Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 74.2 Horas de Titorías: 2.25 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 18 Total: 112.45
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Física Aplicada
Áreas: Física Aplicada
Centro Facultade de Física
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Comprender e dominar os conceptos básicos sobre o funcionamento dos sistemas biolóxicos aplicando os principios físicos básicos.
Resultados da aprendizaxe
- Comprender a importancia da aplicación dos coñecementos da Física na Bioloxía.
- Coñecemento, razoamento e argumentación de conceptos teóricos básicos da Bioloxía.
- Recoñecer as bases moleculares e os niveles de organización que presentan os seres vivos.
- Relacionar a estructura e función dos principaies grupos de biomoléculas e dos principais compoñentes celulares; así como identificar as características da célula como unidad funcional da vida.
- Coñecer, analizar e valorar os procesos de transformación da materia e enerxía que teñen lugar nos seres vivos.
• Introdución á aprendizaxe automática. Conceptos básicos. Algoritmo perceptrón. Principais algoritmos en Machine Learning (regresión lineal, loxística, árbores de decisión, random forest, SVM, KNN). Redes neuronais artificiais (fundamento matemático/biolóxico, paradigmas de aprendizaxe, principais arquitecturas)
• Constituíntes moleculares principais. Estruturas e conformacións. Niveis de organización. Forzas inter e intramoleculares
• Termodinámica dos sistemas vivos e conceptos relacionados.
• Bioloxía cuantitativa. Cadeas de Markov. Métodos bioinformáticos. Modos normais, QSAR, QSPR, Docking.
• Modelización matemática: Lokta- Volterra, oscilador van der Pol, Fitzhugh- Nagumo, oscilador Duffing, impulso nervioso (modelo Hodgkin- Huxley, modelo solitones), modelos estatísticos en xenómica, modelos poboacionais e epidemiolóxicos. Procesos estocásticos, camiños aleatorios ( random walks).
• Ordenación espazo-temporal. Ecuacións de Reacción-Difusión. Ecuacións de Belousov- Zhabotinski, Bruselator, Oregonator, patróns de Turing (patróns de pel de animais).
• Caos e fractales na Natureza.
• Introdución aos principais métodos experimentais en biofísica.
• Introdución á biotecnoloxía: biomimetismo, biofuncionalización, Dispositivos integrados LOC (Lab on a Chip).
“Physical Biology of the cell” Rob Phillips et al. Garland Science, 2013
“Física Biológica. Energía, información, vida” Philip Nelson. Reverté, 2004
“Biofísica” M. V. Volkenshtein. Mir, 1985
“Mathematical Biology: I & II”. J. D. Murray. Springer 2001
“Computational Physics” Mark Newman, 2012.
“Bioinformatics Algorithms: Design and implementation in Python” Miguel Rocha. AP, 2018.
“Biofisica. Procesos de autoorganizacion e Biología” Francisco Montero. Federico Morán. Eudema Universidad 1992
“Entropy, order parameters and complexity”. J.P. Sethna. Oxford University Press, 2006.
“An introduction to Stochastic Processes with Applications to Biology” Linda J. S. Allen. CRC Press 2011
“Statistical Modelling of Mollecular Descriptors in QSAR/QSPR” Matthias Dehmer, Kurt Varmuza and Danail Bonchev. Wiley 2012.
BÁSICAS E XENERAIS
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
CG1 - Posuír e comprender os conceptos, métodos e resultados máis importantes das distintas ramas da Física, con perspectiva histórica do seu desenvolvemento.
CG2 - Ter a capacidade de reunir e interpretar datos, información e resultados relevantes, obter conclusións e emitir informes razoados en problemas científicos, tecnolóxicos ou doutros ámbitos que requiran o uso de coñecementos da Física.
CG3 - Aplicar tanto os coñecementos teóricos-prácticos adquiridos como a capacidade de análise e de abstracción na definición e formulación de problemas e na procura das súas solucións tanto en contextos académicos como profesionais.
TRANSVERSAIS
CT1 - Adquirir capacidade de análise e síntese.
CT2 - Ter capacidade de organización e planificación.
CT5 - Desenvolver o razoamento crítico.
ESPECÍFICAS
CE1 - Ter unha boa comprensión das teorías físicas máis importantes, localizando na súa estrutura lóxica e matemática, o seu soporte experimental e o fenómeno físico que pode ser descrito a través deles.
CE2 - Ser capaz de manexar claramente as ordes de magnitude e realizar estimacións adecuadas co fin de desenvolver unha clara percepción de situacións que, aínda que fisicamente diferentes, mostren algunha analogía, permitindo o uso de solucións coñecidas a novos problemas.
CE5 - Ser capaz de realizar o esencial dun proceso ou situación e establecer un modelo de traballo do mesmo, así como realizar as aproximacións requiridas co obxecto de reducir o problema ata un nivel manexable. Demostrará posuír pensamento crítico para construír modelos físicos.
CE6 - Comprender e dominar o uso dos métodos matemáticos e numéricos máis comunmente utilizados en Física
CE8 - Ser capaz de manexar, buscar e utilizar bibliografía, así como calquera fonte de información relevante e aplicala a traballos de investigación e desenvolvemento técnico de proxectos
Durante as clases de teoría explicaranse os conceptos básicos que haberán de ser desenvoltos en profundidade polos alumnos nas clases de problemas e nas prácticas. Os estudantes teñen que participar activamente no proceso docente estando asesorados desde o principio polo profesor. Nas clases interactivas exporáselles a análise dun fenómeno ou a obtención duns resultados e deben de buscar a metodoloxía máis adecuada realizar as análises e contrastar a bondade dos resultado obtidos. Posteriormente deberán discutir co profesor e resto de compañeiros os resultados alcanzados.
O sistema de avaliación basearase na avaliación continua, que consistirá na realización de varios traballos que se propoñerán nas clases ou nas plataformas habilitadas.
A cualificación do alumno na primeira oportunidade corresponderá á media ponderada das cualificaciones obtidas nos traballos da avaliación continua.
Os alumnos que non superen a cualificación da avaliación continua poderán presentarse ao exame oficial correspondente
Cada semana os alumnos terán horas de teoría e seminarios de problemas.
A actividade distribuirase da forma seguinte (en horas):
Clases de pizarra grupo grande: 24
Clases de pizarra grupo reducido: 18
Tutorias grupos reducidos: 3
Estudio autónomo: 40
Escritura de traballos: 10
Lecturas recomendadas: 2.5
Preparacion presentacions orais: 15
Estudo dos conceptos vistos en teoría e realización individual das prácticas e/ou traballos, previo á súa discusión cos compañeiros, tratando de chegar á súa comprensión. Non se debe conformar o alumno co mero feito da súa realización
Juan Manuel Ruso Veiras
Coordinador/a- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Física Aplicada
- Teléfono
- 881814042
- Correo electrónico
- juanm.ruso [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Ramón Rial Silva
- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Física Aplicada
- Correo electrónico
- ramon.rial [at] usc.es
- Categoría
- Posdoutoral USC
Mércores | |||
---|---|---|---|
09:00-10:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 830 |
Xoves | |||
09:00-10:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 830 |
Venres | |||
09:00-10:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 830 |
16.01.2025 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 0 |
16.01.2025 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 130 |
16.01.2025 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 6 |
16.01.2025 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 830 |
17.06.2025 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 0 |