Créditos ECTS Créditos ECTS: 4
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 10 Clase Expositiva: 10 Clase Interactiva: 55 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Campus Sur
Áreas: Centro Superior de Hostalería
Convocatoria: Anual
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
O obxectivo da materia English for Hotel Industry Executives é consolidar a adquisición dun grao de competencia comunicativa no ámbito especifico de inglés empresarial B2 segundo os descritores do Marco Común Europeo de Referencia para as Linguas (MCERL). Igualmente alcanzarase un grao de competencia comunicativa B2 en inglés xeral. Os estudantes mellorarán o seu nivel de competencia comunicativa a través de actividades de recepción, produción, interacción e mediación.
En concreto:
• Manexar técnicas de comunicación: A través da redacción de textos escritos e presentacións orais, os estudantes aprenderán a manexar distintas técnicas de comunicación tanto escritas como orais.
• Traballar en inglés como lingua estranxeira: Coñecemento e uso da lingua inglesa nos diferentes ámbitos profesionais, e moi especialmente nas contornas turístico-hostaleiro e gastronómico, tanto na súa forma oral como escrita
Os estudantes aprenderá aspectos lingüísticos relevantes para a adquisición de habilidades transferibles como a xestión do tempo e o liderado e outras habilidades comunicativas e interpersoais. Estas habilidades son clave para poder desenvolverse en postos directivos de empresas con relacións internacionais. Así mesmo, trataranse temas relacionados como a análise de riscos e xestión de crise.
Ademais, traballaremos o concepto de responsabilidade social corporativa e o impacto da hostalería en países en vías de desenvolvemento para poder tomar decisións estratéxicas que teñan en consideración a sustentabilidade.
Durante o curso farase máis énfase na produción de textos escritos no ámbito empresarial, como informes e propostas. Ademais, o estudante terá que participar nunha reunión ou negociación para alcanzar algún tipo de acordo final. Tamén os estudantes practicarán habilidades nos procesos de selección de persoal e simular unha entrevista de traballo.
• Os contidos da materia están recollidos nos apuntamentos que estarán ao dispor dos estudantes no Campus Virtual ao comezo do curso.
• É esencial que accedan habitualmente a #o devandito campus pois alí compartiranse outros materiais didácticos, ligazóns a recursos de utilidade para os estudantes e información sobre a organización da materia.
• Os estudantes deben manexar un bo dicionario. Recomendamos o Longman Dictionary of Contemporary English ( monolingüe) ou o Collins Masters Dictionary (bilingüe español-inglés). Os estudantes poden consultar dicionarios en liña como:
• Asimismo, os estudantes poden consultar outros diccionarios online como:
www.wordreference.com
http://www.thefreedictionary.com/
www.dictionary.reference.com
www.m-w.com
www.dictionary.cambridge.org
http://www.macmillandictionary.com/
• Pronunciación:
http://www.howjsay.com/
http://www.oddcast.com/home/demos/tts/tts_example.php
• Gramática: E también aconsellable ter unha gramática de referencia con explicacions e exercicios para consulta e práctica de aspectos que resulten complicados para o alumno.
• Recomendamos:
British Council Grammar Reference
Business English Grammar Quizzes
• En internet existen tamén multitude de recursos que facilitan a aprendizaxe como por exemplo:
• Inglés Xeral:
BBC Learning English
British Council Learn English
• Inglés de Negocios:
British Council Business English
English Club Business English
Business English Site
Learn English Today Business English
• Outros Recursos
TED Talks
Talk English
News in Levels
Básicas y Generales
B4.► Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, metodoloxías, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado, tanto mediante comunicación oral como escrita no seu ámbito de estudo.
G1.► Formar profesionais que sexan capaces de desempeñar tarefas de xestión e dirección nas organizacións empresariais hostaleiras, desenvolvendo habilidades de liderado, cunha clara orientación de servizo ao cliente, alta capacidade de adaptación permanente e innovación e orientación a resultados nas diferentes áreas do sector, favorecendo o desenvolvemento sostible e respectando a diversidade e multiculturalidade: Organizar e analizar a información, identificar oportunidades, definir obxectivos e estratexias, planificar, deseñar e asignar recursos, dirixir e motivar persoas, resolver problemas e tomar decisións, alcanzar obxectivos e avaliar resultados.
Transversales
T3- Comunicación oral e escrita no ámbito empresarial
T4- Coñecementos de informática e TIC relativos ao ámbito de estudo
T9- Recoñecemento á diversidade e a multiculturalidade.
T11- Aprendizaxe autónoma permanente e adaptación a novas situacións
T14- Motivación pola mellora continua da calidade e a sustentabilidade ambiental
AV3- Respecto, tolerancia e responsabilidade persoal e profesional
Específicas
E9-Manexar técnicas de comunicación.
E11-Comunicarse de forma oral e escrita en inglés ou nunha segunda lingua estranxeira.
A metodoloxía que se aplica ao ensino da materia baséase nun enfoque plurilingüe cuxo obxectivo é conseguir que os estudantes se comuniquen eficazmente en contextos da súa actividade profesional nos que coexisten varios códigos lingüísticos e falantes de diferentes idiomas. Convén por tanto que os estudantes coñezan e saiban utilizar estratexias de mediación entre diversos códigos e falantes como unha habilidade comunicativa. Estas estratexias de mediación serán persoais ou textuais (en lingua oral ou escrita) vinculadas ás actividades de produción, interacción ou recepción que se desenvolvan. A mediación poderá ser realizada de maneira interlingüística ou intralingüística, dependendo das linguas implicadas no desenvolvemento de cada actividade.
Será necesario o traballo autónomo xa sexa individual ou en grupo pequeno para a preparación de tarefas asignadas e lecturas obrigatorias. Tamén será necesario que os estudantes traballen de forma autónoma utilizando recursos on-line que lles permitan progresar nos seus coñecementos de inglés xeral. O estudante tamén fará un seguimento do seu proceso de aprendizaxe e terá que traballar en función das súas necesidades para alcanzar os obxectivos da materia.
Na materia English for Hotel Industry Executives utilizarase estudos de caso como unha ferramenta máis para integrar conceptos e vocabulario. Cada un deles consistirá nun traballo preliminar na aula en grupos pequenos e un traballo autónomo. Os estudantes terán que producir textos orais e escritos.
A materia impartirase en inglés, e toda a comunicación xa sexa entre os estudantes ou entre os estudantes e a profesora desenvolverase en inglés tamén. A materia ten carácter transversal con outras materias. Esta materia terá tres sesións semanais de 50 minutos de duración. En función do número de estudantes por clase, esta materia impartirase en grupos reducidos.
Dado o carácter aplicado e práctico desta materia, é obrigatorio ter os apuntamentos impresos para a clase. Nalgunhas sesións o estudantado terá que acudir a clase cun dispositivo electrónico (computador ou tableta) para un correcto seguimento das actividades para realizar na aula. O seu uso será autorizado expresamente pola profesora.
Para o desenvolvemento da materia utilizaranse os seguintes métodos de ensino-aprendizaxe:
1. Traballo en aula coa profesora. Dado que o noso obxectivo principal é poñer en práctica a lingua inglesa, un método activo é esencial: os estudantes deben usar ao máximo o inglés e participar en todas as tarefas. As sesións se subdividirán en:
- Traballo activo guiado pola profesora no grupo clase: Estas sesións, nas que tamén se fomentará a participación dos estudantes, dedicaranse a dar explicacións xerais e introdutorias, traballarase a materia básica, o vocabulario, conceptos e exercicios. Haberá oportunidade para que os estudantes utilicen o inglés da forma máis efectiva e práctica realizando actividades como role-plays e simulacións.
- Traballo na aula multimedia. Utilizaremos a ordenadores da aula multimedia para poder traballar a habilidade de escoita. Os estudantes farán cuestionarios individualmente no campus virtual sobre varias escoitas relacionadas co contido dalgunhas das unidades. Terase en conta o traballo con estas prácticas de escoita en tempo e forma, así como o seu resultado para a avaliación da materia.
2. Traballo individual autónomo. Aínda que a preparación farase en parte na aula coa profesora, os estudantes terán que dedicar unha parte do seu tempo de traballo autónomo á procura de información, a estruturación de traballos escritos, e a práctica de presentacións orais. É importante que cada estudante dedique esforzo a asimilar o léxico específico copiando exemplos dos diferentes contextos nos que se usan para reforzar a súa competencia.
Para este curso haberá un número de traballos individuais adicionais obrigatorios. Usarase unha rúbrica de autoavaliación para o estudante e outra para a profesora para xestionar e facer seguimento do traballo de aula, a práctica oral e o traballo individual autónomo. Isto inclúe o proceso de aprendizaxe demostrada (asistencia, participación, esforzo e resultados).
3. Traballo en grupo. Os estudantes deberán traballar en grupo de maneira autónoma (con posibilidade de supervisión por parte da profesora) con estudos de caso que despois terán que presentar oralmente ou por escrito.
4. Actividades adicionais de inglés. En función do número de asistentes de lingua inglesa dispoñibles, poderanse esixir clases de conversación e/o apoio.
5. Titorías. As profesoras están dispoñibles para titorías sempre con cita previa. A profesora tamén poderá convocar algún alumno para dar feedback individualizado sobre o seu traballo. Estas sesións terán carácter obrigatorio.
É moi recomendable revisar as probas avaliables, especialmente se non se alcanzaron os obxectivos marcados.
O sistema de avaliación en cada unha das oportunidades para superar a materia terá en conta todas as actividades realizadas polo estudantado que se indiquen na sección correspondente a cada oportunidade detalladas a continuación. O alumnado que non supere a materia na primeira oportunidade terá dereito a unha segunda oportunidade, que será a que figure no expediente académico no caso de que a cualificación alcanzada fose superior.
Primeira oportunidade ordinaria:
O sistema de avaliación será continuo e incluirá varias probas para avaliar o progreso do estudante. Tamén se avaliará o traballo autónomo e a responsabilidade do estudante sobre a súa aprendizaxe. O estudante debe demostrar completar as tarefas individuais adicionais obrigatorias e procesos en tempo e forma, en caso contrario penalizarase a nota do cuadrimestre correspondente en ata un 10%.
O curso está dividido en dous semestres e a media dos dous constitúe a nota da avaliación continua. Aqueles estudantes que obteñan unha cualificación media igual ou superior a 5 en cada unha das catro destrezas traballadas na materia (competencia escrita específica, competencia gramatical, comprensión oral e produción oral) e unha nota de avaliación continua igual ou superior a 6 non necesitarán presentarse ao exame final. Neste caso a nota da avaliación continua constituirá o 100% da nota da materia.
O estudante que non cumpra os criterios arriba especificados para superar a avaliación continua terá que presentarse a un exame final. Na 1ª oportunidade a nota do exame final contará o 40% e a nota da avaliación continua da materia o 60%.
Para aqueles estudantes que deban facer o exame final, este cubrirá toda a materia do curso e constará de tres probas: un exame escrito (40%), un exame de produción oral (30%) e un exame de comprensión oral (30%). Para superar a materia, a media ponderada entre o control continuo e o exame final ha de ser de 5 ou superior.
Aspectos a avaliar e ponderaciones:
1er CUATRIMESTRE
• Competencia escrita (destreza): 45%
• Comprensión oral (destreza): 30%
• Producción oral (destreza): 25%
2º CUATRIMESTRE
• Competencia escrita (destreza): 45%
• Comprensión oral (destreza): 30%
• Producción oral (destreza): 25%
Utilizarase unha rúbrica de avaliación (e outra para a autoavaliación do alumno integrada no seu manual) para xestionar e facer seguimento do traballo de aula, a práctica oral, o traballo individual autónomo e outros aspectos relacionados coa responsabilidade do estudante en relación coa materia. Isto inclúe o proceso de aprendizaxe demostrada (asistencia, participación, esforzo e resultados). O estudante debe demostrar completar todas as tarefas e procesos en tempo e forma, en caso contrario penalizarase a nota do cuadrimestre correspondente en ata un 10%.
Aqueles estudantes exentos de presentarse ao exame final e que, con todo, queiran subir nota, poderán presentarse nesta primeira oportunidade ordinaria. Terán que examinarse das tres destrezas e a súa nota calcularase segundo descríbese nos parágrafos anteriores.
No CSHG a asistencia a clase con puntualidade é obrigatoria e parte importante da formación do estudante, polo que as ausencias repetidas ás actividades presenciais consideraranse unha falta de rendemento e por tanto afectarán á cualificación da materia, do seguinte modo:
• Cómputo total de horas presenciais (75 horas): 30% de ausencias e penalización de -1 punto (23 horas); 60% de ausencias e penalización de -2 puntos (46 horas).
• Se o estudante alcanza un 80% de ausencias sobre o total das horas presenciais, a materia considerarase suspensa cunha cualificación de 0.
Segunda oportunidade extraordinaria:
Nesta oportunidade avaliaranse todos os contidos da materia. Un exame final (coas mesmas seccións e porcentaxes que na 1ª oportunidade) será a única ferramenta de avaliación, de modo que xa non fará media coa avaliación continua. Para superar este exame de segunda oportunidade e así aprobar a materia deberán obter unha nota media ponderada segundo as porcentaxes abaixo indicadas de 5 ou superior. (Competencia escrita (destreza): 45% Comprensión oral (destreza): 30% Produción oral (destreza): 25%).
Segunda e posteriores convocatorias:
Os estudantes que deban superar a materia en 2ª, 3ª ou 4ª convocatoria (tanto en 1ª como en 2ª oportunidade) serán avaliados unicamente mediante un exame final coas seccións e porcentaxes indicados para o exame final na 1ª convocatoria. Para superalo deberán obter unha nota media ponderada segundo as porcentaxes arriba indicadas de 5 ou superior.
As actividades formativas e a dedicación en horas serán as seguintes:
• Clases expositivas (10 horas), clases interactivas (40 horas), sesións na aula multimedia (12 horas), presentacións orais (3 hora), exames e titorías (10 horas), e traballo autónomo do estudante (45 horas).
Presuponse que os estudantes alcanzaron no terceiro curso un grao de competencia B2 de inglés xeral e específico segundo o MCERL que se consolidará no cuarto curso.
Os estudantes deben sacar o máximo rendemento das clases, por iso un método activo e actitude participativa son esenciais: débese usar ao máximo o inglés e participar activamente en todas as tarefas, xa que é unha parte fundamental da metodoloxía do curso adquirir a fluidez necesaria para traballar na devandita lingua.
Os teléfonos móbiles ou outros dispositivos (computador ou tableta) deberán permanecer apagados na aula de clase. Calquera uso de móbiles ou outros dispositivos electrónicos deberá ser autorizado expresamente pola profesora. No caso de que algún estudante non cumpra con estas condicións necesarias para o bo desenvolvemento da súa aprendizaxe, a profesora poderá negarlle a súa asistencia á sesión de clase. Todas estas cuestións repercutirán na cualificación do estudante.
Inmaculada Gigirey Liste
Coordinador/a- Departamento
- Campus Sur
- Área
- Centro Superior de Hostalería
- Correo electrónico
- inmaculada.gigirey [at] usc.es
- Categoría
- Non Aplicable
María Cristina Casal Barreiro
- Departamento
- Campus Sur
- Área
- Centro Superior de Hostalería
- Correo electrónico
- mariacristina.casal [at] usc.es
- Categoría
- Non Aplicable