Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Xeografía
Áreas: Xeografía Física
Centro Facultade de Xeografía e Historia
Convocatoria:
Docencia: Sen docencia (Extinguida)
Matrícula: Non matriculable
- O alumnado coñecerá os equipos, técnicas e procedimientos básicos na Xeografía Física.
- O alumnado adquirirá a destreza necesaria no manexo de equipos GPS, do instrumental e equipamiento de laboratorio, e nos
procedimientos xerais de traballo de campo.
- O alumnado acadará a formación metodolóxica e instrumental necesaria para a súa aplicación como metodoloxía docente nos Módulos e
Materias específicas posteriores.
- Principios e funcionamiento de GNSS.
- Brúxula e clinómetro.
- Recoñecemento e descrición de facies sedimentarias.
- Mostreo de sedimentos.
- Manexo de instrumental de laboratorio. Lupa binocular.
- Procedementos de análise sedimentaria: granulometría e morfometría.
- Procedementos para determinacións: contido en materia orgánica, carbonatos, pH.
- Inventarios de vexetación.
Os contidos da materia desenvolveranse nos seguintes temas:
Tema. 1. Cartografía en campo: manexo de GPS.
- Funcionamento dos Sistemas de Navegación por satélite- Precisión e fontes de error
- Manexo en campo
Tema. 2. Manexo da brúxula
- Manexo da brúxula: orientación e clinómetro
- Medición de estruturas en campo: diaclasas, buzamentos, esquistosidade…
Tema. 3. Recoñecemento e descrición de facies sedimentarias
- Sedimentos: tamaños e propiedades fundamentais
- Descripción de facies en sedimentos estratificados. Criterios, representación e muestreo
- Muestreo en sedimentos actuáis
Tema. 4. Análise sedimentolóxico. Granulometría, morfometría e determinacións químicas
- Equipamento de laboratorio
- Análise granulométrica
- Análise morfoscópica
- Determinaciones de M.O. e pH
- Outras técnicas analíticas en Xeografía Física
Tema 5. Métodos e técnicas de estudo da vexetación
- Estructura da vexetación: descrición fisonómica estrutural
- Métodos de traballo: inventarios e táboas
ALVEIRINHO DIAS, J. (2004): A Análise sedimentar e o conhecemento dos sistemas marinhos (Uma Introdução à Oceanografia Geológica). http://w3.ualg.pt/~jdias/JAD/index.html
MEAZA RODRÍGUEZ, G. (Coord.) (2000): Metodología y práctica de la Biogeografía, Ediciones del Serbal, Barcelona.
TELLO, B. (Coord.) (2004): Prácticas de laboratorio de Geografía Física. Ediciones de la UA de Madrid. Madrid.
A. Básicas y Generales
CG1 - Asegurar unha formación xeneralista e de carácter integrado sobre os contidos fundamentais dos diversos ámbitos temáticos da Xeografía, o seu desenvolvemento epistemolóxico e os seus métodos de investigación
CG2 - Coñecer, comprender e interpretar o territorio
CG3 - Interrelacionar o medio físico e ambiental coa esfera social e humana
CG4 - Combinar un enfoque xeneralista con unha análise especializada
CG5 - Interrelacionar os fenómenos a diferentes escalas territoriais
CG6 - Explicar a diversidade de lugares, rexións e localización
CG7 - Comprender as relacións espaciais. Valorar os aspectos culturais na súa interpretación
CG8 - Analizar e interpretar as paisaxes
CG9 – Xerar sensibilidade e interese polos temas territoriais e ambientais
CB1 - Que os estudantes demostren poseer e comprender coñecementos nunha área de estudio que parte da base da educación secundaria xeral, e se soe encontrar a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vanguardia do seu campo de estudo
CB2 - Que os estudantes apliquen os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que soen demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
CB4 - Que os estudantes podan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado coma non especializado
CB5 - Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudos posteriores con un alto grado de autonomía
B. Transversais
CT4 - Combinar as dimensións temporal e espacial na explicación dos procesos socioterritoriais
CT7 - Xestionar a complexidade
CT5 - Relacionar e sintetizar información territorial transversal
CT6 - Xerar acordos en equipos interdisciplinares
CT8 - Ordenar e sintetizar a información
CT9 - Expor e transmitir os coñecementos xeográficos
C. Específicas
CE2 - Coñecer as técnicas de traballo de campo e de captura de datos sobre o terreo
CE4 - Expresar información cartograficamente
CE5 - Elaborar e interpretar información estatística
Co obxectivo de facilitar e racionalizar a impartición da asignatura utilizaranse as seguintes técnicas:
- Clases expositivas nas que se fará a explicación dos contidos teóricos. Trátase dunha actividade presencial na aula.
- Clases interactivas nas que as actividades serán prácticas e relacionadas cos contidos teóricos da materia. Dado o carácter técnico da materia, representa a meirande parte da docencia.
- A docencia incluirá polo menos unha Práctica de Campo na que se levará a cabo explicacións e aplicación de técnicas de campo, a realizar nas datas indicadas no calendario oficial. A asistencia á Práctica de Campo é obrigatoria, salvo xustificación.
A avaliación consistirá en:
- Avaliación contínua: Seguimento na entrega de prácticas e informes nos que se recolle a metodoloxía e resultados obtidos na aplicación das distintas técnicas (60%).
- Proba Final: Memoria sobre o traballo de campo realizado (40%).
- É imprescindible a presenza activa do alumnado nas actividades que se propoñan. A falta de implicación - non asistir, sen xustificación, a un mínimo dun 80% das sesións programadas ou non presentar as actividades demandadas – poderá implicar a exclusión deste proceso avaliativo e deberá superar a materia mediante probas específicas (exámes e presentación de traballos finais) de carácter individual a determinar no seu momento.
- Na 2ª Oportunidade, poderase concorrer soamente coas prácticas suspensas (Prácticas e Informes suspensos).
- No caso de que sexa concedida oficialmente a dispensa de asistencia ás aulas, o alumnado terá que facer un traballo específico, acordado co profesorado.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de Avaliación do Rendemento Académico dos Estudantes e de Revisión de Cualificacións.
A asignatura consta de 6 créditos repartidos equilibradamente entre teoría, práctica e actividade académicamente dirixida non presencial na aula. O alumno deberá dedicar a parte alícuota do total de créditos do curso, e en función das súas necesidades persoais para un coñecemento axeitado da materia
Dado o caracter práctico da materia, e o caracter progresivo e secuencial dos contidos, é indispensable a asistencia ás clases e a saída de campo.
Recoméndase encarecidamente cursar os Cursos de Competencias en Información ofertados pola Biblioteca Universitaria:
(https://www.usc.gal/gl/servizos/biblioteca/servizos/competencias.html)
Ramon Blanco Chao
Coordinador/a- Departamento
- Xeografía
- Área
- Xeografía Física
- Teléfono
- 881812675
- Correo electrónico
- ramon.blanco [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Manuela Costa Casais
- Departamento
- Xeografía
- Área
- Xeografía Física
- Correo electrónico
- manuela.costa [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Martes | |||
---|---|---|---|
11:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | Aula 01 Laboratorio |
Mércores | |||
09:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | Aula 01 Laboratorio |
23.05.2025 16:00-18:30 | Grupo /CLE_01 | Aula 08 |
02.07.2025 15:30-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 09 |