicar as técnicas de montaxe de correccións visuais en gafas e retoques de lentes de contacto, si esta última función se realiza na empresa.
- Profundizar nas técnicas de xestión de pacientes, normalmente aplicadas nos despachos de óptica, intro e interprofesionais.
- Tomar contacto coa comercialización dos productos, aprovisionamento, almacenaxe, conservación e información.
- Coñecer e aplicar as técnicas de fabricación de axudas visuais e instrumentos ópticos e optométricos.
Programa teórico: non procede
Programa prácticas:
Dependendo do Centro Óptico ou Optométrico onde se realicen as prácticas, o alumnado poderá adquirir diferentes coñecementos entre os que se relacionan a continuación.
Actividades de montaxe e adaptación de axudas ópticas:
• Utilización de diferentes sistemas de biselado
• Utilización de Frontofocómetro. (manual e/ou automático)
• Biselado, adaptación e montaxe de diferentes tipos de lentes (monofocais, progresivas, bifocais, ranuradas e taladradas, solares en gafa e como suplemento)
• Reparacións e axustes de gafas
Asesoramento en la prescrición e adaptación de axudas ópticas:
• Lentes oftámicas e monturas
• Lentes de contacto e productos de mantenimiento
• Utilización de Vademécums de distintas casas comerciais
• Axudas para especialidades (rehabilitación visual, baja visión)
Xestión de pedidos xenéricos e de especialidades (rehabilitación visual, baixa visión):
• Recepción e control de pedidos, albaráns e facturas
• Control de stocks
Gabinete:
Información ao paciente de:
• Consentimentos informados
• Protección de datos
• Utilización, conservación e limpieza de lentes de gafas
• Utilización, conservación y limpieza de lentes de contacto
• Productos de mantemento
• Hixiene e limpieza
• Revisións periódicas
• Informes de derivación a outros profesionais
Refracción:
• Medida de distancias nasopupilares
• Retinoscopía
• Oftalmoscopia
• Queratometría
• Topógrafo corneal
• Medida da presión intraocular
• Lámpada de fenda
• Refracción para visión de lonxe e de preto
• Análisis da visión binocular
• Adaptación de lentes de contacto
• Rehabilitación visual
• Baixa visión
Os contenidos tendrán que ver cos seguientes aspectos:
-Aplicar os coñecementos de optometría e contactoloxia en clínica con pacientes reales. Se incluyen la refracción, exploración visual e ocular, adaptación de lentes de contacto, entrenamiento visual e baja visión.
-Aplicar as técnicas de montaje de correcciones visuales en gafas e retoques de lentes de contacto, si esta última función se realiza en la empresa.
-Profundizar en as técnicas de gestión de pacientes, normalmente aplicadas en os despachos de óptica, intro e interprofesionais.
-Tomar contacto coa comercialización dos productos, aprovisionamiento, almacenaje, conservación e información.
-Coñecer e aplicar as técnicas de fabricación de axudas visuales e instrumentos ópticos e optométricos.
Programa de teoría: non procede
Programa de prácticas
Dependendo do Centro Óptico ou Optométrico onde se realicen as prácticas, o alumnado poderá adquirir diferentes coñecementos entre os que se relacionan a continuación.
Actividades de montaxe e adaptación de axudas ópticas:
• Utilización de diferentes sistemas de biselado
• Utilización de Frontofocómetro. (manual e/ou automático)
• Biselado, adaptación e montaxe de diferentes tipos de lentes (monofocais, progresivas, bifocais, ranuradas e taladradas, solares en gafa e como suplemento)
• Reparacións e axustes de gafas
Asesoramento en la prescrición e adaptación de axudas ópticas:
• Lentes oftámicas e monturas
• Lentes de contacto e productos de mantenimiento
• Utilización de Vademécums de distintas casas comerciais
• Axudas para especialidades (rehabilitación visual, baja visión)
Xestión de pedidos xenéricos e de especialidades (rehabilitación visual, baixa visión):
• Recepción e control de pedidos, albaráns e facturas
• Control de stocks
Gabinete:
Información ao paciente de:
• Consentimentos informados
• Protección de datos
• Utilización, conservación e limpieza de lentes de gafas
• Utilización, conservación y limpieza de lentes de contacto
• Productos de mantemento
• Hixiene e limpieza
• Revisións periódicas
• Informes de derivación a outros profesionais
Refracción:
• Medida de distancias nasopupilares
• Retinoscopía
• Oftalmoscopia
• Queratometría
• Topógrafo corneal
• Medida da presión intraocular
• Lámpada de fenda
• Refracción para visión de lonxe e de preto
• Análisis da visión binocular
• Adaptación de lentes de contacto
• Rehabilitación visual
• Baixa visión
Xeral: Toda a Bibliografía correspondente a todas as materias do Grao en Óptica e Optometría
Específica:
Manual de Optometría (2ª edición). R Martín Herranz, G Vecilla Antolínez. Panamericana, 2018.
Borish Clinical Refraction. 2º edition. W. J. Benjamin, I. M. Borish. The Professional Press Inc, 2006.
Procedimientos Clínicos en el Examen Visual. Nancy B. Carlson, Daniel Kurtz, David A. Heath, Catherine Hines. Ed. Génova, 1992.
Atlas de Lámpara de Hendidura. Gonzalez-Cavada Benavides J. Ed. complutense, 2000
Anomalías de la visión Binocular: Investigación y Tratamiento. Pickwell, D., Ed. JIMS, 1996
Tratamiento Clínico de la Visión Binocular, disfunciones Heterofóricas, acomodativas y oculomotoras. Scheimean, M.H. y Wick, B., Ed. Ciagami, 1996
Ocular Accommodation, convergence adn fixation disparity. Gross, D.A., Ed. Butterworths-Heinemann, 1995
Vision and Aging. 2º edition. Rosenbloom AA y Morgan MW. Ed. Butterworth-Heinemann, 1993
The ocular examination, Measurements and findings. Zadnik K. Ed. WB Saunders Company , 1997
Manual de Refracción. Garcia G Ed. Masson-Salvat 1992
Xeral: Toda a Bibliografía correspondente a todas as materias do Grao en Óptica e Optometría
Específica:
Manual de Optometría (2ª edición). R Martín Herranz, G Vecilla Antolínez. Panamericana, 2018.
Borish Clinical Refraction. 2º edition. W. J. Benjamin, I. M. Borish. The Professional Press Inc, 2006.
Procedimientos Clínicos en el Examen Visual. Nancy B. Carlson, Daniel Kurtz, David A. Heath, Catherine Hines. Ed. Génova, 1992.
Atlas de Lámpara de Hendidura. Gonzalez-Cavada Benavides J. Ed. complutense, 2000
Anomalías de la visión Binocular: Investigación y Tratamiento. Pickwell, D., Ed. JIMS, 1996
Tratamiento Clínico de la Visión Binocular, disfunciones Heterofóricas, acomodativas y oculomotoras. Scheimean, M.H. y Wick, B., Ed. Ciagami, 1996
Ocular Accommodation, convergence adn fixation disparity. Gross, D.A., Ed. Butterworths-Heinemann, 1995
Vision and Aging. 2º edition. Rosenbloom AA y Morgan MW. Ed. Butterworth-Heinemann, 1993
The ocular examination, Measurements and findings. Zadnik K. Ed. WB Saunders Company , 1997
COMPETENCIAS BÁSICAS Y GENERALES
CB1 - Que o/a estudante demostre posuír e comprender o coñecemento nunha área de estudo que parte da base do ensino secundario xeral e normalmente atópanse nun nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, tamén inclúe algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
CB2 - Que os alumnos saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación de xeito profesional e posúen as habilidades que se adoitan demostrar coa elaboración e defensa dos argumentos ea resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
CB3 - Que os alumnos teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para facer xuízos que inclúan unha reflexión sobre cuestións relevantes de índole social, científica ou ética.
CB4 - Que os alumnos poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público especializado e non especializado.
CB5 - Que os alumnos desenvolveran as destrezas de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores con alto grao de autonomía.
CG1 - Que os alumnos teñan a capacidade para abordar a súa actividade profesional e formativa dende o respecto ao código deontolóxico da súa profesión, que inclúe, entre outros, os principios de respecto e promoción dos dereitos fundamentais das persoas, a igualdade entre as persoas, os principios de accesibilidade universal e deseño para todos e, os valores democráticos e unha cultura de paz.
COMPETENCIAS TRANSVERSAIS
CT1 - Que adquiran capacidade de análise e síntese .
CT2 - Que adquiran capacidade de organización e planificación.
CT3 - Que adquiran capacidade de comunicación oral e escrita en la linguanativa.
CT4 - Que adquiran o coñecemento dunha lingua estranxeira.
CT5 - Que adquiran coñecementos de informática relacionadas co campo de estudo .
CT6 - Que adquiran capacidade de xestión de información .
CT7 - Que adquiran a capacidade para a resolución de problemas.
CT8 - Que adquiran capacidades en la toma de decisiones.
CT9 - Que saiban como traballar en equipo.
CT10 - Que sepan traballar en un equipo de carácter interdisciplinar.
CT12 - Que adquiran habilidades en as relaciones interpersonais.
CT14 - Que o alumno adquira habilidades para la emisión de un razoamento crítico.
CT15 – Que o /a estudante manteña un compromiso ético.
CT16 - Que o/a estudante sexa capaz de realizar unha aprendizaxe autónoma.
CT17 - Que sexan capaces de adaptarse a novas situacións.
CT22 - Que estean motivados por la calidade.
COMPETENCIAS ESPECÍFICAS
CE4 - Que o/a estudante sexa capaz de reflexionar de forma crítica sobre asuntos clínicos, científicos, éticos e sociais implicados na práctica profesional da Optometría, comprender os fundamentos científicos da Óptica-Optometría e aprender a avaliar críticamente a terminoloxía, os ensaios clínicos e metodoloxía de investigación relacionada coa Óptica-Optometría.
CE5 - Que o/a estudante poida emitir opinións, informes e peritaxes de expertos cando sexa necesario .
CE6 - Que o/a estudante poida valorar e incorporar os avances tecnolóxicos necesarios para o correcto desenvolvemento da súa actividade profesional .
CE9 - Que o/a estudante poida ampliar e actualizar as súas capacidades para a práctica profesional a través da formación continua.
COMPETENCIAS BÁSICAS E XERAIS
CB1 - Que o/a estudante demostre posuír e comprender o coñecemento nunha área de estudo que parte da base do ensino secundario xeral e normalmente atópanse nun nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, tamén inclúe algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
CB2 - Que os alumnos saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación de xeito profesional e posúen as habilidades que se adoitan demostrar coa elaboración e defensa dos argumentos ea resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
CB3 - Que os alumnos teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para facer xuízos que inclúan unha reflexión sobre cuestións relevantes de índole social, científica ou ética.
CB4 - Que os alumnos poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público especializado e non especializado.
CB5 - Que os alumnos desenvolveran as destrezas de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores con alto grao de autonomía.
CG1 - Que os alumnos teñan a capacidade para abordar a súa actividade profesional e formativa dende o respecto ao código deontolóxico da súa profesión, que inclúe, entre outros, os principios de respecto e promoción dos dereitos fundamentais das persoas, a igualdade entre as persoas, os principios de accesibilidade universal e deseño para todos e, os valores democráticos e unha cultura de paz.
COMPETENCIAS TRANSVERSAIS
CT1 - Que adquiran capacidade de análise e síntese .
CT2 - Que adquiran capacidade de organización e planificación.
CT3 - Que adquiran capacidad de comunicación oral e escrita en la linguanativa.
CT4 - Que adquiran o coñecemento dunha lingua estranxeira.
CT5 - Que adquiran coñecementos de informática relacionadas co campo de estudo .
CT6 - Que adquiran capacidade de xestión de información .
CT7 - Que adquiran a capacidade para a resolución de problemas.
CT8 - Que adquiran capacidades en la toma de decisiones.
CT9 - Que saiban como traballar en equipo.
CT10 - Que sepan traballar en un equipo de carácter interdisciplinar.
CT12 - Que adquiran habilidades en as relaciones interpersonais.
CT14 - Que o alumno adquira habilidades para la emisión de un razoamento crítico.
CT15 – Que o /a estudante manteña un compromiso ético.
CT16 - Que o/a estudante sexa capaz de realizar unha aprendizaxe autónoma.
CT17 - Que sexan capaces de adaptarse a novas situacións.
CT22 - Que estean motivados por la calidade.
COMPETENCIAS ESPECÍFICAS
CE4 - Que o/a estudante sexa capaz de reflexionar de forma crítica sobre asuntos clínicos, científicos, éticos e sociais implicados na práctica profesional da Optometría, comprender os fundamentos científicos da Óptica-Optometría e aprender a avaliar críticamente a terminoloxía, os ensaios clínicos e metodoloxía de investigación relacionada coa Óptica-Optometría.
CE5 - Que o/a estudante poida emitir opinións, informes e peritaxes de expertos cando sexa necesario .
CE6 - Que o/a estudante poida valorar e incorporar os avances tecnolóxicos necesarios para o correcto desenvolvemento da súa actividade profesional .
CE9 - Que o/a estudante poida ampliar e actualizar as súas capacidades para a práctica profesional a través da formación continua.
Actividades prácticas en contornos profesionais relacionados coa profesión, de forma que facilite la aplicación dos coñecementos e habilidades adquiridos por parte do alumno ao mundo laboral. Nos casos que proceda, poderá haber prácticas de campo.
As accións de titorización serán asumidas pola Comisión de Seguimento de Prácticas Tuteladas. METODOLOXÍA:
Actividades prácticas en contornos profesionais relacionados coa profesión, de forma que facilite la aplicación dos coñecementos e habilidades adquiridos por parte do alumno ao mundo laboral. Nos casos que proceda, poderá haber prácticas de campo.
As accións de titorización serán asumidas pola Comisión de Seguimento de Prácticas Tuteladas.
AVALIACIÓN:
Cualificación outorgada polo óptico-optometrista titular do centro óptico (Titor): 60%
Cualificación da memoria (outorgada polo profesor titor de prácticas tuteladas): 40%
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións. AVALIACIÓN:
Cualificación outorgada polo óptico-optometrista titular do centro óptico (Titor): 60%
Cualificación da memoria (outorgada polo profesor titor de prácticas tuteladas): 40%
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
• 13 h. De estudo autónomo
• 11 h. Confección de informes
• 20 h. Lecturas recomendadas
• 31 h. Diferentes tarefas encargadas polo titor da Óptica ou Centro Optométrico
• 13 h. De estudo autónomo
• 11 h. Confección de informes
• 20 h. Lecturas recomendadas
• 31 h. Diferentes tarefas encargadas polo titor da Óptica ou Centro Optométrico
Maria Jesus Giraldez Fernandez
Coordinador/a- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Optometría
- Teléfono
- 881813526
- Correo electrónico
- mjesus.giraldez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Luz Maria Gigirey Prieto
- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Optometría
- Teléfono
- 881813521
- Correo electrónico
- luz.gigirey [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Javier González Pérez
- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Optometría
- Teléfono
- 881813504
- Correo electrónico
- javier.gonzalez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Carlos Garcia Resua
- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Optometría
- Correo electrónico
- carlos.garcia.resua [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Hugo Pena Verdeal
- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Optometría
- Correo electrónico
- hugo.pena.verdeal [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU